Všeobecná zdravotní pojišťovna spouští 3. června komunikační kampaň, která bude opět zaměřena na důležitost prevence a posílení povědomí o nevyhnutelnosti odpovědného chování každého jednotlivce za své zdraví. K názornosti si vypomůže již známým e-shopem systemshop.cz, na němž zájemci zjistí, kolik stojí zdravotní péče v případě komplikované léčby, nebo si ověří, na jaká preventivní vyšetření mají nárok.
Jedním z hlavních témat kampaně bude apel na očkování proti HPV. „Každým rokem zemře v Evropě na rakovinu děložního čípku asi 25 tisíc žen. Proti této nemoci se však dá účinně chránit právě očkováním. Naší ambicí tedy je, abychom se zařadili mezi státy, které se tuto nemoc snaží vymýtit,“ vysvětluje náměstek ředitele VZP pro služby klientům Ivan Duškov. Očkování je v České republice plně hrazeno dětem ve věku od 11 do 15 let. Ostatním klientům pak pojišťovna na vakcínu přispívá částkou 1500 korun. VZP v kampani připomíná také důležitost sekundární prevence, mezi níž se řadí plošný screening karcinomu děložního hrdla.
Prevence rakoviny kůže nebo péče o duševní zdraví jsou dalšími motivy kampaně. „Statistiky o narůstajícím počtu pacientů s rakovinou kůže nebo s psychickými problémy se objevují v médiích poměrně často. Klíčové ale je, aby tato čísla nenechávala lidi lhostejnými. Kampaň je má motivovat k tomu, aby si v případě jakýchkoli pochybností k lékaři na preventivní vyšetření došli a začali svůj případný problém řešit včas. VZP jim v tomto případě ráda na prevenci přispěje,“ doplňuje Ivan Duškov. S ohledem na blížící se dovolené upozorňuje VZP také na vhodnost cestovního očkování proti vybraným exotickým nemocem.
Nezapomínat na druhé
VZP dlouhodobě podporuje dárcovství krve a klientům, kteří alespoň jednou v roce krev darují, přispěje 3 000 korun na masáže a wellness. „Člověk nikdy neví, kdy se octne v situaci, v níž bude krev potřebovat. Je proto důležité, aby lidé byli k sobě ohleduplní a dárcovstvím si pomohli. I na tento fakt bychom chtěli upozornit,“ říká Ivan Duškov.
S kampaní se budou lidé setkávat především v on-line prostředí (34 %) a u televizních obrazovek (33 %). Menší zastoupení budou mít rozhlasové spoty nebo vizuály v tištěných médiích. Kampaň, kterou pro VZP opět vytvořila agentura McCann Prague, poběží od 3. června do konce října.
Systemshop.cz
Systemshop.cz představila VZP v únoru 2023. Jeho prostřednictvím získali lidé povědomí o cenách zdravotnických prostředků, lékařských výkonů či léčby. V neposlední řadě si zde mohli ověřit, že náklady na prevenci jsou mnohonásobně nižší oproti ceně za komplikovanou léčbu. Kampaň svou kontroverzí vyvolala celospolečenskou diskusi, a i díky tomu obstála v řadě soutěží. „Ceny, které jsme obdrželi, nás samozřejmě těší. Ale důležitější pro nás v tuto chvíli je, aby si lidé třeba i díky systemshopu uvědomili, že zanedbávání prevence se opravdu nevyplácí,“ říká Duškov.
Zdroj: www.vzp.cz