Finanční správa··5 min

Praktická informace pro dodavatele Liberty Ostrava, kteří mohou být nepříznivě ovlivněni aktuální situací této společnosti

Finanční správa

Finanční správa

Finanční správa je správní orgán České republiky určený ke správě daní. Zastupuje ho Generální finanční ředitelství jako přímo řízená organizace Ministerstva financí

Tisková zpráva

Finanční správa sleduje v médiích informace o vývoji situace ohledně společnosti Liberty Ostrava, která je nejen velkým zaměstnavatelem v Moravskoslezském kraji, ale i obchodním partnerem a často většinovým nebo jediným odběratelem služeb řady menších společností v regionu. Někteří dodavatelé a obchodní partneři této společnosti se již obrátili na finanční úřady s žádostmi o radu či pomoc v obavě z toho, že v důsledku druhotné platební neschopnosti nebudou schopní řádně a včas plnit své daňové povinnosti. Finanční správa proto předkládá následující praktickou informaci, jež shrnuje možnosti dodavatelů, které jim v tomto ohledu dávají daňové předpisy.

Níže tedy uvádíme stručný přehled, o jaké úlevy mohou dodavatelé požádat svůj finanční úřad a jaké informace budou finanční úřady potřebovat pro účely vydání rozhodnutí ohledně podaných žádostí. Generální finanční ředitelství bude v tomto ohledu zároveň instruovat všechna územní pracoviště finančních úřadů tak, aby byl zajištěn shodný metodický přístup k vyřizování žádostí žadatelů z řad dodavatelů Liberty Ostrava v kontextu dané situace a očekávané potřeby rychlého řešení.

  • Posečkání s úhradou daně či rozložení úhrady na splátky:
    • v žádosti popište význam a rozsah obchodní spolupráce s Liberty Ostrava spolu s aktuálním dopadem na další ekonomickou činnost a majetkovou situaci
    • snažte se jednotlivá tvrzení doložit příslušnými dokumenty, např. výčtem dodavatelsko-odběratelských vztahů s vyjádřením podílu Liberty Ostrava, bankovními výpisy, aktuální rozvahou, výkazem zisku a ztráty apod.
    • lze vyhovět splátkovému kalendáři nebo posečkání daně na dobu 3 - 6 měsíců podle stavu konkrétního případu
    • pro vytvoření žádosti o posečkání lze využít webovou aplikaci Finanční správy, další informace k posečkání jsou dostupné v informačním letáku
  • Prodloužení lhůty pro podání daňového přiznání k dani z příjmů a tím zároveň prodloužení lhůty pro úhradu této daně:
    • důvodem žádosti o prodloužení lhůty bude vylíčení aktuální situace ve vztahu k Liberty Ostrava
    • standardní je prodloužení o 3 měsíce (případně až do konce října, pokud jsou součástí přiznání i příjmy, které jsou předmětem daně v zahraniční)
    • žádost o prodloužení lhůty je třeba podat před uplynutím lhůty k podání daňového přiznání (do 2. května, pokud podáte přiznání elektronicky)
  • Stanovení nižších záloh, popř. povolení výjimky z povinnosti daň zálohovat:
    • v žádosti je třeba doložit významný útlum ekonomické činnosti a s tím související předpoklad nižší daňové povinnosti, a to např. s využitím účetních knih, evidencí či prognóz
    • o snížení záloh či povolení výjimky lze uvažovat v rozsahu, v jakém poklesla ekonomická výkonnost v návaznosti na Liberty Ostrava
    • žádost je možno vytvořit za pomoci webové aplikace Finanční správy
  • Prominutí příslušenství daně (úroku z prodlení či z posečkání a pokuty za opožděné tvrzení daně)
    • jestliže navzdory využití některého z uvedených nástrojů vznikne úrok z prodlení či pokuta za opožděné tvrzení daně, lze žádat o jejich prominutí; tento postup je možno uplatnit i v případě vzniku úroku z posečkání
    • za ospravedlnitelný důvod prodlení s plněním daňových povinností bude považována souvislost s tíživou situací společnosti Liberty Ostrava
    • žádost lze vytvořit prostřednictvím webové aplikace Finanční správy
    • doplňující informace jsou dostupné na webu Finanční správy
  • Platba DPH z neuhrazených pohledávek
    • DPH musí být dodavatelem přiznána v daňovém přiznání ke dni uskutečnění zdanitelného plnění, a to bez ohledu na úhradu pohledávky ze strany odběratele
    • v případě problémů s úhradou DPH lze využít posečkání s úhradou daně či rozložení úhrady na splátky
    • důležité je, že pokud se pohledávka následně stane nedobytnou, lze získat neuhrazenou DPH zpět formou opravy základu daně, a to v návaznosti na zvolený postup řešení situace u společnosti Liberty Ostrava.

