Toyota··7 min

Toyota přichystala poprvé vlastní lokální kampaň s českými sportovci a parasportovci

Česká Toyota se již více než deset let intenzivně věnuje podpoře českého sportu a parasportu. Angažuje se v projektech, které pomáhají vést mládež ke sportu a zároveň dlouhodobě podporuje rozsáhlou skupinu individuálních sportovců v rámci Team Toyota. Vyvrcholením těchto aktivit je nyní první lokální kampaň Team Toyota 2024, kterou pro letošní rok připravila s vybranými sportovci a parasportovci.

Celá kampaň je založena na spotech a fotografiích s ambasadory, kteří představují svou disciplínu a zároveň propagují olympijskou myšlenku a společného týmového ducha. V různých situacích je doplní i vybrané bezemisní a nízkoemisní modely Toyoty. Stejný prostor zde mají sportovci i parasportovci.

„Naše úloha v rámci podpory českého sportu je od počátku zcela jasná. Chceme podporovat pohyb ve všech jeho aspektech, ať už jde o sport či mobilitu. Ne všichni sportovci či běžní lidé mají přitom stejné výchozí podmínky, pro někoho je cesta na vrchol obtížnější, např. kvůli nejrůznějším hendikepům nebo složité životní situaci. I v takové chvíli je ale potřeba zabojovat a pokusit se o zdánlivě nemožné díky neustálému a každodennímu zlepšování. To je i filozofií naší značky, a proto je nám podpora sportu a sportovců velice blízká,“ vysvětluje Martin Peleška, generální ředitel Toyota a Lexus ČR.

Toyota se v Česku v oblasti sportu angažuje dlouhodobě, v posledních šesti letech ještě intenzivněji v rámci partnerství s Českým olympijským výborem, Českým paralympijským výborem a podpoře jejich projektů. Za tu dobu podpořila již 16 velkých akcí a projektů jako jsou Olympiáda dětí a mládeže, Olympijský běh nebo Olympijské parky a Olympijský víceboj, který je zaměřen na rozvoj sportovního nadšení u dětí, a do kterého se každý rok zapojuje 136 000 dětí.

Na pomoc českým sportovcům a parasportovcům za dobu spolupráce zapůjčila bezmála 200 vozů, se kterými se najelo přibližně 5 200 000 km. „Velkou radost nám dělá zejména pomoc dětem a jejich sportovním klubům. Společně s Českým olympijských výborem jsme vytvořili speciální program Proace ProSport, díky kterému si mohou kluby v rámci zvýhodněného operativního leasingu snadněji dovolit pronájem dodávky, která jim pomáhá v každodenní přepravě. Už se nám takto podařilo umístit 225 vozů,“ doplňuje Martin Peleška.

„Moc si vážíme opravdu širokého záběru spolupráce s Toyotou. Podporuje sport pro děti ve školách při Olympijském víceboji nebo v jednotlivých klubech díky výhodnému pronájmu dodávek, a tedy bezpečné přepravě. Na druhé straně pomáhá s mobilitou v přípravě nadějím na olympijské úspěchy,“ říká Jiří Kejval, předseda Českého olympijského výboru. „Stejně jako pro olympijský svět je pro Toyotu velmi důležitá udržitelnost. Velmi oceňuji, že v jejím případě se jedná o dlouhodobou a promyšlenou strategii, což bude znát i letos na olympijských a paralympijských hrách v Paříži.“

„Spolupráce s Toyotou, jako naším generální partnerem, je pro nás zcela zásadní a máme radost, že se nám ji daří prohlubovat. Díky našemu dlouhodobému partnerství můžeme pomáhat s mobilitou paralympionikům, svazům i klubům. Mimo to nám flotila vozů Toyota umožňuje realizovat projekty zaměřené na děti a vyhledávání nových paralympijských talentů. Jen za minulý rok jsme těchto akcí uspořádali devatenáct a letos toto číslo ještě navýšíme,” uvádí Zbyněk Sýkora, předseda Českého paralympijského výbor a zdůrazňuje, že pro handicapované sportovce je mobilita klíčová. „Těší nás, že na letošní paralympiádu v Paříži pojedeme s tak silným partnerem v zádech,” dodává Sýkora.

