dm··6 min

Společnost dm podpoří třicítku udržitelných projektů za 12 milionů korun: ekologickou prádelnu, bylinkovou louku i energeticky soběstačnou farmu

30 let na českém trhu

V roce 2022 slaví společnost dm drogerie markt 30 let na tuzemském trhu. Při této významné příležitosti podpořila prostřednictvím společensky odpovědné iniciativy {SPOLEČNĚ} celkovou částkou 7 milionů korun rovnou 30 projektů, které se věnují trvalé udržitelnosti. Podpořené projekty se dotýkají nejrůznějších oblastí. Pozornost odborné poroty dm si mezi jinými získaly programy pro udržitelný šatník mladých, ekologická prádelna v centru Brna či vyhloubení Vršovického mokřadu. Společnost dm dodatečně podpoří také projekt v jižních Čechách. Na revitalizaci rybníka a úpravu kruhového objezdu poskytne 5 milionů korun, které navýší celkovou finanční podporu všech projektů na výsledných 12 milionů korun.

Společnost dm podpoří třicítku udržitelných projektů za 12 milionů

Do soutěže se mohli přihlásit jak nadšení jednotlivci, tak i zavedené firmy, a to od začátku roku až do konce února. „Naši prádelnu jsme plánovali zrekonstruovat a iniciativa {Společně} se zdála být skvělým způsobem, jak opravu financovat, aniž bychom si peníze půjčili v bance,“ popisuje Michaela Audy z organizace Laundry38, která provozuje ekologickou prádelnu v centru Brna. Prádelna nepoužívá průmyslové pračky a sušičky, pere pouze v ekologicky odbouratelných prostředcích a využívá filtraci vody, která umožňuje prát při nižších teplotách, čímž šetří vodu, elektřinu i samotné prádlo. „Část podpory od společnosti dm drogerie markt jsme již využili k rekonstrukci a k nákupu nového vybavení. Nyní bychom rádi investovali do reklamy, abychom oslovili zákazníky nejen z řad místních či turistů, ale i hotely, restaurace a další zařízení,“ plánuje Michaela Audy.

V Jihomoravském kraji vybrala odborná porota dm celkem tři projekty. Kromě ekologické prádelny mezi ně patří projekt Zpátky ke kořenům, v jehož rámci hodlá Spolek pro rodinu, z. s., vysadit bělokarpatskou louku, a také projekt hygienizace a aerobní kompostování koňského hnoje, pro který získala podporu Společnost rekreačních a sportovních jezdců. Ta tak bude moci smysluplně využívat odpad vznikající při chovu koní a poskytovat ho jako substrát nejen zemědělcům, ale také zahrádkářům či drobným pěstitelům.

V sousedním Pardubickém kraji získal podporu Český svaz ochránců přírody a jeho nápad s názvem Suchou nohou mezi vodou. Ten bude návštěvníky areálu záchranné stanice a ekocentra Pasíčka zábavnou formou vzdělávat v oblasti ochrany životního prostředí. Svou část dostala také Michaela Hrdá s projektem Zasaď s námi strom, který si klade za cíl obnovit porost mezi obcemi Moravany, Platenice a Prachovice.

Díky podpoře dm rozkvetou sady i retenční nádrž

Mezi vybranými projekty se najde řada takových, které se zaměřují na pěstitelství a výsadbu, ať už na profesionální, či hobby úrovni. „Sušírna z pod Radhošťa například spolupracuje s lokálními farmáři i velkými obchody a nakupuje od nich nevzhledné a přezrálé plodiny, které poté suší a fermentuje. Díky podpoře společnosti dm drogerie markt oživí starou zahradu a osází ji stromy, keři a bylinkami, které nadále využije v sušírně,“ popisuje vybraný projekt Jiří Peroutka, manažer komunikace dm.

Pěstitelskou veřejnost pak jistě nadchne Bylinkobraní, které autor projektu Tomáš Driml organizuje na olomoucké louce pro ty, kteří chtějí využít odbornou pomoc při určování, sběru a využití bylinek. Stromům a jejich výsadbě se pak věnuje spolek Toulcův dvůr, z. s. Ten přináší ekologické programy pro děti i dospělé, provozuje farmu s českými plemeny hospodářských zvířat a nyní zde hodlá připravit i lokalitu pro novou výsadbu listnatých stromů. Specifickým druhům rostlin se věnuje obec Řisuty, která plánuje osadit svou zrekonstruovanou retenční nádrž mokřadní vegetací. Orobinec pak bude na zapomenutém rybníce v blízkosti Mělníka pěstovat košíkář Petr Král.

Až 40 procent komunálního odpadu lze kompostovat, nyní se o tom bude šířit osvěta

Ve Středočeském kraji svou podporu dále získal projekt zavedení systému filtrování vody s využitím rostlin v komunitní zahradě Divočina spolku Talk and Enjoy či Karel Horák pro rozvoj bezodpadového a soběstačného hospodářství na farmě, která vyrábí energii z odpadu pro sebe i část obce Choťovice, v níž se nachází. Práce s odpadem je také náplní projektu s názvem Zálohujeme, recyklujeme, kompostujeme, zmenšujeme uhlíkovou stopu. Cílem společnosti Ameba Production je za podpory dm drogerie markt snížit množství produkovaného odpadu během velkých akcí jako Rock for People nebo Soda Pop.

