AAA Auto··4 min

AAA AUTO nabízí nový detailní pohled na sekundární trh: počty prodaných vozů

AAA Auto

AAA Auto

AAA Auto International, a.s. je provozovatel autobazarů AAA AUTO se sídlem v České republice, kde také vyvíjí největší část svých podnikatelských aktivit, na Slovensku (AUTOCENTRUM AAA AUTO a.s.), v Maďarsku a v Polsku (Autocentrum AAA AUTO sp.z o.o.).

Tisková zpráva

Analytici skupiny AURES Holdings, provozovatele největší středoevropské prodejní sítě ojetých a zánovních vozů AAA AUTO a Mototechna, přichází s novými údaji, mapujícími situaci na celém českém sekundárním trhu. Exkluzivně začíná zveřejňovat statistiky skutečných prodejů, které se v kalendářním měsíci uskutečnily, nikoli pouze počty vozů nabízených v inzerci. Zájemci tak dostávají k dispozici jedinečné údaje, které dosud nebyly k dispozici. V prvním měsíci letošního roku se podle nové analýzy na českém trhu ojetin prodalo 68 516 aut s průměrnou cenou 305 322 korun.

Údaje z české inzerce detailně analyzujeme a díky našim pokročilým nástrojům dokážeme eliminovat expirované inzeráty. Pokud auto z nabídky zmizí, hlídáme, jestli se během následujících osmi dnů znovu neobjeví – pokud ano, spárujeme jej s původním inzerátem. Jakmile zmizí nadobro, považujeme vůz za finálně prodaný. S analýzou nám pomáhají i nástroje umělé inteligence, takže výsledná data jsou velice přesná,“ říká generální ředitel AURES Holdings Petr Vaněček.

Podle něj mělo v lednu průměrné prodané auto na tachometru necelých 150 tisíc kilometrů, stáří 12 let (tedy rok výroby 2013) a na svého kupce čekalo v průměru 61 dní. Celkový počet prodaných ojetých vozů – tedy 68 516 – je třiapůlkrát vyšší než u nově registrovaných aut (19 347 kusů podle údajů Svazu dovozců automobilů SDA).

Mezi prodanými vozy stále vedou naftové motorizace s 54,7 procenty, benziny mají 40,5 procenta. Roste i podíl elektromobilů, v lednu se jich prodalo 932 (1,4 %) – což je téměř stejně jako počet prodaných BEV (bateriových elektrických vozů) mezi novými auty, tedy 981 kusů (podle SDA). U hybridů je poměr použitých a nových vozů téměř 2:1 (1049 vs 641 ks). „Je vidět, že sekundární trh se poměrně dobře adaptoval na moderní typy pohonů. Zvlášť u hybridů se podíl stále zvyšuje. Ale i devět set prodaných použitých elektromobilů je zajímavé číslo, ukazující rostoucí zájem o bateriová auta,“ říká Petr Vaněček.

Dominanci si na sekundárním trhu – stejně jako u nových vozů – v lednu udržela domácí značka Škoda, byť ne tak markantní. Zatímco na primárním trhu jí patří 36,5 procenta (7 053 ks), mezi ojetinami je to necelých 20 procent (13 400 kusů). Druhou příčku zaujímá značka Volkswagen (11,3 %), třetí Ford (5,2 %), čtvrtou BMW s pěti procenty a první pětici uzavírá Mercedes s podílem 4,2 %.

Nejprodávanějším modelem je stále Škoda Octavia – představuje téměř 40 procent všech prodaných škodovek z druhé ruky a přes sedm procent celého sekundárního trhu. Druhá je fabia s 22procentním podílem,“ říká Petr Vaněček.

Co se týče celkového objemu sekundárního trhu, který experti AURES Holdings sledují dlouhodobě, zaznamenal v lednu meziměsíční nárůst o 2,3 procenta na celkových 146 855 nabízených (tedy nikoli prodaných) vozů. V meziročním srovnání s loňským lednem pak byl nárůst ještě výraznější, o bezmála 10 procent.