Olympijské a paralympijské hvězdy i naděje

Rozsáhlý tým individuálních sportovců Team Toyota buduje značka už od roku 2018. Po celou dobu vypráví také příběhy vybraných parasportovců, kterým se ne vždy dostává stejného mediálního prostoru.

V české kampani Team Toyota vystupují dlouholetí ambasadoři značky, vodní slalomář Lukáš Rohan, rychlostní kanoista Martin Fuksa, běžkyně Kristiina Sasínek Mäki, paraatletka ve sprintu a vrhu koulí Anna Luxová, oštěpařka Nikola Ogrodníková, plavkyně Barbora Seemanová, skater Maxim Habanec a šermíř Alexander Choupenitch. Doplňují je paraatletka Tereza Jakschová, paraplavec David Kratochvíl a paracyklista Patrik Jahoda, které Toyota prostřednictvím Českého paralympijského výboru rovněž dlouhodobě podporuje.

Řada z těchto sportovců patří mezi adepty na medaili na nadcházejících olympijských a paralympijských hrách v Paříži. Lukáš Rohan, Alexander Choupenitch nebo Anna Luxová se je budou snažit obhájit, další z nich jako Barbora Seemanová nebo Martin Fuksa jsou označováni jako nejžhavější kandidáti na cenný kov.

Právě různorodost ambasadorského týmu umožňuje oslovit různé cílové skupiny různými marketingovými kanály.

„Jde o první, na míru vytvořenou českou lokální kampaň, kterou jsme připravili pro letošní olympijský rok. V rámci české Toyoty dlouhodobě vytváříme originální a autentický obsah, spolupracujeme s širokým týmem ambasadorů složených z velké části právě ze sportovců a tato kampaň je vyvrcholením naší dlouhodobé spolupráce," říká Michal Velička, marketingový ředitel značky Toyota v ČR a doplňuje: „Kampaň se bude od poloviny ledna objevovat na všech našich sociálních sítích a v našem online magazínu Toyota Life, později se připojí i online média a televize.“

Toyota podpoří i lokální sportovní akce

Toyota je i letos partnerem Olympiády dětí a mládeže, která se uskuteční v červnu v jihočeském kraji. Během olympiády bude přítomna také na Olympijském festivalu, který se uskuteční letos poprvé v Mostě. Stejně jako v minulosti se stane partnerem vybraného sportoviště a chystá zde řadu doprovodných aktivit pro celou rodinu. V neposlední řadě plánuje spolupracovat s ČOV i na vybraných pořadech pro digitální kanál Czech Team TV.

2650 elektroaut a speciální přepravníky

Pro potřeby Olympijských a paralympijských her v Paříži poskytne Toyota sportovcům, činovníkům, dobrovolníkům, akreditovaným novinářům a divákům na místě 2650 elektrifikovaných osobních automobilů, z nichž 150 bude upraveno pro potřeby vozíčkářů.

Přibližně 60 procent vozového parku bude mít nulové emise, což platí například pro bateriové elektromobily Toyota bZ4X, Proace a Proace Verso EV, nebo vodíkový elektromobil Toyota Mirai.

Automobilka zároveň speciálně pro hry vyvinula prostředky udržitelné mobility. Prvními představenými typy jsou elektrické osobní přepravníky APM a elektrické pohony kolečkových křesel.

Zdroj: www.toyotanews.eu

Zadavatel
Toyota

Toyota

Toyota je japonská automobilka, kterou založil v roce 1937 Kičiro Tojoda. Je největším výrobcem automobilů na světě a vyrábí jak osobní automobily, tak dodávky, nákladní auta, motory, autobusy, roboty a jiné. Je to zároveň osmá největší společnost světa. Firma sídlí ve městě Tojota v prefektuře Aiči. Pod křídla společnosti spadají i poměrně mladé automobilky Lexus a Scion

Další články od Toyota

Vozy Toyota (nejen) s plug-in hybridním pohonem teď pořídíte výhodněji
Toyota

Vozy Toyota (nejen) s plug-in hybridním pohonem teď pořídíte výhodněji

Toyota představuje novou akční nabídku, která přináší většinu osobních modelů za výhodnější cenu a tentokrát je mezi nimi i větší zastoupení vozů s plug-in hybridním pohonem.
Technologie Toyoty se představily na Festivalu rychlosti v Goodwoodu
Toyota

