Koncernový technologický dodavatel má na starosti klíčové technologie akumulátorů, nabíjení a elektrických komponentů a již dnes se u modelů na základě platformy MEB podílí na tvorbě přidané hodnoty 40 %. High-tech kompetence: V modelu Volkswagen ID.71 debutuje nový, vysoce hospodárný elektrický pohon APP550. Technickými komponenty divize Volkswagen Group Technology je vybaveno již více než 580 000 vozidel na platformě MEB.
Praha - Volkswagen Group Technology je hlavním technologickým dodavatelem pro elektromobily koncernu Volkswagen na základě modulární platformy MEB (Modularer E-Antriebs-Baukasten). U modelu ID.7, nové vlajkové lodi značky Volkswagen, zajišťuje tato divize přibližně 40 procent veškeré tvorby přidané hodnoty - mimo jiné i zcela novou generací elektrického pohonu s mimořádnou hospodárností. Thomas Schmall, člen představenstva koncernu Volkswagen odpovědný za divizi Technology Group, to oznámil na Vídeňském sympoziu o motorech 2023. Od září 2020 vybavila divize Volkswagen Group Technology svými high-tech komponenty již více než 580 000 koncernových vozidel na platformě MEB, a patří tak mezi největší dodavatele ve světě elektromobility.
Volkswagen nabízí svá SUV na výhodný úvěr
Thomas Schmall, člen představenstva koncernu Volkswagen odpovědný za divizi Group Technology, k tomu říká: "Naším cílem je být technologickým lídrem také v oblasti elektromobility. Proto sázíme na modularitu, konkurenceschopný rozsah tvorby přidané hodnoty a další rozšiřování našich rozsáhlých interních kompetencí. Vycházíme přitom ze zkušeností s vývojem technologicky nejvyspělejších, konkurenceschopných komponentů pro spalovací motory, sbíraných po desítky let, a z našeho pevného postavení v oblasti elektromobility, které jsme si postupně vybudovali v uplynulých letech."
Nový elektrický pohon APP550 s mimořádnou hospodárností
V modelu ID.7 debutovala zcela nová, mimořádně hospodárná generace elektrického pohonu s interním označením APP550, která se vyznačuje vyššími výkonovými parametry při současném zvýšení hospodárnosti.
Po technické stránce sází tento agregát mimo jiné na zdokonalený stator s vysokým efektivním počtem vinutí a větším průřezem vodičů. Rotor jako jeho protějšek je vybaven silnějšími permanentními magnety schopnými odolávat vyššímu zatížení. Také použití speciální transformátorové oceli a nových technologií zpracování zajišťuje optimalizaci a vyšší hospodárnost celkového systému.
Nový agregát byl vyvinut společně s oddělením technického vývoje značky Volkswagen osobní vozy a uplatnění nalezne i v dalších modelech MEB. Výroba probíhá ve výrobním závodě společnosti Volkswagen Group Technology v Kasselu. Kassel je celokoncernovým kompetenčním centrem pro systémy elektrického pohonu a disponuje více než 15letými zkušenostmi s vývojem elektromotorů.
Volkswagen Group Technology kromě elektrického pohonu vyvíjí a vyrábí také řadu dalších technických komponentů pro modely koncernových značek na platformě MEB. Výrobní závody v Braunschweigu, Kasselu, Salzgitteru a Hannoveru dodávají mimo jiné akumulátorové systémy, nápravy a další podvozkové systémy.
Výhled do budoucna: Nová generace kompletního pohonného systému
Volkswagen Group Technology v současnosti spolupracuje se značkou Volkswagen osobní vozy již na systému elektrického pohonu budoucnosti. Volkswagen přitom přebírá do vlastních rukou vývoj dalších komponentů a ve vlastní režii vyvíjí také pulzní měnič a systém řízení provozní teploty. První pulzní měnič "designed by Volkswagen" je v současnosti ve fázi příprav na sériovou výrobu a uplatnění nalezne již v příští generaci platformy MEB. Díky modulárnímu principu tak bude možné realizovat elektrické pohony pro kompletní produktovou řadu od vstupního elektromobilu až po sportovní vůz s výkonem 500 kW a více. Kompletní systém pohonu Volkswagen nabízí značné výhody z hlediska hospodárnosti. Jen optimálním nastavením jednotlivých komponentů je možné zvýšit hospodárnost až o 20 procent.
Volkswagen Group Technology sdružuje celokoncernové aktivity v oblastech akumulátorů, nabíjení a elektrických komponentů a jako dodavatel technologií podporuje koncernové značky. Do divize Volkswagen Group Technology jsou začleněny také dceřiné společnosti PowerCo (akumulátory) a Elli (nabíjení a energie). High-tech portfolio zahrnuje mimo jiné jednotné akumulátorové články, které bude od roku 2025 vyrábět společnost PowerCo. Jednotné akumulátorové články stanoví nová měřítka v oblasti akumulátorové technologie. Součástí divize je také platformová obchodní jednotka, která zahrnuje kooperace s externími partnery, jakými jsou Ford nebo Mahindra.
1) ID.7 - studie ve stavu blízkém sériově vyráběnému modelu, který se zatím neprodává.
Informace o značce Volkswagen:
Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 30 závodech ve 13 zemích. V roce 2021 vyrobil Volkswagen 4,9 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Polo, T-Roc, Golf, Tiguan nebo Passat, ale také úspěšné modely elektromobilů ID.3 a ID.4. V uplynulém roce předala společnost zákazníkům na celém světě více než 260 000 elektromobilů, což je dosud nejvyšší počet. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 184 000 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců a servisních partnerů s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen svou strategií ACCELERATE důsledně urychluje transformaci na softwarově orientovaného poskytovatele mobility.
Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.
Zdroj: www.volkswagen.cz