Mediánová (tedy střední) cena ojetin na trhu pak pokračovala v sestupné tendenci – oproti lednu 2024 poklesla o výrazných bezmála 19 procent na aktuálních 179 tisíc korun, ve srovnání s posledním měsícem loňského roku pak spadla o necelých šest procent. „Je vidět, že nabídkové ceny dlouhodobě klesají, což se pak odráží i v cenách prodaných vozů. Zvlášť patrné je to nyní s blížícím se koncem zimy před začátkem hlavní prodejní sezóny, kdy je ideální doba pro koupi vozu z druhé ruky. Prodejci totiž potřebují oživit trh, a tak zpravidla v tomto období nabízejí nejvýhodnější podmínky a slevy,“ doplňuje šéf největšího tuzemského obchodníka s ojetými a zánovními vozy Petr Vaněček.

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

Průměrný věk české mámy je 30,4 roku – čím je starší, tím robustnější vůz si vybírá

Průměrný věk české mámy je 30,4 roku – čím je starší, tím robustnější vůz si vybírá

Mladší maminky okolo 25 let častěji volí malý hatchback, po třicítce upřednostňují kombi a po čtyřicítce SUV
| AAA Auto
Zánovní vozy AAA AUTO Plus lákají stále víc lidí, oproti novým na nich ušetří statisíce

Zánovní vozy AAA AUTO Plus lákají stále víc lidí, oproti novým na nich ušetří statisíce

Škoda Octavia levnější o stovky tisíc ve srovnání s novou, garance původu, servisní historie, příplatková záruka Carlife nebo třeba možnost výměny auta bez udání důvodu během až 60 dnů. Zánovní vozy z programu AAA AUTO Plus, které nemají najeto více než 50 tisíc kilometrů a nejsou starší než pět let, lákají zájemce stále víc. Jen letos se jich v síti AAA AUTO zobchodovalo bezmála 2,5 tisíce, což představuje třináct procent všech prodaných vozů. Značka zánovních vozů AAA AUTO Plus letos na jaře nahradila dříve používaný brand Mototechna. Ta se osamostatnila a nyní se věnuje prodeji zánovních prémiových a luxusních aut se specifickými výbavami v novém vlastním showroomu.
| AAA Auto
Jedinečná anketa v Česku: vybírejte nejlepší ojeté auto roku, vyhrajte vůz na tři měsíce

Jedinečná anketa v Česku: vybírejte nejlepší ojeté auto roku, vyhrajte vůz na tři měsíce

V Česku se každoročně prodá troj až čtyřnásobně víc ojetých a zánovních automobilů než těch nových, zhruba 800 tisíc. A přesto pro sekundární trh na rozdíl od toho primárního neexistuje žádný žebříček nejlepších a nejoblíbenějších aut, tedy obdoba odborné ankety Auto roku. Proto společnost AURES Holdings coby jednička českého sekundárního trhu se svými značkami AAA AUTO a Mototechna vyhlašuje ve spolupráci s Asociací obchodníků ojetými automobily (AOOA) první ročník ankety o nejoblíbenější ojetý vůz – Ojeté auto roku 2025. Volit v šesti kategoriích budou moci experti nejpovolanější – sami motoristé, kteří každý den hlasují o těch nejlepších vozech vlastními peněženkami.
| AAA Auto
Auta nejsou tak barevná jako Velikonoce, nejrychleji se přitom prodávají netradiční odstíny

Auta nejsou tak barevná jako Velikonoce, nejrychleji se přitom prodávají netradiční odstíny

Na českém trhu se letos prodalo již více než 260 tisíc aut. Jinou než bílou, šedou a černou mělo jen 32 % z nich. Barevnější auta se přitom prodávají daleko rychleji.
| AAA Auto
Karolína Topolová se umístila hned ve dvou žebříčcích mapujících vliv CEO na profesní síti LinkedIn

