Toyota přichystala poprvé vlastní lokální kampaň s českými sportovci a parasportovci

|

Česká Toyota se již více než deset let intenzivně věnuje podpoře českého sportu a parasportu. Angažuje se v projektech, které pomáhají vést mládež ke sportu a zároveň dlouhodobě podporuje rozsáhlou skupinu individuálních sportovců v rámci Team Toyota. Vyvrcholením těchto aktivit je nyní první lokální kampaň Team Toyota 2024, kterou pro letošní rok připravila s vybranými sportovci a parasportovci.

Celá kampaň je založena na spotech a fotografiích s ambasadory, kteří představují svou disciplínu a zároveň propagují olympijskou myšlenku a společného týmového ducha. V různých situacích je doplní i vybrané bezemisní a nízkoemisní modely Toyoty. Stejný prostor zde mají sportovci i parasportovci.

„Naše úloha v rámci podpory českého sportu je od počátku zcela jasná. Chceme podporovat pohyb ve všech jeho aspektech, ať už jde o sport či mobilitu. Ne všichni sportovci či běžní lidé mají přitom stejné výchozí podmínky, pro někoho je cesta na vrchol obtížnější, např. kvůli nejrůznějším hendikepům nebo složité životní situaci. I v takové chvíli je ale potřeba zabojovat a pokusit se o zdánlivě nemožné díky neustálému a každodennímu zlepšování. To je i filozofií naší značky, a proto je nám podpora sportu a sportovců velice blízká,“ vysvětluje Martin Peleška, generální ředitel Toyota a Lexus ČR.

Toyota se v Česku v oblasti sportu angažuje dlouhodobě, v posledních šesti letech ještě intenzivněji v rámci partnerství s Českým olympijským výborem, Českým paralympijským výborem a podpoře jejich projektů. Za tu dobu podpořila již 16 velkých akcí a projektů jako jsou Olympiáda dětí a mládeže, Olympijský běh nebo Olympijské parky a Olympijský víceboj, který je zaměřen na rozvoj sportovního nadšení u dětí, a do kterého se každý rok zapojuje 136 000 dětí.

Na pomoc českým sportovcům a parasportovcům za dobu spolupráce zapůjčila bezmála 200 vozů, se kterými se najelo přibližně 5 200 000 km. „Velkou radost nám dělá zejména pomoc dětem a jejich sportovním klubům. Společně s Českým olympijských výborem jsme vytvořili speciální program Proace ProSport, díky kterému si mohou kluby v rámci zvýhodněného operativního leasingu snadněji dovolit pronájem dodávky, která jim pomáhá v každodenní přepravě. Už se nám takto podařilo umístit 225 vozů,“ doplňuje Martin Peleška.

„Moc si vážíme opravdu širokého záběru spolupráce s Toyotou. Podporuje sport pro děti ve školách při Olympijském víceboji nebo v jednotlivých klubech díky výhodnému pronájmu dodávek, a tedy bezpečné přepravě. Na druhé straně pomáhá s mobilitou v přípravě nadějím na olympijské úspěchy,“ říká Jiří Kejval, předseda Českého olympijského výboru. „Stejně jako pro olympijský svět je pro Toyotu velmi důležitá udržitelnost. Velmi oceňuji, že v jejím případě se jedná o dlouhodobou a promyšlenou strategii, což bude znát i letos na olympijských a paralympijských hrách v Paříži.“

„Spolupráce s Toyotou, jako naším generální partnerem, je pro nás zcela zásadní a máme radost, že se nám ji daří prohlubovat. Díky našemu dlouhodobému partnerství můžeme pomáhat s mobilitou paralympionikům, svazům i klubům. Mimo to nám flotila vozů Toyota umožňuje realizovat projekty zaměřené na děti a vyhledávání nových paralympijských talentů. Jen za minulý rok jsme těchto akcí uspořádali devatenáct a letos toto číslo ještě navýšíme,” uvádí Zbyněk Sýkora, předseda Českého paralympijského výbor a zdůrazňuje, že pro handicapované sportovce je mobilita klíčová. „Těší nás, že na letošní paralympiádu v Paříži pojedeme s tak silným partnerem v zádech,” dodává Sýkora.

Olympijské a paralympijské hvězdy i naděje

Rozsáhlý tým individuálních sportovců Team Toyota buduje značka už od roku 2018. Po celou dobu vypráví také příběhy vybraných parasportovců, kterým se ne vždy dostává stejného mediálního prostoru.

