Raiffeisen BANK··7 min

Průzkum: Čeští podnikatelé často ani netuší, jaká digitální řešení jim mohou usnadnit život

Raiffeisen BANK

Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank je finanční instituce působící v Česku od roku 1993. Patří do skupiny Raiffeisen, již založil německý filantrop Friedrich Wilhelm Raiffeisen, a jejím hlavním akcionářem je rakouská Raiffeisen Bank International AG. Podle celkových aktiv je pátou největší bankou na českém trhu a provozuje asi 130 poboček a klientských center.

Tisková zpráva

Skoro jeden celý pracovní den z každého týdne tráví v průměru drobní podnikatelé a živnostníci v Česku činnostmi, které je zdržují od produktivní práce. Nejčastěji si stěžují na zbytečnou administrativu, byrokracii, papírování a účetnictví. Drahocenný čas ztrácí také cestováním za klienty, dodavateli, na úřady nebo do bank. Ukázal to nejnovější průzkum Raiffeisenbank a Mastercard mezi více než třemi stovkami drobných podnikatelů a živnostníků .

Zkušenosti českých podnikatelů ukazují, že činnostmi, které je zdržují od podnikání, tráví v průměru 6 hodin a 20 minut týdně. Mezi těmi, kteří mají společnost s ručením omezeným, je to dokonce 8 a půl hodiny týdně. Největší míru zdržování přitom vidí v neúměrně dlouhém čekání na infolinkách při telefonování (51 procent) a v situacích, kdy není možné komunikovat online s úřady (47 procent) nebo s bankovními institucemi (31 procent).

Pokud by se respondentům průzkumu Raiffeisenbank a Mastercard podařilo nějakou část z tohoto času ušetřit, nejraději by ho využili k odpočinku (55 procent), věnovali by se svým koníčkům (49 procent), nebo své rodině (48 procent). Odpovědi se příliš nerůzní ani mezi začínajícími podnikateli, ani mezi těmi, kteří podnikají deset a více let.

Více než tři pětiny podnikatelů (63 procent) přitom vnímají, že šetřit čas jim zásadně pomáhá banka, kde mají svůj hlavní účet, který používají pro podnikání. Jako vůbec největší pomoc v každodenním životě považují fungující a přehledné internetové a mobilní bankovnictví, přes které můžou jednoduše a rychle zadávat nebo kontrolovat platby.

„Víme, že čas jsou peníze, a právě proto je pro nás čas hlavním měřítkem, podle kterého navrhujeme naše produkty a služby. Cílem Raiffeisenbank je, aby naše digitální řešení poskytovala drobným podnikatelům všechny výhody moderní doby: od možnosti otevřít si účet online, přes jeho vedení zdarma až po bezproblémové vytvoření terminálu v mobilním telefonu nebo podání žádosti o podnikatelský úvěr přes internetové bankovnictví. Díky digitálnímu bankovnictví se podnikatelé můžou více zaměřovat na svůj byznys nebo využít uspořený čas a věnovat se svým zálibám či relaxaci,“ říká Martin Vakoč, ředitel segmentu malých a středních firem Raiffeisenbank.

Odklon od hotovosti

Dvě třetiny respondentů (67 procent) deklarují, že jejich hlavní účet, který používají k podnikání, je zdarma. Ti, kteří za vedení svého účtu stále platí, se přitom v drtivé většině domnívají, že účet zdarma reálně vůbec nelze mít, anebo neznají konkrétní podmínky, které je pro to potřeba splnit.

„Řada zejména drobných podnikatelů využívá běžné osobní účty s představou, že podnikatelské účty jsou zbytečně drahé. To ale není pravda. V Raiffeisenbank je vedení účtu pro podnikatele skutečně bezplatné, bez dalších skrytých poplatků nebo složitých podmínek. A oproti běžnému účtu mají podnikatelé příležitost získat navíc spoustu benefitů, jako je třeba možnost vytvoření terminálu na přijímání platebních karet přímo z mobilního telefonu, jednoduše se propojit s účetními systémy pomocí API nebo mít pod jedním číslem účtu až 19 měn. Majitelé prémiových a firemních karet Mastercard mají navíc zdarma možnost online konzultací zdravotního stavu a objednání k vhodnému specialistovi po celé České republice v rámci služby uLékaře.cz,“ doplňuje Jiří Zeman, segmentový manažer Raiffeisenbank.

