T-mobile··8 min

T-Mobile v prvním pololetí: Meziroční nárůst spotřeby dat přes 46 %, investice do budování optické a mobilní infrastruktury přesáhly 1,74 miliardy korun

Praha 10. 8. 2023

V prvním pololetí roku 2023 potvrdil T-Mobile svou pozici největšího operátora v zemi s 6,46 miliony zákazníků a přes veškeré ekonomické dopady bylo hospodaření společnosti stabilní. Spotřeba dat dále stoupá, stejně jako tlak na dostupnost konektivity. Celkové tržby vzrostly při meziročním srovnání o 5,7 %, ziskovost dle očekávání klesá. „I přes ekonomicky náročné období naše investice do rozvoje infrastruktury fixních a mobilních sítí neklesají a v prvním pololetí přesáhly 1,74 miliardy korun. Pokračujeme v jejich modernizaci, zvyšujeme kapacitu, investujeme i do dalšího rozšíření spektra tak, aby zákazníci byli maximálně spokojení,“ uvedl Jose Perdomo Lorenzo, generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic.

Za prací, zábavou i zážitky = data nás pohánějí

Spotřeba dat v mobilní síti T-Mobile permanentně roste – při meziročním srovnání jde o nárůst 46,4 %. Lví podíl na tomto výsledku má i to, že zákazníkům T-Mobile data nikdy nedojdou, neboť v mobilních tarifech zákazníci mají buď neomezená data, nebo mají k dispozici službu Pořád online. To by ale nebylo možné bez kvalitní mobilní sítě – a právě tu potvrdilo nezávislé měření společnosti Ookla. T-Mobile obhájil své prvenství z minulého pololetí, potvrdil vysokou úroveň poskytovaných služeb a opět zvítězil v porovnání všech českých mobilních operátorů. Prestižní ocenění Ookla Speedtest Awards™ získal již podruhé jak za nejlepší mobilní pokrytí, tak za nejrychlejší mobilní síť. Vzhledem k úspěchu v obou kategoriích si navíc odnesl i ocenění za nejlepší mobilní síť (Q1,Q2 2023) v České republice.

Propojená země

Operátor pokračuje také v pokrývání České republiky vysokorychlostním připojením v podobě 5G a optické sítě. Tempo pokrývání se z velké míry odvíjí od regulatorních požadavků, které nelze urychlit. I přes to T-Mobile v českých domácnostech letos zdvojnásobil počet internetových přípojek, které umožňují stahování dat rychlostí až 1 Gb/s. Nárůst umožnila jak výstavba vlastní infrastruktury optických kabelů až do domů jednotlivých zákazníků (tzv. FTTH – Fiber to the Home – přípojky), tak vloni uzavřená dohoda se společností Vodafone o vzájemném zpřístupnění infrastruktury. Nejrychlejší připojení operátor nabízí již více než milionu českých domácností.

Operátor také investoval do bloku 80 MHz v C bandu ve frekvenčním pásmu 3,5 GHZ, které v následujícím období použije pro rozvoj sítě 5G s cílem doručit zákazníkům výrazně kvalitnější službu. Větší šířka kanálu přináší B2B i B2C zákazníkům násobně vyšší rychlosti při stahování dat i násobně vyšší kapacitu sítě umožňující obsloužit z jedné základnové stanice vysokorychlostním internetem větší počet uživatelů.

Zaměřeno na zákazníky

I v prvním pololetí byla připravena řada atraktivních nabídek, většinu z nich směroval operátor do své mobilní aplikace. Letos se zaměřil i na hudební zážitky – v rámci Summer of Joy bylo možné získat vstupenky na evropské i lokální hudební akce včetně Colours of Ostrava, jejíž technologickým partnerem se stal. V rámci letní kampaně pak připravil 30 GB extra porci dat a letní stylové a osvěžující dárky. Další novinky čekaly zákazníky televize, která letos slaví 7 let. A jelikož počet diváků roste (meziročně téměř o 16 %), dostala nový kabátek a pod názvem Magenta TV přinesla další chytré funkce i prémiový obsah včetně Premier League či stanice Voyo.

