Datart··6 min

Češi si měří plnění novoročních předsevzetí. Prodeje chytrých hodinek v lednu stouply o 40 %

Datart

Datart

Datart je český prodejce spotřební elektroniky a elektrospotřebičů. Společnost byla založena v roce 1991 a sídlí v Praze. Datart má pobočky v celé České republice a zaměstnává více než 1 000 zaměstnanců.

Tisková zpráva

Po svátcích plných jídla a odpočinku přichází na začátku nového roku tradiční návrat k realitě a snaha věnovat se zdravějšímu životnímu stylu. Podle nákupních trendů zákazníků maloobchodního řetězce DATART využívají Češi při plnění svých novoročních předsevzetí stále častěji moderní technologie. Prodeje chytrých hodinek na začátku nového roku vzrostly oproti loňskému průměru o 40 %, přičemž během prvních dvou týdnů DATART prodal rekordních počet kusů.

Fitness a wellness technologie se v posledních letech stávají nedílnou součástí každodenního života stále větší části Čechů. A to nejen těch, kteří se aktivně věnují sportu, ale i těch, kteří hledají způsoby, jak si hlídat a posilovat svou celkovou tělesnou pohodu a zdraví. Nezbytnou součástí výbavy každého, kdo chce mít přehled o svém zdraví a kondici, se staly zejména chytré hodinky a fitness náramky.

Chytré hodinky jsou tradičně jednou z nejpopulárnějších produktových kategorií v období Vánoc. Statistiky maloobchodního prodejce elektroniky DATART však ukazují, že na rozdíl od ostatních segmentů, o něž zájem v novém roce lehce opadá, přetrvávají v případě chytrých hodinek vyšší prodeje až do ledna. Oproti loňskému ročnímu průměru byly v lednu jejich prodeje o 40 % vyšší. Jen v prvních čtrnácti dnech nového roku jich DATART prodal rekordní množství kusů.

„Lidé v lednu začínají plnit svá novoroční předsevzetí, která se z velké části týkají právě fyzických aktivit a péče o zdraví. Naše data potvrzují, že to se změnou životního stylu často myslí opravdu vážně a berou si na pomoc třeba právě chytré hodinky, které jim pomohou monitorovat zdraví a dosáhnout vytyčených cílů,“ vysvětluje Roman Šubrt z produktového oddělení DATART IT/GSM.

Popularita chytrých hodinek podle všeho stále nenarazila na svůj vrchol. V 2024 u nich DATART v meziročním srovnání s rokem 2023 registroval nárůst prodejů řádově o 15 %. Stále větší zájem pozoruje obzvlášť u chytrých hodinek s funkcí detekce pádu, které v případě nárazu nebo neobvyklých pohybů dokáží okamžitě kontaktovat pomoc, což může být v mnoha případech rozhodující pro včasnou záchranu života.

„Chytré hodinky už dávno nejsou pouze doménou sportovců. Ačkoliv zde stále jsou značky jako Garmin, které na sportovce přímo cílí, do tohoto segmentu se naplno vložili giganti v čele s Applem, Samsungem nebo Xiaomi, kteří se zaměřují právě na běžné uživatele a přináší jim funkce zaměřené nejen na podporu aktivního životního stylu, ale i třeba produktivitu,“ říká Roman Šubrt.

Chytré technologie všude, kam se podíváte

Vedle chytrých hodinek se na trhu stále častěji objevují i zcela nové druhy zařízení s fitness funkcemi. Výrazněji se prosazují zejména chytré prsteny poskytující podobné funkce jako hodinky – jen v kompaktnější podobě. Na trhu se rychle usazují i chytré váhy, které v prodejích rychle nahrazují klasické váhy.

„Chytré technologie hrají v péči o zdravý životní styl stále důležitější roli. Uživateli totiž umožňují své tělo sledovat i v nejmenších detailech a v některých případech zachytí probíhající změny v těle dříve, než byste si to normálně stihli uvědomit. V tomto trendu vidíme silný potenciál, a dlouhodobě tak těmto potřebám zákazníků přizpůsobujeme naši nabídku,“ popisuje Pavel Janů, manažer produktového marketingu SDA.

Více světla v zimním období

Zimní měsíce, kdy slunce vykukuje jen sporadicky a venkovní aktivity často ustupují před nepříznivým počasím, se stávají ideální příležitostí pro moderní technologie, které přinášejí wellness přímo do pohodlí domova. Elektronický maloobchodník DATART každoročně pozoruje růst zájmu o světelné terapie a infračervené lampy, jež pomáhají lidem zvládat období s nedostatkem přirozeného světla. Tyto produkty nacházejí své místo v domácnostech i po Vánocích, kdy jejich obliba přetrvává do začátku nového roku.

