České Dráhy··6 min

První ComfortJety začaly jezdit na pravidelných spojích mezi Prahou a Berlínem

České Dráhy

České Dráhy

České dráhy provozují více než 600 bezbariérových vozů a jednotek. V současné době probíhá výroba 110 nových elektrických vlaků RegioPanter, 76 motorových jednotek PESA a 20 expresních souprav ComfortJet, které rozšíří počty bezbariérových souprav národního dopravce. Moderní vozidla jsou vybavena nejen pro pohodlné cestování osob na vozíku, ale díky haptickým prvkům, nápisům v Braillově písmu nebo ovládání dveří prostřednictvím slepeckých vysílaček také pro osoby nevidomé nebo slabozraké. Do roku 2025 se rozšíří nabídka bezbariérového cestování o další stovky spojů Českých drah.

Tisková zpráva

České dráhy na vybrané vlaky spojující českou a německou metropoli nasadily do pravidelného provozu nejmodernější soupravy pro dálkovou dopravu ComfortJet. Dvě soupravy slouží cestujícím v pravidelném řazení na spojích EC 178 / 175 a EC 176 / 177 Berliner z Prahy do Berlína a zpět. Soupravy jsou v provozu v dočasném osmivozovém řazení, nové vozy jsou v soupravě doplněny o restaurační vozy klasické stavby.

„Nasazením ComfortJetů na prestižní lince Praha – Berlín symbolicky startujeme novou fázi uvádění našeho nejmodernějšího vlaku na koleje. Aktuálně máme provozně připraveny čtyři soupravy po osmi vozech, které nyní jezdí nejen do Německa, ale také už i v jednom případě na Slovensko,“ uvedl Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah, a pokračuje: „V uplynulém období jsme se v úzké kooperaci s výrobním konsorciem Siemens Mobility a Škoda Group zaměřili na testování a ladění všech vlakových systémů, abychom od první jízdy nabídli cestujícím maximum komfortu, které nové vozy nabízí. Věřím, že dodávky dalších ComfortJetů budou pokračovat v rychlém tempu, abychom je byli schopni našim cestujícím doručit co nejdříve.“

Prvním spojem, na kterém byla souprava ComfortJet pravidelně zařazena, byl nedělní vlak EC 178, který z pražského hlavního nádraží vyrazil na cestu v 06:28 hod.

Aktuální nasazení souprav ComfortJet na vlacích linky Praha – Berlín

  • EC 178 Berliner:Praha hl.n. (6:28) – Dresden Hbf (8:54) – Berlin Gesundbrunnen (11:02),
  • EC 175 Berliner: Berlin Gesundbrunnen (12:44) – Dresden Hbf (15:10) – Praha hl.n. (17:24),
  • EC 176 Berliner: Praha hl.n. (8:28) – Dresden Hbf (10:54) – Berlin Gesundbrunnen (12:53),
  • EC 177 Berliner: Berlin Gesundbrunnen (14:44) – Dresden Hbf (17:10) – Praha hl.n. (19:24).
ComfortJet v Praze

