Rossmann··8 min

Drogerie ROSSMANN nadále zaznamenává růst, tržby od roku 2020 zvýšila na dvojnásobek. Obsazuje nové prodejní lokality, modernizuje prodejní síť i technologie a zvyšuje mzdy

Rossmann

Rossmann

Rossmann je německý obchodní řetězec drogerií. Provozuje prodejny v Německu, Albánii, Kosovu, Polsku, Španělsku, Česku a dalších zemích.

Tisková zpráva

Síť drogerií ROSSMANN završila svých 30 let působení na českém trhu doslova strmým růstem. V loňském roce ROSSMANN dosáhl hrubých tržeb ve výši 7,8 miliardy korun, meziročně vyšších o 20 procent. Potvrzuje tak kontinuální růst i vysokou dynamiku firmy, která jen za poslední čtyři roky své tržby zdvojnásobila.

Velmi aktivní je ROSSMANN také v investicích, 280 milionů korun vloni směřovalo především do rozšiřování a modernizace prodejní sítě i do rozvoje digitálních technologií tak, aby společnost zajistila co nejkvalitnější služby svým zákazníkům. ROSSMANN na sklonku roku nově představil virtuální asistentku Rossi a dále rozšířil možnosti online nakupování. Trvalou pozornost věnuje péči o své zaměstnance a zlepšování jejich podmínek. Také díky tomu získal prestižní ocenění Nejlepší zaměstnavatel ČR 2024 udělované společností Kincentric.

Česká síť ROSSMANN je součástí mezinárodního koncernu, který vloni v Německu, Španělsku, Polsku, Maďarsku, České republice, Turecku, Albánii, Kosovu a Dánsku utržil 15,3 miliardy eur a zvýšil obrat o více než 10,2 procenta. Hrubý obrat společnosti ROSSMANN v České republice se zvýšil o 20 procent ve srovnání s rokem 2023 a dosáhl nového maxima – 7,8 miliardy korun.

Rekordní expanze a důraz na digitalizaci

V loňském roce ROSSMANN rozšířil svoji síť o rekordních 24 nových prodejních míst, čímž jejich celkový počet dosáhl 196. Řetězec navíc neustále vylepšuje prodejny stávající, během loňského roku zmodernizoval šest z nich. Značnou část z celkových 280 milionů korun věnovala společnost ROSSMANN na další zkvalitnění svých služeb, a to na rozvoj moderních digitálních technologií. Zákazníci tak mohou v současné době ve všech kamenných prodejnách, kde to umožňují provozní podmínky, využívat samoobslužné pokladny nebo bezplatné Wi-Fi připojení. Ve spolupráci s dodavateli si zákazníci mohou na vybraných prodejnách vyzkoušet exkluzivní digitální instalace Skin Genius.

Co nejvyšší úroveň zákaznického servisu je pro síť drogerií ROSSMANN i nadále prioritou. K postupnému vylepšování zákaznického zážitku z nakupování výrazně pomohlo zavedení tzv. Customer Love Score, díky kterému má vedení jednotlivých prodejen pravidelně k dispozici zpětnou vazbu od zákazníků.„Naše ambice zůstává nadále stejná – stát se zákaznickou volbou číslo jedna v segmentu drogerií. Toho chceme dosáhnout dalším zkvalitňováním všech našich služeb a nabídky zákazníkům. V mnoha aspektech jsme již zákazníky vnímáni jako nejlepší, například v moderních technologiích či uvádění sortimentních novinek,“ uvádí jednatel společnosti ROSSMANN Vít Podešva.

Velkou novinkou loňského roku bylo představení virtuální poradkyně Rossi, která pozvedla úroveň personalizace a inovací drogerie ROSSMANN ještě o kousek výš. ROSSMANN jako první na trhu dokázal propojit AI technologie s konkrétní produktovou nabídkou, čímž předčil i společnosti fungující výhradně v online světě. Tato funkce, která zákazníkům dokáže nabídnout rychlejší a efektivnější služby přímo na míru, byla zavedena přímo v zákaznické aplikaci ROSSMANN CLUB. Rossi odráží snahu vyhovět potřebám zákazníků, u nichž je při nakupování patrná rostoucí preference využívání digitální komunikace bez přímého kontaktu s prodejcem. Tomu jde naproti také rozšíření e-shopu pro online nákupy i bez registrace a ve webovém prostředí.