Společnost se také jako první velký mobilní operátor připojila k projektu Bank iD. Díky této spolupráci mohou zákazníci objednávat hlasové mobilní služby online bez nutnosti fyzické návštěvy prodejny.

Divize T-Business pro firemní zákazníky přinesla v prvním pololetí zásadní milník v podobě zahájení výstavby nového křídla nejmodernějšího datacentra DC7. To se po dokončení rozroste na 3 500 m² a kromě nejvyšších standardů na trhu a energeticky efektivních technologií nabídne i nejmodernější systém chlazení. DC7 je výjimečné i svým napájením, pro které v souladu s ESG strategií T-Mobile využívá ze 100 % zelené energie. Divize dále pokračovala ve spolupráci s vysokými školami a ve výstavbě privátních 5G sítí. V rámci ochrany svých zákazníků spustil operátor jako první v ČR zdarma pro firemní klientelu bezpečnostní opatření před rostoucím podvodným voláním (tzv. spoofing). Na rozšíření tohoto bezpečnostního opatření dále intenzivně pracuje.

ESG

T-Mobile jako jeden z největších zaměstnavatelů v ČR již poněkolikáté obhájil 1. místo ve studii TOP Zaměstnavatelé 2023 v kategorii Telekomunikace. Pro firmu je to velký závazek. Nadále pokračuje ve vzdělávacích programech, věnuje se ochraně zdraví zaměstnanců prostřednictvím nových benefitů zastoupených např. lékařským on-line poradenstvím nebo podporou sportovních aktivit. Firma také rozvíjí zaměstnanecký akciový program, kde mají zaměstnanci unikátní příležitost stát se spoluvlastníky mateřské společnosti Deutsche Telekom.

T-Mobile, který patří mezi významné poskytovatele digitálních technologií v Česku, se nově spojil s neziskovou organizací In IUSTITIA, a společně se zaměřují na boj s nenávistným obsahem na internetu a pomoc lidem vystaveným předsudečnému násilí. Pro T-Mobile je digitální inkluze a bezpečí na internetu jedním z pilířů dlouhodobé ESG strategie.

Společnost již mnoho let podporuje také seniory a studenty a letošní rok se tomu nijak nevymyká. Dlouhodobě je v rámci svých projektů (Magenta Experience Center, Klíče k médiím, Klik pro klid, Technologická gramotnost) vzdělává v oblastech technologické, digitální a mediální gramotnosti. T‑Mobile je i nadále aktivní v tématu duševního zdraví, zejména dětí a dospívajících.

Podpora cirkulární ekonomiky a edukace zákazníků je dalším z pilířů udržitelného podnikání, a to např. formou kampaně Zrecyklujtel. Zde operátor podporuje recyklaci mobilních zařízení a s každým vybraným telefonem přispívá na projekt Chytrá lesní krajina České zemědělské univerzity v Praze.

Meziroční souhrn za H1/2023:

  • Celkový počet zákazníků meziročně mírně stoupl o 1,4 %, na 6,46 milionu
  • Počet uživatelů předplacených karet klesl o 2,8 % na 1,9 milionu
  • Počet diváků MAGENTA TV vzrostl o 15,7 % na 258 000
  • Spotřeba dat v mobilní síti stoupla o 46,4 %
  • Meziroční růst tržeb stoupl o 5,7 % na 15,38 miliard korun
  • EBITDA (AL) pokles o 6,2 % na 5,8 miliardy korun

Od září loňského roku využívá skupina Deutsche Telekom ve vykazování výnosů účetní politiku dle standardu IFRS 15 s retrospektivním dopadem.

O společnosti

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,3 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.

Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.

T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.

Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

T-Mobile je členem národní sítě UN Global Compact a její služby byly již potřetí hodnoceny jako nejlepší v Best-in-test UMLAUT (dříve P3).

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělení: [email protected]

X

Zdroj: www.t-press.cz

Zadavatel
T-mobile

T-mobile

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,3 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.

