Raiffeisen BANK··3 min

Spořicí účty jsou u Čechů stále oblíbené, skoro polovina ale neví, kolik jim vynáší

Pro většinu Čechů je spořicí účet součástí jejich bankovního portfolia. Téměř polovina ale neví, jakým procentem se jejich naspořené peníze úročí. Pro 40 % Čechů je spořicí účet místem, kam odkládají peníze nepravidelně, pokud jim nějaké po uhrazení výdajů zbydou. Majiteli jsou většinou Češi s maturitou nebo vysokoškolským titulem. Data vyplynula z reprezentativního průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisenbank.

Spořicí účet patří stále mezi nejoblíbenější produkty bankovních společností. Spoří na něm většina a téměř každý ví, jak takový spořicí účet funguje. Využívá ho šest z deseti Čechů za účelem zúročení svých peněz, které si šetří z různých důvodů. Nejčastěji (ve 40 %) tento druh účtu slouží svým majitelům k odkládání zbylých peněz bez nějaké pravidelnosti. Celkem 39 % Čechů si tyto finance spoří pro případ nečekaných výdajů.

K založení spořicího účtu mohou vést různé důvody. Ať už na něj majitel přispívá účelově nebo na něj odkládá peníze „navíc“ pro případ nouze, výhodou tohoto produktu garantované a poměrně stabilní úročení.

„Jestliže si někdo zakládá spořicí účet, je to právě i kvůli garantovanému zhodnocení peněz. Jedná se o konzervativní produkt s nízkou volatilitou a minimálními riziky. Úrok na těchto účtech bývá zpravidla v nižších jednotkách, v současné době se v průměru pohybuje někde mezi 5–6 % ročně. I tak je tato forma odkládání úspor vhodnější, než nechávat peníze ležet doma v šuplíku,“ informuje o spořicích účtech mluvčí Raiffeisenbank Tereza Kaiseršotová.

Právě výši úročení svých vkladů ale nezná téměř polovina (45 %) majitelů spořicích účtů. Peníze si zde odkládají bez ohledu na roční výnos, který jim tento účet přinese.

Mnohem častěji využívají spořicí účty ti Češi, kteří mají vystudovanou buďto vysokou školu nebo střední školu s maturitou. Procentuálně se dokonce pohybují nad obecným podílem Čechů, kteří spořicí účet vůbec vlastní. Stejně tak jej více využívají ti, kteří mají příjmy v domácnosti přes 40 tisíc korun měsíčně.

---

O průzkumu

Průzkum provedla agentura NMS Market Research online v Českém národním panelu dotazováním na reprezentativním vzorku 1007 respondentů ve věku 18-65 let.

Zdroj: www.rb.cz

Zadavatel
Raiffeisen BANK

Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank je finanční instituce působící v Česku od roku 1993. Patří do skupiny Raiffeisen, již založil německý filantrop Friedrich Wilhelm Raiffeisen, a jejím hlavním akcionářem je rakouská Raiffeisen Bank International AG. Podle celkových aktiv je pátou největší bankou na českém trhu a provozuje asi 130 poboček a klientských center.

Další články od Raiffeisen BANK

Tři čtvrtiny Čechů do 34 let věku využívají pro finanční plánování mobilní bankovnictví
Raiffeisen BANK

Tři čtvrtiny Čechů do 34 let věku využívají pro finanční plánování mobilní bankovnictví

Pro 68 % Čechů je mobilní bankovnictví pomocníkem při finančním plánování. Lidé do 34 let s tím souhlasí v 75 % případů. Vyplývá to z průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisenbank.
Raiffeisenbank nabízí nižší úrokovou sazbu při financování energeticky úsporného bydlení
Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank nabízí nižší úrokovou sazbu při financování energeticky úsporného bydlení

Raiffeisenbank v rámci pravidelné kampaně Hypodny tentokrát nabízí zvýhodněnou úrokovou sazbu při sjednání Odpovědné hypotéky a slevu na pojištění nemovitosti. Součástí akce je i odhad nemovitosti zdarma.
Akce 6x500 Kč k založení účtu a 3x300 Kč pro nezletilé studenty je zpět, Raiffeisenbank odměňuje nové aktivní klienty
Raiffeisen BANK