Exkluzivní produkty i privátní značky

ROSSMANN nabízí zákazníkům co nejširší sortiment zboží napříč všemi kategoriemi, aby zajistil jejich spokojenost. Jako první na trhu s drogistickým zbožím zařadil do svého sortimentu péče o pleť produkty korejských značek. Do svého portfolia přidal i řadu exkluzivních značek, a to především v kategorii krásy, kde si dlouhodobě drží silnou pozici. V loňském roce se ROSSMANN stal výhradním prodejcem oblíbené značky Avon, která se tak vůbec poprvé ve své historii dostala do kamenných prodejen.

Zákazníci potvrzují také zájem o privátní značky ROSSMANN. Důkazem jsou nejen tři ocenění ve Volbě spotřebitelů za rok 2024, ale také stabilní prodej produktů privátních značek. Významný krok, který přispěl k rozšíření povědomí o privátních značkách mimo tradiční kanály kamenných prodejen a e-shopu Rossmann.cz, představuje propojení s největším potravinářským online obchodem Rohlík.cz.

ROSSMANN nadále rozvíjí svou strategii založenou na péči, takže i v roce 2024 pokračoval v kampani Pečujeme s láskou. Ta tentokrát upozornila na úskalí vztahů s novými členy rodiny, které se díky vzájemnému respektu dají zvládnout, i když to zpočátku nemusí být jednoduché. Za zmínku určitě stojí i druhý ročník věrnostní kampaně zaměřené na jógu – S jógou je život krásnější. Při příležitosti oslav 30 let společnosti v České republice si na tisíc lidí společně zacvičilo jógu na Střeleckém ostrově a díky speciálnímu pontonu na Vltavě si navíc vychutnalo dechberoucí výhled na historické centrum Prahy.

Titul Nejlepší zaměstnavatel

Společnost ROSSMANN klade velký důraz nejen na spokojenost svých zákazníků, ale dlouhodobě se věnuje také péči o své zaměstnance. I to je jeden z důvodů, proč v loňském roce získala prestižní ocenění Kincentric Nejlepší zaměstnavatel Česká republika 2024. Do průzkumu organizovaného společností Kincentric se anonymně zapojilo 91 procent zaměstnanců a společnost ROSSMANN v něm dosáhla úrovně míry motivovanosti 77 procent, čímž významně překonala průměrné hodnocení v České republice i v oboru evropského maloobchodu.

„Máme více než 1 300 zaměstnanců a vážíme si práce každého z nich. Uvědomujeme si, že právě oni jsou klíčem k úspěchu celé naší společnosti. Jsme hrdí na to, že nás vnímají jako stabilního a spolehlivého zaměstnavatele. Ocenění, které jsme vloni získali, už je jen taková třešnička na dortu, která dokazuje, že jsme se vydali správným směrem,“ uvádí jednatel společnosti ROSSMANN Karol Jakubek a doplňuje: „Mzdy našim zaměstnancům zvyšujeme průběžně, vloni to bylo v průměru o 7,5 procenta, v prodejní síti jsme dokonce ve čtyřletém horizontu zvyšovali mzdy téměř o polovinu.“ Kromě toho ROSSMANN své zaměstnance odměňuje širokou škálou benefitů v podobě Cafeterie a dlouhodobě podporuje nejrůznější formy vzdělávání. A pečuje i o osobní harmonii zaměstnanců prostřednictvím bezplatné asistenční služby ELA.

Pomoc potřebným i udržitelné podnikání

Společnost vloni rovněž pokračovala ve svých aktivitách na poli společenské odpovědnosti. V rámci dlouhodobého charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ drogerie ROSSMANN spolu se svými zákazníky darovali neziskovým organizacím na pomoc potřebným téměř 4,5 milionu korun. Také se již podeváté zapojila do celostátní Sbírky potravin a přímou materiální pomoc v celkové hodnotě 1,7 milionu korun věnovala 11 moravským obcím zasaženým povodněmi. Nechyběla ani každoroční spolupráce se společností Henkel v rámci akce Vraťte stromům korunu a další aktivity, z nichž určitě stojí za zmínku kampaň Šetři přírodu, která má za cíl upozornit na udržitelnost produktů ze sortimentu drogerie ROSSMANN.

