Tato iniciativa je zaměřena na zvýšení povědomí o dopravních nehodách, které se týkají chodců, a na podporu prevence a správného chování v silničním provozu. Projekt cílí především na Pardubice a Kutnou Horu, kde Foxconn působí.
Po úspěšných minulých ročnících, které zahrnovaly vzdělávací workshopy pro děti a virální videa zaměřená na nejčastější chyby na přechodech, přichází letošní kampaň s novým a ještě atraktivnějším interaktivním přístupem. Organizátoři se rozhodli klást důraz na nejmladší účastníky silničního provozu, neboť právě oni jsou nejzranitelnější skupinou. Pro děti jsou připraveny speciální zebří omalovánky, které nejenže pobaví, ale zároveň je nenásilnou formou seznámí s pravidly bezpečného přecházení silnic. Dále se mohou těšit na praktické klíčenky, zábavné kvízy a další drobné dárky, které jim budou distribuovány přímo do škol.
Kampaň zahrnuje také interaktivní akce, které budou probíhat jak přímo ve školách, tak v jejich blízkém okolí, kde se děti každodenně setkávají s dopravním provozem. Tyto aktivity mají za cíl děti prakticky naučit, jak se správně chovat při přecházení silnic a jaké situace mohou být na přechodech pro chodce rizikové. Díky těmto akcím se děti mohou lépe připravit na reálné situace, které je mohou na silnicích potkat, což přispívá k jejich bezpečnosti i jistotě při pohybu v městském prostředí.
V obou zmíněných městech se na začátku září objevily billboardy, na kterých je vyobrazen exotický lichokopytník – zebra, doplněný varovnými nápisy „Pozor, zebra!” nebo „Zpomalte, blíží se zebra!”. Tyto vizuály mají za cíl připomenout chodcům i řidičům, aby před přechody zpomalili a dbali zvýšené opatrnosti. Billboardová kampaň zároveň odkazuje na webové stránky www.pozorzebra.cz, kde návštěvníci naleznou výuková videa a pokyny, jak se bezpečně chovat v blízkosti přechodů. Na zvláště riziková místa mohou upozorňovat samotní návštěvníci webu, kteří zde mohou sdílet své vlastní fotografie.
„Samozřejmostí je pak i samostatná propagace na sociálních sítích. Společnost Foxconn by ráda pomocí této kampaně aktivně podpořila bezpečnost silničního provozu i ochranu chodců nejen v bezprostředním okolí svých výrobních závodů, ale i na celém území měst, kde sídlí,” uvedla Radka Svobodová, manažerka Compliance, PR a komunikace.
Foxconn, který v České republice existuje téměř čtvrt století, se dlouhodobě snaží být dobrým sousedem a podporovat rozvoj regionů, kde působí. „Jsme společensky odpovědnou firmou a dlouhodobě usilujeme o zlepšování kvality života našich zaměstnanců, partnerů, sousedů i celé veřejnosti. Zkrátka chceme být dobrým sousedem pro komunitu, firmy i jednotlivce,” shrnuje Radka Svobodová.
Zdroj: www.foxconn.cz