V české kampani Team Toyota vystupují dlouholetí ambasadoři značky, vodní slalomář Lukáš Rohan, rychlostní kanoista Martin Fuksa, běžkyně Kristiina Sasínek Mäki, paraatletka ve sprintu a vrhu koulí Anna Luxová, oštěpařka Nikola Ogrodníková, plavkyně Barbora Seemanová, skater Maxim Habanec a šermíř Alexander Choupenitch. Doplňují je paraatletka Tereza Jakschová, paraplavec David Kratochvíl a paracyklista Patrik Jahoda, které Toyota prostřednictvím Českého paralympijského výboru rovněž dlouhodobě podporuje.

Řada z těchto sportovců patří mezi adepty na medaili na nadcházejících olympijských a paralympijských hrách v Paříži. Lukáš Rohan, Alexander Choupenitch nebo Anna Luxová se je budou snažit obhájit, další z nich jako Barbora Seemanová nebo Martin Fuksa jsou označováni jako nejžhavější kandidáti na cenný kov.

Právě různorodost ambasadorského týmu umožňuje oslovit různé cílové skupiny různými marketingovými kanály.

„Jde o první, na míru vytvořenou českou lokální kampaň, kterou jsme připravili pro letošní olympijský rok. V rámci české Toyoty dlouhodobě vytváříme originální a autentický obsah, spolupracujeme s širokým týmem ambasadorů složených z velké části právě ze sportovců a tato kampaň je vyvrcholením naší dlouhodobé spolupráce," říká Michal Velička, marketingový ředitel značky Toyota v ČR a doplňuje: „Kampaň se bude od poloviny ledna objevovat na všech našich sociálních sítích a v našem online magazínu Toyota Life, později se připojí i online média a televize.“

Toyota podpoří i lokální sportovní akce

Toyota je i letos partnerem Olympiády dětí a mládeže, která se uskuteční v červnu v jihočeském kraji. Během olympiády bude přítomna také na Olympijském festivalu, který se uskuteční letos poprvé v Mostě. Stejně jako v minulosti se stane partnerem vybraného sportoviště a chystá zde řadu doprovodných aktivit pro celou rodinu. V neposlední řadě plánuje spolupracovat s ČOV i na vybraných pořadech pro digitální kanál Czech Team TV.

2650 elektroaut a speciální přepravníky

Pro potřeby Olympijských a paralympijských her v Paříži poskytne Toyota sportovcům, činovníkům, dobrovolníkům, akreditovaným novinářům a divákům na místě 2650 elektrifikovaných osobních automobilů, z nichž 150 bude upraveno pro potřeby vozíčkářů.

Přibližně 60 procent vozového parku bude mít nulové emise, což platí například pro bateriové elektromobily Toyota bZ4X, Proace a Proace Verso EV, nebo vodíkový elektromobil Toyota Mirai.

Automobilka zároveň speciálně pro hry vyvinula prostředky udržitelné mobility. Prvními představenými typy jsou elektrické osobní přepravníky APM a elektrické pohony kolečkových křesel.

Zdroj: www.toyotanews.eu

Toyota

Nové vozy ještě výhodněji během Toyota Víkendu. Toyota nabízí vlastní dotace

Tradiční Toyota Víkend tentokrát přinese ještě větší výhody než obvykle. Stát na konci loňského roku vyhlásil dotace na nákup elektromobilů a vodíkových vozů. Ty ale platí jen pro právnické osoby při nákupu na úvěr. A tak se Toyota rozhodla, že zavede vlastní dotace, které je možné využít i na jiný typ pohonu. Nejsou přitom žádná omezení, Toyota dotace platí i pro fyzické osoby při jakémkoli financování.

Toyota

Toyota odhalila dvě limitované edice modelu GR Yaris navržené s Ogierem a Rovanperou

Toyota odhalila dvě exkluzivní vysoce výkonná provedení nového modelu GR Yaris. Na jejich návrhu spolupracovali mistři světa jezdící v barvách týmu TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team (TGR-WRT) Sébastien Ogier a Kalle Rovanperä. Premiéra nových modelů je naplánována na první den závodu Rallye Monte Carlo, který je úvodním podnikem světového rallyového šampionátu (WRC) FIA 2024.