Danone··3 min

20 % lidí kupuje rostlinné alternativy živočišných produktů alespoň jednou týdně. Nejčastěji je konzumují na svačinu nebo k snídani, a to hlavně generace Z

Danone

Danone

Danone je francouzská nadnárodní společnost, která se specializuje na výrobu mléčných výrobků, nápojů, dětské výživy a zdravotních potravin. Společnost byla založena v roce 1919 a sídlí v Paříži. Danone je jedním z největších výrobců mléčných výrobků na světě a má pobočky ve více než 120 zemích.

Tisková zpráva

Praha, 22. dubna 2024 – Jak prokázal nedávný průzkum společnosti Danone, stav planety není spotřebitelům lhostejný a dávají to najevo při výběru zboží. Letos prohlásilo téměř 35 % respondentů, že při nakupování potravin berou v úvahu jejich vliv na planetu. Především mladší generace čím dál častěji preferuje rostlinné alternativy živočišných potravin, například nápoje na rostlinné bázi. Mezi respondenty ve věku 18 až 26 let je dokonce 12,6 % veganů, vegetariánů a flexitariánů, což je téměř dvakrát více než v průměrné populaci (6,6 %)

Pro generaci Z je důležitá chuť, pro starší zdravotní benefity

26,9 % respondentů ve věku 18 až 26 let konzumuje rostlinné produkty dokonce více než jednou týdně. Tato věková skupina tak činí hlavně kvůli chuti (43 %), benefitům pro zdraví (39,2 %) a pozitivnímu vlivu na planetu (38 %), s přibývajícím věkem ale začíná převládat zdravotní hledisko – ve věku 54 až 65 let je to hlavním důvodem ke konzumaci rostlinných alternativ pro téměř polovinu respondentů průzkumu (49,5 %).

Příležitostem, při kterých spotřebitelé konzumují nápoje na rostlinné bázi, vévodí dva denní momenty – svačina (49,8 %) a snídaně (39,5 %). Nejčastěji respondenti rostlinné nápoje využívají při vaření nebo pečení (39,1 %), generace Z si je ale také často přidává do kávy (34,2 %) nebo je pije jen samotné (32,9 %).

Snídej podle chuti

Hana Ďurajková, brand manažerka značky Alpro, potvrzuje výsledky průzkumu: „Když zvažujeme, jaké produktové novinky našim zákazníkům přineseme, je pro nás klíčová jejich chuť, protože právě ta je základním předpokladem pro úspěch v kategorii rostlinných alternativ. Dále se zaměřujeme na snídani jako na klíčový moment dne, který je důležitý pro jeho zdravý a vyvážený začátek.“

Značka Alpro nedávno navázala spolupráci s populárním zpěvákem a sportovcem Benem Cristovao a společně se věnují edukaci o zdravém životním stylu. Ben Cristovao, který je už řadu let veganem, k tomu dodává: „Rád bych inspiroval co nejvíce lidí k tomu, aby přemýšleli, co jedí. Jsem vegan – nedělá mi ale žádný problém dělat aktivně náročnej bojovej sport a i na koncertech nechávám spoustu energie. Budu rád, pokud si na mě při snídani lidi vzpomenou. To, co si vyberou k prvnímu jídlu dne, ovlivňuje jejich energii, zdraví i planetu.“


O průzkumu

Třetí ročník průzkumu, který společnost Danone organizuje ve střední a východní Evropě, se uskutečnil na začátku března 2024 mezi 1000 respondenty v České republice. Sběr dat byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos. Společnost Danone se zavázala k udržitelně vyvážené výživě a je leaderem hnutí za flexitariánskou stravu.

Zdroj: danone.cz

Další články

Další články od Danone

Když je hubnutí problém. Na podvýživu umírá až 20 % pacientů s onkologickým onemocněním

Když je hubnutí problém. Na podvýživu umírá až 20 % pacientů s onkologickým onemocněním

Ročně v České republice přibude 87 000 pacientů s rakovinou, přičemž nejčastěji se vyskytují případy nádoru tlustého střeva a konečníku, plic, prostaty a prsu. Velký vliv na průběh onemocnění a léčby má přitom nutričně bohatá výživa, která hraje klíčovou roli při prevenci podvýživy a zlepšení tolerance léčby.
| Danone
Podzimní návrat dětí do škol: Klíčová je podpora imunity

Podzimní návrat dětí do škol: Klíčová je podpora imunity

Podzim je tady a s návratem dětí do školek a škol se zvyšují nároky na jejich imunitní systém. Po letních prázdninách se setkávají s větším množstvím vrstevníků, což přináší vyšší riziko šíření respiračních nemocí. Právě v tomto období je proto zásadní zaměřit se na podporu imunity našich nejmenších, abychom je před nepříznivými okolními vlivy ochránili.
| Danone
Ben Cristovao snídal na Alpro Pop-up Brunchi a jeho fanoušci s ním