K přijímání bezhotovostních plateb si drobní podnikatelé a živnostníci stále hledají cestu. Terminál má jen desetina z nich (11 procent). Nejčastěji uváděným důvodem je to, že ho k práci nepotřebují a pracují raději s hotovostí, fakturami nebo jim zákazníci platí převodem – nebo že je provoz platebního terminálu příliš nákladný. Velká část respondentů se taky domnívá, že terminál vůbec mít nemůžou, protože nemají stálé prodejní místo, připojení k elektřině nebo internetu.

Bezhotovostní platbu kartou přitom řada zákazníků upřednostňuje před jinými metodami placení díky její rychlosti a bezpečnosti. Drobní podnikatelé navíc v dnešní době už nemusí kupovat speciální zařízení a propojovat ho s pokladnou ve fyzické prodejně. Díky inovativnímu řešení Raiffeisenbank je možné na platební terminál jednoduše proměnit jakýkoliv mobilní telefon s operačním systémem Android. Přijetí bezhotovostní platby je tak otázkou několika okamžiků, a to v podstatě kdekoli a kdykoli.

Odklon podnikatelů od hotovosti ukázal i tento průzkum. Mladí a začínající podnikatelé a živnostníci využívají hotovost jen ve dvou pětinách případů (39 procent). Téměř polovina všech respondentů (47 procent) se taky domnívá, že nakládání s hotovostí je rizikové a třetina (30 procent) se při práci s fyzickými penězi cítí ohrožena.

Důraz na digitální řešení i důležitost osobního kontaktu

Zejména mladší a začínající podnikatelé a živnostníci kladou velký důraz na digitalizaci – a to právě v oblasti bankovnictví. V prvních třech letech podnikatelského života chtějí tři čtvrtiny z nich (75 procent) všechny, anebo alespoň ty jednodušší záležitosti se svou bankou řešit online. Pouze čtvrtina začínajících podnikatelů preferuje řešení bankovních záležitostí osobně na pobočce.

Spolu se zkušenostmi z podnikání ale na druhé straně roste i preference osobních setkávání s bankéřem, a to zejména při řešení složitějších záležitostí. Třetina respondentů (33 procent), kteří už podnikají více než deset let, pak chce všechny své finanční záležitosti vždy řešit na pobočce.

„Raiffeisenbank je připravena vyhovět oběma skupinám. Jako jedna z mála českých bank nabízíme založení podnikatelského účtu i žádost o podnikatelský úvěr online, tedy bez nutnosti navštívit pobočku. Vedle toho mají naši klienti k dispozici i širokou síť poboček, ve kterých mohou se svými podnikatelskými poradci probrat například náročnější požadavky a situace,“ uzavírá Martin Vakoč, ředitel segmentu malých a středních firem Raiffeisenbank.

---

O společnosti Mastercard (NYSE: MA)

Mastercard je technologická společnost s celosvětovou působností v oboru zprostředkování plateb. Zajišťováním bezpečných, jednoduchých, chytrých a snadno dostupných platebních transakcí Mastercard podporuje a propojuje inkluzivní digitální ekonomiku prospěšnou všem, kdekoliv na světě. Inovace a řešení využívající zabezpečených dat a sítí, partnerství a energie společnosti Mastercard pomáhají jednotlivcům, finančním institucím, vládním orgánům i firmám naplňovat beze zbytku jejich potenciál. Firemní kultura společnosti a vše, co Mastercard dělá uvnitř i navenek, se řídí firemním kvocientem slušnosti. Se společností Mastercard je možné se spojit ve více než 210 zemích a oblastech. Mastercard vytváří udržitelný svět, v němž se všem nabízejí možnosti k nezaplacení. www.mastercard.com

Pro další informace kontaktujte: Tomáš Jelen, mobil: 702 210 685, e-mail: [email protected]

Zdroj: www.rb.cz

Další články

Další články od Raiffeisen BANK

Cenu za ESG Počin roku v soutěži Hospodářských novin Visa Nejlepší banka roku 2024 si odnesla Raiffeisenbank

Cenu za ESG Počin roku v soutěži Hospodářských novin Visa Nejlepší banka roku 2024 si odnesla Raiffeisenbank

Jediné ocenění, o kterém v rámci soutěže Hospodářských novin Visa Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna roku 2024 rozhoduje veřejnost, získala Raiffeisenbank, jejíž projekt Flexibilní práce získal nejvíce hlasů.
| Raiffeisen BANK
Raiffeisenbank nabízí v rámci DIP atraktivní sazbu 5 % ročně na účtu vedeném v českých korunách

