„Díky nové dobíječce, která je v současnosti nejvýkonnější nejen v síti E.ON Drive, ale v celé České republice, mohou řidiči dobít svůj elektromobil na další cestu během několika minut. A to je skvělé. Pro plynulý přechod na elektromobilitu je třeba vytvořit prostředí, které bude pro uživatele elektromobilů komfortní. K tomu patří nejen zahušťování veřejné dobíjecí infrastruktury dalšími místy, ale také zvyšování kapacity dobíjecích stanic tak, aby řidiči trávili na cestách co nejméně času dobíjením. Jako jeden z lídrů v oblasti elektromobility nejen v České republice jsme si toho plně vědomi, uvádíme do provozu nové technologie a trendy a výstavba rychlodobíjecích stanic je směr, kterým se budeme v následujících letech ubírat a tyto stanice se budou v naší síti objevovat ve stále větším počtu,“ říká Claudia Viohl, generální ředitelka společnosti E.ON v České republice.
Na Vystrkově bude dobíjení i pro kamiony
V rámci modernizace dobíjecího hubu ve Vystrkově u Humpolce na D1 společnost vyměnila i další již zastaralé stojany. Celkový instalovaný výkon po modernizaci je nyní 1050 kW, jedná se tak o nejvýkonnější lokalitu E.ON v České republice. Všechny stojany jsou zde nyní ultrarychlé a mohou současně obsloužit až šest vozidel. „Již delší dobu jsme věděli, že náš první dobíjecí hub zaslouží výměnu technologií. Jsme rádi, že nyní můžeme elektromobilistům umožnit dobíjení na nejnovějších technologiích, které jim zajistí dobíjení v řádu minut. Obdobné stanice jsou pro naši společnost novým standardem a budeme je stavět po celé České republice. Na Vystrkově s modernizací nekončíme. V nadcházejících letech zde chceme kapacity ještě rozšířit o dobíjení pro čtyři kamiony a až deset osobních automobilů,“ upozorňuje Martin Klíma, jednatel společnosti E.ON Drive Infrastructure, která má v rámci skupiny E.ON výstavbu a provoz dobíjecích stanic na starosti.
Některé dobíjecí stanice jsou pro vyšší komfort řidičů osazené takzvaným cable managementem, který zajišťuje snadnou manipulaci s velmi výkonnými kabely. Na stanici o výkonu 400 kW, bude dobíjení možné skrze platební terminál, který přijímá všechny typy bezkontaktních karet, případně lze platit skrze mobilní telefon a chytré hodinky. Na všech dobíjecích stanicích lze dále využít možnost platby přes QR kód. Samozřejmostí je napojení dobíječek do roamingové platformy. Přístup k ní tedy mají všichni registrovaní uživatelé hlavních poskytovatelů dobíjení v Česku a zároveň další tisíce mezinárodních zákazníků.
Modernizací prošly i další E.ON lokality
Společnost E.ON současně modernizovala i další lokality, kde již jeden ultrarychlý stojan nedostačoval. Řidiči tak již nyní mohou využívat rozšíření na hranicích s Německem v Rozvadově, kde se přidala další dobíjecí stanice o výkonu 150 kW, celkem jsou zde tedy dvě stanice. Ve Vyškově jsou přidané dva stojany, celkem jsou zde nyní 3 stanice o souhrnném výkonu 525 kW. Modernizací aktuálně prochází i oblíbený dobíjecí hub v Lovosicích, kde budeme instalovat další stanici o výkonu 400 kW, souhrnný instalovaný výkon zde bude 919 kW.
E.ON v současné době provozuje více než 400 veřejných dobíjecích bodů napříč Českem. „Síť dobíjecích stanic pravidelně rozšiřujeme. Nyní se budeme soustředit především na výstavbu ultrarychlých dobíjecích hubů. Ve výstavbě jsou nyní desítky lokalit, kde budeme osazovat primárně ultrarychlé dobíjecí stanice. V roce 2025 bychom chtěli mít v naší sítí až 1 500 dobíjecích bodů – více než trojnásobek současného počtu z čehož by drtivá většina měla být vysokorychlostní dobíjení,“ doplňuje Martin Klíma.
O síti E.ON Drive
Síť E.ON Drive má v Česku více než 400 veřejných dobíjecích bodů a stanice jsou ve všech krajích České republiky. Z celkového počtu je zhruba 61% AC dobíjecí body, 36% DC dobíjecí body a aktuálně 3% UFC dobíjecí body. V roce 2025 by společnost chtěla mít v síti 1500 dobíjecích bodů, z nichž drtivá většina bude UFC nabíjení. Nejhustší síť E.ON Drive je na jihu Čech a Moravy a na Vysočině.
Zdroj: www.eon.cz