dm··6 min

Polovina mužů považuje péči o vzhled za nutné zlo. Při nákupu kosmetiky je nejvíce zajímá cena a vůně

dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Tisková zpráva

PRŮZKUM

České Budějovice, 14.12.2023 – Nákup kosmetiky zvládají více než dvě třetiny mužů samy, nejdůležitější je pro ně přitom nízká cena a také vůně. Pleťový krém používá jen asi polovina z nich a make-up nebo lak na nehty zatím pomalu objevuje pouze nejmladší generace. Ukazují to výsledky aktuálního průzkumu agentury STEM/MARK pro společnost dm drogerie markt.

Polovina mužů považuje péči o vzhled za nutné zlo

Při nakupování kosmetických přípravků je u mužů na prvním místě cena, poté následuje vůně společně s věrností oblíbené značce. V průzkumu zpracovaném agenturou STEM/MARK pro společnost dm, který se zabýval vztahem mužů k péči o vlastní zevnějšek, uvedly výhodnou cenu jako důležitý faktor při výběru kosmetiky více než dvě třetiny oslovených. Pro 43 % z nich je důležitá vůně a 41 % v obchodě opakovaně sahá po oblíbených značkách. Jen pětina mužů si vybírá produkty podle slevových akcí nebo na doporučení známých.

„Výsledek průzkumu je v souladu s dlouhodobou strategií dm, protože u produktů místo krátkodobých slevových akcí garantujeme dlouhodobě výhodné ceny. Mužští zákazníci u nás kromě toho najdou bohatý výběr kvalitních produktů našich privátních značek, jejichž ceny je rozhodně potěší. Navíc je v prodejně snadno najdou na jednom místě díky černé barvě regálu,“ popisuje Jiří Peroutka, manažer komunikace dm.

Mladí muži se častěji zajímají o účinek a ekologický dopad

Průzkum dále ukázal, že vůně a značka jsou důležitější spíše pro starší věkové kategorie. Oproti tomu ve věkové kategorii do 29 let přikládají větší význam deklarovanému účinku (23 %), ekologickému dopadu (13 %), ale také doporučením influencerů (5 %).

Kosmetické produkty si 69 % mužů kupuje nejčastěji samo. Při pohledu na různé věkové kategorie se ukazuje, že postupem věku podíl samostatně nakupujících mužů klesá a tento úkol častěji přenechávají svým partnerkám, případně partnerům.

Muži chtějí vonět

Příjemná vůně je u mužů prioritou nejen při nákupu, ale i při každodenní hygieně. Použití deodorantu nebo aplikace vůně jsou nejčastější činností v péči o zevnějšek. Více než pětina mužů si také vícekrát za týden čistí pleť a zastřihává vousy. „Na druhou stranu polovina mužů vůbec nikdy nepoužívá pleťový krém a 70 % nikdy neprovádí peeling. Obecně platí, že péči o pleť se více věnují mladší generace mužů. Například čistění pleti alespoň jednou týdně provádí více než polovina (51 %) mužů do 39 let. Více než polovina mužů do 24 let si pleť čistí i několikrát týdně,“ doplnil Jiří Peroutka.

Z kosmetických produktů muži nejčastěji používají sprchový gel a deodorant. Dvě třetiny uvedly, že každý den. Dále mezi nejpoužívanější produkty patří šampon a vůně, po nichž alespoň jednou týdně sahají více než tři čtvrtiny mužů. Přípravky na vousy, pleťový krém nebo kondicionér používá minimálně jednou za týden čtvrtina mužů.

Péči o vzhled považuje polovina mužů za nutné zlo

Vztah k péči o vlastní zevnějšek je u mužů dost rozporuplný. „Jako součást běžné denní rutiny ji vnímá 9 z 10 mužů, polovina ji ale zároveň považuje za nutné zlo. Třetině mužů péče o vlastní zevnějšek připadá zženštilá a pro třetinu oslovených je to způsob relaxace,“ vysvětluje Jiří Peroutka.

Péči o vlastní vzhled většina mužů není ochotná věnovat příliš času. Tři z pěti mužů jí nevěnují dohromady ani hodinu za celý týden a tento čas poté dál klesá s věkem. Ve věkové kategorii 18–29 let věnuje péči o zevnějšek alespoň hodinu týdně téměř polovina mužů. V nejstarší věkové kategorii 55–64 let je to pouze 28 %.

