Raiffeisen BANK··3 min

Udržitelné chování firmy zajímá hlavně mladé, třetina Čechů si za šetrnější výrobu není ochotná připlatit

Společenské chování firem může ovlivnit tendence zákazníka využít nabízených služeb. Tomu, jak firma přistupuje ke kontroverzním řešením, přikládá důležitost třetina Čechů. Nejpodstatnější pro ně je image firmy v médiích a jen pro 8 % je problémem výroba produktů v nedemokratických zemích. Třetina Čechů by si potom nebyla ochotna připlatit za šetrnější výrobu. Data vyplynula z reprezentativního průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisenbank.

Zásady společenského chování firem jsou často tématem, které vyvolává rozpory. Někteří zákazníci si kontrolují, z jakých podmínek jimi zakoupené zboží pochází, jiným jde pouze o výslednou cenu a celý proces neřeší. Takové chování u firem sleduje třetina Čechů, pro většinu (67 %) ale míra společenské odpovědnosti nehraje při nakupování roli.

Udržitelné a společensky odpovědné kroky, které firma podniká, jsou podstatnější pro mladé, především ve věku 18 až 24 let. Z těch sleduje jednání firem v této oblasti více než polovina (51 %). Pro nejstarší Čechy je to až o polovinu méně důležité téma.

Pro 63 % populace nejsou podmínky výroby produktů důležité, udržitelnost takového výrobku zajímá pouze čtyři z deseti Čechů. Pokud by u produktu byla doložena šetrnost výroby k životnímu prostředí, 38 % zákazníků by si bylo ochotno připlatit 5 a více procent z ceny za zlepšení environmentálního dopadu. Tři z deseti Čechů si není ochotno připlatit vůbec.

„Stále platí, že pro zákazníky je při nákupu nejdůležitější cena, to platí pro 43 % kupujících. Na druhém místě je potom kvalita, tu řeší jako hlavní faktor při nákupu 37 % Čechů. Naopak obecně to, v jakých podmínkách se produkt vyrábí, už pro lidi tak podstatné není. Jen 9 % řeší zemi původu, mezi takovými zeměmi jsou přitom často i státy s nedemokratickým režimem, nebo ty, které svým zaměstnancům neplatí ani minimální mzdu,“ komentuje chování zákazníků mluvčí Raiffeisenbank Tereza Kaiseršotová.

Pokud se zákazník rozhoduje, zda od firmy zakoupit vybraný produkt, největší bariérou, která nákupu brání, je mediální obraz společnosti. Pro 38 % dotázaných je tak zásadním faktorem pro vyloučení produktu firmy z užšího výběru to, když se o ní v médiích objevují negativní zprávy. Nejméně je naopak shodně trápí výroba v zemích s nedemokratickým režimem a nefér chování k dodavatelům (8 %).

---

O průzkumu

Průzkum provedla agentura NMS Market Research v červnu 2022 online v Českém národním panelu dotazováním na reprezentativním vzorku 1007 respondentů ve věku 18-65 let.

Zdroj: www.rb.cz

Zadavatel
Raiffeisen BANK

Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank je finanční instituce působící v Česku od roku 1993. Patří do skupiny Raiffeisen, již založil německý filantrop Friedrich Wilhelm Raiffeisen, a jejím hlavním akcionářem je rakouská Raiffeisen Bank International AG. Podle celkových aktiv je pátou největší bankou na českém trhu a provozuje asi 130 poboček a klientských center.

Další články od Raiffeisen BANK

Nejlepší českou bankou pro korporátní klienty je Raiffeisenbank
Raiffeisen BANK

Nejlepší českou bankou pro korporátní klienty je Raiffeisenbank

Raiffeisenbank zvítězila v kategorii Nejlepší banka pro korporátní klienty v mezinárodní soutěži Euromoney Awards for Excellence 2024. Soutěž má tradici přes třicet let a vítěz v daných kategoriích je vždy vyhlašován jako nejlepší z daného regionu.
Správa spořicích cílů a snadné vrácení omylem odeslané platby – Raiffeisenbank přináší novinky v aplikaci
Raiffeisen BANK

Správa spořicích cílů a snadné vrácení omylem odeslané platby – Raiffeisenbank přináší novinky v aplikaci

Raiffeisenbank přináší nové funkcionality v mobilním bankovnictví, mají zlepšit uživatelský komfort a rozšířit možnosti správy financí. Mezi novinkami uživatelé najdou cíle spořicího účtu, rozšířený servis půjček nebo vrácení omylem odeslané platby.
Rovné pracovní příležitosti pro všechny. Raiffeisenbank podporuje zdravotně znevýhodněné zaměstnance a ty, kteří o někoho pečují
Raiffeisen BANK

Rovné pracovní příležitosti pro všechny. Raiffeisenbank podporuje zdravotně znevýhodněné zaměstnance a ty, kteří o někoho pečují