„Světelná terapie si získává stále větší přízeň díky schopnosti zlepšit náladu, zvýšit energii a zmírnit únavu,“ říká Pavel Janů a pokračuje: „V roce 2024 jsme zaznamenali meziroční nárůst prodejů těchto zařízení o 39 %. Když sluneční světlo chybí, je světelná terapie ideálním nástrojem, jak si udržet dobrou náladu.“

Dalším populárním pomocníkem v boji proti zimní únavě jsou infrasauny, které nabízejí detoxikaci a regeneraci organismu díky infračervenému záření. To proniká hluboko do svalů a přináší příjemné teplo připomínající letní paprsky, ale bez rizika spálení. V DATARTu zůstává zájem o sauny dlouhodobě stabilní. Zákazníci si mohou vybrat ze široké nabídky modelů a zároveň využít profesionální montáž, která jim zajistí bezstarostnou cestu k dokonalé domácí relaxaci.

„Saunování má navíc také řadu zdravotních benefitů. Pomáhá při bolestech pohybového aparátu, uvolňuje stres a přispívá k celkové fyzické i psychické pohodě. Díky hloubkovému ohřívání organismu dochází k relaxaci a regeneraci, což se pozitivně odráží nejen na těle, ale i na mysli. V infrasauně se tak zimní chmury snadno rozpustí v příjemném teple,“ upřesňuje Daniel Dobeš, manažer produktového marketingu MDA

Zdravá výživa připravená v pohodlí domova

V oblasti zdravé výživy, která je nedílnou součástí moderního životního stylu, dnes hrají prim smoothie mixéry. Tento produkt se stal oblíbeným pomocníkem pro rychlou přípravu nutričně vyvážených nápojů. Na trhu je možné najít nejen klasické mixéry, ale i bateriové smoothie mixéry, které jsou ideální pro aktivní sportovce a všechny, kteří tráví hodně času v přírodě. „V roce 2024 DATART sleduje stabilní zájem ve srovnání s předchozím rokem. Přetrvává přitom zejména obliba kompaktnějších přístrojů.“ dodává David Zezula manažer produktového marketingu SDA

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Češi si měří plnění novoročních předsevzetí. Prodeje chytrých hodinek v lednu stouply o 40 %

Češi si měří plnění novoročních předsevzetí. Prodeje chytrých hodinek v lednu stouply o 40 %

Po svátcích plných jídla a odpočinku přichází na začátku nového roku tradiční návrat k realitě a snaha věnovat se zdravějšímu životnímu stylu. Podle nákupních trendů zákazníků maloobchodního řetězce DATART využívají Češi při plnění svých novoročních předsevzetí stále častěji moderní technologie. Prodeje chytrých hodinek na začátku nového roku vzrostly oproti loňskému průměru o 40 %, přičemž během prvních dvou týdnů DATART prodal rekordních počet kusů.
| Datart
Technologie mění řízení procesů ve firmách

Technologie mění řízení procesů ve firmách

V současném podnikatelském prostředí jsou inovace klíčovým předpokladem úspěchu. Zavádění pokročilých IT řešení, která automatizují procesy, zajišťují jejich vysokou efektivitu a zlepšují transparentnost, je nezbytnou součástí strategického řízení firem. Digitalizace nejen optimalizuje interní operace, ale rovněž umožňuje flexibilitu a adaptabilitu na měnící se tržní podmínky. Společnost HP TRONIC, lídr v oblasti maloobchodu a distribuce spotřební elektroniky se značkami jako DATART a ETA, představuje inspirativní příklad úspěšné digitalizace, která výrazně zefektivnila správu interních procesů včetně HR a majetkového managementu.
| Datart
Vánoční nákupy elektroniky trhaly rekordy

Vánoční nákupy elektroniky trhaly rekordy

Češi si k Vánocům opět ve velkém nadělovali elektroniku. Potvrzují to statistiky maloobchodního prodejce elektroniky DATART, kterému se v závěru loňského roku dařilo. Prosincový vrchol sezóny přinesl meziroční růst tržeb o 15 %. Největší zájem letos Češi měli o mobilní telefony, sluchátka a chytré hodinky, které předvánočním prodejům tradičně dominují. Popularitě se těšily také tablety, notebooky či tyčové vysavače. Prodeje příslušenství, malých domácích spotřebičů a televizorů meziročně vzrostly o téměř 30 %.
| Datart
Volejbalová extraliga žen s novým titulárním partnerem. Evropský šampionát volejbalistek zná termíny utkání

Volejbalová extraliga žen s novým titulárním partnerem. Evropský šampionát volejbalistek zná termíny utkání

Spolupráce Českého volejbalového svazu a společnosti DATART se posunula na vyšší úroveň. DATART je novým generálním a titulárním partnerem extraligy žen, hlavním partnerem volejbalové reprezentace žen, partnerem beachvolejbalu, minivolejbalu a ankety Volejbalista roku. Brno bude v příštím roce hostit turnaj evropského šampionátu žen. Evropská konfederace CEV zveřejnila termíny a plán turnaje. Domácí reprezentantky otevřou EuroVolley 21. srpna 2026.
| Datart
Tradice a inovace: Moderní technologie mění vánoční výzdobu v českých domácnostech