Technologie Toyoty se představily na Festivalu rychlosti v Goodwoodu

Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, čtyřdenní oslavě motoristického sportu pořádané každým rokem na půdě historického Goodwood House v anglickém Sussexu a zakončené 14. července, představila Toyota širokou škálu technologií, které vyvíjí na podporu uhlíkově neutrální budoucnosti.
Toyota spustila předprodej užitkového modelu Proace Max
Toyota

Toyota spustila předprodej užitkového modelu Proace Max

Automobilka Toyota zahájila v České republice předprodej svého dosud největšího užitkového modelu Proace Max. Vozidlo o délce 5,4 až 6,36 metru pojme 10 až 17 m3 nákladu. K dispozici bude ve verzi se spalovacím motorem i jako elektromobil. Po provedení VAN se na trhu postupně objeví i jako šasi, platforma a valník. První vozy dorazí na podzim letošního roku.
Toyota Tsusho otevřela zbrusu nové centrum užitkových vozů
Toyota

Toyota Tsusho otevřela zbrusu nové centrum užitkových vozů

Společnost Toyota Tsusho otevřela v Čestlicích v pořadí druhý autosalon, který je zároveň prvním zcela nově postaveným centrem užitkových vozů Toyota Professional. Showroom o ploše téměř 400 m2 umožní vystavení široké škály modelů užitkových vozů včetně nejnovějšího modelu Proace Max, který přijde na trh již tento podzim.
Toyota na Festivalu rychlosti v Goodwoodu oslní novými vozy i technologiemi
Toyota

Toyota na Festivalu rychlosti v Goodwoodu oslní novými vozy i technologiemi

Toyota představí na Festivalu rychlosti v Goodwoodu 2024 celou řadu nových vozů s rozličnými druhy pohonů. Závodní, rallyové a terénní speciály i výkonné vozy homologované do běžného provozu ukáží, jak se jejich zapojení do motorsportu odráží v celkovém vývoji značky a dokazují multi-technologický záběr Toyoty s cílem snižovat emise CO2 a v konečné fázi dosáhnout uhlíkové neutrality.
Česká Toyota vydává olympijský speciál svého magazínu Toyota Life
Toyota

Česká Toyota vydává olympijský speciál svého magazínu Toyota Life

Vlastní magazín Toyota Life automobilka v Česku vydává už od roku 2019. Obvykle vychází čtvrtletně, ovšem při příležitosti letošních olympijských her v Paříži dostal svůj první speciál. Toyota je celosvětovým partnerem her, nicméně obsah magazínu je původní a lokální. Díky podpisům slavných sportovců půjde o výjimečnou sběratelskou edici.
Toyota dodala 35 hybridních Yarisů české firmě ACCOM
Toyota

Toyota dodala 35 hybridních Yarisů české firmě ACCOM

Toyota dodala 35 vozů Yaris hybrid společnosti ACCOM, která se zabývá výrobou a distribucí mléčných výrobků. Vozy dodané jednorázově firmou Autobond byly pořízeny na operativní leasing.
První vodíkové Toyoty Hilux se už testují na silnicích
Toyota

První vodíkové Toyoty Hilux se už testují na silnicích

Britské zastoupení automobilky Toyota ve svém závodu v anglickém hrabství Derbyshire už vyrobilo celkem 10 prototypů modelu Hilux poháněných palivovými články. Pět vozidel v současnosti absolvuje přísné provozní zkoušky na bezpečnost, jízdní schopnosti, funkčnost a odolnost včetně shromažďování údajů z testovacích jízd za reálných provozních podmínek.
Toyota RAV4: 30 let kultovního průkopníka
Toyota

Toyota RAV4: 30 let kultovního průkopníka

Toyota RAV4 slaví již tři desetiletí existence od doby, kdy proměnila automobilový trh, aby si postupně vydobyla postavení kultovního modelu SUV, jenž přichází se stále novými technologiemi a dokáže předvídat očekávání zákazníků.
Největším hitem Toyota Víkendu byl Yaris Cross
Toyota

Největším hitem Toyota Víkendu byl Yaris Cross

Největším hitem uplynulého akčního víkendu v dealerské síti Toyota byl Yaris Cross následovaný RAV4. Zákazníci během Toyota Víkendu uzavřeli celkem 314 smluv, z toho na Yaris Cross bylo 61 kontraktů a na RAV4 35 smluv. Dalšími nejvíce poptávanými modely byly Yaris a modely Corolla.