Raiffeisen BANK··3 min

Udržitelné chování firmy zajímá hlavně mladé, třetina Čechů si za šetrnější výrobu není ochotná připlatit

Raiffeisen BANK

Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank je finanční instituce působící v Česku od roku 1993. Patří do skupiny Raiffeisen, již založil německý filantrop Friedrich Wilhelm Raiffeisen, a jejím hlavním akcionářem je rakouská Raiffeisen Bank International AG. Podle celkových aktiv je pátou největší bankou na českém trhu a provozuje asi 130 poboček a klientských center.

Tisková zpráva

Společenské chování firem může ovlivnit tendence zákazníka využít nabízených služeb. Tomu, jak firma přistupuje ke kontroverzním řešením, přikládá důležitost třetina Čechů. Nejpodstatnější pro ně je image firmy v médiích a jen pro 8 % je problémem výroba produktů v nedemokratických zemích. Třetina Čechů by si potom nebyla ochotna připlatit za šetrnější výrobu. Data vyplynula z reprezentativního průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisenbank.

Zásady společenského chování firem jsou často tématem, které vyvolává rozpory. Někteří zákazníci si kontrolují, z jakých podmínek jimi zakoupené zboží pochází, jiným jde pouze o výslednou cenu a celý proces neřeší. Takové chování u firem sleduje třetina Čechů, pro většinu (67 %) ale míra společenské odpovědnosti nehraje při nakupování roli.

Udržitelné a společensky odpovědné kroky, které firma podniká, jsou podstatnější pro mladé, především ve věku 18 až 24 let. Z těch sleduje jednání firem v této oblasti více než polovina (51 %). Pro nejstarší Čechy je to až o polovinu méně důležité téma.

Pro 63 % populace nejsou podmínky výroby produktů důležité, udržitelnost takového výrobku zajímá pouze čtyři z deseti Čechů. Pokud by u produktu byla doložena šetrnost výroby k životnímu prostředí, 38 % zákazníků by si bylo ochotno připlatit 5 a více procent z ceny za zlepšení environmentálního dopadu. Tři z deseti Čechů si není ochotno připlatit vůbec.

„Stále platí, že pro zákazníky je při nákupu nejdůležitější cena, to platí pro 43 % kupujících. Na druhém místě je potom kvalita, tu řeší jako hlavní faktor při nákupu 37 % Čechů. Naopak obecně to, v jakých podmínkách se produkt vyrábí, už pro lidi tak podstatné není. Jen 9 % řeší zemi původu, mezi takovými zeměmi jsou přitom často i státy s nedemokratickým režimem, nebo ty, které svým zaměstnancům neplatí ani minimální mzdu,“ komentuje chování zákazníků mluvčí Raiffeisenbank Tereza Kaiseršotová.

Pokud se zákazník rozhoduje, zda od firmy zakoupit vybraný produkt, největší bariérou, která nákupu brání, je mediální obraz společnosti. Pro 38 % dotázaných je tak zásadním faktorem pro vyloučení produktu firmy z užšího výběru to, když se o ní v médiích objevují negativní zprávy. Nejméně je naopak shodně trápí výroba v zemích s nedemokratickým režimem a nefér chování k dodavatelům (8 %).

---

O průzkumu

Průzkum provedla agentura NMS Market Research v červnu 2022 online v Českém národním panelu dotazováním na reprezentativním vzorku 1007 respondentů ve věku 18-65 let.

Zdroj: www.rb.cz

Další články

Další články od Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank spouští projekt pro děti, finanční gramotnost je učí v Minecraftu

Raiffeisenbank spouští projekt pro děti, finanční gramotnost je učí v Minecraftu

Děti si díky projektu od Raiffeisenbank nově vyzkouší gamifikovanou metodu výuky finanční gramotnosti. V prostředí Minecraft Education budou plnit úkoly, které je mají obeznámit s fungováním úroků, rozpočtu nebo kybernetickou bezpečností. Hra je určena pro školní výuku i pro individuální využití doma.
| Raiffeisen BANK
Raiffeisenbank přináší nejširší paletu mobilních plateb na český trh. Čtyři nové služby umožní platit náramkem i prstenem

