Toyota··7 min

Toyota přichystala poprvé vlastní lokální kampaň s českými sportovci a parasportovci

Toyota

Toyota

Toyota je japonská automobilka, kterou založil v roce 1937 Kičiro Tojoda. Je největším výrobcem automobilů na světě a vyrábí jak osobní automobily, tak dodávky, nákladní auta, motory, autobusy, roboty a jiné. Je to zároveň osmá největší společnost světa. Firma sídlí ve městě Tojota v prefektuře Aiči. Pod křídla společnosti spadají i poměrně mladé automobilky Lexus a Scion

Tisková zpráva

Česká Toyota se již více než deset let intenzivně věnuje podpoře českého sportu a parasportu. Angažuje se v projektech, které pomáhají vést mládež ke sportu a zároveň dlouhodobě podporuje rozsáhlou skupinu individuálních sportovců v rámci Team Toyota. Vyvrcholením těchto aktivit je nyní první lokální kampaň Team Toyota 2024, kterou pro letošní rok připravila s vybranými sportovci a parasportovci.

Celá kampaň je založena na spotech a fotografiích s ambasadory, kteří představují svou disciplínu a zároveň propagují olympijskou myšlenku a společného týmového ducha. V různých situacích je doplní i vybrané bezemisní a nízkoemisní modely Toyoty. Stejný prostor zde mají sportovci i parasportovci.

„Naše úloha v rámci podpory českého sportu je od počátku zcela jasná. Chceme podporovat pohyb ve všech jeho aspektech, ať už jde o sport či mobilitu. Ne všichni sportovci či běžní lidé mají přitom stejné výchozí podmínky, pro někoho je cesta na vrchol obtížnější, např. kvůli nejrůznějším hendikepům nebo složité životní situaci. I v takové chvíli je ale potřeba zabojovat a pokusit se o zdánlivě nemožné díky neustálému a každodennímu zlepšování. To je i filozofií naší značky, a proto je nám podpora sportu a sportovců velice blízká,“ vysvětluje Martin Peleška, generální ředitel Toyota a Lexus ČR.

Toyota se v Česku v oblasti sportu angažuje dlouhodobě, v posledních šesti letech ještě intenzivněji v rámci partnerství s Českým olympijským výborem, Českým paralympijským výborem a podpoře jejich projektů. Za tu dobu podpořila již 16 velkých akcí a projektů jako jsou Olympiáda dětí a mládeže, Olympijský běh nebo Olympijské parky a Olympijský víceboj, který je zaměřen na rozvoj sportovního nadšení u dětí, a do kterého se každý rok zapojuje 136 000 dětí.

Na pomoc českým sportovcům a parasportovcům za dobu spolupráce zapůjčila bezmála 200 vozů, se kterými se najelo přibližně 5 200 000 km. „Velkou radost nám dělá zejména pomoc dětem a jejich sportovním klubům. Společně s Českým olympijských výborem jsme vytvořili speciální program Proace ProSport, díky kterému si mohou kluby v rámci zvýhodněného operativního leasingu snadněji dovolit pronájem dodávky, která jim pomáhá v každodenní přepravě. Už se nám takto podařilo umístit 225 vozů,“ doplňuje Martin Peleška.

„Moc si vážíme opravdu širokého záběru spolupráce s Toyotou. Podporuje sport pro děti ve školách při Olympijském víceboji nebo v jednotlivých klubech díky výhodnému pronájmu dodávek, a tedy bezpečné přepravě. Na druhé straně pomáhá s mobilitou v přípravě nadějím na olympijské úspěchy,“ říká Jiří Kejval, předseda Českého olympijského výboru. „Stejně jako pro olympijský svět je pro Toyotu velmi důležitá udržitelnost. Velmi oceňuji, že v jejím případě se jedná o dlouhodobou a promyšlenou strategii, což bude znát i letos na olympijských a paralympijských hrách v Paříži.“

„Spolupráce s Toyotou, jako naším generální partnerem, je pro nás zcela zásadní a máme radost, že se nám ji daří prohlubovat. Díky našemu dlouhodobému partnerství můžeme pomáhat s mobilitou paralympionikům, svazům i klubům. Mimo to nám flotila vozů Toyota umožňuje realizovat projekty zaměřené na děti a vyhledávání nových paralympijských talentů. Jen za minulý rok jsme těchto akcí uspořádali devatenáct a letos toto číslo ještě navýšíme,” uvádí Zbyněk Sýkora, předseda Českého paralympijského výbor a zdůrazňuje, že pro handicapované sportovce je mobilita klíčová. „Těší nás, že na letošní paralympiádu v Paříži pojedeme s tak silným partnerem v zádech,” dodává Sýkora.