Raiffeisenbank nabízí v rámci DIP atraktivní sazbu 5 % ročně na účtu vedeném v českých korunách

Raiffeisenbank nabízí založení Dlouhodobého investičního produktu zdarma, klienti mohou investovat do širokého spektra investičních produktů, jako jsou podílové fondy, ETF, investiční certifikáty a také tuzemské a zahraniční akcie. Majitelé ušetří až 7 200 korun na daních ročně, navíc mohou získat příspěvek od zaměstnavatele.
| Raiffeisen BANK
Za tři čtvrtletí roku 2024 vykázala Raiffeisenbank čistý zisk ve výši 5,01 miliardy korun

Za tři čtvrtletí roku 2024 vykázala Raiffeisenbank čistý zisk ve výši 5,01 miliardy korun

• Objem poskytnutých úvěrů klientům ve výši 376 miliard Kč (meziroční nárůst o 4 %)
| Raiffeisen BANK
Devíti z deseti Čechů přijde frekvence bankovních personalizovaných nabídek přehnaná, uvítali by spíš finanční rady

Devíti z deseti Čechů přijde frekvence bankovních personalizovaných nabídek přehnaná, uvítali by spíš finanční rady

Pouze 10 % Čechů je rozhodně pro získávání personalizovaných nabídek od banky. Uvítají spíše finanční rady, 72 % by jich do budoucna rádo dostávalo stejně nebo více. Čísla vyplývají z průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisenbank.
| Raiffeisen BANK
Raiffeisenbank spouští projekt pro děti, finanční gramotnost je učí v Minecraftu

Raiffeisenbank spouští projekt pro děti, finanční gramotnost je učí v Minecraftu

Děti si díky projektu od Raiffeisenbank nově vyzkouší gamifikovanou metodu výuky finanční gramotnosti. V prostředí Minecraft Education budou plnit úkoly, které je mají obeznámit s fungováním úroků, rozpočtu nebo kybernetickou bezpečností. Hra je určena pro školní výuku i pro individuální využití doma.
| Raiffeisen BANK
Raiffeisenbank přináší nejširší paletu mobilních plateb na český trh. Čtyři nové služby umožní platit náramkem i prstenem

Raiffeisenbank přináší nejširší paletu mobilních plateb na český trh. Čtyři nové služby umožní platit náramkem i prstenem

Jako druhá banka v Česku nabízí Raiffeisenbank kromě zavedených druhů transakcí také platby pro další nositelná zařízení. Nově je spouští pro Mastercard karty a operační systém Android. Dohromady se stávajícími způsoby placení nabízí nejširší výběr možností ze všech bank.
| Raiffeisen BANK
Drobné spoření i rozšíření funkce správy výdajů – nové funkce i designové změny v mobilní aplikaci Raiffeisenbank

Drobné spoření i rozšíření funkce správy výdajů – nové funkce i designové změny v mobilní aplikaci Raiffeisenbank

Raiffeisenbank představuje novinky ve své mobilní aplikaci, které zahrnují jak estetické, tak funkční vylepšení.
| Raiffeisen BANK
Minutová půjčka od Raiffeisenbank poskytne první tři měsíce nyní bez úroků

Minutová půjčka od Raiffeisenbank poskytne první tři měsíce nyní bez úroků

Akce na Minutovou půjčku od Raiffeisenbank nabízí první tři měsíce půjčky bez úroků. Pomůže tak všem, kteří zrovna potřebují rychlé prostředky do výše maximálně 1,2 miliony a rozhodnou se pro půjčku od bankovní společnosti. Pro získání výhody stačí Minutovou půjčku sjednat do konce října.
| Raiffeisen BANK
Skupina Raiffeisenbank poskytuje okamžitou pomoc lidem zasaženým povodněmi

Skupina Raiffeisenbank poskytuje okamžitou pomoc lidem zasaženým povodněmi

Povodně v uplynulých dnech zasáhly mnoho lidí a rodin napříč regiony po celé České republice. Skupina Raiffeisenbank se proto rozhodla pro okamžitou pomoc.
| Raiffeisen BANK
Tři čtvrtiny Čechů do 34 let věku využívají pro finanční plánování mobilní bankovnictví

Tři čtvrtiny Čechů do 34 let věku využívají pro finanční plánování mobilní bankovnictví

Pro 68 % Čechů je mobilní bankovnictví pomocníkem při finančním plánování. Lidé do 34 let s tím souhlasí v 75 % případů. Vyplývá to z průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisenbank.
| Raiffeisen BANK