Datart··6 min

Češi si měří plnění novoročních předsevzetí. Prodeje chytrých hodinek v lednu stouply o 40 %

Datart

Datart

Datart je český prodejce spotřební elektroniky a elektrospotřebičů. Společnost byla založena v roce 1991 a sídlí v Praze. Datart má pobočky v celé České republice a zaměstnává více než 1 000 zaměstnanců.

Tisková zpráva

Po svátcích plných jídla a odpočinku přichází na začátku nového roku tradiční návrat k realitě a snaha věnovat se zdravějšímu životnímu stylu. Podle nákupních trendů zákazníků maloobchodního řetězce DATART využívají Češi při plnění svých novoročních předsevzetí stále častěji moderní technologie. Prodeje chytrých hodinek na začátku nového roku vzrostly oproti loňskému průměru o 40 %, přičemž během prvních dvou týdnů DATART prodal rekordních počet kusů.

Fitness a wellness technologie se v posledních letech stávají nedílnou součástí každodenního života stále větší části Čechů. A to nejen těch, kteří se aktivně věnují sportu, ale i těch, kteří hledají způsoby, jak si hlídat a posilovat svou celkovou tělesnou pohodu a zdraví. Nezbytnou součástí výbavy každého, kdo chce mít přehled o svém zdraví a kondici, se staly zejména chytré hodinky a fitness náramky.

Chytré hodinky jsou tradičně jednou z nejpopulárnějších produktových kategorií v období Vánoc. Statistiky maloobchodního prodejce elektroniky DATART však ukazují, že na rozdíl od ostatních segmentů, o něž zájem v novém roce lehce opadá, přetrvávají v případě chytrých hodinek vyšší prodeje až do ledna. Oproti loňskému ročnímu průměru byly v lednu jejich prodeje o 40 % vyšší. Jen v prvních čtrnácti dnech nového roku jich DATART prodal rekordní množství kusů.

„Lidé v lednu začínají plnit svá novoroční předsevzetí, která se z velké části týkají právě fyzických aktivit a péče o zdraví. Naše data potvrzují, že to se změnou životního stylu často myslí opravdu vážně a berou si na pomoc třeba právě chytré hodinky, které jim pomohou monitorovat zdraví a dosáhnout vytyčených cílů,“ vysvětluje Roman Šubrt z produktového oddělení DATART IT/GSM.

Popularita chytrých hodinek podle všeho stále nenarazila na svůj vrchol. V 2024 u nich DATART v meziročním srovnání s rokem 2023 registroval nárůst prodejů řádově o 15 %. Stále větší zájem pozoruje obzvlášť u chytrých hodinek s funkcí detekce pádu, které v případě nárazu nebo neobvyklých pohybů dokáží okamžitě kontaktovat pomoc, což může být v mnoha případech rozhodující pro včasnou záchranu života.

„Chytré hodinky už dávno nejsou pouze doménou sportovců. Ačkoliv zde stále jsou značky jako Garmin, které na sportovce přímo cílí, do tohoto segmentu se naplno vložili giganti v čele s Applem, Samsungem nebo Xiaomi, kteří se zaměřují právě na běžné uživatele a přináší jim funkce zaměřené nejen na podporu aktivního životního stylu, ale i třeba produktivitu,“ říká Roman Šubrt.

Chytré technologie všude, kam se podíváte

Vedle chytrých hodinek se na trhu stále častěji objevují i zcela nové druhy zařízení s fitness funkcemi. Výrazněji se prosazují zejména chytré prsteny poskytující podobné funkce jako hodinky – jen v kompaktnější podobě. Na trhu se rychle usazují i chytré váhy, které v prodejích rychle nahrazují klasické váhy.

„Chytré technologie hrají v péči o zdravý životní styl stále důležitější roli. Uživateli totiž umožňují své tělo sledovat i v nejmenších detailech a v některých případech zachytí probíhající změny v těle dříve, než byste si to normálně stihli uvědomit. V tomto trendu vidíme silný potenciál, a dlouhodobě tak těmto potřebám zákazníků přizpůsobujeme naši nabídku,“ popisuje Pavel Janů, manažer produktového marketingu SDA.

Více světla v zimním období

Zimní měsíce, kdy slunce vykukuje jen sporadicky a venkovní aktivity často ustupují před nepříznivým počasím, se stávají ideální příležitostí pro moderní technologie, které přinášejí wellness přímo do pohodlí domova. Elektronický maloobchodník DATART každoročně pozoruje růst zájmu o světelné terapie a infračervené lampy, jež pomáhají lidem zvládat období s nedostatkem přirozeného světla. Tyto produkty nacházejí své místo v domácnostech i po Vánocích, kdy jejich obliba přetrvává do začátku nového roku.