Vaše žádosti adresujte na příslušný finanční úřad. Pokud se potřebujete ohledně své situace poradit, můžete využít následující telefonní linky:

  • Moravskoslezský kraj: 778 785 012
  • Olomoucký kraj: 585 541 241
  • Specializovaný finanční úřad: 220 364 740

Zdroj: www.financnisprava.cz

Další články

Další články od Finanční správa

Kontrolně exekuční akce „KRYŠTOF“ přinesla státu téměř 4 miliony korun

Kontrolně exekuční akce „KRYŠTOF“ přinesla státu téměř 4 miliony korun

Dne 19. září 2024 proběhla v Praze úspěšná kontrolně exekuční akce s názvem „KRYŠTOF“, na které se společně podílely Finanční úřad pro hlavní město Prahu a Celní úřad Praha Ruzyně. V rámci této akce bylo zajištěno zboží v hodnotě téměř čtyř milionů korun. Jednalo se převážně o spotřební elektroniku, u které nebyla přiznána daň z realizovaných dovozů, což vedlo k neoprávněnému zkrácení příjmů státního rozpočtu.
| Finanční správa
Finanční a celní úřad zabránily připravovanému daňovému úniku při přepravě zboží v rámci akce „SOCKA“

Finanční a celní úřad zabránily připravovanému daňovému úniku při přepravě zboží v rámci akce „SOCKA“

Finanční úřad pro hl. m. Prahu ve spolupráci s Celním úřadem pro hl. m. Prahu úspěšně provedl kontrolně-exekuční akci s krycím názvem „SOCKA“. Tato akce byla zaměřena na odhalení nelegálních dovozů zboží s cílem zamezit daňovým únikům na DPH.
| Finanční správa
Elektronická podání daňových přiznání opět rostou, finanční úřady jich evidují 73 %

Elektronická podání daňových přiznání opět rostou, finanční úřady jich evidují 73 %

Finanční správa vybrala v prodloužené lhůtě do 1. července, ve které za daňové subjekty podává daňové přiznání daňový poradce nebo advokát, celkem 2 875 594 daňových přiznání, což zhruba odpovídá loňskému počtu. Stejná lhůta platí i pro daňové subjekty, které mají zákonem uloženou povinnost mít účetní závěrku ověřenou auditorem. Z celkového počtu podaných přiznání bylo více než 2,3 milionu od fyzických osob a přes 539 tisíc od osob právnických. Za loňský rok bylo podáno rekordních 73 % přiznání elektronicky.
| Finanční správa
Finanční správa draží zabavenou elektroniku značky Apple za 30 milionů

Finanční správa draží zabavenou elektroniku značky Apple za 30 milionů

Finanční úřad pro hlavní město Prahu spustí v průběhu července a srpna více než 100 online dražeb, v rámci kterých nabídne občanům zabavenou elektroniku v hodnotě přesahující 30 mil. Kč. MacBooky a iPhony budou od 9. července průběžně nabízeny přes Aplikaci elektronických dražeb (APED). Již přihlášení zájemci by měli sledovat e-mail, protože z důvodu značného zájmu budou termíny dražeb více rozloženy v čase.
| Finanční správa
Finanční a celní správa zabránily daňovému úniku a zabavily elektroniku za 40 milionů korun. Do online dražby půjde i za třetinové ceny

Finanční a celní správa zabránily daňovému úniku a zabavily elektroniku za 40 milionů korun. Do online dražby půjde i za třetinové ceny

