Toyota··7 min

Zastoupení Toyoty letos slaví 30 let na českém trhu, zároveň mají za sebou spolu s Lexusem nejúspěšnější rok

Toyota

Toyota

Toyota je japonská automobilka, kterou založil v roce 1937 Kičiro Tojoda. Je největším výrobcem automobilů na světě a vyrábí jak osobní automobily, tak dodávky, nákladní auta, motory, autobusy, roboty a jiné. Je to zároveň osmá největší společnost světa. Firma sídlí ve městě Tojota v prefektuře Aiči. Pod křídla společnosti spadají i poměrně mladé automobilky Lexus a Scion

Tisková zpráva

Toyota v letošním roce slaví 30 let na českém trhu a loňský rok byl pro Toyotu i Lexus nejúspěšnějším obdobím v třicetileté historii obou značek v Česku. Toyota meziročně zvýšila prodej o 15 procent na 13 728 vozů, Lexus rostl s 881 registracemi o 60 procent na prémiovém trhu. Toyota se tak stala čtvrtou nejprodávanější značkou v Česku a v růstu pokračuje i v letošním roce, kdy je podle předběžných údajů za tři měsíce s více než 4600 prodanými vozy na třetí pozici na trhu s podílem přes 8,2 procenta.

Toyota v Česku jednoznačně a dlouhodobě vládne kategorii automobilů s hybridním pohonem. Hybridy Toyota v současnosti představují téměř čtvrtinu ze všech v Česku registrovaných hybridních vozů.

Hybridní pohon má v současnosti už víc než polovina všech v Česku prodaných automobilů Toyota (loni téměř 51 procent). První hybridní automobil Toyota Prius byl u nás prodán už před více než 20 lety a značka Toyota si po celou dobu drží jasné prvenství v této kategorii.

30 let na českém trhu

„Za 30 let od zahájení importu japonské značky na český trh si Češi pořídili více než 150 000 nových vozů. Pokud k tomu připočítáme více než 15 tisíc prodaných lehkých užitkových automobilů, prodeje se blíží už 166 tisíc nových vozů Toyota," říká generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška a doplňuje: „Spolu s předanými modely Lexus jde o bezmála 172 000 nových vozů.“

Automobily značky Toyota se do České republiky začaly oficiálně dovážet v roce 1993, kdy byla založena společnost Toyota Tsusho ČR. V prvním roce dovozu bylo prodáno celkem 111 osobních a 16 lehkých užitkových automobilů značky, v druhém roce již překročil prodej automobilů Toyota tisícovku a od roku 2006 to bylo stabilně okolo 5000 vozů ročně. Od roku 2017 prodeje strmě rostou.

Ještě před zahájením oficiálního importu bylo v 80. letech minulého století dovezeno do tehdejšího Československa prostřednictvím podniků zahraničního obchodu Tuzex a Motokov, ale také státním podnikem Mototechna, několik desítek vozů Toyota Corolla 1.3. A to formou takzvaných přednostních dodávek na poukazy pro režimní prominenty. Prodány byly v Tuzexu.

V Česku jezdí přes 183 000 automobilů Toyota

V současné době je na českých registračních značkách evidováno více než 168 000 osobních a přes 15 000 lehkých automobilů, tedy celkem přes 183 000 vozů. Tyto počty se ale každým dnem navyšují, a to převážně novými automobily, protože ve srovnání s konkurenčními značkami jsou registrace dovážených ojetých vozů Toyota do ČR nepoměrně nižší.

Automobily značky Toyota patří mezi nejdéle držené svými majiteli a v bazarech jsou trvale mezi „nedostatkovým“ zbožím.

Široká a vyvážená paleta nabízených modelů

Současná nabídka čítá 20 modelů osobních vozů a čtyři lehké užitkové modely. Nejprodávanějšími modely značky byly loni Corolla (2177 kusů), RAV4 (2093 kusů), Yaris (1641 kusů) a Yaris Cross (1435 kusů). Následují osobní verze modelů Proace a Proace City se 1432 respektive 1036 vozy, C-HR (844 kusů) a Aygo X (580 kusů). Z lehkých užitkových vozů je neprodávanější pick-up Hilux s 597 kusy.

Toyota Hilux kraluje pick-upům

Robustní užitkové automobily kategorie pick-up jsou u nás stále populárnější. Celosvětově jednoznačně nejoblíbenějším modelem je Toyota Hilux, který dlouhodobě vládne i českému trhu. Svědčí o tom celkem již více než 5000 prodaných nových vozů, včetně velkého kontraktu na více než 2000 vozů pro armádu České republiky.

Světová stálice Corolla

Celosvětově nejprodávanější osobní automobil Corolla je v Česku v současnosti čtvrtým nejprodávanějším modelem v nabité nižší střední třídě a v počtu dosud prodaných vozů dvojkou mezi modely značky s více než 25 000 prodanými kusy.