Raiffeisenbank přináší nejširší paletu mobilních plateb na český trh. Čtyři nové služby umožní platit náramkem i prstenem

Jako druhá banka v Česku nabízí Raiffeisenbank kromě zavedených druhů transakcí také platby pro další nositelná zařízení. Nově je spouští pro Mastercard karty a operační systém Android. Dohromady se stávajícími způsoby placení nabízí nejširší výběr možností ze všech bank.
| Raiffeisen BANK
Drobné spoření i rozšíření funkce správy výdajů – nové funkce i designové změny v mobilní aplikaci Raiffeisenbank

Drobné spoření i rozšíření funkce správy výdajů – nové funkce i designové změny v mobilní aplikaci Raiffeisenbank

Raiffeisenbank představuje novinky ve své mobilní aplikaci, které zahrnují jak estetické, tak funkční vylepšení.
| Raiffeisen BANK
Minutová půjčka od Raiffeisenbank poskytne první tři měsíce nyní bez úroků

Minutová půjčka od Raiffeisenbank poskytne první tři měsíce nyní bez úroků

Akce na Minutovou půjčku od Raiffeisenbank nabízí první tři měsíce půjčky bez úroků. Pomůže tak všem, kteří zrovna potřebují rychlé prostředky do výše maximálně 1,2 miliony a rozhodnou se pro půjčku od bankovní společnosti. Pro získání výhody stačí Minutovou půjčku sjednat do konce října.
| Raiffeisen BANK
Skupina Raiffeisenbank poskytuje okamžitou pomoc lidem zasaženým povodněmi

Skupina Raiffeisenbank poskytuje okamžitou pomoc lidem zasaženým povodněmi

Povodně v uplynulých dnech zasáhly mnoho lidí a rodin napříč regiony po celé České republice. Skupina Raiffeisenbank se proto rozhodla pro okamžitou pomoc.
| Raiffeisen BANK
Tři čtvrtiny Čechů do 34 let věku využívají pro finanční plánování mobilní bankovnictví

Tři čtvrtiny Čechů do 34 let věku využívají pro finanční plánování mobilní bankovnictví

Pro 68 % Čechů je mobilní bankovnictví pomocníkem při finančním plánování. Lidé do 34 let s tím souhlasí v 75 % případů. Vyplývá to z průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisenbank.
| Raiffeisen BANK
Raiffeisenbank nabízí nižší úrokovou sazbu při financování energeticky úsporného bydlení

Raiffeisenbank nabízí nižší úrokovou sazbu při financování energeticky úsporného bydlení

Raiffeisenbank v rámci pravidelné kampaně Hypodny tentokrát nabízí zvýhodněnou úrokovou sazbu při sjednání Odpovědné hypotéky a slevu na pojištění nemovitosti. Součástí akce je i odhad nemovitosti zdarma.
| Raiffeisen BANK
Akce 6x500 Kč k založení účtu a 3x300 Kč pro nezletilé studenty je zpět, Raiffeisenbank odměňuje nové aktivní klienty

Akce 6x500 Kč k založení účtu a 3x300 Kč pro nezletilé studenty je zpět, Raiffeisenbank odměňuje nové aktivní klienty

Pro nové klienty připravila Raiffeisenbank znovu akci 6x500 Kč při založení běžného účtu. Nezletilým studentům připíše kapesné 3x300 Kč, pokud jim jejich rodiče založí AKTIVNÍ účet bez poplatku. Pro finanční odměnu stačí kartou během měsíce aktivně platit.
| Raiffeisen BANK
Hypotékový mystery shopping vyhrála Raiffeisenbank, získala nejlepší hodnocení kvality obsluhy

Hypotékový mystery shopping vyhrála Raiffeisenbank, získala nejlepší hodnocení kvality obsluhy

V pravidelné mystery shopping studii společnosti Market Vision získala Raiffeisenbank nejvyšší hodnocení (75 %). Předmětem srovnání byla úroveň kvality obsluhy potenciálních zájemců o hypoteční úvěr, meziročně si Raiffeisenbank polepšila o deset procentních bodů.
| Raiffeisen BANK
Změněný nadpis

Změněný nadpis

Tady je doplněn úvodní text, který Editor dostal jako součást zadán pro vytvoření nové stránky.
| Raiffeisen BANK