Finanční úřad pro hlavní město Prahu společně s Celním úřadem pro hlavní město Prahu a Celním úřadem Praha Ruzyně provedly ve dnech 21. a 22. května 2024 kontrolní akce s krycím názvem Čeněk a Macek. Cílem kontrolní činnosti bylo odhalit nezdaněné dovozy zboží na území členských států EU. Celkem došlo k zabavení elektronického zboží v hodnotě přes 5 mil. Kč, které bude v červenci nabídnuto občanům za výhodné ceny v rámci aplikace elektronických dražeb finanční správy APED. V obdobné kontrolní akci s krycím názvem Rajče z počátku letošního roku úřady zabavily spotřební elektroniku a finanční prostředky v celkové výši 34 mil. Kč.
| Finanční správa
Nejvýznamnějším plátcem daně za rok 2023 je ČEZ, za ním se umístily Škoda Auto a EP Commodities

Nejvýznamnějším plátcem daně za rok 2023 je ČEZ, za ním se umístily Škoda Auto a EP Commodities

Ministerstvo financí a Generální finanční ředitelství dnes v prostorách Břevnovského kláštera slavnostně vyhlásily 22. ročník ocenění TOP20 plátců daně z příjmů právnických osob. Titul nejvýznamnějšího přispěvatele do státního rozpočtu v roce 2023 si odnesla společnost ČEZ.
| Finanční správa
Na zaplacení daně z nemovitých věcí zbývá už jen týden

Na zaplacení daně z nemovitých věcí zbývá už jen týden

Finanční správa (FS) od druhé poloviny dubna rozesílá více než 4 milionům poplatníků platební údaje k uhrazení daně z nemovitých věcí v termínu do 31. května. Pokud daň v jednom kraji přesáhne 5 000 Kč, lze ji uhradit ve dvou splátkách, druhá splátka je splatná do 30. listopadu. V případě, že někdo do pátku 24. května neobdržel platební informaci poštovní složenkou, datovou schránkou ani e-mailem a neplatíte daň prostřednictvím SIPO, doporučujeme kontaktovat příslušný finanční úřad nebo se přihlásit do aktivované daňové informační schránky na portálu MOJE daně. Tam každý poplatník nalezne platební informaci včetně QR kódu pro jednoduché zaplacení mobilním telefonem.
| Finanční správa
Finanční správa posílá údaje k zaplacení daně z nemovitých věcí

Finanční správa posílá údaje k zaplacení daně z nemovitých věcí

Finanční správa začala poplatníky vyrozumívat o nové výši daně z nemovitých věcí. Zhruba milion držitelů datových schránek obdrží údaje k zaplacení daně jejich prostřednictvím, bezmála dalšímu milionu poplatníků přihlášených k zasílání e-mailem budou údaje doručeny do jejich e-mailové schránky. Ostatním poplatníkům této daně pak finanční správa nejpozději do 24. května rozešle poštou celkem 1,8 milionu složenek. Vzhledem k letošnímu navýšení daně průměrně o 80 % dostanou z opatrnosti složenku do schránky i ti, kteří jsou přihlášení do daňové informační schránky na portálu MOJE daně, kde mají platební údaje dostupné. Zhruba 50 tisíc poplatníků daň platí prostřednictvím SIPO. Lhůta pro zaplacení daně (nebo první splátky) končí 31. května 2024.
| Finanční správa
Obliba elektronických dražeb roste, za 5 let vynesly státu 446 milionů

Obliba elektronických dražeb roste, za 5 let vynesly státu 446 milionů

Aplikaci elektronických dražeb (APED) si od spuštění projektu v roce 2019 vyzkoušelo už 5 047 zájemců. Celkem za tu dobu proběhlo 2 410 elektronických dražeb, ve kterých se podařilo vydražit majetek celkem za 446 mil. Kč. Elektronické dražby jsou tak pro stát efektivním a transparentním nástrojem pro prodej věcí v rámci daňových exekucí.
| Finanční správa
Finanční správa eviduje 2 miliony daňových přiznání, čas na elektronické podání je do druhého května

Finanční správa eviduje 2 miliony daňových přiznání, čas na elektronické podání je do druhého května

Finanční správa připomíná termín pro elektronické podání přiznání k dani z příjmů, který v letošním roce připadá na čtvrtek 2. května 2024. Tento den je zároveň posledním dnem lhůty pro úhradu daně. Dosud finanční úřady obdržely přes 2 miliony přiznání, což je zhruba 72 % odhadovaného počtu. Podíl elektronicky podaných přiznání prozatím činí 63 % a letos tak poprvé přesáhne 70% hranici.
| Finanční správa