České dráhy··4 min

České dráhy zajistí náhradní vlakovou dopravu během oprav silničního mostu v Ústí nad Labem

České dráhy

České dráhy

České dráhy, a.s. (VKM: ČD) jsou česká železniční společnost, která podniká jako železniční dopravce v osobní dopravě. Má formu akciové společnosti, jejímž jediným akcionářem je Česká republika. Zakladatelem společnosti je Ministerstvo dopravy České republiky. Akciová společnost České dráhy má množství dceřiných společností, včetně železničního nákladní dopravce ČD Cargo, které dohromady vytváří Skupinu České dráhy.

Tisková zpráva

Rekonstrukce mostu Dr. Edvarda Beneše v Ústí nad Labem na několik měsíců omezí průjezd po silničních komunikacích v krajském městě. Aby se obyvatelé i návštěvníci města mohli během oprav této důležité dopravní tepny snáze přesouvat mezi centrem města na levém břehu a městskou částí Střekov na pravém břehu Labe, zajistí České dráhy náhradní vlakovou dopravu.

Spoje tzv. náhradní vlakové dopravy budou jezdit v pracovní dny od 28. dubna 2025. Linka bude označena jako xU0. Vlaky pojedou mezi stanicemi Ústí nad Labem západ a Ústí nad Labem-Střekov v přibližně hodinovém taktu, a to v pracovní dny cca od 6:30 do 22:30 hod. Dva páry vlaků v ranní špičce budou zajištěné v úseku Velké Březno – Ústí nad Labem-Střekov – Ústí nad Labem západ a zpět (odj. ze stanice Ústí nad Labem západ v 6:30 a 7:30 a zpět z Velkého Března v 6:49 a 7:49). Tyto spoje doplní pravidelné vlaky mezi ústeckým západním a střekovským nádražím a zkrátí tak interval mezi oběma stanicemi. Na linku xU0 nasadí České dráhy motorové jednotky Regionova.

Během pracovních dnů vypraví České dráhy na této lince celkem 18 vlaků v každém směru. Celkově tak půjde celkem o 36 spojů denně a 180 spojů v pracovním týdnu od pondělí do pátku. Ve vlacích bude platit tarif IDS DÚK, Českých drah a systému jednotného tarifu OneTicket. Na vlaky budou ve stanici Ústí nad Labem-Střekov navazovat spoje nově zřízené linky č. 93 Dopravního podniku města Ústí nad Labem, která bude jezdit po trase Střekov nádraží – Nové krematorium a zpět. Autobusová linka pojede v pracovní dny cca od 5 do 23 hodin. Detaily k provozu MHD najdete zde.

Železniční most v Ústí nad Labem má důležitou roli při povodňových stavech. Během oprav silničního mostu Dr. Edvarda Beneše po něm pojedou spoje linky xS0 mezi stanicemi Ústí n. L. západ a Ústí n. L.-Střekov. Zdroj: Archiv ČD.

Železniční most Ústí nad Labem

Zajištění provozu linky xU0 si u Českých drah objednal Ústecký kraj. Zahájení provozu linky navazuje na uzavření silničního mostu Dr. Edvarda Beneše od 26. dubna 2025 a otevření provizorní lávky pro pěší a cyklisty v jeho sousedství. Provoz linky je objednán po celou dobu uzavírky mostu.

Přestože bývá častější situace, kdy jsou kvůli stavebním pracím na železničních tratích nahrazené vlaky autobusovou dopravou, opačné případy, kdy železnice vypomáhá při uzavírkách silničních komunikací nebo při nepříznivých povětrnostních situacích, nejsou ojedinělé.

Například v roce 1995 procházela opravou Komořanská ulice v Praze a ČD vozily cestující zvláštní vlakovou linkou v úseku Praha-Modřany zast. – Praha-Komořany zast. Podobně vypomáhaly vlaky v pražské dopravě v létě roku 2010, kdy se opravovala tramvajová trať Anděl – Řepy. Vlaková linka S65 si tehdy našla své cestující a v provozu zůstala i po dokončení oprav tramvajové tratě. Od července do října 2019 se opravoval silniční most na hranici mezi ČR a Slovenskem mezi Hodonínem a Holíčí nad Moravou a ČD v tomto úseku vypravovaly vlaky místo autobusové linky 910.