Další články od T-mobile

T-Cloud splňuje přísné bezpečnostní nároky na zařazení do katalogu cloudových služeb pro e-government
T-mobile

T-Cloud splňuje přísné bezpečnostní nároky na zařazení do katalogu cloudových služeb pro e-government

Služba virtuálního datového centra T-Cloud společnosti T-Mobile splnila veškeré požadavky stanovené vyhláškou č. 316/2021 Sb. na cloudové služby bezpečnostní úrovně 2 a díky tomu byla Digitální a informační agenturou (DIA) zapsána do katalogu dodavatelů cloudových služeb pro státní správu. Zápis do katalogu spravovaného DIA je podmínkou pro možnost poskytovat služby sdíleného veřejného cloudu orgánům veřejné správy, úřadům a dalším státním institucím. Službu mohou využít i firemní zákazníci, kterým může usnadnit implementaci řešení spojených s nároky směrnice NIS2. Ke splnění bezpečnostní úrovně 3 chybí už jen poslední krok.
T-Mobile rozdělí v grantové výzvě 1 500 000 Kč. Podpoří 8 projektů zaměřených na boj proti předsudečnému násilí
T-mobile

T-Mobile rozdělí v grantové výzvě 1 500 000 Kč. Podpoří 8 projektů zaměřených na boj proti předsudečnému násilí

Posilování romské komunity, ochrana proti transfobii, pomoc lidem bez domova a v nouzi nebo osvěta v ukrajinských skupinách na sociálních sítích – to jsou jen některá z témat, která podpoří letošní grantová výzva Česko bez předsudků. Tu společně s T-Mobile zaštiťuje organizace In IUSTITIA a Nadace VIA. Celkem 8 neziskových projektů si rozdělí milion a půl.
Výhod zákaznického programu Magenta Moments si užívá přes 830 000 zákazníků. Na prodejnách T-Mobile na ně opět čekají dárky a v apce spousta hudby
T-mobile

Výhod zákaznického programu Magenta Moments si užívá přes 830 000 zákazníků. Na prodejnách T-Mobile na ně opět čekají dárky a v apce spousta hudby

T-Mobile spustil zákaznický program Magenta Moments v září loňského roku a nyní jeho výhody využívá přes 830 000 uživatelů. Během uplynulých osmi měsíců mohli zákazníci čerpat nejrůznější nabídky jak od partnerských firem, tak od operátora. Ten si pro ně v průběhu května a června připravil další speciální odměny. S kódem v aplikaci si mohou na prodejnách po celé České republice od dnešního dne vyzvednout sluneční brýle nebo stylové ponožky.
T-Mobile ve Q1: růst spotřeby dat přes 33 %, investice do sítí pokračují, revoluční roamingové balíčky i další novinky
T-mobile

T-Mobile ve Q1: růst spotřeby dat přes 33 %, investice do sítí pokračují, revoluční roamingové balíčky i další novinky

T-Mobile oznamuje hospodářské výsledky za první čtvrtletí roku 2024. Operátor pokračuje v miliardových investicích do výstavby a modernizace sítí v rámci propojování celé země – letos se zavázal k pokrytí 5G přes 90 % populace. Počet zákazníků meziročně mírně stoupl o 0,8 %, na 6,492 milionu. Spotřeba mobilních dat nadále významně roste, meziročně o 33,2 %, počet provolaných minut vzrostl velmi mírně o 1,4 %, objem odeslaných SMS stále klesá (- 6 %). Příznivý vývoj na trhu, snížení inflace, optimalizace interních procesů a zefektivnění hospodaření firmy měly vliv na meziroční nárůst ziskovosti (6,9 %), přestože tržby meziročně klesly o 1,1 %. Výsledky opět potvrzují silnou pozici firmy i to, že hospodaření řídí skuteční experti.
T-Mobile představuje novou generaci svých 5G telefonů. T Phone 2 a T Phone 2 Pro sází na vysoký výkon i udržitelnost
T-mobile

T-Mobile představuje novou generaci svých 5G telefonů. T Phone 2 a T Phone 2 Pro sází na vysoký výkon i udržitelnost