ComfortJet v bodech

  • velkoprostorový klimatizovaný interiér,
  • tlakotěsnost celé soupravy (důležitá především při jízdách vyššími rychlostmi) chránící cestující před tlakovými rázy a tím i zaléháním v uších při průjezdu tunely nebo míjení vlakových souprav, a zároveň napomáhající vytvořit tichý a dlouhodobě čistý interiér,
  • koncový vůz s možností čelního průchodu do posilových vozů,
  • vnitřní bezbariérovost včetně širokých trvale otevřených mezivozových přechodů, mezi oddíly a nástupními prostory automatické posuvné dveře ovládané fotobuňkou,
  • nástupní dveře ovládané tlačítky a systém selektivního odblokování nástupních dveří, který umožňuje centrální uzavření a zablokování dveří proti otevření ještě před rozjezdem vlaku a jejich odblokování po zastavení vlaku pouze na straně k nástupišti,
  • ergonomická polohovatelná sedadla v 1. třídě v uspořádání 2+1 s koženým potahem a ve 2. třídě v uspořádání 2 + 2 s textilním potahem, místa jsou za sebou (letecké uspořádání) i proti sobě (vis-á-vis),
  • sklopné stolky u míst za sebou a pevné stoly mezi sedadly v uspořádání sedel proti sobě,
  • nadokenní police pro běžná zavazadla a stojany pro rozměrná zavazadla,
  • individuální lampičky na čtení integrované do odkládací police na zavazadla v 1. i ve 2. třídě,
  • bezdrátové nabíječky mobilních telefonů v 1. třídě,
  • zásuvky 230 V a USB konektory typu A a C pro napájení přenosné elektroniky cestujících,
  • inovativní technologie oken umožňující snazší průchod signálu mobilních telefonů do soupravy při zachování tepelně-izolačních vlastností skel,
  • v oknech vysouvací rolety proti slunci,
  • bezdrátová datová síť Wi-Fi pro internetové připojení,
  • zábavní a informační palubní portál,
  • elektronický audiovizuální informační systém s LCD monitory a elektronický rezervační systém,
  • bezbariérové řešení pro cestování osob na vozíku zahrnující 3 místa pro vozíky, bezbariérové WC, elektrické zdvihací plošiny pro nástup / výstup osob na vozíku a zásuvky pro dobíjení akumulátorových baterií elektrických vozíků, cestující na vozíku mají k dispozici sklopné stoly,
  • pro nevidomé a slabozraké osoby je vlak vybaven tlačítky v haptickém provedení a nápisy v Braillově písmu a navíc dálkovým ovládáním nástupních dveří přes slepeckou vysílačku,
  • dětské kino, dětská stolní hra na vyhrazených místech pro cestující s dětmi, sklopný pult pro přebalování kojenců, místa vyhrazená pro uložení kočárků,
  • místa pro uložení 12 jízdních kol (včetně zásuvek po nabíjení elektrických kol) a objemných zavazadel,
  • na jednom konci je jednotka vybavena tradičním UIC rozhraním, které umožňuje připojení a průchod do dalších vozů klasické stavby,
  • schválení pro provoz v České republice i okolních evropských státech (Německo, Polsko, Rakousko, Slovensko, Maďarsko a Dánsko),
  • protipožární systém a systém překlenutí účinku záchranné brzdy umožňující provoz ve velmi dlouhých tunelech, např. Koralmský (32,9 km), Semmeringský úpatní (27,3 km) nebo podmořský Fehmarnský (17,6 km),
  • možnost provozu na vysokorychlostních tratích,
  • V konečném uspořádání: čelní řídicí vůz 1. třídy, vložený vůz 1. třídy, vložený vůz s restauračním oddílem a oddílem 2. třídy, vložený víceúčelový vůz 2. třídy (dětské kino, místa pro osoby na vozíku apod.), 4 vložené vozy 2. třídy, koncový vůz 2. třídy (oddíl pro přepravu jízdních kol),
  • 99 sedadel v 1. vozové třídě, 456 sedadel ve 2. vozové třídě,
  • restaurační oddíl s 18 místy k sezení a možností zakoupení teplých nebo studených pokrmů i dalšího občerstvení během cesty, s moderní kuchyní s technologií zchlazené stravy a vícemodálním konvektomatem pro její ohřev, kávovarem, výčepem piva a myčkou pro ekologické opakovatelné používání nádobí.
ComfortJet v Berlíně

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České Dráhy

Fanshop Českých drah se chystá na předvánoční prodeje, nabízí tři adventní kalendáře

Fanshop Českých drah se chystá na předvánoční prodeje, nabízí tři adventní kalendáře

Tři zbrusu nové 3D adventní kalendáře v podobě legendární lokomotivy Brejlovec, motorové jednotky řady 810 a také autobusu dceřiné společnosti ČD Bus už nyní nabízí Fanshop Českých drah nejen pro fanoušky železnice. Sortiment sportovního oblečení také rozšířily softshellové bundy hned ve čtyřech barvách a v brandu ČD. Obchod národního dopravce se také připravuje na předvánoční nákupní horečku a posiluje své skladové zásoby.
| České Dráhy
Pohodlně vlakem na derby pražských „S“ do Edenu

Pohodlně vlakem na derby pražských „S“ do Edenu

České dráhy v neděli 6. října posílí své vlakové spoje do pražského Edenu, kde se bude od 18:30 hod. odehrávat zápas české fotbalové ligy mezi SK Slavia Praha a AC Sparta Praha.
| České Dráhy
V ČD Muzeu v Lužné u Rakovníka se o víkendu setkají motorové lokomotivy Hektor

V ČD Muzeu v Lužné u Rakovníka se o víkendu setkají motorové lokomotivy Hektor

O víkendu 5. a 6. října se bude v našem největším železničním muzeu v Lužné u Rakovníka konat setkání Hektorů, tedy historických motorových lokomotiv řad T 435.0 a T 458.1. Po oba dny pojede do Lužné zvláštní vlak z Prahy a také se uskuteční hvězdicové jízdy z Lužné do Řevničova, Rakovníka, Krupé či Kolešovic. Návštěvníci se mohou těšit na komentované přehlídky Hektorů na točně i na další doprovodný program.
| České Dráhy
Pantery už jezdí na celé lince S 4 / U 4 až do Ústí

