Kofola··6 min

Lidé se sedavým zaměstnáním se chtějí stravovat zdravě, bráním jim ale ceny jídel i dostupnost stravovacích zařízení

Kofola

Kofola

Kofola je sycený nealkoholický nápoj kolového typu, který vznikl v roce 1960 v komunistickém Československu jako alternativa k tehdy nedostupným západním nápojům Coca-Cola nebo Pepsi. Nápoj vyrábí česká společnost Kofola ČeskoSlovensko v Krnově. Kofola obsahuje 14 různých bylin a ovocných látek, okořeněná je lékořicí.

Tisková zpráva

Více než dvě třetiny kancelářských zaměstnanců si neuvědomují, že strava hraje klíčovou roli v jejich produktivitě a množství energie, kterou pociťují. Ve zdravém stravování jim brání nedostupnost stravovacích zařízení poblíž kanceláří i vysoké ceny jídel. Ukázal to průzkum mezi tisíci českými kancelářskými pracovníky.

Lidé se sedavým zaměstnáním se chtějí stravovat zdravě, bráním jim ale ceny jídel i dostupnost stravovacích zařízení

Výzkum, který realizovala UGO ve spolupráci s agenturou IPSOS, ukázal, že zdravé stravování v kanceláři představuje pro mnoho lidí skutečnou výzvu. Až 68 % lidí si neuvědomuje, jak velký vliv má strava na energii a produktivitu během pracovního dne.

Téměř třetina respondentů (31 %) uvedla, že se po těžkém obědě cítí unaveně, což negativně ovlivňuje jejich pracovní výkon. Navíc tři čtvrtiny dotazovaných zaměstnanců věří, že lehká a vyvážená strava má pozitivní vliv na jejich pracovní výkonnost a náladu. Pouze 6 % z nich se ale stravuje zdravě každý den.

Lidé v kancelářích čelí problému s dostupností zdravých možností nebo vysokou cenou kvalitních jídel. Tento trend potvrzuje rostoucí poptávku po rychlých, zdravých a cenově dostupných alternativách, které by usnadnily stravování během pracovního dne.

Cenová dostupnost a časové omezení – hlavní bariéry pro zdravé stravování

Jedním z hlavních důvodů, proč lidé v kancelářích často sahají po nezdravých jídlech, je podle průzkumu především nedostatek času a omezené možnosti zdravých restaurací v okolí jejich pracoviště. Skoro třicet procent respondentů přiznalo, že na přípravu zdravého jídla nemá čas, zatímco 16 % se potýká s nízkou dostupností kvalitních stravovacích zařízení. K tomu se přidává i cenová dostupnost – až 27 % lidí vnímá vysoké ceny zdravých jídel jako bariéru.

„Ve své praxi se setkávám s tím, že lidí v kancelářském prostředí volí méně zdravé alternativy i proto, že jsou rychle a snadno dostupné. Obzvlášť pokud jsou ve stresu a pod tlakem, sahají častěji po kaloricky bohatých, ale nutričně chudých jídlech,“ vysvětluje nutriční specialistka Monika Divišová.

Se zdravým jídelníčkem může pomoct UGO

Čerstvé ovocno-zeleninové štávy nebo vyvážené saláty dokáží organismu odlehčit. Česká značka UGO, známá svými Salateriemi a Freshbary, přichází nyní se zajímavým konceptem - jednodenním UGO Balanc programem. Ve čtyřech nutričně vyvážených drincích pokryje kompletní stravu na celý den. Složení a receptury jednotlivých drinků vyvíjelo UGO ve spolupráci se zkušenými odborníky na výživu, nutričními terapeuty a dietology.

„Program jsme vyvíjeli s cílem sestavit lehkou ale přitom nutričně plnohodnotnou stravu po celý den. Je to vhodný způsob, jak dát organismu pauzu od kalorický náročných jídel i nápojů, a přitom dodat tělu všechny potřebné živiny ve snadno stravitelné formě,“ říká Monika Divišová. Jednodenní program UGO Balanc také podporuje přirozenou očistu organismu a pomáhá nastartovat cestu k zdravějšímu životu a stravování. „Díky pečlivě sestavenému složení drinků lze zajistit optimální přísun energie, vitamínů a minerálních látek, což může podpořit celkovou vitalitu, regeneraci a přispět k udržení optimální váhy,“ dodává Divišová.