Svůj nepostradatelný význam má železnice také při nepříznivém počasí. V roce 2002 tak vlaky částečně nahrazovaly linky pražského metra zatopené při ničivých povodních. V Ústeckém kraji pak vlaky často vypomáhají při povodňových stavech na Labi a zajišťují nouzové spojení z Děčína do Dolního Žlebu, například při zásazích složek IZS, a také v případě zatopení silnic pod sjezdy ze silničních mostů v Děčíně, častěji však v Ústí nad Labem. Vlaky potom zajišťují jediné spojení veřejnou osobní dopravou mezi oběma břehy Labe.

Stavba souběžné lávky pro pěší a cyklisty. Zdroj: Archiv ČD.

Mosty v Ústí nad Labem

Ilustrační snímek s pravidelným vlakem mezi ústeckým západním a střekovským nádražím. Zdroj: Archiv ČD.

Ilustrační snímek železniční most Ústí nad Labem

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České dráhy

„Zelené“ bateriové vlaky zvýšily zájem o železnici, za čtvrt roku už obkroužily čtyřikrát zeměkouli

„Zelené“ bateriové vlaky zvýšily zájem o železnici, za čtvrt roku už obkroužily čtyřikrát zeměkouli

Čtyři bateriové vlaky RegioPanter najely v Moravskoslezském kraji dohromady už 170 tisíc kilometrů. V provozu jsou od poloviny prosince 2024 na trati z Ostravy přes Studénku a Štramberk do Veřovic. Nasazení vlaků s tímto alternativním pohonem umožnilo zavést přímé spojení bez přestupů, cestování je rychlejší a šetrnější k přírodě díky úspoře emisí CO2.
| České dráhy
Pražský Žižkov se promění, České dráhy se dohodly s developerem na prodeji zbývajících pozemků v lokalitě nákladového nádraží

Pražský Žižkov se promění, České dráhy se dohodly s developerem na prodeji zbývajících pozemků v lokalitě nákladového nádraží

České dráhy a developerská společnost Sekyra Group podepsaly smlouvu o prodeji pozemků v jižní části Nákladového nádraží Žižkov. Českým drahám se podařilo vyjednat výrazně lepší podmínky, než vyplývaly z původních ujednání, a to především pokud jde o kupní cenu. Za cca 96 tisíc metrů čtverečních národní dopravce inkasuje 2,23 miliardy korun. Žižkovský brownfield se v příštích letech promění v novou moderní čtvrť s bydlením pro tisíce lidí.
| České dráhy
České dráhy zajistí náhradní vlakovou dopravu během oprav silničního mostu v Ústí nad Labem

České dráhy zajistí náhradní vlakovou dopravu během oprav silničního mostu v Ústí nad Labem

Rekonstrukce mostu Dr. Edvarda Beneše v Ústí nad Labem na několik měsíců omezí průjezd po silničních komunikacích v krajském městě. Aby se obyvatelé i návštěvníci města mohli během oprav této důležité dopravní tepny snáze přesouvat mezi centrem města na levém břehu a městskou částí Střekov na pravém břehu Labe, zajistí České dráhy náhradní vlakovou dopravu.
| České dráhy
Tisíce vlaků Českých drah nabízí přepravu jízdních kol

Tisíce vlaků Českých drah nabízí přepravu jízdních kol

S jízdním kolem lze nastoupit do vlaku Českých drah při krátkém výletu i při cestě na dovolenou. Prakticky všechny spoje největšího železničního dopravce přepravují jízdní kola. „Cyklovlaky“ jezdí za humna i za kopečky, vydat se s nimi můžete po Čechách, na Moravu a do Slezska, ale také daleko za naše hranice.
| České dráhy
Kompletní ComfortJet vyjede v pátek na západ Čech