Pantery už jezdí na celé lince S 4 / U 4 až do Ústí

České dráhy zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter PID řady 640.2 na celé lince S 4 / U 4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Nové soupravy nabízejí bezbariérové cestování s palubní Wi-Fi sítí a s možností dobíjet cestovní elektroniku (mobilní telefon, notebook) na trati Praha – Kralupy nad Vltavou – Roudnice nad Labem – Lovosice – Ústí nad Labem. Můžou tak odlehčit dálnici D8, nabízejí alternativu k pravidelným kolonám na pozemních komunikacích a zdržení v délce desítek minut na dojezdu do Prahy.
| České Dráhy
České dráhy zahajují adventní kampaň

České dráhy zahajují adventní kampaň

Vánoce už co nevidět zaklepou na dveře, České dráhy dnes proto spouští letošní adventní kampaň. Tentokrát s větším předstihem tak, aby si cestující mohli v klidu vybrat a naplánovat cestu na vánoční trhy u nás i u našich sousedů. Včasný nákup je totiž zárukou nejvýhodnější ceny za jízdenku.
| České Dráhy
Dodávka moderních RegioPanterů na jih Čech je dokončena

Dodávka moderních RegioPanterů na jih Čech je dokončena

Dodávka nových elektrických jednotek RegioPanter pro Jihočeský kraj je úspěšně dokončena. Na konci září České dráhy od výrobce Škoda Group převzaly a do provozu uvedly jednotku číslo 650.246, čímž došlo k završení dodávky posledních pěti jihočeských Panterů druhé generace. Jihočeská flotila elektrických regionálních vlaků národního dopravce tak nyní zahrnuje celkem patnáct RegioPanterů 2. generace a čtyři obdobné jednotky z první série.
| České Dráhy
První ComfortJety začaly jezdit na pravidelných spojích mezi Prahou a Berlínem

První ComfortJety začaly jezdit na pravidelných spojích mezi Prahou a Berlínem

České dráhy na vybrané vlaky spojující českou a německou metropoli nasadily do pravidelného provozu nejmodernější soupravy pro dálkovou dopravu ComfortJet. Dvě soupravy slouží cestujícím v pravidelném řazení na spojích EC 178 / 175 a EC 176 / 177 Berliner z Prahy do Berlína a zpět. Soupravy jsou v provozu v dočasném osmivozovém řazení, nové vozy jsou v soupravě doplněny o restaurační vozy klasické stavby.
| České Dráhy
Národní den železnice 2024 v novém termínu

Národní den železnice 2024 v novém termínu

Centrem železničářského dění se třetí říjnový víkend stane Česká Třebová. Národní den železnice, který byl kvůli povodňové situaci v září odložen, už má nový termín, a to víkend 19. a 20. října. Na akci se představí desítky kusů moderní i historické železniční techniky, v plánu jsou nostalgické jízdy i bohatý doprovodný program pro celou rodinu. Výtěžek z prodeje nedělních vstupenek půjde na odstranění škod po povodních v Bohumíně. Již zakoupené vstupenky zůstávají v platnosti i na nový termín akce.
| České Dráhy
Průběžná valorizace zvedne jízdné pro rok 2025 o 4,9 %. České dráhy nasadí do provozu až 140 nových vlaků.

Průběžná valorizace zvedne jízdné pro rok 2025 o 4,9 %. České dráhy nasadí do provozu až 140 nových vlaků.

Princip průběžné valorizace jízdného ve vlacích Českých drah o inflaci v uplynulém roce zvýší základní kilometrický tarif a nabídky z něj odvozené v průměru o 4,9 %. Úprava tarifu reflektuje inflaci a zvyšování nákladů za uplynulých 12 měsíců. U dospělé osoby bez slevy se jízdné na kratší vzdálenosti zvýší většinou o 1 až 5 korun, což je hodnota pro nejčastější cesty v základním tarifu. Změny v kilometrickém tarifu Českých drah odpovídají inflační úpravě u Systému jednotného tarifu a jízdenek OneTicket. V rámci modernizace flotily České dráhy letos plánují nasadit až 140 nových vlaků, což přinese více než 22 tisíc nových míst k sezení pro cestující.
| České Dráhy
České dráhy přebírají od výrobce další soupravy ComfortJet. Na konci září s nimi poprvé vyjedou na lince z Prahy do Berlína

České dráhy přebírají od výrobce další soupravy ComfortJet. Na konci září s nimi poprvé vyjedou na lince z Prahy do Berlína

Cestující z Prahy do Berlína a opačně se mohou těšit na novou úroveň komfortu a služeb. Od 29. září nasadí České dráhy denně na dva páry vlaků Berliner provozované v kooperaci s Deutsche Bahn nejnovější soupravy pro dálkovou dopravu ComfortJet od konsorcia výrobců Siemens Mobility a Škoda Group. České dráhy prozatím uvedly do provozu 4 soupravy v přechodném osmivozovém řazení bez řídicího a restauračního vozu. České dráhy, Siemens Mobility a Škoda Group také představily ComfortJet evropské veřejnosti na mezinárodním železničním veletrhu Innotrans 2024 v Berlíně.
| České Dráhy