Yaris je sázkou na jistotu

Dlouhodobý fenomén malých automobilů je Toyota Yaris. Za 25 let prodejů v Česku si našlo své zákazníky už na 50 000 Yarisů (včetně verze Cross). Nedávno rozšířená nabídka Yarise o model Cross představuje další triumf v nabídce Toyoty. Přestože nová verze Cross není na trhu ještě ani dva roky, stal se letos v lednu už 15. nejprodávanějším modelem a současně i jedničkou českého trhu mezi malými crossovery. Aktuálně mu patří 4. místo v segmentu B-SUV. Yaris také patří mezi dlouhodobě velmi oblíbené a spolehlivé modely, které si zákazníci ponechávají obvykle velmi dlouho a jeho nabídka v bazarech je poměrně malá. V nabitém B segmentu je momentálně druhým nejprodávanějším modelem.

Klasickým SUV je RAV4

Další stálicí v nabídce značky Toyota je SUV model RAV4, jehož prodeje se v tuzemsku už blíží k celkovému počtu 20 000 nových vozů a jeho obliba neustále roste. Loni se prodalo více než 2000 těchto praktických a oblíbených automobilů.

Proace je neprodávanější MPV/střední dodávka u nás

Nenápadná a solidní Toyota Proace se prosadila na českém trhu tak, že její prodeje všech čtyř provedení (Proace a Proace City v osobní i užitkové variantě) pomalu atakují hranici 12 000 kusů. Proace Verso a Proace City Verso jsou od začátku roku druhé nejprodávanější na českém trhu. Velké počty prodaných vozů jsou dobře patrné i v běžném provozu na našich silnících, a hlavně ve městech, kde se s těmito charakteristickými „dodávkami“ setkáváme stále častěji.

Důraz na vodík a nová Mirai

Toyota je průkopníkem vodíkových technologií ve světě. V Česku už jezdí prvních deset vozů Toyota Mirai na vodíkové palivové články. Dalším prodejům nahrává začátek rozvoje tuzemské vodíkové infrastruktury, kdy byla letos v Praze otevřená první plnohodnotná samoobslužná vodíková čerpací stanice a do roku 2030 by jich mělo být v Česku minimálně 40.

Mirai druhé generace je nejprodávanějším sériovým vozem na vodík. Sedan o délce téměř pět metrů disponuje výkonem 182 koní, ujede na jedno natankování 650 km a doba doplnění vodíkových nádrží nepřekračuje pět minut.

Výhled do budoucna

Vývoj prodejů a počtu objednávek v prvním čtvrtletí předznamenává, že i letošní rok bude pro Toyotu výrazně úspěšný a povede k upevnění pozice mezi nejprodávanějšími značkami. Toyota předpokládá překonání loňského prodejního rekordu a zároveň i rychlejší růst než deset procent za celý trh.

Toyota zároveň pozorně sleduje vývoj okolo návrhu emisní normy Euro 7, která může výrazně ovlivnit trh nových vozů v Evropě. Ačkoliv považuje stávající podobu návrhu za nereálnou a z hlediska vlivu na životní prostředí kontraproduktivní, je Toyota připravena požadavky normy díky široké nabídce alternativních pohonů splnit.

Toyota bude dál rozvíjet široké spektrum alternativních pohonů od full hybridů a plug-in hybridů přes bateriové elektromobily k vozům na vodíkové palivové články i bezemisní motory spalující vodík.

Zdroj: www.toyotanews.eu

Další články

Další články od Toyota

Toyota otevřela v Kolíně logistický Mega Hub za 425 milionů

Toyota otevřela v Kolíně logistický Mega Hub za 425 milionů

Společnost Toyota Motor Europe (TME) v Kolíně slavnostně otevřela svůj první Mega Hub zajišťující logistické služby vozidel Toyota a Lexus. Kolínský Mega Hub, do jehož vybudování automobilka investovala 17 milionů eur, v přepočtu asi 425 milionů korun, je největším Toyota zařízením svého druhu v Evropě a disponuje kapacitou až pro 350 000 vozidel ročně. Nový Mega Hub bude obsluhovat Německo, Rakousko, Česko, Slovensko, Maďarsko a Polsko, a přispěje tak ke zkrácení čekacích lhůt zájemců o vozy Toyota a Lexus. Äreál je prostřednictvím železnice propojen s několika evropskými výrobními závody Toyota, což napomůže k výraznému snížení uhlíkové stopy vlivem logistiky vozidel.
| Toyota
Listopadový Toyota Víkend nabídne (nejen) končící modely za výhodnější ceny