Pozn. Údaje o hospodářských výsledcích uvádějí hrubý obrat.

Zdroj: www.rossmann.cz

Další články

Další články od Rossmann

Drogerie ROSSMANN nadále zaznamenává růst, tržby od roku 2020 zvýšila na dvojnásobek. Obsazuje nové prodejní lokality, modernizuje prodejní síť i technologie a zvyšuje mzdy

Drogerie ROSSMANN nadále zaznamenává růst, tržby od roku 2020 zvýšila na dvojnásobek. Obsazuje nové prodejní lokality, modernizuje prodejní síť i technologie a zvyšuje mzdy

Síť drogerií ROSSMANN završila svých 30 let působení na českém trhu doslova strmým růstem. V loňském roce ROSSMANN dosáhl hrubých tržeb ve výši 7,8 miliardy korun, meziročně vyšších o 20 procent. Potvrzuje tak kontinuální růst i vysokou dynamiku firmy, která jen za poslední čtyři roky své tržby zdvojnásobila.
| Rossmann
Oblíbená kosmetika a drogerie nově bez registrace v e-shopu rossmann.cz

Oblíbená kosmetika a drogerie nově bez registrace v e-shopu rossmann.cz

S drogerií ROSSMANN máte nejen na Vánoce vystaráno. Ať už v roli Ježíška vybíráte dárky pro celou rodinu, chcete udělat radost sami sobě, nebo jen potřebujete doplnit zásoby čisticích prostředků pro předvánoční úklid, vsaďte vedle kamenných prodejen a aplikace ROSSMANN CLUB i na nový internetový e-shop rossmann.cz, kde je možné nakupovat i bez registrace. Pokud si navíc nebudete vědět rady s výběrem produktů, pomůže vám virtuální poradkyně Rossi, která je nonstop k dispozici v aplikaci ROSSMANN CLUB.
| Rossmann
Drogerie ROSSMANN z charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ přerozdělila další milion korun na pomoc potřebným

Drogerie ROSSMANN z charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ přerozdělila další milion korun na pomoc potřebným

Další vlna charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ drogerie ROSSMANN zná své výsledky. V rámci ní mohli zákazníci v mobilní aplikaci věrnostního programu ROSSMANN CLUB přidělit libovolný počet svých nevyčerpaných bodů jednomu ze tří příběhů a pomoci rozdělit další milion korun potřebným. K pětiletému Vojtíškovi trpícímu mentální retardací a autismem tak prostřednictvím Nadačního fondu AutTalk poputuje 304 892 Kč, maličkatému Lukáškovi s nemocí motýlích křídel bude ve spolupráci s pacientskou organizací DEBRA ČR věnováno 370 453 Kč a Linka bezpečí získá 324 655 Kč.
| Rossmann
ROSSMANN je první drogerií v Česku, kde vám poradí s nákupem umělá inteligence

ROSSMANN je první drogerií v Česku, kde vám poradí s nákupem umělá inteligence

Drogerie ROSSMANN chce pomocí umělé inteligence (AI) usnadnit nakupování svým věrným zákazníkům. Představuje Rossi, virtuální poradkyni, která je nově součástí aplikace ROSSMANN CLUB. Zákazníci mohou využít její služby 24 hodin denně 7 dní v týdnu při nákupech online i přímo na prodejnách. ROSSMANN je první drogistickou značkou na českém trhu, která svým zákazníkům tento servis poskytuje.
| Rossmann
ROSSMANN mění vedení týmu komunikace, více se zaměří i na téma udržitelnosti

ROSSMANN mění vedení týmu komunikace, více se zaměří i na téma udržitelnosti

Na pozici manažerky komunikace a PR a zároveň do role nové tiskové mluvčí sítě drogerií ROSSMANN nastupuje Rita Gabrielová. Bude mít na starosti interní i externí komunikaci sítě drogerií ROSSMANN a jejich klíčových projektů. Dosavadní manažerka komunikace Olga Stanley nadále zůstává v týmu komunikace, ale bude se v roli koordinátora věnovat novému tématu zodpovědného a udržitelného přístupu k investování a byznysu (ESG) a současně bude administrativní podporou jednatelů společnosti.
| Rossmann
Další vlna charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ drogerie ROSSMANN právě startuje