Olympijské a paralympijské hvězdy i naděje

Rozsáhlý tým individuálních sportovců Team Toyota buduje značka už od roku 2018. Po celou dobu vypráví také příběhy vybraných parasportovců, kterým se ne vždy dostává stejného mediálního prostoru.

V české kampani Team Toyota vystupují dlouholetí ambasadoři značky, vodní slalomář Lukáš Rohan, rychlostní kanoista Martin Fuksa, běžkyně Kristiina Sasínek Mäki, paraatletka ve sprintu a vrhu koulí Anna Luxová, oštěpařka Nikola Ogrodníková, plavkyně Barbora Seemanová, skater Maxim Habanec a šermíř Alexander Choupenitch. Doplňují je paraatletka Tereza Jakschová, paraplavec David Kratochvíl a paracyklista Patrik Jahoda, které Toyota prostřednictvím Českého paralympijského výboru rovněž dlouhodobě podporuje.

Řada z těchto sportovců patří mezi adepty na medaili na nadcházejících olympijských a paralympijských hrách v Paříži. Lukáš Rohan, Alexander Choupenitch nebo Anna Luxová se je budou snažit obhájit, další z nich jako Barbora Seemanová nebo Martin Fuksa jsou označováni jako nejžhavější kandidáti na cenný kov.

Právě různorodost ambasadorského týmu umožňuje oslovit různé cílové skupiny různými marketingovými kanály.

„Jde o první, na míru vytvořenou českou lokální kampaň, kterou jsme připravili pro letošní olympijský rok. V rámci české Toyoty dlouhodobě vytváříme originální a autentický obsah, spolupracujeme s širokým týmem ambasadorů složených z velké části právě ze sportovců a tato kampaň je vyvrcholením naší dlouhodobé spolupráce," říká Michal Velička, marketingový ředitel značky Toyota v ČR a doplňuje: „Kampaň se bude od poloviny ledna objevovat na všech našich sociálních sítích a v našem online magazínu Toyota Life, později se připojí i online média a televize.“

Toyota podpoří i lokální sportovní akce

Toyota je i letos partnerem Olympiády dětí a mládeže, která se uskuteční v červnu v jihočeském kraji. Během olympiády bude přítomna také na Olympijském festivalu, který se uskuteční letos poprvé v Mostě. Stejně jako v minulosti se stane partnerem vybraného sportoviště a chystá zde řadu doprovodných aktivit pro celou rodinu. V neposlední řadě plánuje spolupracovat s ČOV i na vybraných pořadech pro digitální kanál Czech Team TV.

2650 elektroaut a speciální přepravníky

Pro potřeby Olympijských a paralympijských her v Paříži poskytne Toyota sportovcům, činovníkům, dobrovolníkům, akreditovaným novinářům a divákům na místě 2650 elektrifikovaných osobních automobilů, z nichž 150 bude upraveno pro potřeby vozíčkářů.

Přibližně 60 procent vozového parku bude mít nulové emise, což platí například pro bateriové elektromobily Toyota bZ4X, Proace a Proace Verso EV, nebo vodíkový elektromobil Toyota Mirai.

Automobilka zároveň speciálně pro hry vyvinula prostředky udržitelné mobility. Prvními představenými typy jsou elektrické osobní přepravníky APM a elektrické pohony kolečkových křesel.

Zdroj: www.toyotanews.eu

Další články

Další články od Toyota

Toyota otevřela v Kolíně logistický Mega Hub za 425 milionů

Toyota otevřela v Kolíně logistický Mega Hub za 425 milionů

Společnost Toyota Motor Europe (TME) v Kolíně slavnostně otevřela svůj první Mega Hub zajišťující logistické služby vozidel Toyota a Lexus. Kolínský Mega Hub, do jehož vybudování automobilka investovala 17 milionů eur, v přepočtu asi 425 milionů korun, je největším Toyota zařízením svého druhu v Evropě a disponuje kapacitou až pro 350 000 vozidel ročně. Nový Mega Hub bude obsluhovat Německo, Rakousko, Česko, Slovensko, Maďarsko a Polsko, a přispěje tak ke zkrácení čekacích lhůt zájemců o vozy Toyota a Lexus. Äreál je prostřednictvím železnice propojen s několika evropskými výrobními závody Toyota, což napomůže k výraznému snížení uhlíkové stopy vlivem logistiky vozidel.
| Toyota
Listopadový Toyota Víkend nabídne (nejen) končící modely za výhodnější ceny

Listopadový Toyota Víkend nabídne (nejen) končící modely za výhodnější ceny

V listopadu proběhne poslední Toyota Víkend letošního roku a přinese s sebou také poslední akční nabídku oblíbených modelů i výhodné ceny příslušenství.
| Toyota
Suzuki a Toyota prohloubí spolupráci v oblasti elektrifikovaných vozidel