„Světelná terapie si získává stále větší přízeň díky schopnosti zlepšit náladu, zvýšit energii a zmírnit únavu,“ říká Pavel Janů a pokračuje: „V roce 2024 jsme zaznamenali meziroční nárůst prodejů těchto zařízení o 39 %. Když sluneční světlo chybí, je světelná terapie ideálním nástrojem, jak si udržet dobrou náladu.“

Dalším populárním pomocníkem v boji proti zimní únavě jsou infrasauny, které nabízejí detoxikaci a regeneraci organismu díky infračervenému záření. To proniká hluboko do svalů a přináší příjemné teplo připomínající letní paprsky, ale bez rizika spálení. V DATARTu zůstává zájem o sauny dlouhodobě stabilní. Zákazníci si mohou vybrat ze široké nabídky modelů a zároveň využít profesionální montáž, která jim zajistí bezstarostnou cestu k dokonalé domácí relaxaci.

„Saunování má navíc také řadu zdravotních benefitů. Pomáhá při bolestech pohybového aparátu, uvolňuje stres a přispívá k celkové fyzické i psychické pohodě. Díky hloubkovému ohřívání organismu dochází k relaxaci a regeneraci, což se pozitivně odráží nejen na těle, ale i na mysli. V infrasauně se tak zimní chmury snadno rozpustí v příjemném teple,“ upřesňuje Daniel Dobeš, manažer produktového marketingu MDA

Zdravá výživa připravená v pohodlí domova

V oblasti zdravé výživy, která je nedílnou součástí moderního životního stylu, dnes hrají prim smoothie mixéry. Tento produkt se stal oblíbeným pomocníkem pro rychlou přípravu nutričně vyvážených nápojů. Na trhu je možné najít nejen klasické mixéry, ale i bateriové smoothie mixéry, které jsou ideální pro aktivní sportovce a všechny, kteří tráví hodně času v přírodě. „V roce 2024 DATART sleduje stabilní zájem ve srovnání s předchozím rokem. Přetrvává přitom zejména obliba kompaktnějších přístrojů.“ dodává David Zezula manažer produktového marketingu SDA

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Čistička vzduchu – módní výstřelek, nebo spolehlivý pomocník? Zájem o čističky vzduchu vloni stoupl téměř o 20 %

Čistička vzduchu – módní výstřelek, nebo spolehlivý pomocník? Zájem o čističky vzduchu vloni stoupl téměř o 20 %

S příchodem jarní pylové sezóny mezi Čechy roste zájem o čističky vzduchu. Stále více spotřebitelů si je spojuje nejen s komfortem, ale také se zdravím. Podle DATARTU se jich za poslední rok prodalo více než 20 000, což znamená meziroční skok přibližně o 20 %. Největší poptávka přichází většinou v březnu a dubnu, kdy prodeje stoupají až o 50 % oproti běžným měsícům. To potvrzuje také letošní sezóna. Velký zájem mají čeští spotřebitelé zejména o moderní čističky s ionizační technologií a zařízení vybavená automatickým režimem šetřícím filtry i energii.
| Datart
Češi se učí recyklovat staré spotřebiče. V DATARTu jich meziročně vrátili o 17 % více

Češi se učí recyklovat staré spotřebiče. V DATARTu jich meziročně vrátili o 17 % více

V uplynulém roce opět došlo k navýšení množství odevzdaných odpadních recyklovatelných elektrospotřebičů. Oproti roku 2023 stoupl jejich celkový objem v rámci svozových služeb maloobchodního prodejce DATART o 17 % na 6 783 tun. Ze 12,6 tun použitých baterií odevzdaných ke zpětnému odběru bylo recyklací získáno 9 481 kilogramů druhotných surovin, meziročně o 28 % více. DATART spotřebitele vyzývá, aby v úsilí nepolevovali, dále se zapojovali do odpovědnějšího přístupu k životnímu prostředí a místo vyhazování starých spotřebičů a baterií do komunálního odpadu je nosili do prodejen, kde se prodejce postará o jejich ekologickou recyklaci.
| Datart
Teplé počasí vyhnalo Čechy na zahrádky. Zájem o zahradní techniku meziročně stoupl zhruba o 30 %

Teplé počasí vyhnalo Čechy na zahrádky. Zájem o zahradní techniku meziročně stoupl zhruba o 30 %

Jaro je v plném proudu a s ním i sezóna zahradních prací. Díky nadprůměrně teplému březnu se letos Češi pustili do údržby svých zahrad, trávníků a okolí domovů o poznání dříve. Stále více se přitom spoléhají na moderní zahradní pomocníky. Podle dat maloobchodního prodejce DATART vzrostly prodeje zahradní techniky meziročně řádově o 30 %. Největší zájem je o sekačky všech typů, od klasických benzínových po inteligentní robotické modely, prodeje však rostou i u dalšího vybavení usnadňujícího údržbu zeleně.
| Datart
Nákupní fenomén, který si Češi zamilovali: V DATARTu startují Dny Marianne

