Toyota představí na Festivalu rychlosti v Goodwoodu 2024 celou řadu nových vozů s rozličnými druhy pohonů. Závodní, rallyové a terénní speciály i výkonné vozy homologované do běžného provozu ukáží, jak se jejich zapojení do motorsportu odráží v celkovém vývoji značky a dokazují multi-technologický záběr Toyoty s cílem snižovat emise CO2 a v konečné fázi dosáhnout uhlíkové neutrality.
Na festival v termínu 11.–14. července, pořádaný na půdě historického Goodwood House na jihu Anglie, se úřadující mistři světa TGR-WRT chystají přivézt vozy GR YARIS Rally1 HYBRID a Rally2 WRC. Vůz GR YARIS Rally2, jejž TGR dodává zákaznickým týmům, se letos oficiálně představil ve druhé nejvyšší kategorii WRC.
Toyota svým zapojením do vrcholných mezinárodních soutěží motoristického sportu získává poznatky a zkušenosti, které jí pomáhají zdokonalovat vývoj aut. Důkazem tohoto přístupu bude v Goodwoodu nový GR Yaris, definující měřítka kategorie vysoce výkonných hatchbacků a nabízející ještě vyšší výkon, ostřejší ovládání a volitelně i nový osmistupňový automat GAZOO Racing Direct A/T.
Festivalu se zúčastní mistři světa Sébastien Ogier a Kalle Rovanperä z týmu TGR, kteří zde oficiálně převezmou vozy GR Yaris ze dvou speciálních edic nesoucích jejich vlastní jména. Oba se vývoje těchto navýsost exkluzivních verzí nové Toyoty GR Yaris přímo zúčastnili a přispěli odladěním ovládání v souladu s jejich osobním vkusem a doplněním několika specifických osobních prvků.
Elfyn Evans ukáže driftovací umění
Pátečního a sobotního festivalového programu se zúčastní Elfyn Evans z týmu TGR-WRT, aby zde předvedl rychlost a jízdní schopnosti GR YARISu Rally1 Hybrid. Na programu v Goodwoodu je i Rovanperä se speciálně upraveným vozem GR Supra, aby divákům předvedl svůj um při driftování během jízdy do vrchu.
Toyota aktivně zkoumá potenciál spalovacích motorů v kombinaci s alternativními uhlíkově neutrálními palivy, což je technologie, která by mohla zachovat klasické burácení motorů, neodmyslitelně spojované s motoristickými soutěžemi. V Goodwoodu značka představí první verzi nového modelu GR Yaris na vodíkové palivo, která byla vyrobena přímo v Evropě.
Téma multi-technologického přístupu zasahuje i do oblasti podpůrných vozidel. Jedná se například o Hilux Prototype s vodíkovými palivovými články, tedy prototypové provedení legendárního pick-upu, které vyvinulo konsorcium firem pod vedením Toyoty ve Velké Británii s cílem zkoumat potenciál využití technologie palivových článků v lehkých užitkových vozidlech. Dalším podpůrným vozem bude Corolla Commercial, tedy další model britské výroby, který přináší výhody hospodárného hybridního pohonu do segmentu vanů.
K vidění bude GR DKR Hilux Evo T1U a Corolla z britského šampionátu
Senzační GR DKR Hilux Evo T1U bude k vidění na všech třech festivalových trasách – v závodu do vrchu, v rallyové etapě i na terénní dráze. Show se zúčastní přední týmové posádky ze šampionátu FIA W2RC 2024: Lucas Moraes s navigátorem Armandem Monleonem, resp. Seth Quintero s Dennisem Zenzem po boku.
V závodech do vrchu bude možné spatřit Toyotu Corollu týmu TGR-UK z britského šampionátu cestovních vozů (BTCC). Ta má na kontě řadu pódiových umístění, jakož i vítězství v závodu během letošní závodní série BTCC.
Zdroj: www.toyotanews.eu