Tradice a inovace: Moderní technologie mění vánoční výzdobu v českých domácnostech

S příchodem adventního období a blížícími se Vánocemi se české domácnosti opět ponořily do příprav sváteční atmosféry. Datart, přední hráč na trhu s elektronikou, hlásí nárůst zájmu o vánoční osvětlení a dekorace. Již v listopadu Češi nakoupili řádově o 30 % více produktů v této kategorii než za stejné období loňského roku. Tento trend potvrzuje oblibu moderních, energeticky úsporných a designově promyšlených řešení, která vnášejí do domovů kouzlo Vánoc.
| Datart
Výběr dárků pro milovníky počítačových her může být oříšek. Expert radí, jak se nespálit

Výběr dárků pro milovníky počítačových her může být oříšek. Expert radí, jak se nespálit

Svět počítačových her je plný nepřeberného množství možností. Najít ten správný dárek, který herního nadšence skutečně potěší, je tak často skutečná výzva. Šlápnout vedle je možné téměř na každém kroku – od volby správné konzole přes výběr konkrétních her až po jednotlivé komponenty do herního počítače. Roman Šubrt z DATARTu proto všem nezasvěceným radí, jak dárky pro gamery vybírat a na co si dát pozor.
| Datart
Průzkum: Většina Čechů se s dárky vejde do deseti tisíc. Největší radost pod stromečkem udělá nový telefon

Průzkum: Většina Čechů se s dárky vejde do deseti tisíc. Největší radost pod stromečkem udělá nový telefon

Doba šetření na vánočních dárcích pomalu končí. Podle průzkumu maloobchodního prodejce elektroniky DATART utratí 63 % Čechů za vánoční dárky stejně jako loni. Šetřit na dárcích plánuje jen 21 % dotázaných, výrazně méně než v předchozích letech. Téměř dvě třetiny Čechů si letos vystačí s částkou nižší než deset tisíc korun. Z průzkumu také vyplývá, že z elektroniky by si Češi pod stromečkem nejčastěji přáli najít nový mobilní telefon, televizi nebo chytré hodinky. Kvůli očekávanému vysokému zájmu zákazníků DATART posiluje skladové zásoby, kapacitu distribuce i personál na prodejnách.
| Datart
Stále více domácnosti se pyšní přídomkem chytré

Stále více domácnosti se pyšní přídomkem chytré

Technologické vychytávky a vyspělé produkty chytré domácnosti se zabydlují v domovech Čechů. Podle nejnovějších údajů Českého statistického úřadu je k zabezpečení své domácnosti využívá už 8 % Čechů. Chytrými domácími spotřebiči je pak vybavena každá třináctá domácnost. Jak navíc ukazují statistiky maloobchodního prodejce DATART, zájem o chytrá zařízení do domácnosti v posledních letech vytrvale roste. Jejich prodeje zatím letos v meziročním srovnání stouply o 16 %. Právě technologie usnadňující každodenní život v domácnosti by letos měly být oblíbenými dárky pod vánoční stromeček.
| Datart
DATART získal ocenění Effie za dlouhodobé budování značky

DATART získal ocenění Effie za dlouhodobé budování značky

DATART, renomovaný maloobchodní prodejce spotřební elektroniky, dosáhl významného uznání na českém trhu. Získáním prestižního ocenění Effie v kategorii „Dlouhodobé budování značky“ DATART stvrdil svou silnou pozici v povědomí zákazníků a schopnost strategicky řídit značku s dlouhodobým dopadem. Toto prestižní ocenění odráží nejen důslednou práci zaměřenou na efektivní marketingovou komunikaci a flexibilní přístup k moderním trendům, ale také vysoký standard kvality produktů, špičkových služeb a zákaznické péče, které jsou pilíři úspěchu značky DATART.
| Datart
Hernímu segmentu dále kralují konzole. Před herním počítačem je letos upřednostnilo 64 % nakupujících

Hernímu segmentu dále kralují konzole. Před herním počítačem je letos upřednostnilo 64 % nakupujících

Volba mezi počítačem a herní konzolí bývá jedna z prvních, které musí hráč udělat. Podle dat maloobchodního prodejce elektroniky DATART se letos pro herní notebook či počítač rozhodlo 36 % nakupujících. Zbylých 64 % upřednostnilo herní konzoli. Počítačovému gamingu se ale možná blýská na lepší časy. Prodeje herních notebooků a počítačů totiž letos meziročně vzrostly o řádově o 20% procent. Hlavní výhoda herních konzolí nadále zůstává v oblasti ceny. Zatímco za konzoli letos Češi průměrně zaplatili lehce přes 10 tisíc korun, v případě herních počítačů a notebooků se částka blížila 25 tisícům korun.
| Datart