Akce 6x500 Kč k založení účtu a 3x300 Kč pro nezletilé studenty je zpět, Raiffeisenbank odměňuje nové aktivní klienty

Pro nové klienty připravila Raiffeisenbank znovu akci 6x500 Kč při založení běžného účtu. Nezletilým studentům připíše kapesné 3x300 Kč, pokud jim jejich rodiče založí AKTIVNÍ účet bez poplatku. Pro finanční odměnu stačí kartou během měsíce aktivně platit.
Hypotékový mystery shopping vyhrála Raiffeisenbank, získala nejlepší hodnocení kvality obsluhy
Raiffeisen BANK

Hypotékový mystery shopping vyhrála Raiffeisenbank, získala nejlepší hodnocení kvality obsluhy

V pravidelné mystery shopping studii společnosti Market Vision získala Raiffeisenbank nejvyšší hodnocení (75 %). Předmětem srovnání byla úroveň kvality obsluhy potenciálních zájemců o hypoteční úvěr, meziročně si Raiffeisenbank polepšila o deset procentních bodů.
Změněný nadpis
Raiffeisen BANK

Změněný nadpis

Tady je doplněn úvodní text, který Editor dostal jako součást zadán pro vytvoření nové stránky.
Za první pololetí 2024 poskytla Raiffeisen stavební spořitelna úvěry ve výši 4,7 miliardy korun
Raiffeisen BANK

Za první pololetí 2024 poskytla Raiffeisen stavební spořitelna úvěry ve výši 4,7 miliardy korun

• Objem poskytnutých úvěrů klientům ve výši 4,7 mld. Kč (o 35 % více ve srovnání se stejným obdobím loňského roku).
Za první pololetí 2024 vykázala Raiffeisenbank zisk ve výši 3,04 miliardy korun
Raiffeisen BANK

Za první pololetí 2024 vykázala Raiffeisenbank zisk ve výši 3,04 miliardy korun

• Objem poskytnutých úvěrů klientům ve výši 373 miliard Kč (meziroční nárůst o 4,9 %)
Raiffeisenbank získala prestižní ocenění za svou novou platformu pro poskytování retailových úvěrů. Klientskou žádost dokáže posoudit za 28 sekund
Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank získala prestižní ocenění za svou novou platformu pro poskytování retailových úvěrů. Klientskou žádost dokáže posoudit za 28 sekund

Raiffeisenbank během posledních dvou let vyvinula novou IT platformu, která výrazně usnadňuje posouzení situace klientů žádajících o úvěr. Díky této inovaci se dříve zdlouhavé procesy zkracují na necelou půlminutu. Platforma byla letos oceněna v soutěži Digital CX Awards 2024 za mimořádně pozitivní digitální zákaznickou zkušenost. Raiffeisenbank používá platformu pro zpracování žádostí o spotřebitelské úvěry, kreditní karty a kontokorent v mobilním a internetovém bankovnictví, ale také pro žádosti zadané klienty přes webové stránky banky.
Nejlepší českou bankou pro korporátní klienty je Raiffeisenbank
Raiffeisen BANK

Nejlepší českou bankou pro korporátní klienty je Raiffeisenbank

Raiffeisenbank zvítězila v kategorii Nejlepší banka pro korporátní klienty v mezinárodní soutěži Euromoney Awards for Excellence 2024. Soutěž má tradici přes třicet let a vítěz v daných kategoriích je vždy vyhlašován jako nejlepší z daného regionu.
Správa spořicích cílů a snadné vrácení omylem odeslané platby – Raiffeisenbank přináší novinky v aplikaci
Raiffeisen BANK

Správa spořicích cílů a snadné vrácení omylem odeslané platby – Raiffeisenbank přináší novinky v aplikaci

Raiffeisenbank přináší nové funkcionality v mobilním bankovnictví, mají zlepšit uživatelský komfort a rozšířit možnosti správy financí. Mezi novinkami uživatelé najdou cíle spořicího účtu, rozšířený servis půjček nebo vrácení omylem odeslané platby.