Další vlna charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ drogerie ROSSMANN právě startuje

Rozbitá duše není vidět, ale bolí často víc než zlomená kost. Tohoto faktu si je vědoma i drogerie ROSSMANN, která dnes spouští další vlnu charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ. Členové věrnostního programu ROSSMANN CLUB tak mohou od 23. 10. do 19. 11. opět proměnit své nevyčerpané věrnostní body z nákupů v dobrý skutek a pomoci přerozdělit částku 1 000 000 Kč mezi tři příběhy, ve kterých vedle fyzického handicapu strádají i lidské duše. Ať už je to pomoc pětiletému Vojtíškovi trpícímu mentální retardací a autismem ve spolupráci s Nadačním fondem AutTalk, maličkatému Lukáškovi s nemocí motýlích křídel prostřednictvím pacientské organizace DEBRA ČR nebo podpora Linky bezpečí, která poskytuje rychlou a bezplatnou pomoc dětem a dospívajícím.
| Rossmann
Objevte kouzlo korejské kosmetiky a dopřejte své pleti mimořádnou péči

Objevte kouzlo korejské kosmetiky a dopřejte své pleti mimořádnou péči

Korejská kosmetika klade velký důraz na komplexní péči o pleť s cílem zlepšit její zdraví a přirozený vzhled. Díky své vysoké kvalitě a dostupné ceně se proto tyto produkty staly mimořádně populárními po celém světě. Pro pořádnou zásobu korejské kosmetiky už nemusíte cestovat do zahraničí, ale stačí se vydat do nejbližší drogerie ROSSMANN či využít možnosti online nákupu v aplikaci ROSSMANN CLUB. Vybírat můžete z produktů od více než 20 korejských značek, které najdete exkluzivně v síti ROSSMANN.
| Rossmann
ROSSMANN a Henkel společně pomohou vysadit další vzrostlé stromy po celé ČR

ROSSMANN a Henkel společně pomohou vysadit další vzrostlé stromy po celé ČR

Drogerie ROSSMANN společně s neziskovou organizací Sázíme stromy a se společností Henkel Consumer Brands CZ/SK v rámci projektu Vraťte stromům korunu opět přispěla k rozvoji zeleně v České republice. V rámci letošního devátého ročníku byly získány finanční prostředky k výsadbě 339 vzrostlých stromů, přičemž od začátku spuštění projektu bylo vysázeno již více než 3 000 stromů. S těmi se lidé potkávají kolem polních cest, na dětských hřištích, u škol, v parcích, vznikají i nové meze a remízky.
| Rossmann
Pečujte o pleť a vlasy v každém ročním období

Pečujte o pleť a vlasy v každém ročním období

Čas dovolených a prázdnin je za námi a vy máte pocit, že v každodenním shonu nemáte čas na složité beauty rituály? Nevadí! I s minimálním úsilím můžete vaši pleť a vlasy bez ohledu na počasí za oknem doslova rozzářit. Drogerie ROSSMANN v letošním roce slaví 30 let působení na českém trhu a přináší několik tipů na produkty, které vám usnadní péči o vzhled nejen nyní, ale po celý rok.
| Rossmann
Důležité drobnosti pro zdraví a spokojenost vašich dětí

Důležité drobnosti pro zdraví a spokojenost vašich dětí

Svým dětem chceme dát vždy to nejlepší, ať už jde o velké věci jako je pozornost a láska, nebo o detaily jako jsou produkty pro každodenní péči a spokojenost. Drogerie ROSSMANN, která v letošním roce slaví 30 let působení na českém trhu, přichází s několika tipy na oblíbené produkty i novinky privátní značky Babydream přinášející nejlepší kvalitu za příznivé ceny, což potvrzuje i celá řada výsledků s hodnocením velmi dobré a dobré od nezávislého německého časopisu pro spotřebitele Öko-Test stejně jako zisky ocenění Volba spotřebitelů.
| Rossmann