Karolína Topolová se umístila hned ve dvou žebříčcích mapujících vliv CEO na profesní síti LinkedIn

Praha, 15. dubna – Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings se opakovaně umisťuje v anketách a žebřících úspěšných představitelů českého byznysu. V dubnu se umístila hned ve dvou žebříčcích mapujících vliv CEO na profesní síti LinkedIn. Umístila se na 39. místě Nejvlivnějších šéfů Česka a na 20. místě nejviditelnější představitelů průmyslu. Zároveň se zařadila mezi TOP 50 žen slovenského byznysu podle časopisu Forbes.
| AAA Auto
AAA AUTO: Celoroční pneu jsou stále lepší, přezouvání bude možná brzy minulostí

AAA AUTO: Celoroční pneu jsou stále lepší, přezouvání bude možná brzy minulostí

Praha, 8. dubna 2025 – Už několik dní, počínaje prvním dubnem, nemusejí automobily v Česku obouvat zimní pneumatiky. Nastává tedy čas masového sezonního přezouvání, které praktikuje zhruba polovina motoristů. Mnozí řidiči však v létě dojíždějí staré zimní pneumatiky, což podle expertů AURES Holdings, provozovatele největší tuzemské sítě center ojetých vozů AAA AUTO a Mototechna, není dobrý nápad – rozumnější je třeba pořídit jednu sadu nových celoročních pneu. A brzy už možná přezouvání vůbec nebude na pořadu dne – výrobci intenzivně pracují na gumách s adaptivním vzorkem.
| AAA Auto
AURES prodal v březnu poprvé přes deset tisíc aut, rekordní je celé čtvrtletí

AURES prodal v březnu poprvé přes deset tisíc aut, rekordní je celé čtvrtletí

AURES Holdings, největší síť autocenter ojetých vozů ve střední Evropě pod značkami AAA AUTO a Mototechna, dosáhl v březnu 2025 významného milníku. Na trzích, kde je největším prodejcem, tedy v Česku, na Slovensku a v Polsku, prodala skupina v březnu rekordních 10 405 vozů, což je nejvíce za kalendářní měsíc v celé historii společnosti. Rekordní bylo s celkem 27 172 prodanými auty i celé první čtvrtletí. To je zhruba stejně tolik ojetých vozů, kolik se prodalo v České republice za celý krizový rok 2009.
| AAA Auto
Prodeje ojetin aut v Česku v březnu vzrostly meziročně téměř o pětinu

Prodeje ojetin aut v Česku v březnu vzrostly meziročně téměř o pětinu

V tuzemsku se prodalo 85 000 ojetých aut, v průměru jsou v nabídce 61 dní
| AAA Auto
Ojeté městské crossovery (SUV) válcují trh, nejčastěji je kupují zákazníci po padesátce

Ojeté městské crossovery (SUV) válcují trh, nejčastěji je kupují zákazníci po padesátce

V AAA AUTO se za první čtvrtletí prodá o 30 % více SUV než vloni ve stejném období. Nejprodávanějšími modely jsou Škoda Karoq a Kodiaq.
| AAA Auto
AAA AUTO: testy dvou tisícovek baterií elektromobilů ukazují minimální poruchovost

AAA AUTO: testy dvou tisícovek baterií elektromobilů ukazují minimální poruchovost

Pouhých 25 bateriových elektromobilů a 18 zásuvkových plug-in hybridů z celkových 2020 otestovaných aut mělo při detailním měření diagnostikou Aviloo stav zdraví baterie nižší než 80 procent. Exkluzivní data společnosti AURES Holdings, provozovatele sítí autocenter AAA AUTO a Mototechna, tak ukazují, že baterie elektrovozů jsou na tom v provozu mnohem lépe, než se obecně předpokládá. AURES je jedinou společností v Česku, která má k dispozici takovouto databázi výsledků – její experti během 19 měsíců testování proměřili stav celkem 1 672 bateriových elektromobilů (BEV) a 315 plug-in hybridů (PHEV).
| AAA Auto