Listopadový Toyota Víkend nabídne (nejen) končící modely za výhodnější ceny

V listopadu proběhne poslední Toyota Víkend letošního roku a přinese s sebou také poslední akční nabídku oblíbených modelů i výhodné ceny příslušenství.
| Toyota
Suzuki a Toyota prohloubí spolupráci v oblasti elektrifikovaných vozidel

Suzuki a Toyota prohloubí spolupráci v oblasti elektrifikovaných vozidel

Společnosti Suzuki Motor Corporation a Toyota Motor Corporation se rozhodly posílit spolupráci, kdy Suzuki bude Toyotě dodávat SUV s čistě elektrickým pohonem (BEV) z vlastního vývoje Suzuki. Výroba nového modelu by měla být spuštěna na jaře 2025 v indickém závodu Suzuki Motor Gujarat.
| Toyota
Toyota ve Velké Británii už vyrobila pět milionů vozů

Toyota ve Velké Británii už vyrobila pět milionů vozů

Společnost Toyota Motor Europe ve svém závodu v Burnastonu v hrabství Derbyshire oslavila výrobu vozu s pořadovým číslem pět milionů. Milníkem je hybridní hatchback Corolla GR Sport, který sjel z montážní linky v tomto měsíci. Nejnovější úspěch potvrzuje roli Burnastonu coby klíčového hráče v rámci evropské výrobní sítě Toyota a automobilového průmyslu ve Velké Británii. Závod, do nějž Toyota od jeho založení v roce 1989 investovala přes 3,25 mld. eur, tradičně využívá nejmodernější technologie a výrobní postupy.
| Toyota
Nová Toyota Aygo X JBL Edition

Nová Toyota Aygo X JBL Edition

Na přítomnost výkonného a dynamického prémiového audiosystému JBL v Toyotě Aygo X upozorňuje nová výrazná speciální edice s označením Aygo X JBL Edition. Při té příležitosti vznikl i speciální playlist „The Sound of Noise“, který je k dispozici na streamovacích platformách Spotify, Apple Music a Deezer.
| Toyota
Nechte svůj vůz před sezónou zkontrolovat, zimní kola i příslušenství pořídíte za nižší ceny

Nechte svůj vůz před sezónou zkontrolovat, zimní kola i příslušenství pořídíte za nižší ceny

Přesnější by bylo, kdyby se zimním pneumatikám říkalo „pneumatiky do chladného počasí“. Když totiž teplota klesá pod 7 stupňů, letní gumy ztrácí trakci, pružnost i přilnavost a stávají se nebezpečnými. Naopak zimní pneumatiky zůstávají vláčné i v mrazech. Kromě toho mají speciální vzor, který ještě zlepšuje přilnavost nejen v chladu, ale i na mokru a ledu.
| Toyota
Poslední možnost pořídit si v Česku Toyotu Highlander, zákazníci ušetří až 291 000 korun

Poslední možnost pořídit si v Česku Toyotu Highlander, zákazníci ušetří až 291 000 korun

České zastoupené automobilky Toyota přichystalo od října akční nabídku svého největšího SUV modelu Highlander. V rámci akce Final Edition jej nyní zákazníci pořídí se slevou 15 procent, tedy až 291 000 korun. Pro ČR je dostupných 100 posledních kusů, poté model v Evropě končí.
| Toyota
Prodejce Toyoty Autostyl otevřel v Trutnově unikátní prémiový showroom pro ojeté vozy

Prodejce Toyoty Autostyl otevřel v Trutnově unikátní prémiový showroom pro ojeté vozy

Prodejce vozů Autostyl Trutnov otevřel zcela nový prémiový showroom Toyota Prověřené vozy zaměřený na ojeté vozy. Vznikl rekonstrukcí budovy bývalé textilky z poloviny 19. století v Horské ulici a nabízí prostor až pro 100 aut. V Česku jde již o druhou krytou prodejní plochu značky Toyota Prověřené vozy, dohromady má po celé ČR již 18 prodejních míst.
| Toyota
Speciální edice GR Yaris Ogier a Rovanperä Edition se vydražily za celkem 9 500 000 korun

Speciální edice GR Yaris Ogier a Rovanperä Edition se vydražily za celkem 9 500 000 korun

Sportovní vozy Toyota GR Yaris ve dvou speciálních verzích Rovanperä Edition a Ogier Edition se ve včerejší veřejné aukci v pražském hotelu Hilton vydražily na celkem 9,5 milionu korun. Vyvolávací cena každého z celkem čtyř dražených vozů byla 1,8 milionu korun.
| Toyota
Z kolínského závodu Toyota vyjel dvoumiliontý vůz

Z kolínského závodu Toyota vyjel dvoumiliontý vůz

Kolínský výrobní závod Toyota Motors Manufacturing vyrobil toto léto již dvoumiliontý vůz. Šlo o model Aygo X, který si jeho nová majitelka nyní přebrala u dealera Toyota Tsusho Průhonice.
| Toyota