Raiffeisenbank nabízí výhody pro zaměstnance se zdravotním postižením a znevýhodněním, stejně jako podporu pečujících osob. Rovné příležitosti a vhodné podmínky mají podpořit férové a respektující pracovní prostředí, kde se různým lidem pracuje stejně dobře. Mezi benefity patří více volna, finanční příspěvek na zdravotní péči i flexibilní pracovní doba.
Raiffeisenbank úspěšně vydala další udržitelné dluhopisy ve výši 500 milionů EUR
Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank úspěšně vydala další udržitelné dluhopisy ve výši 500 milionů EUR

Raiffeisenbank oznámila úspěšné vydání třetích mezinárodních seniorních nepreferovaných dluhopisů způsobilých pro MREL. Benchmarková transakce ve výši 500 milionů EUR má šestiletou splatnost a nese označení „udržitelná“, což odráží závazek Raiffeisenbank k financování udržitelnosti.
Index odpovědného úvěrování dal půjčkám od Raiffeisenbank čtyři hvězdičky ze čtyř
Raiffeisen BANK

Index odpovědného úvěrování dal půjčkám od Raiffeisenbank čtyři hvězdičky ze čtyř

Člověk v tísni zveřejnil červnový Index odpovědného úvěrování, Raiffeisenbank se v něm umístila na těsném čtvrtém místě. Polepšila si tak o čtyři příčky. Porovnávány byly bankovní i nebankovní společnosti poskytující spotřebitelské úvěry, mezi kritéria patří náklady, transparentnost, klientská vstřícnost a zkoumání úvěruschopnosti klienta.
Raiffeisenbank pokračuje ve sjednocování vizuální identity, FWR je nově Raiffeisen Private Banking
Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank pokračuje ve sjednocování vizuální identity, FWR je nově Raiffeisen Private Banking

Po loňské změně vizuální identity Raiffeisenbank následuje rebranding privátního bankovnictví, které mění název z původního Friedrich Wilhelm Raiffeisen na Raiffeisen Private Banking. Nabídka produktů i servis zůstává beze změny.
Studenti a děti mohou nyní v Raiffeisenbank získat odměnu 555 Kč na svůj nově založený účet
Raiffeisen BANK

Studenti a děti mohou nyní v Raiffeisenbank získat odměnu 555 Kč na svůj nově založený účet

Při založení AKTIVNÍHO účtu pro studenty a děti v období od 2. května do 15. června připíše Raiffeisenbank do začátku novému klientovi na účet 555 Kč, pokud alespoň jednou zaplatí kartou do 30. června. Odměna 555 Kč čeká na nezletilé školáky, kteří si založí účet společně s rodiči, stejně tak na plnoleté studenty, kteří si mohou účet snadno zřídit sami online.
Za první čtvrtletí 2024 vykázala Raiffeisenbank zisk ve výši 1 401 milionů korun
Raiffeisen BANK

Za první čtvrtletí 2024 vykázala Raiffeisenbank zisk ve výši 1 401 milionů korun

„Ve spolupráci s klienty neustále zlepšujeme naše služby tak, aby byly stále více snadné, přehledné a pohodlné. Skutečnost, že patříme mezi lídry v digitalizaci bankovních služeb na trhu, potvrzuje fakt, na který jsem mimořádně hrdý. Zatímco před 10 lety probíhal kontakt klientů s bankou v naprosté většině případů na pobočce nebo u bankomatu, dnes je tento poměr přesně opačný. Řečí čísel tvoří podíl digitálních interakcí našich klientů s bankou 96 % z celkového počtu všech interakcí. To dokazuje, že jdeme správným směrem a naši klienti to oceňují,” říká Igor Vida, předseda představenstva a generální ředitel Raiffeisenbank, a dodává: „Většina z těchto digitálních interakcí probíhá prostřednictvím mobilního bankovnictví. Proto jsme připraveni věnovat se jeho vývoji intenzivně i nadále.”
Raiffeisenbank spustila zakládání účtů pro firmy online
Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank spustila zakládání účtů pro firmy online

Raiffeisenbank umožňuje od poloviny března právnickým osobám zakládat účty online. Funkcionalita je odpovědí na zpětnou vazbu od klientů, kteří preferují možnost zakládat účty z pohodlí domova bez nutnosti návštěvy pobočky. Proces sjednání účtu zabere méně než 10 minut.
Raiffeisenbank je opět Oficiálním sponzorem Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji. V letošní kampani se současně stává „Hrdým partnerem Mistrů světa ve fandění“
Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank je opět Oficiálním sponzorem Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji. V letošní kampani se současně stává „Hrdým partnerem Mistrů světa ve fandění“

Po devíti letech se Mistrovství světa v ledním hokeji znovu odehraje v Česku a Raiffeisenbank se zhostí role Oficiálního sponzora Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2024, Česko. Fandit chce nejen hokejistům, ale i fanouškům, protože Česko je právem považováno za mistra světa ve fandění. Klienti získají Mistrovské slevy a budou moct hrát o vstupenky na vybrané zápasy.