T-Mobile představuje druhou generaci svých mobilních telefonů uvedených pod vlastní značkou T Phone. Nové modely T Phone 2 a T Phone 2 Pro byly opět vyvinuté ve spolupráci se společností Google a nabídnou výbornou uživatelskou zkušenost díky výkonnému procesoru a řadě dalších vylepšení. Oba nové telefony vstoupí na český trh 23. května. Zákazník si telefon může pořídit s tarifem Neomezeně XL s výhodou za 199 Kč a vyšší model za 2 899 Kč s tarifem Neomezeně 3XL s výhodou.
T-Mobile slaví s neziskovkami. Jeho Digitální Akademie už 10 let připravuje neziskový sektor na digitální výzvy 21. století, s Charitou ČR spolupracuje 20 let
T-mobile

T-Mobile slaví s neziskovkami. Jeho Digitální Akademie už 10 let připravuje neziskový sektor na digitální výzvy 21. století, s Charitou ČR spolupracuje 20 let

Společnost T-Mobile letos zahájila už desátý ročník speciálního programu pro neziskové organizace Digitální Akademie s cílem podpořit jejich digitální dovednosti. Zároveň operátor letos oslaví 20 let spolupráce s Charitou ČR. V rámci těchto výročí se T-Mobile zaměří na další témata, která aktuálně v neziskovém sektoru rezonují. Etiku a morální principy zaměřené na bezpečnost v on-line prostředí pak zdůrazní edukativní kampaní na sociálních sítích.
T-Mobile představuje nové datové balíčky pro cestování mimo EU. Japonsko, Srí Lanka, USA, Vietnam, Thajsko, Gruzie nebo Turecko a mnoho dalších – 1 GB za 199 Kč
T-mobile

T-Mobile představuje nové datové balíčky pro cestování mimo EU. Japonsko, Srí Lanka, USA, Vietnam, Thajsko, Gruzie nebo Turecko a mnoho dalších – 1 GB za 199 Kč

Praha, 27. 3. 2024 – T-Mobile přináší všem svým koncovým i firemním zákazníkům dostupnější roaming. Nové a levnější balíčky pro cestující mimo EU reagují na jejich aktuální preference a uživatelé je velice jednoduše nastaví třeba v aplikaci Můj T-Mobile, ti firemní pak například prostřednictvím portálu Moje firma. Pohodlnější roaming za výhodnější ceny umožnilo i nastavení nových podmínek s lokálními partnery. Tři 1GB roamingové balíčky pro datové zóny A, B, C platí vždy 7 dní. Nabídka pokryje 121 států mimo EU definovaných v platném Ceníku služeb. Připraveny jsou rovněž tři balíčky s 2 GB na 30 dní startující na 379 Kč.
T-Mobile představuje nový směr marketingové komunikace: chce, aby zákazníci cítili, že jsou #MeziSvými
T-mobile

T-Mobile představuje nový směr marketingové komunikace: chce, aby zákazníci cítili, že jsou #MeziSvými

Praha, 26. 3. 2024 – Spojení, sounáležitost, společně strávený čas, ale i pomoc potřebným. T-Mobile představuje nový rámec své marketingové strategie: staví především na chvílích strávených ve společnosti těch nejbližších, na kterých nejvíc záleží – propojování rodin, přátel i komunit, v rámci nichž rádi sdílíme své hodnoty, aktivity i koníčky. Nový přístup marketingové komunikace se opírá o interní i zákaznické průzkumy a nejzásadnější charakteristiky, postoje a pocity Čechů napříč generacemi za poslední léta. Novou linku zahájí videospot na sociálních sítích a online kanálech s doprovodným hashtagem #MeziSvými. Na ni pak 8. dubna naváže první ze série klasických marketingových kampaní.
T-Mobile podpoří české beachvolejbalisty Ondřeje Perušiče a Davida Schweinera
T-mobile

T-Mobile podpoří české beachvolejbalisty Ondřeje Perušiče a Davida Schweinera

Praha, 21. 3. 2024
T-Mobile spouští doručování ve vratných obalech, navazuje na úspěšný pilotní projekt
T-mobile

T-Mobile spouští doručování ve vratných obalech, navazuje na úspěšný pilotní projekt

Praha, 7. března 2024