Společnost dm dbá na férové podmínky. Lidskoprávní hodnoty a udržitelný přístup hlídá i u svých obchodních partnerů

|

České Budějovice, 28.07.2023 Společnost dm drogerie markt podniká udržitelně a zodpovědně. Nově se řídí německým zákonem o náležité péči v dodavatelském řetězci, který upravuje odpovědnost podniků za dodržování lidských práv a ochranu životního prostředí. Přestože je zákon od nového roku účinný pouze v Německu, k jeho dodržování se zavázala také dm Česká republika.

TZ_férové_podmínky

Dodržování lidských práv a ochrana životního prostředí patří mezi klíčové hodnoty společnosti dm drogerie markt. Celá skupina zemí, v nichž dm působí, se proto rozhodla řídit se německým zákonem o náležité péči v dodavatelském řetězci (Lieferkettensorgfaltspflichtengesetz). „Ačkoliv se jedná o zákon platný pouze na území Německa, jako země skupiny dm jsme se sami dobrovolně uvolili k jeho dodržování,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.

Zákon upravuje odpovědnost podniků za dodržování lidských práv ve vlastním odvětví podnikání i v globálních dodavatelských řetězcích. Povinnosti náležité péče, které se v něm posuzují, se vztahují jak na činnost samotné společnosti dm, tak na jednání jejích přímých i nepřímých smluvních partnerů.

Z mezinárodně uznávaných úmluv o lidských právech jsou odvozeny konkrétní kodexy chování a zákazy pro jednání podniků. Mezi ně patří zejména zákaz dětské a nucené práce nebo rovné zacházení s lidmi. Kromě toho jsou v zákoně zakotveny požadavky na ochranu životního prostředí, například na nakládání s nebezpečnými odpady. „Hodnoty společnosti dm drogerie markt tak nyní můžeme prosazovat globálně. Rozhodně se jedná o krok správným směrem,“ myslí si Peroutka.

Na základě povinnosti vyplývající ze zákona zveřejnila společnost dm prohlášení o vnitřních zásadách a spustila oznamovací systém. Obojí je dostupné na webové stránce Dodržování lidských práv | dm.cz.

Společnost dm podporou nového zákona reaguje na změny na obchodním trhu s předstihem. Podobná legislativa se totiž připravuje také na úrovni Evropské unie. Německý zákon o náležité péči v dodavatelských řetězcích platí od 1. ledna 2023 a vztahuje se na společnosti s více než třemi tisíci zaměstnanci. Obdobný zákon připravuje Evropská komise rovněž pro ostatní členské země Evropské unie.

Firemní kultura dialogu je pro dm prioritou

Na evropském území aktuálně práva osob oznamujících porušení práva EU chrání nový zákon o ochraně oznamovatelů. „Díky této legislativě mají všichni naši spolupracovníci od 1. srpna 2023 možnost důvěrně nebo anonymně oznámit porušení zákona či jiné jednání, které společnost poškozuje,“ vysvětluje Jiří Peroutka a dodává, že společnost dm vnímá oznamovací systém jako doplněk ke stávající možnosti obrátit se v případě potřeby s důvěrou na příslušné spolupracovníky.

Pro společnost dm je totiž dodržování principů firemní kultury dialogu jednou z nejvyšších priorit. „Vést dialog a řešit stížnosti pro nás znamená převzít zodpovědnost. Pouze díky transparentním postupům zjistíme, kde spočívá potenciál pro zlepšení,“ dodává Peroutka.

Zdroj: www.dm.cz

dm

Vánoce bez zbytečností. Jak si užít svátky v klidua udržitelně?

Vánoční období je u mnohých synonymem pro nákupní horečku. Podle průzkumu internetového obchodu Mall.cz z roku 2019 pořizují Češi na Vánoce nejčastěji 5 až 10 dárků. Více než čtvrtina shání dárečky nepromyšleně až na poslední chvíli, pár dní před Štědrým dnem. Velká hromada darů možná bude pod vánočním stromem vypadat pěkně, ale přece spokojené Vánoce mohou být i o něčem jiném. Při nakupování je navíc vhodné se zamyslet nad využitelností i ekologickou stopou, kterou za sebou nadměrná spotřeba zanechává.

dm

Polovina mužů považuje péči o vzhled za nutné zlo. Při nákupu kosmetiky je nejvíce zajímá cena a vůně

České Budějovice, 14.12.2023 – Nákup kosmetiky zvládají více než dvě třetiny mužů samy, nejdůležitější je pro ně přitom nízká cena a také vůně. Pleťový krém používá jen asi polovina z nich a make-up nebo lak na nehty zatím pomalu objevuje pouze nejmladší generace. Ukazují to výsledky aktuálního průzkumu agentury STEM/MARK pro společnost dm drogerie markt.