Suzuki a Toyota prohloubí spolupráci v oblasti elektrifikovaných vozidel

Společnosti Suzuki Motor Corporation a Toyota Motor Corporation se rozhodly posílit spolupráci, kdy Suzuki bude Toyotě dodávat SUV s čistě elektrickým pohonem (BEV) z vlastního vývoje Suzuki. Výroba nového modelu by měla být spuštěna na jaře 2025 v indickém závodu Suzuki Motor Gujarat.
| Toyota
Toyota ve Velké Británii už vyrobila pět milionů vozů

Toyota ve Velké Británii už vyrobila pět milionů vozů

Společnost Toyota Motor Europe ve svém závodu v Burnastonu v hrabství Derbyshire oslavila výrobu vozu s pořadovým číslem pět milionů. Milníkem je hybridní hatchback Corolla GR Sport, který sjel z montážní linky v tomto měsíci. Nejnovější úspěch potvrzuje roli Burnastonu coby klíčového hráče v rámci evropské výrobní sítě Toyota a automobilového průmyslu ve Velké Británii. Závod, do nějž Toyota od jeho založení v roce 1989 investovala přes 3,25 mld. eur, tradičně využívá nejmodernější technologie a výrobní postupy.
| Toyota
Nová Toyota Aygo X JBL Edition

Nová Toyota Aygo X JBL Edition

Na přítomnost výkonného a dynamického prémiového audiosystému JBL v Toyotě Aygo X upozorňuje nová výrazná speciální edice s označením Aygo X JBL Edition. Při té příležitosti vznikl i speciální playlist „The Sound of Noise“, který je k dispozici na streamovacích platformách Spotify, Apple Music a Deezer.
| Toyota
Nechte svůj vůz před sezónou zkontrolovat, zimní kola i příslušenství pořídíte za nižší ceny

Nechte svůj vůz před sezónou zkontrolovat, zimní kola i příslušenství pořídíte za nižší ceny

Přesnější by bylo, kdyby se zimním pneumatikám říkalo „pneumatiky do chladného počasí“. Když totiž teplota klesá pod 7 stupňů, letní gumy ztrácí trakci, pružnost i přilnavost a stávají se nebezpečnými. Naopak zimní pneumatiky zůstávají vláčné i v mrazech. Kromě toho mají speciální vzor, který ještě zlepšuje přilnavost nejen v chladu, ale i na mokru a ledu.
| Toyota
Poslední možnost pořídit si v Česku Toyotu Highlander, zákazníci ušetří až 291 000 korun

Poslední možnost pořídit si v Česku Toyotu Highlander, zákazníci ušetří až 291 000 korun

České zastoupené automobilky Toyota přichystalo od října akční nabídku svého největšího SUV modelu Highlander. V rámci akce Final Edition jej nyní zákazníci pořídí se slevou 15 procent, tedy až 291 000 korun. Pro ČR je dostupných 100 posledních kusů, poté model v Evropě končí.
| Toyota
Prodejce Toyoty Autostyl otevřel v Trutnově unikátní prémiový showroom pro ojeté vozy

Prodejce Toyoty Autostyl otevřel v Trutnově unikátní prémiový showroom pro ojeté vozy

Prodejce vozů Autostyl Trutnov otevřel zcela nový prémiový showroom Toyota Prověřené vozy zaměřený na ojeté vozy. Vznikl rekonstrukcí budovy bývalé textilky z poloviny 19. století v Horské ulici a nabízí prostor až pro 100 aut. V Česku jde již o druhou krytou prodejní plochu značky Toyota Prověřené vozy, dohromady má po celé ČR již 18 prodejních míst.
| Toyota
Speciální edice GR Yaris Ogier a Rovanperä Edition se vydražily za celkem 9 500 000 korun

Speciální edice GR Yaris Ogier a Rovanperä Edition se vydražily za celkem 9 500 000 korun

Sportovní vozy Toyota GR Yaris ve dvou speciálních verzích Rovanperä Edition a Ogier Edition se ve včerejší veřejné aukci v pražském hotelu Hilton vydražily na celkem 9,5 milionu korun. Vyvolávací cena každého z celkem čtyř dražených vozů byla 1,8 milionu korun.
| Toyota
Z kolínského závodu Toyota vyjel dvoumiliontý vůz

Z kolínského závodu Toyota vyjel dvoumiliontý vůz

Kolínský výrobní závod Toyota Motors Manufacturing vyrobil toto léto již dvoumiliontý vůz. Šlo o model Aygo X, který si jeho nová majitelka nyní přebrala u dealera Toyota Tsusho Průhonice.
| Toyota