TOYOTA GAZOO Racing zakončila Švédskou rallye solidní jízdou ve sněhu

|

TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team zakončil náročnou Švédskou rallye vysokým bodovým ziskem Elfyna Evanse, který po celý poslední den tohoto podniku udával tempo a vybojoval druhé místo celkového pořadí.

Evans se tak úspěšně otřepal poté, co byl v pátek odpoledne nucen vyrážet ze všech posádek jako první a protahovat hluboký sníh na trati. O polední servisní přestávce zaostával za pozdějším vítězem jen o 1,9 sekundy a v závěru dne, doprovázeného extrémními podmínkami, se pohyboval 1 minutu a 50 sekund za prvním v pořadí.

Po posunu z páté pozice na třetí během sobotního dopoledne se Evansovi v úvodní nedělní etapě podařilo díky suverénní jízdě poskočit na druhé místo. V následném druhém průjezdu této etapy byl Evans nejrychlejší ze všech, a navíc jen těsně skončil druhý v závěrečné Power Stage. To stačilo k prvnímu místu v klasifikaci ‚Super Sunday‘ a 24 bodům, které společně s navigátorem Scottem Martinem za víkendové jízdy získali, bylo to nejvíce ze všech zúčastněných posádek.

Kalle Rovanperä a Takamoto Katsuta bojovali o první místo, ale nakonec oběma vystavily stopku sněhové závěje lemující trať. Rovanperä se na úvod podniku držel na první pozici, ale během páteční superspeciálky SS4 jej zbrzdil kontakt se sněhovou závějí a poškození chladiče vozu.

V sobotu se vrátil do akce s cílem získat v rámci nedělních jízd další body do šampionátu značek, což se mu také podařilo díky druhému nejlepšímu času (za Evansem) v rámci nedělních etap, resp. nejrychlejšímu času v Power Stage (s náskokem pouhých 0,039 s). Tým tudíž inkasoval maximálních 22 bodů, které byly v neděli k dispozici, a po dvou kolech letošní sezóny se v šampionátu značek stále drží na sdíleném prvním místě.

Katsuta byl díky své skvělé jízdě za náročných pátečních podmínek pouhých 0,9 s za nejlepším v pořadí, ale v superspeciálce SS10 v sobotu dopoledne uvízl v závěji. V neděli se opět vrátil do akce.

V rámci zákaznického programu TGR-WRT byl ve Švédsku podruhé za sebou nasazen čtvrtý vůz GR YARIS Rally1 HYBRID Lorenza Bertelliho. Ital se svým typickým zápalem dokázal obsadit desáté místo celkového pořadí.

Ve druhém podniku WRC2 se jako konkurenceschopné ukázaly i Toyoty GR Yaris Rally2, když hned čtyři tyto vozy v rukách zákaznických týmů dojely v první pětce uvedené kategorie, resp. v první desítce celkově. Převážnou část podniku jsme tak mohli sledovat nerozhodnou bitvu právě těchto čtyř vozů – nakonec Sami Pajari obsadil druhé místo v kategorii WRC2 (tým Printsport); následovali Georg Linnamäe (RedGrey), Roope Korhonen (Rautio Motorsport) a Mikko Heikkilä (TGS). Linnamäe dále prokázal kvality jasným vítězstvím v superspeciálce SS5 za extrémních podmínek pátečního odpoledne.

Citace:
Jari-Matti Latvala (šéf týmu)

„Víkend byl náročnější, než jsme čekali, a celkový výsledek neodpovídá tomu, co bychom si přáli, ale mám alespoň velkou radost z toho, jak se nám dařilo v posledním dni závodu. Na tento podnik jsme se dobře připravili, vůz také fungoval dobře a jezdci se za volantem cítili jistě, ale chyběl nám ten poslední krůček. Když na to tlačíte, což je nutné, když chcete vyhrávat, mohou se objevit chyby, a to se také o tomto víkendu dvěma našim jezdcům přihodilo. Elfyn měl zase v pátečním úvodu vzhledem k množství sněhu velmi obtížnou pozici jako první na trati, takže nakonec odvedl skvělý výkon s celkovým druhým místem a nejlepším časem v neděli, a až do posledních zatáček měl našlápnuto i k vítězství v Power Stage. Náš první a druhý nejlepší čas v neděli a v Power Stage nám reálně pomůže v mistrovství značek.“

Kalle Rovanperä (jezdec, vůz č. 69)

„Dnes jsme měli pouze jeden cíl, a to pomoci týmu získat nějaké body navíc, a tak mám radost, že se nám to povedlo, a také jsme se snažili Elfynovi pomoci všude tam, kde to bylo možné. Samozřejmě nejsem s naším víkendovým výsledkem spokojen, protože jsme sem přijeli zvítězit. Omlouvám se a děkuji týmu, protože všichni v rámci příprav odvedli opravdu skvělou práci, vůz byl dost rychlý na to, aby mohl vyhrát, ale jen jsme to nedokázali správně poskládat. Alespoň se nám podařilo získat pár bodů na závěr, a tak se již těšíme na další příležitost.“

