Lexus v roce 2024 prodal nejvíce vozů ve své historii. Celosvětové prodeje v objemu 851 214 vozů znamenají meziroční nárůst o 3,3 procenta. Významný podíl na tomto úspěchu měla Evropa s dvacetiprocentním nárůstem prodejů nových vozidel, a to na 88 184 kusů.
Značka tak v Evropě dosáhla historicky nejvyššího podílu v prémiovém segmentu, tedy 2,5 procenta. Poptávka po vozech Lexus byla vysoká i v Severní Americe, kde byl meziroční nárůst o 6,7 procenta, dále také v Asii.

V celosvětovém měřítku byl úspěšný především nový městský crossover LBX a luxusní van LM. Dobré výsledky i nadále vykazoval klíčový model RX z řad luxusních SUV, resp. středně velké SUV NX. O 19 procent se zvýšily prodeje čistě elektrického SUV s označením RZ, resp. crossoveru UX 300e, zastoupení elektrifikovaných modelů v celkových prodejích značky tak i díky tomu vzrostlo na rekordních 52 procent.
Elektrifikované vozy tvoří 91 procent
Pro elektrifikovaná vozidla se meziročně rozhodlo o 24 procent více zákazníků (celkem 80 088), a jejich podíl v rámci značky tak činil 91 procent. Na západoevropském trhu pak podíl elektrifikovaných vozidel činil dokonce 99 procent.
Trojice nejprodávanějších modelů Lexus v Evropě zahrnuje NX (26 635 vozů), LBX (23 018) a RX (13 772).

„V roce 2024 jsme ve světě uvedli zcela nové modely LBX a GX, a představili tak nové hodnoty a zkušenosti za vřelého souhlasu mnoha našich zákazníků. Kromě toho bylo kompletně zprovozněno naše technické centrum Toyota v Šimojamě (TTC-S), což nám umožnilo spustit novou koncepci vývoje v rámci celé společnosti,“ řekl Takaši Watanabe, prezident společnosti Lexus International.
„V roce 2025 plánujeme představit nové modely a pochlubit se několika koncepty. I nadále se budeme snažit měnit budoucnost mobility prostřednictvím progresivních konstrukčních postupů a zároveň zpestřovat životní styl prostřednictvím zákaznicky zaměřených služeb. Naším cílem je, abychom i nadále poskytovali exkluzivní hodnoty, které definují samotný charakter značky Lexus,“ dodal Takaši Watanabe.


Zdroj: www.lexusnews.eu