Ben Cristovao snídal na Alpro Pop-up Brunchi a jeho fanoušci s ním

Zpěvák a sportovec Ben Cristovao, známý svým zdravým přístupem ke stravování, posnídal se svými fanoušky vpražském Letenském zámečku při příležitosti Alpro Pop-up Brunch, který se konal po celý víkend! Společně se značkou Alpro představil, že rostlinná strava může být chutná, zábavná a výživná.
| Danone
Podíl kojených dětí je stále vysoký, poslední 4 roky se pohybuje okolo 90%

Podíl kojených dětí je stále vysoký, poslední 4 roky se pohybuje okolo 90%

Procento novorozenců, kteří jsou kojení při odchodu z porodnice, je poslední roky ustálený. Letos je to 91 %, což je prakticky stejný počet jako v předchozích letech. Stejně tak podíl dětí kojených v 6 měsících je poslední roky stabilní a pohybuje se okolo 60 %. Letos to je konkrétně 63 %. Ukázal to pravidelný průzkum Nadačního fondu 1000 dní do života.
| Danone
Mezinárodní den fenylketonurie připomíná závažnost tohoto vzácného neléčitelného onemocnění. Společnost Danone fenylketonurikům pomáhá s dodržováním nutričních omezení

Mezinárodní den fenylketonurie připomíná závažnost tohoto vzácného neléčitelného onemocnění. Společnost Danone fenylketonurikům pomáhá s dodržováním nutričních omezení

Praha, 28. června 2024 – Fenylketonurie (PKU) je vzácné metabolické onemocnění, při němž musí mít pacienti pevně pod kontrolou příjem bílkovin, aby nedocházelo k neurologickému poškození zdraví. Jejich organismus totiž není schopen přeměnit aminokyselinu fenylalanin na tyrosin, protože mají nedostatek jaterního enzymu nazývaného fenylalaninhydroxyláza (PAH). V případě nedodržování správné výživy je důsledkem hromadění fenylalaninu v krvi, což má vliv na nervový systém a vede až k poškození mozkových buněk. V Česku se s touto dědičnou nemocí potýká kolem 1000 pacientů.
| Danone
20 % lidí kupuje rostlinné alternativy živočišných produktů alespoň jednou týdně. Nejčastěji je konzumují na svačinu nebo k snídani, a to hlavně generace Z

20 % lidí kupuje rostlinné alternativy živočišných produktů alespoň jednou týdně. Nejčastěji je konzumují na svačinu nebo k snídani, a to hlavně generace Z

Praha, 22. dubna 2024 – Jak prokázal nedávný průzkum společnosti Danone, stav planety není spotřebitelům lhostejný a dávají to najevo při výběru zboží. Letos prohlásilo téměř 35 % respondentů, že při nakupování potravin berou v úvahu jejich vliv na planetu. Především mladší generace čím dál častěji preferuje rostlinné alternativy živočišných potravin, například nápoje na rostlinné bázi. Mezi respondenty ve věku 18 až 26 let je dokonce 12,6 % veganů, vegetariánů a flexitariánů, což je téměř dvakrát více než v průměrné populaci (6,6 %)
| Danone
Vzácným onemocněním fenylketonurie trpí v České republice přibližně 1000 lidí. Onemocnění se v porodnicích diagnostikuje od roku 1975

Vzácným onemocněním fenylketonurie trpí v České republice přibližně 1000 lidí. Onemocnění se v porodnicích diagnostikuje od roku 1975

Praha, 29. února 2024 – Metabolické onemocnění fenylketonurie, známé také pod zkratkou PKU (z anglického Phenylketonuria), je raritní dědičná porucha, při které si pacienti musí přísně hlídat množství přijatých bílkovin za den. Jejich organismus není schopen přeměnit aminokyselinu fenyalanin na tyrosin, protože mají nedostatek jaterního enzymu nazývaného fenylalaninhydroxyláza (PAH). Důsledkem je hromadění fenylalaninu v krvi, což poškozuje především mozkové buňky a způsobuje rozvoj mentální retardace a epilepsie. Negativnímu vývoji umí pacienti předejít dodržováním přísné diety a užíváním speciálních přípravků, které jsou obohacené o ostatní bílkoviny kromě fenylalaninu.
| Danone
Značka Alpro navázala spolupráci s Benem Cristovao

Značka Alpro navázala spolupráci s Benem Cristovao

Alpro, průkopník v oblasti rostlinných potravin, oznámil novou spolupráci s populárním zpěvákem a milovníkem zdravého životního stylu Benem Cristovao, který bude tváří nejnovější kampaně Alpro. Tato spolupráce přinese sérii atraktivních venkovních OOH reklam a zajímavý obsah na sociálních sítích.
| Danone