Kompletní ComfortJet vyjede v pátek na západ Čech

Od pátku bude v rámci zkušebního provozu jezdit pravidelně nejmodernější vlaková souprava ComfortJet v plném devítivozovém řazení také na spojích IC 512 / 515 Ostravan. Ve své základní, nevýlukové trase jezdí na trase Bohumín – Ostrava – Olomouc – Pardubice – Praha – Plzeň – Mariánské Lázně – Cheb – Františkovy Lázně. Zajistí tak přímé spojení Ostravska a střední Moravy se západem republiky. Od pátku tak nové kompletní vlaky typu ComfortJet budou obsluhovat dva páry vlaků Ostravan. Jedná se o spoje 510, 512, 515 a 517. Podrobné informace o jízdním řádu těchto vlaků získáte např. v app Můj vlak.
| České dráhy
České dráhy vypsaly tendr na nové jednotky EMU 400

České dráhy vypsaly tendr na nové jednotky EMU 400

České dráhy vyhlásily veřejnou zakázku na pořízení moderních elektrických jednotek EMU 400, které budou součástí nabídky Českých drah na zajištění veřejné dopravy pro Prahu a Středočeský kraj. Zakázka počítá s rámcovou dohodou až na 133 jednotek. Celková předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 84,5 miliardy korun bez DPH. Nasazení nových vlaků je plánováno od prosince 2029.
| České dráhy
Zvláštní vlak vyrazí na Bílou sobotu z Českých Budějovic na Křivoklát a do Lužné u Rakovníka

Zvláštní vlak vyrazí na Bílou sobotu z Českých Budějovic na Křivoklát a do Lužné u Rakovníka

V sobotu 19. dubna vypraví České dráhy zvláštní vlak z Českých Budějovic přes Písek, Příbram, Zdice a Beroun na Křivoklát, kde bude probíhat tradiční velikonoční jarmark. V čele vlaku pojede historická motorová lokomotiva T478.1002 Bardotka. Cílovou stanicí vlaku bude Lužná u Rakovníka, kde si cestující budou moci prohlédnout expozice ČD Muzea. Pro zájemce bude po poledni připravena také vyhlídková jízda vlaku z Lužné do Řevničova a zpět. Křivoklátský expres se pak v odpoledních hodinách vrátí po stejné trase zpět do jižních Čech.
| České dráhy
Dnes poprvé lůžkovým vozem z Prahy do Gdyně

Dnes poprvé lůžkovým vozem z Prahy do Gdyně

Praha dnes získala další pohodlné noční spojení, tentokrát s městy Gdaňsk, Sopoty a Gdyně na pobřeží Baltského moře. Dosavadní noční vlak EC 461 Baltic express Gdyně – Praha přivezl dnes ráno poprvé také lůžkový vůz z Polska a dnes večer vyráží lůžkový vůz na spoji EC 460 Baltic express také z Prahy do Gdyně.
| České dráhy
Na trať vyrazily první devítivozové ComfortJety

Na trať vyrazily první devítivozové ComfortJety

České dráhy a výrobní konsorcium Siemens – Škoda dosáhly dalšího milníku ve výrobě a uvádění jednotek ComfortJet do provozu. Do zkušebního provozu s cestujícími byly nasazeny první dvě kompletní devítivozové jednotky ComfortJet.
| České dráhy
České dráhy kolem Velikonoc posílí své vlaky, doporučují rezervaci míst a řídit se „semaforem“

České dráhy kolem Velikonoc posílí své vlaky, doporučují rezervaci míst a řídit se „semaforem“

Každoročně je období Velikonoc časem zvýšeného zájmu o cestování. Také letos se České dráhy chystají posílit své dálkové spoje o pravidelné i mimořádné posilové vozy. Cestujícím doporučují včasné zajištění rezervací a těm bez rezervace řídit se „semaforem“, který upozorňuje na silně vytížené spoje. Výhodné bude také využití vlaků mimo přepravní špičku, případně na kratší vzdálenosti využívat méně obsazené regionální spoje. To se týká hlavně cest kolem Prahy, např. do Berouna, Kolína, Benešova u Prahy a do dalších míst v blízkosti hlavního města.
| České dráhy