Nákupní fenomén, který si Češi zamilovali: V DATARTu startují Dny Marianne

Už 11. dubna v DATARTu odstartuje jarní edice jedné z nejpopulárnějších prodejních akcí roku – Dny Marianne. Tento nákupní fenomén si v záplavě slevových akcí udržuje své prestižní postavení díky unikátní kombinaci atraktivních nabídek, širokému sortimentu a výjimečné atmosféře, která každoročně přitahuje tisíce zákazníků. Dny Marianne propojují svět tradičního retailu s online prostředím a motivují zákazníky k nákupu jak v kamenných prodejnách, tak v e-shopech, kde mohou zákazníci nakupovat z pohodlí domova.
| Datart
Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k únorovým tržbám v maloobchodě

Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k únorovým tržbám v maloobchodě

„Únor v maloobchodě tradičně představuje přechodné období mezi dynamickým lednem, kdy doznívá vliv povánočních slev, a jarními promoakcemi. Pro řadu segmentů to znamená mírné zpomalení spotřebitelské poptávky, což je důsledkem několika faktorů – vyčerpání rozpočtů po sváteční sezóně, nižších disponibilních příjmů domácností a absence silných nákupních impulsů. Přesto se letošní únor v segmentu elektra ukázal jako lehce růstový, přičemž meziročně zde prodeje vzrostly řádově o 5 %.
| Datart
Chytré platby na vzestupu: Češi objevují kouzlo odložených a rozložených plateb – nejen manažeři oceňují jejich výhody

Chytré platby na vzestupu: Češi objevují kouzlo odložených a rozložených plateb – nejen manažeři oceňují jejich výhody

Platební preference českých spotřebitelů procházejí výraznou transformací, přičemž stále větší podíl transakcí připadá na inovativní finanční nástroje. Rostoucí popularita odložených a rozložených plateb a modelu rozložení nákupu do několika splátek reflektuje širší trend finanční optimalizace a preference flexibilního řízení cash flow. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART zaznamenaly platby prostřednictvím služeb Skip Pay či Twisto meziroční nárůst v řádu stovek procent.
| Datart
Přichází čas jarních úklidů. Práci v domácnosti Čechům stále častěji usnadňují moderní pomocníci

Přichází čas jarních úklidů. Práci v domácnosti Čechům stále častěji usnadňují moderní pomocníci

Důkladný úklid celé domácnosti je jeden z rituálů, které neodmyslitelně patří k období jara. Ačkoliv však samotná tradice nadále přetrvává, způsob úklidu se postupně proměňuje. Stále více Čechů se při něm totiž spoléhá na moderní technologie. Výrazně tak stoupá obliba tyčových a robotických vysavačů, elektrických čističů oken či parních mopů, které lidem šetří čas i námahu. V porovnání s letní sezónou se jejich prodej v jarních měsících zvyšuje až o 25 %.
| Datart
Domácí kancelář, kde půjde práce od ruky? Klíčem k efektivní práci je správná technika a ergonomické vybavení

Domácí kancelář, kde půjde práce od ruky? Klíčem k efektivní práci je správná technika a ergonomické vybavení

I domov může být skvělým místem pro práci. Aby však byla efektivní a pohodlná, musí tomu být domácí prostředí dobře přizpůsobené. Správně vybavený pracovní prostor totiž pomáhá udržet koncentraci, podporuje produktivitu a zároveň zajišťuje pohodlí i po dlouhých hodinách u počítače. Zjistěte, na co se při zařizování domácí kanceláře zaměřit a do jakého vybavení se vyplatí investovat.
| Datart
Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k lednovým tržbám v maloobchodě

Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k lednovým tržbám v maloobchodě

„Leden na trhu s elektronikou přinesl smíšené výsledky. Tradiční dozvuky vánoční sezóny se odrazily ve stabilním výkonu trhu, přičemž spotřebitelé využívali povánoční slevy a výprodeje. Výraznější dynamiku vykázaly některé produktové segmenty – zejména malé domácí spotřebiče, které profitovaly z pokračujícího růstu. Naopak segment mobilních telefonů a nositelné elektroniky zaznamenal meziroční pokles, což může reflektovat jak delší inovační cykly, tak nasycení trhu.
| Datart
Televizní trh v pohybu: Prodeje televizí loni vzrostly, poptávku táhne streaming

Televizní trh v pohybu: Prodeje televizí loni vzrostly, poptávku táhne streaming

Televize si i nadále udržují své pevné místo v českých domácnostech. Podle údajů z trhu došlo v uplynulém roce k meziročnímu nárůstu prodejů, kdy nepřehlédnutelným hybatelem trhu s televizemi je také rozmach streamovacích platforem, který urychluje potřebu výměny zastaralých televizorů za nové chytré televize s připojením k internetu. Impulsem pro poptávku by podle DATARTu mohl být i příchod služby Oneplay.
| Datart