Ekologické zpracování odpadu je hlavním tématem také v případě spolku ZAzemí, z. s., a jejich projektu Kompost všude kde to pude. „Okolo 40 procent objemu komunálního odpadu tvoří organická složka, kterou lze snadno přeměnit v kompost. Založili jsme proto na dvou turnovských sídlištích experimentální kompostovací stanice. Vydařilo se, místní obyvatelé sídliště kompostovací nádoby uvítali. Za dva roky jsme takto zachránili několik tun organického materiálu a vzniklý kompost použili při výsadbě ovocných sadů,“ nastiňuje myšlenku projektu Michaela Müllerová ze spolku ZAzemí. „Naším cílem je v tomto pokračovat a s kompostováním seznámit i děti. Díky podpoře dm drogerie můžeme vytvořit také metodické video, kompostovací brožurky a začít šířit myšlenku kompostování po celé republice,“ dodává.

Společnost dm drogerie markt podpoří celkem 31 projektů celkovou částkou v hodnotě 12 milionů korun. Zbývající projekty podrobněji představíme v navazující tiskové zprávě.

V minulosti dm podpořila sociální projekty, nyní se zaměřuje na udržitelnost

Trvalá udržitelnost je dlouhodobě součástí filozofie dm drogerie. „Dbát na udržitelnost totiž jinými slovy znamená pečovat o budoucnost příštích generací. Udržitelná budoucnost je naší prioritou, a proto se během oslav třicátých narozenin zaměřujeme právě na oblast trvalé udržitelnosti,“ přibližuje Jiří Peroutka.

V minulosti dm k příležitosti významných milníků věnovala prostředky charitativním organizacím či školkám a založila tradici dm dobrovolnických dnů. Při oslavách 25 let pak podpořila více než 200 projektů ze sociální oblasti, a to částkou ve výši bezmála 15 milionů korun.

Zdroj: www.dm.cz

Zadavatel
dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Další články od dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun
dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci
dm

Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

Symbolicky na Mezinárodní den menstruace, který připadá na 28. května, startuje nová kampaň dm na podporu ženského zdraví. Společnost dm si k této příležitosti nechala zpracovat rozsáhlý mezinárodní průzkum o ženském zdraví a menstruaci, který ukázal, že pro spoustu žen je obtížné o těchto tématech mluvit, přičemž naprosté většině z nich menstruace přináší stres, bolest a další nepříjemné pocity. Pro třetinu oslovených žen je navíc finanční zátěží. V následujícím období se proto dm zaměří na fyzické, duševní a emocionální zdraví žen s cílem zbavit menstruaci a její projevy nálepky tabuizovaného tématu.
Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku
dm

Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku

Společnost dm otevřela nový velkoobjemový sklad v Ostředku o rozloze 21 tisíc metrů čtverečních. Přesunula sem produkty z dosavadního skladu v Divišově, který už kapacitně přestával stačit. Nové distribuční centrum vzniklo v areálu Prologis Park Prague D1 Ostředek.
Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách
dm

Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách

Společnost dm změní od června 2024 strukturu pozic ve všech prodejnách dm v Česku. Pro zlepšení produktivity práce a zajištění hladkého chodu jednotlivých směn nově zavede pozici zástupce/zástupkyně vedoucí/ho prodejny. Změna se dotkne všech 256 českých prodejen dm.
3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení
dm

3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení

Jako podklad líčení volíme hydratační a rozjasňující krémy se SPF faktorem. Letošnímu roku vládne rozjasněný odlehčený vzhled, ke kterému vám pomůžou BB krémy a podkladové báze ve formě tintů a lehkých make-upů. Korektor používáme na lokální projasnění technikami vytvářejícími lifting. Trendy jsou stále krémové kontury a tvářenky. Lehké textury produktů ocení zejména zralá pleť, kde obzvlášť platí pravidlo méně je více.
Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám
dm

Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám

Společnost dm nechává v nové jarní kampani Beauty rozkvést fantazii. Kampaň se inspiruje přírodou a přináší barvy a nové nápady, které pomáhají vystoupit z každodenní šedi a stereotypu. Kromě dekorativní kosmetiky se zaměří na sortiment péče o pleť a pokožku, produkty se SPF i péči o vlasy. Součástí kampaně je výzva dm beauty challenge, ve které budou talentovaní make-up artisté soutěžit v napínavých duelech.
Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad
dm

Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad

Obalové fólie používané při přepravě zboží do prodejen společnosti dm drogerie markt nacházejí nové využití. Česká firma MATEO PACKING s.r.o je vykupuje jako sběrnou surovinu a vyrábí z nich pytle na odpadky. Tuto novinku z recyklovaného materiálu si pak mohou zákazníci koupit v prodejnách dm.
Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád
dm

Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád

Na sociálních sítích se objevují podvodné nabídky brigád pro společnost dm drogerie markt. Nejčastěji se jedná o roznos letáků nebo kompletaci obálek. Poznáte je zejména podle požadavků na elektronické zaslání kopie osobních dokladů a následné potvrzení elektronické platby.
Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti
dm

Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti

Na 20. února připadá Světový den sociální spravedlnosti, který vyhlásila OSN na podporu myšlenek rovných příležitostí, solidarity a respektu ve všech oblastech života. Společnost dm dlouhodobě upozorňuje na situaci znevýhodněných lidí ve společnosti. Podporuje projekty pomáhající lidem v nouzi, svou firemní kulturu zakládá na dialogu a diverzitu vnímá jako zdroj energie, kreativity a nových impulsů.
Jak potěšit svou lásku na Valentýna? Tipy na překvapení, která nezklamou
dm

Jak potěšit svou lásku na Valentýna? Tipy na překvapení, která nezklamou

Blíží se den svatého Valentýna, který s očekáváním vyhlížejí všichni zamilovaní. Oblíbený zimní svátek zasvěcený lásce, kdy se lidé vyznávají ze vzájemné náklonnosti a sdílejí radost. Ještě nevíte, jak drahou polovičku potěšit? Nechte se inspirovat a přichystejte překvapení v podobě společné romantické koupele, masáže nebo vlastnoručně připravené večeře.