Velké kombi: S modelem ID.7 Tourer debutuje v Evropě jedno z prvních elektrických kombi vyšší střední třídy. Velký prostor: ID.7 Tourer nabízí místo pro pět osob a až 605 litrů zavazadel. Při cestování ve dvou vzroste objem zavazadlového prostoru až na 1714 litrů. Velký dojezd: ID.7 Tourer bude nabízen se dvěma velikostmi akumulátorové baterie. Vrcholná verze umožní dojezd až 685 km2. Velký komfort: Atmosféru vyšší třídy vytváří nová automatická klimatizace, na přání dodávaná sedadla s tlakovou bodovou masáží a klimatizací sedacích ploch a nová aplikace Wellness In-Car App.
Praha - ID.74 je v produktové řadě elektromobilů značky Volkswagen vrcholným modelem - pokrokovým sedanem se splývavou zádí a dlouhým dojezdem. Volkswagen nyní v Evropě rozšiřuje nabídku modelové řady ID.7 o karosářskou variantu kombi. Nový model ID.7 Tourer1 patří mezi první zcela elektrická kombi ve vyšší střední třídě. V ní je Volkswagen souběžně zastoupen rovněž novým modelem Passat. Obě modelové řady se vzájemně doplňují a společně pokrývají poptávku po všech významných druzích pohonu - od velmi hospodárných vozidel na benzin nebo naftu přes plug-in hybridní pohony s dojezdem více než 100 kilometrů (WLTP) na elektřinu až po čisté elektromobily. Nové kombi ID.7 Tourer snoubí emisní výhody elektromobility s dlouhým dojezdem (až 685 km2 podle metodiky WLTP), velmi kvalitním interiérem, vysokou úrovní cestovního komfortu a velkorysým vnitřním prostorem - a je tak také ideálním manažerským vozem. Celoevropský předprodej bude zahájen již v prvním čtvrtletí letošního roku.
Nový ID.7 Tourer - první zcela elektrické kombi značky Volkswagen
Všestranně talentovaný elektromobil. ID.7 Tourer se od sedanu se splývavou zádí výrazně odlišuje zadní částí karoserie. Design elektrického kombi je charakterizován mimořádně dlouhou linií střechy a jejím elegantním přechodem do zadního výklopného víka. Po stylistické stránce je Tourer fúzí klasického kombi ve formátu Passatu a dynamické karoserie Shooting Brake ve stylu Arteonu. Zvýšením výšky v zadní části karoserie došlo v porovnání se sedanem se splývavou zádí k dalšímu zvětšení zavazadlového prostoru. ID.7 Tourer s pěti obsazenými sedadly pojme až 605 litrů zavazadel (s opěradly zadních sedadel v poloze Cargo). Při využití prostoru až k opěradlům předních sedadel a po strop vzroste objem zavazadlového prostoru až na 1714 litrů.
Dojezd až 685 km2 podle metodiky WLTP. Nové kombi ID.7 Tourer je vybaveno nejnovější generací systému elektrického pohonu. Volkswagen bude pro ID.7 Tourer nabízet dvě různé velikosti akumulátorové baterie. V závislosti na kapacitě sady akumulátorů dosáhne manažerský elektromobil dojezdu až 685 km podle metodiky WLTP. U největší akumulátorové baterie bude možné využívat nejvyšší nabíjecí výkon až 200 kW po připojení vozu k rychlonabíjecímu stojanu se stejnosměrným proudem. Tímto výkonem bude možné sadu akumulátorů nabít z 10 na 80 procent za výrazně méně než 30 minut.
Head-up displej s rozšířenou realitou v sériové výbavě. Nový model ID.7 Tourer přichází na trh s inovativními technologiemi. Mezi ně patří sériově dodávaný head-up displej s rozšířenou realitou, která promítá informace důležité pro řízení do zorného pole řidiče, aby osoba za volantem nemusela odvracet zrak od dění na silnici. Head-up displej s rozšířenou realitou současně mění uspořádání přístrojové desky, jejíž klasické přístroje se zmenšily.
Nová aplikace Wellness In-Car App. Volkswagen dosáhl v novém modelu ID.7 Tourer komfortu, který se vyrovná vyšší třídě. Na tom mají svůj podíl detaily, mezi něž patří mimo jiné výdechy ventilační soustavy automaticky ovládané malými servomotory nebo sedadla ergoActive3 s novou funkcí tlakové bodové masáže3 a automatickou klimatizací sedacích ploch3. Další inovací ve výbavě je panoramatická střecha3 s "chytrým sklem". Vrstvy skla lze elektronicky měnit od neprůhledných po průhledné. Zcela nová je také aplikace Wellness In-Car App3. Prostřednictvím tří předem nakonfigurovaných programů ("Fresh Up", "Calm Down" a "Power Break") lze přizpůsobovat funkce vozidla tak, aby bylo cestování pro posádku za jízdy nebo během přestávek co nejpříjemnější. Aplikace přitom v závislosti na výbavě vozidla používá ambientní osvětlení, audiosystém, klimatizaci, nastavení "chytrého skla"3, klimatizaci sedacích ploch3, masážní funkci v sedadlech3, ID.LIGHT a displej informačního a zábavního systému.
1) ID.7 Tourer - vůz v podobě blízké sériově vyráběnému modelu.
2) Předběžný údaj dojezdu podle metodiky WLTP je až 685 km. Údaje podle metodiky WLTP se u sériově vyráběných vozů mohou lišit v závislosti na jejich výbavě.
3) Výbava dodávaná na přání
4) ID.7 - spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 16,3-14,1; emise CO2 v g/km: kombinované 0. Údaje o spotřebě elektrické energie a emisích jsou pro tento model k dispozici již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU. Uvedené údaje o spotřebě elektrické energie a emisích CO2 jsou závislé na zvolené výbavě vozidla.
Informace o značce Volkswagen
Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 30 závodech ve 13 zemích. V roce 2021 vyrobil Volkswagen 4,9 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Polo, T-Roc, Golf, Tiguan nebo Passat, ale také úspěšné modely elektromobilů ID.3 a ID.4. V uplynulém roce předala společnost zákazníkům na celém světě více než 260 000 elektromobilů, což je dosud nejvyšší počet. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 184 000 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců a servisních partnerů s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen svou strategií ACCELERATE důsledně urychluje transformaci na softwarově orientovaného poskytovatele mobility.
Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.
Zdroj: www.volkswagen.cz