K nárůstu počtu dodaných vozů došlo ve všech regionech, a to celkem o 6,7 procenta v porovnání s rokem 2022. Počet dodaných elektromobilů vzrostl oproti roku 2022 o 21,1 procenta. Imelda Labbé, členka představenstva značky Volkswagen odpovědná za prodej: „Počty dodaných vozů ukazují, že jsme s našimi produkty na správné cestě.“
Praha - Značka Volkswagen v uplynulém roce výrazně zvýšila počty dodaných vozů. Zákazníkům na celém světě bylo předáno 4,87 milionu vozidel. Počty dodaných vozů tak překonaly úroveň předchozího roku ve všech regionech. Celkový nárůst dosáhl 6,7 procenta. Vzrostla také poptávka po elektromobilech. V roce 2023 předal Volkswagen zákazníkům na celém světě 394 000 čistě elektrických vozů, což v porovnání s předchozím rokem znamená nárůst o 21,1 procenta.
Imelda Labbé, členka představenstva značky Volkswagen odpovědná za prodej, marketing a poprodejní služby, k tomu říká: "Počty dodaných vozů ukazují, že jsme jako značka na správné cestě a naše automobily jsou zákazníky dobře přijímány. I v roce 2024 očekáváme na trhu složitou situaci. Ale díky našemu modernizovanému a atraktivnímu produktovému portfoliu jsme dobře připraveni."
Čistě elektrické modely ID. se těší silné poptávce na celém světě
Volkswagen v roce 2023 zvýšil prodej čistě elektricky poháněných vozů o 21,1 procenta na 394 000 ks. Největšími trhy pro elektromobily značky Volkswagen byly - v absolutních číslech - Čína, Německo, USA, Velká Británie, Švédsko, Francie, Norsko a Belgie.
Například v Německu bylo dodáno 30 000 vozů ID.41 (+62,9 %). Prvnímu globálnímu elektromobilu značky Volkswagen se skvěle daří také v USA, kde si zákazníci převzali 38 000 vozů ID.4, což v porovnání s rokem 2022 znamená nárůst o 84,2 %. V Číně byl mimořádně žádaný model ID.32. V roce 2023 bylo v této zemi dodáno více než 75 000 těchto kompaktních elektromobilů - v porovnání s předchozím rokem se jedná o nárůst o více než 200 %.
T-Roc byl znovu nejprodávanější SUV značky Volkswagen v Evropě
Podíl SUV na celkovém počtu dodaných vozů značky Volkswagen je s 54,2 % i nadále velmi vysoký (+14,9 % v porovnání s rokem 2022). V USA patřilo do kategorie SUV více než 81 % prodaných vozů Volkswagen. V Evropě je stejně jako doposud nejprodávanějším modelem SUV značky Volkswagen T-Roc. Tento model dosáhl historicky nejvyšších počtů dodaných vozů v Německu, Velké Británii, Španělsku a Turecku.
Polo je i 48 let po svém debutu a po 20 milionech vyrobených vozů jedním z nejúspěšnějších modelů ve své třídě. V Brazílii bylo zákazníkům předáno 110 000 vozů Polo, což je nový rekord. V Německu se počet dodaných vozů Polo vyšplhal na 33 500, a tím překonal prodejní výsledek z předchozího roku o 44,1 %.
Volkswagen vstupuje do nového roku zahájením prodeje několika modernizovaných bestsellerů
Volkswagen počítá s dynamickým vývojem poptávky i v letošním roce díky novým generacím významných bestsellerů s logem VW. V prvním čtvrtletí budou zákazníkům předány první vozy nových generací modelů Passat a Tiguan a vizuálně i technicky modernizovaného modelu T-Cross. Velkou modernizací, která zahrnuje nový koncept ovládání a nový systém pohonu, nedávno prošly rovněž modely ID.4 a ID.5. V letošním roce bude navíc uveden na trh také nový model ID.7 Tourer3, karosářská verze kombi odvozená od vrcholného elektrického modelu ID.74. Volkswagen plánuje od roku 2026 výrobu plně elektrického SUV v segmentu A s vysokými objemy prodeje, aby uspokojil vysokou poptávku po automobilech kategorie SUV.
Dalším highlightem letošního roku bude představení nové evoluční verze osmé generace modelu Golf - 50 let po premiéře prvního Golfu. Modernizovaný Golf přesvědčí zdokonalenou platformou MQB, upraveným designem, novými asistenčními systémy a pohony a novými generacemi informačních a zábavních systémů i softwaru. Zahájení předprodeje je plánováno na jaro 2024.
1) ID.4 - spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 18,7-15,9; emise CO2 v g/km: kombinované 0. Údaje o spotřebě elektrické energie a emisích jsou pro tento model k dispozici již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU. Uvedené údaje o spotřebě elektrické energie a emisích CO2 jsou závislé na zvolené výbavě vozidla.
2) ID.3 - spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 16,3-14,9; emise CO2 v g/km: kombinované 0. Údaje o spotřebě elektrické energie a emisích jsou pro tento model k dispozici již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU. Uvedené údaje o spotřebě elektrické energie a emisích CO2 jsou závislé na zvolené výbavě vozidla.
3) ID.7 Tourer - studie v podobě blízké sériově vyráběnému modelu.
4) ID.7 - spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 16,3-14,1; emise CO2 v g/km: kombinované 0. Údaje o spotřebě elektrické energie a emisích jsou pro tento model k dispozici již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU. Uvedené údaje o spotřebě elektrické energie a emisích CO2 jsou závislé na zvolené výbavě vozidla.
Informace o značce Volkswagen
Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 30 závodech ve 13 zemích. V roce 2021 vyrobil Volkswagen 4,9 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Polo, T-Roc, Golf, Tiguan nebo Passat, ale také úspěšné modely elektromobilů ID.3 a ID.4. V uplynulém roce předala společnost zákazníkům na celém světě více než 260 000 elektromobilů, což je dosud nejvyšší počet. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 184 000 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců a servisních partnerů s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen svou strategií ACCELERATE důsledně urychluje transformaci na softwarově orientovaného poskytovatele mobility.
Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.
Zdroj: www.volkswagen.cz