Tísňová tlačítka propojená s internetem věcí pomáhají lidem v nouzi

|

V době všeobecné dostupnosti mobilních telefonů je přivolání pomoci nebo řešení nouzových situací jednodušší než dřív. Přesto mohou nastat situace, kdy mobilní telefon zkrátka při ruce není. V době nehody leží v jiné místnosti, je vybitý nebo osoba, která pomoc potřebuje, už nemá sílu na to ho použít. Řešením může být tísňové tlačítko, které nabízí společnost Securitas a využívá přitom síť Vodafonu.

Mobilní tísňové tlačítko napojené do sítě internetu věcí (IoT) zvyšuje šanci, že v případě potřeby bude pomoc vždy nablízku. Na rozdíl od mobilních telefonů je miniaturní, voděodolné, jeho baterie vydrží nabitá po mnoho let a jeho obsluha je extrémně jednoduchá.

Znamená to, že se dá instalovat například v koupelně nebo ve sprše. Dobrým pomocníkem může být i pro osamělé seniory, lidi trpící Alzheimerovou chorobou, pro pacienty se stařeckou demencí, epileptiky nebo pro osoby, které se pohybují v rizikových prostředích. Stejně tak může být skvělým nástrojem pro firmy se zaměstnanci na vzdálených pracovištích, kde hrozí riziko incidentů, na nočních vrátnicích i malých prodejnách.

Pomoc k dispozici nepřetržitě

Tísňové tlačítko společnosti Securitas je napojené na dohledové centrum „Securitas Operation Center“, které monitoruje už více než 12,5 tisíce objektů po celé České republice. Operátoři okamžitě reagují na všechny typy poplachových signálů a přijímají opatření podle předem dohodnutých instrukcí v zásahovém plánu. Ten může zahrnovat telefonické ověření situace, vizuální kontrolu s pomocí kamer, vyslání výjezdové jednotky nebo přímo kontaktování policie či záchranných služeb.

Dispečeři bezpečnostní agentury, kteří signál z tlačítka přijímají, jsou profesionálové speciálně trénovaní v krizové komunikaci. Tísňové tlačítko pak funguje jako předplacená služba, která zajistí, že v případě jeho stisknutí je pomoc k dispozici 24 hodin denně.

Vydrží na jednu baterii až 10 let

Minimalistická a kompaktní tísňová tlačítka od společnosti Securitas mají integrovanou baterii s výdrží až 10 let a jejich největší výhodou je připojení do Narrow Band Internet of Things sítě (ve zkratce NB-IoT) od Vodafonu, což znamená, že využívají internet věcí.

Díky tomu, že síť NB-IoT pokrývá 100 % území České republiky, jsou připojené senzory a zařízení, jako je tísňové tlačítko pro přivolání pomoci, schopné fungovat i v odlehlých oblastech nebo suterénních prostorech. Pomoc si tak může člověk přivolat třeba z horské chaty nebo podzemních prostor, kde jinak klasický mobilní signál k dispozici není.

Zdroj: www.vodafone.cz

Vodafone

3 nejčastější důvody, proč lidem doma špatně funguje Wi-Fi. Nová služba Vodafonu je jednoduše vyřeší

Až ke dveřím bytu nebo domu vede spolehlivé internetové připojení přes kabel, přesto uživatele trápí špatně fungující bezdrátové Wi-Fi připojení u nich v domácnosti. Na vině nejsou výpadky internetové sítě, ale důvody skryté až v samotné domácí síti. Tři nejčastější potíže snadno vyřeší nová služba Vodafonu s názvem Super Wi-Fi. Ta s pomocí „chytrých krabiček“ zajistí rychlé a spolehlivé Wi-Fi pokrytí v každém koutě domova. Zároveň Vodafone spouští instalaci pevného internetu v novém kabátu, profesionál se o vše postará.

Vodafone

Tady Vodafone 74: Tomáš Vršťala o změně profese a o práci s talenty

Ještě nedávno bylo běžné, že se lidé drželi svého vzdělání a povolání po celý svůj život, ať už je to bavilo nebo ne. Dnes však žijeme v době, kdy se pracovní trh rychle mění. Opustit svou původní profesi, začít pracovat v jiném odvětví a dělat něco úplně nového, je častější a přirozenější, než kdy dříve. Ovšem, vyžaduje to odvahu. Jaké to je, vyměnit bankovnictví za telekomunikace a nebo přejít z finančního oddělení do HR – do lidských zdrojů, o tom v dnešní epizodě vypráví Tomáš Vršťala, ředitel pro rozvoj a talent ve Vodafonu.

Vodafone

Špatná zpráva pro internetové šmejdy. Vodafone posiluje bezpečnost, podvodné SMS zákazníci nahlásí ještě snadněji

Vodafone pro své zákazníky zavedl centralizovanou službu pro hlášení podvodů prostřednictvím textových zpráv. V případě, že jim dorazí podezřelá SMS, stačí jen jednoduše informaci přeposlat na číslo 7726 a Vodafone neprodleně zakročí. Zákazník tak chrání nejen sebe, ale také data a peněženky dalších potenciálních obětí.