Elfyn Evans (jezdec, vůz č. 33)

„Tento víkend byl jako na houpačce. V pátek to vzhledem k našemu nepříznivému postavení na trati moc dobře nevypadalo. Ale podařilo se nám to překonat, což je myslím důležité, a umožnilo nám to se v žebříčku opět vyšplhat nahoru. Když nám podmínky vyhovovaly, měli jsme celkem dobré tempo, a dnes jsme na závěr dokázali získat pár hezkých bodů. Myslím, že jsme mohli v Power Stage zvítězit, ale udělali jsme na závěr pár chyb. I tak ale, vzhledem k tomu, jak to s námi během víkendu vypadalo, a slušnému bodovému zisku z celé této akce, můžeme být vlastně celkem spokojeni.“

Takamoto Katsuta (jezdec, vůz č. 18)

„Dnes jsem chtěl získat nějaké body navíc, ale nebylo to snadné vzhledem k našemu postavení na trati a úplně jiným stopám, ve kterých jsme museli v Power Stage jet. Byl to pro mne náročný víkend. Měli jsme dobré tempo, a i vůz měl velmi pěkný potenciál, ale pouze jsem to nedokázal přetavit ve správný výsledek. Musím přemýšlet, jak se z toho poučit, abych si příště vedl lépe a dokázal využít šance, až příště přijdou. Další plánovaný podnik v Keni mi vždy dobře vycházel, a tak se teď musím znovu srovnat a na příští rallye vyrazit s tím správným přístupem.“

KONEČNÉ VÝSLEDKY, ŠVÉDSKÁ RALLYE

1 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) 2 hod 33 min 4,9 s

2 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +29,6 s

3 Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Puma Rally1 HYBRID) +47,9 s

4 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +1 min 46,3 s

5 Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) +5 min 4,2 s

6 Sami Pajari/Enni Mälkönen (Toyota GR Yaris Rally2) +6 min 23,9 s

7 Georg Linnamäe/James Morgan (Toyota GR Yaris Rally2) +6 min 26,4 s

8 Roope Korhonen/Anssi Viinikka (Toyota GR Yaris Rally2) +6 min 48,1 s

9 Mikko Heikkilä/Kristian Temonen (Toyota GR Yaris Rally2) +7 min 25,7 s

10 Lorenzo Bertelli/Simone Scattolin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +7 min 37,7 s

39 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +48 min 31,9 s
45 Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +59 min 4,5 s

Světový rallyový šampionát FIA 2024, pořadí jezdců po druhém kole:

1 Thierry Neuville: 48 bodů

2 Elfyn Evans: 45

3 Adrien Fourmaux: 29

4 Sébastien Ogier: 24

5 Ott Tänak: 21

6 Esapekka Lappi: 19

7 Takamoto Katsuta: 12
8 Kalle Rovanperä: 11

9 Oliver Solberg: 8

10 Andreas Mikkelsen: 6

Světový rallyový šampionát FIA 2024, pořadí továrních týmů po druhém kole:

1= Hyundai Shell Mobis World Rally Team: 87 bodů

1= TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team: 87

3 M-Sport Ford World Rally Team: 47

A co bude následovat?

Legendární Rallye Safari v Keni – jediné kolo šampionátu pořádané v Africe – se přesouvá z obvyklého červnového termínu na dřívější datum (28.–31. března 2024). Podnik, který byl do mistrovství opětovně zařazen v roce in 2021, bude i nadále nabízet náročné podmínky na drsných a kamenitých cestách, stejně jako vysoké rychlosti na otevřených pláních.

Zdroj: www.toyotanews.eu

Toyota

Toyota dodala první vozy pro hry v Paříži, technologie poznáte podle barev

Toyota už dodala první vozidla na podporu olympijských a paralympijských her v Paříži 2024. Hry chce proměnit v přehlídku inovativní a udržitelné mobility. Každá z technologií zastoupených v rámci jednotlivých vozidel bude rozpoznatelná podle vlastní barvy. Doprava na hrách bude zcela ekologická a využívat ji budou sportovci, personál, dobrovolníci i diváci.

Toyota

Výtvarná soutěž Dream Car zná vítěze národního kola pro rok 2024

Letos se mezinárodní dětská výtvarná soutěž Dream Car Art Contest, kterou celosvětově pořádá Toyota, konala už po sedmnácté. A jakkoli se to zdá neuvěřitelné, kvalita obrázků, které do soutěže posílají české děti se každým rokem zvyšuje. Také letos do českého zastoupení japonské automobilky dorazila hotová umělecká díla. I tentokrát děti do 15 let kreslily svoji představu o tom, jak budou vypadat auta budoucnosti.