„Při vzniku produktu jsme chtěli reagovat na potřeby moderního pracovního světa, kde je zdraví a produktivita každého jednotlivce stále důležitější. S tímto novým programem chceme nabídnout jednoduché a praktické řešení, které zaměstnancům pomůže zůstat energičtí po celý pracovní den,“ dodává Anna Schlindenbuch, marketingová manažerka značky UGO.

UGO Balanc nabízí dva programy – BALANC Linie, který pomáhá s udržováním optimální váhy, a BALANC Imunita, zaměřeným na posílení imunity a regeneraci organismu.

BALANC Linie pak lze zakoupit ve variantách pro dvě váhové kategorie. Velká verze (1700 kcal) je vhodná volba pro ty, kteří váží více než 80 kg, nebo pro ty, kdo mají velký energetický výdej. Malá verze (1300 kcal) je vhodný při hmotnosti méně než 80 kg, při nižším energetickém výdeji.

Celé balení čtyř nápojů se připravuje v předem vybraný den přímo v UGO Salaterii nebo Freshbaru. Základ čerstvých drinků tvoří zelenina, ovoce a syrovátkový protein doplněný o světlicový olej, vlákninu a byliny. Lahvičky vydrží čerstvé 24 hodin a doporučujeme je skladovat v lednici při teplotě 2–8 °C. Více na www.ugobalanc.cz.

Další zajímavá data z průzkumu

  • 46 % lidí, z toho 50 % žen si do práce pravidelně nosí oběd z domova, 21 % se pak stravuje v kantýně nebo závodní jídelně s denním menu.
  • ¨44 % dotazovaných se snaží jíst zdravě, ale často si „zahřeší”, 34 % se pak snaží jíst zdravě, ale moc se jim to nedaří.
  • 31 % respondentů cítí po nezdravém jídle pocit fyzické únavy, 20 % se cítí špatně nejen fyzicky, ale i psychicky. Mají výčitky svědomí. Naopak více než polovina dotazovaných uvedla, že po zdravém jídle se cítí skvěle. To ukazuje na přímou vazbu mezi stravou a celkovou pohodou.
  • Až 74 % zaměstnanců by ocenilo možnost zakoupit si čerstvé ovocné šťávy, smoothie nebo saláty přímo v kanceláři. Z toho:
    • 22 % by tuto možnost využívalo pravidelně.
    • 52 % příležitostně, což potvrzuje široký potenciál tohoto segmentu.
  • 41,9 % žen by ocenilo, kdyby jim někdo mohl připravit jídlo na celý den. Muži jsou v tomto méně zainteresovaní: pouze 26,8 %.

Sběr dat byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos.

Lidé se sedavým zaměstnáním se chtějí stravovat zdravě, bráním jim ale ceny jídel i dostupnost stravovacích zařízeníLidé se sedavým zaměstnáním se chtějí stravovat zdravě, bráním jim ale ceny jídel i dostupnost stravovacích zařízeníLidé se sedavým zaměstnáním se chtějí stravovat zdravě, bráním jim ale ceny jídel i dostupnost stravovacích zařízeníLidé se sedavým zaměstnáním se chtějí stravovat zdravě, bráním jim ale ceny jídel i dostupnost stravovacích zařízeníLidé se sedavým zaměstnáním se chtějí stravovat zdravě, bráním jim ale ceny jídel i dostupnost stravovacích zařízeníLidé se sedavým zaměstnáním se chtějí stravovat zdravě, bráním jim ale ceny jídel i dostupnost stravovacích zařízení

Zdroj: www.kofola.cz

Další články

Další články od Kofola

Kofola se pustila do záchrany brownfieldu. Zahájila výstavbu nového sídla v Dolních Vítkovicích

Kofola se pustila do záchrany brownfieldu. Zahájila výstavbu nového sídla v Dolních Vítkovicích

Budově Nových koupelen v areálu Dolu Hlubina vdechne rodinná společnost Kofola ČeskoSlovensko nový život. Kromě kanceláří zde zbuduje návštěvnickou atrakci v podobě interaktivního muzea tradiční značky Kofola.
| Kofola
Dvě třetiny párů se dnes seznámí online. Offline láska teď dostává druhou šanci

Dvě třetiny párů se dnes seznámí online. Offline láska teď dostává druhou šanci

Láska má existenční problémy. Víc jak 60 % párů se dnes seznamuje online. Obrazovky ale těžko nahradí první nesmělý pohled, nervózní úsměv nebo dotek ruky při osobním setkání. Právě na tento fenomén reaguje nová kampaň značky Kofola.
| Kofola
Kofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozoven

Kofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozoven

Udržitelný přístup v gastronomii nemusí být až tak složitý ani časově náročný. Když se vezme za správný konec, může přinést nejen dobrý pocit, ale i zajímavé úspory a nové zákazníky. Aspoň tak to vidí společnost Kofola ČeskoSlovensko, která spustila pro své gastro zákazníky projekt Neleníme, zeleníme.
| Kofola
Kofola i letos na festivalech

Kofola i letos na festivalech

Léto bez festivalů a vychlazené Kofoly? To by nebylo ono! Ani letos nebudeme chybět na těch největších hudebních peckách. Tak kam spolu tento rok vyrazíme?
| Kofola
Třetí ročník projektu Stezky z lásky startuje: Opět pomůžeme české přírodě a budeme budovat vztahy

Třetí ročník projektu Stezky z lásky startuje: Opět pomůžeme české přírodě a budeme budovat vztahy

Celorepublikový dobrovolnický projekt Stezky z lásky, za kterým stojí Klub českých turistů (KČT), společnost Kofola ČeskoSlovensko a dopravce RegioJet, vstupuje do svého třetího ročníku. I letos přispěje k obnově zničených turistických tras a dalších míst v české krajině. Projekt spojuje již třetí rok dobrovolníky ze všech koutů, kteří sdílejí lásku k přírodě a chuť něco změnit.
| Kofola
Kofola slaví 65 let. Jak se psal příběh lásky, nezaměnitelné chuti a úspěšného podnikání?

Kofola slaví 65 let. Jak se psal příběh lásky, nezaměnitelné chuti a úspěšného podnikání?

Chuť, která vás vrátí do dětství, spojuje generace, vyvolává nostalgii a překvapuje jedinečností. Kofola, která sjela poprvé z výrobní linky 27. března 1960, slaví své 65. narozeniny. Historie nezaměnitelného nápoje, který vznikl jako domácí alternativa k západním kolám, je o tradici, inovacích i odhodlání dělat věci jinak. Kdo stojí za jejím příběhem dnes? A jaká bude Kofola budoucnosti?
| Kofola
F.H. Prager se mění na PRAGER’S a v roce 2025 cílí na 60 milionový obrat

F.H. Prager se mění na PRAGER’S a v roce 2025 cílí na 60 milionový obrat

Už je tomu 15 let, co vykvasil první řemeslný cider z dílny F.H. Prager. V roce 2019 značku koupila společnost Kofola ČeskoSlovensko, která ji rozvíjí samostatně v tzv. inkubátoru pod vedením dvou mladých energických majitelů. Ti plánují v roce 2025, kromě změny názvu, představit zcela nové produkty, obsadit zajímavé mimoevropské trhy a téměř zdvojnásobit obrat.
| Kofola
Kofola podepsala smlouvu o koupi 100% podílu v největší vendingové společnosti na Slovensku

Kofola podepsala smlouvu o koupi 100% podílu v největší vendingové společnosti na Slovensku

Rodinná nápojářská společnost se rozhodla provozovat síť nápojových a potravinových automatů. Díky spojení s firmou ASO VENDING manželů Korčekových bude moci obsluhovat na 8 tisíc automatů napříč Slovenskem.
| Kofola
Kofola se stala oficiálním partnerem festivalu Beats for Love. Partnerství propojuje dvě značky, které mají lásku v DNA

Kofola se stala oficiálním partnerem festivalu Beats for Love. Partnerství propojuje dvě značky, které mají lásku v DNA

Letošní ročník Beats for Love, který se odehraje od 2. do 5. července 2025, přepíše historii festivalu a otevře zcela novou dimenzi této ikonické oslavy elektronické hudby. A Kofola bude u toho. Stala se oficiálním partnerem festivalu, na který přinese řadu novinek i Náměstí lásky.
| Kofola
Lidé se sedavým zaměstnáním se chtějí stravovat zdravě, bráním jim ale ceny jídel i dostupnost stravovacích zařízení

Lidé se sedavým zaměstnáním se chtějí stravovat zdravě, bráním jim ale ceny jídel i dostupnost stravovacích zařízení

Více než dvě třetiny kancelářských zaměstnanců si neuvědomují, že strava hraje klíčovou roli v jejich produktivitě a množství energie, kterou pociťují. Ve zdravém stravování jim brání nedostupnost stravovacích zařízení poblíž kanceláří i vysoké ceny jídel. Ukázal to průzkum mezi tisíci českými kancelářskými pracovníky.
| Kofola