Polovina Čechů pravidelně navštěvuje své internetové bankovnictví, většinu tvoří Češi starší 45 let. Se snadnějším plánováním financí pomáhá internetové bankovnictví 6 z 10 respondentů. Údaje vyplývají z průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisenbank.
Internetové bankovnictví je nezbytnou součástí osobních financí. Pravidelně ho navštěvuje každý druhý Čech a alespoň občasně jej využívá 42 %. Používají ho přitom spíše starší klienti, 94 % uživatelů tvoří ti ve věku od 45 do 64 let. Češi do 35 let a ti s vyššími příjmy dávají přednost bankovnictví v mobilu.
„Ačkoliv mobilní bankovnictví je dnes už opravdu rychlou a téměř samozřejmou metodou kontroly financí, nezapomínáme ani na klienty, kteří preferují bankovnictví internetové. Snažíme se neustále zlepšovat jednotlivé funkce a pravidelně sbírat zpětnou vazbu. Mezi novinky, implementované na základě klientské zkušenosti, patří třeba zjednodušení převodu mezi vlastními účty nebo rozšíření filtrů pro hledání jednotlivých plateb,“ říká mluvčí Raiffeisenbank Tereza Kaiseršotová.
Pro 59 % Čechů je internetové bankovnictví nápomocné při plánování osobních financí. Pro 23 % je jeho důležitou součástí a pro 36 % slouží jako doplněk. Častěji usnadňuje plánování lidem s nižším vzděláním a příjmy, lidé s vyššími příjmy a mladí do 35 let upřednostňují mobilní bankovnictví.
Průzkum provedla agentura NMS Market Research v březnu 2024 online v Českém národním panelu dotazováním na reprezentativním vzorku 1010 respondentů ve věku 18-64 let.
Zdroj: www.rb.cz