Dekorativní kosmetiku používají výjimečně

Líčení nebo lakování nehtů se častěji než jednou měsíčně věnují jen 3 % mužů. V nejmladší věkové kategorii od 18 do 24 let už je to však čtyřikrát častěji oproti průměru. Naopak u starších věkových kategorií je to naprostá výjimka. Z produktů, které používají muži minimálně jednou měsíčně, nejčastěji jmenovali make-up, pudr a také oční stíny.

Vysoká kvalita dm produktů za nízkou cenu: (Fotografie produktů si můžete stáhnout zde.)

1. Balea MEN sprchový gel Fresh

Množství: 300 ml

Cena: 19,90 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

2. Balea MEN šampon na vlasy Fresh

Množství: 300 ml

Cena: 19,90 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

3. Balea MEN antiperspirant roll-on Fresh

Množství: 50 ml

Cena: 19,90 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

4. Balea MEN gel na holení Fresh

Množství: 200 ml

Cena: 39,90 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

5. Balea MEN voda po holení Fresh

Množství: 100 ml

Cena: 69,90 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

6. Balea MEN jednorázová holítka

Množství: 10 ks

Cena: 34,90 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

7. Balea MEN balzám na rty Active Care

Množství: 4,8 g

Cena: 29,90 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

Zdroj: www.dm.cz

Další články

Další články od dm

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

České Budějovice, 24.10.2024. Produkty s šarží 05.10.2025 vykazují nadlimitní mikrobiologickou kontaminaci bakterií Lactobacillus Plantarum. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu. Ostatní šarže a jiné produkty značky TIERRA VERDE nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| dm
Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

České Budějovice, 24.10.2024. V uplynulém obchodním roce (1. října 2023–30. září 2024) společnost dm drogerie markt opět výrazně investovala do své cenové pozice na trhu: v předchozích dvanácti měsících byl nárůst prodejních cen v nákupním koši dm opět nižší než inflace vyjádřená přírůstkem průměrného indexu spotřebitelských cen. Současně byly navýšeny investice do digitálních platforem a služeb, nového designu prodejen, udržitelných konceptů a spolupracovníků. Zákazníci tyto iniciativy ocenili nárůstem obratu o 11,12 %. Nad hranici 5 miliard eur (5,248 miliardy eur) se poprvé vyšplhal obrat zemí podskupiny dm, kterou tvoří mateřská společnost dm Rakousko spolu se svými dceřinými společnostmi dm Česká republika, dm Maďarsko, dm Slovensko, dm Slovinsko, dm Chorvatsko, dm Srbsko, dm Bosna a Hercegovina, dm Rumunsko, dm Bulharsko, dm Severní Makedonie a dm Itálie.
| dm
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

České Budějovice, 09.10.2024. Z důvodu možné mikrobiologické kontaminace se nedoporučuje konzumace tohoto produktu. Zdravotní riziko je považováno za nízké, ale u citlivých jedinců, jako jsou malé děti, se mohou vyskytnout žaludeční a střevní potíže. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu s uvedenými daty minimální trvanlivosti. Ostatní data minimální trvanlivosti a jiné produkty značky babylove nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| dm
Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

České Budějovice, 01.10.2024. Sociální odpovědnost je součástí filozofie dm a je vlastní i jejím zákazníkům. Ti měli možnost od 20. do 29. září přispět na sbírku SOS Povodně Česká republika organizace Člověk v tísni i prostřednictvím dm. Výzvu k pomoci vyslyšeli zákazníci ve všech 259 prodejnách dm po celé republice. Minimální výše příspěvku byla 50 Kč, maximální neomezená. Pomoc ze všech krajů jako výraz solidarity a podpory nyní směřuje do nejvíce postižených oblastí.
| dm
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

S ohledem na aktuální povodně a jejich devastující dopad na postižené lokality se společnost dm rozhodla opět aktivně podpořit ty, kteří to nejvíce potřebují. V souladu s filozofií příkladného působení, pomoci a solidarity proto připravuje materiální a finanční pomoc v celkové výši 3,4 milionu Kč.
| dm
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

České Budějovice, 17.09.2024. „Naše podpora zahrnuje materiální pomoc, kterou představuje více než 70 000 produktů, převážně z oblasti čisticích a úklidových prostředků, v celkové výši přibližně 2 miliony Kč. Produkty budeme distribuovat do postižených lokalit ve spolupráci s Potravinovými bankami a organizací Člověk v tísni. Dále jsme se rozhodli poskytnout finanční dar ve výši 1,4 milionu Kč, který stejně jako materiální pomoc rozdělíme mezi výše uvedené organizace. Věříme, že naše iniciativa přispěje k podpoře těch, kteří byli povodněmi zasaženi,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.
| dm
Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm opět rozšiřuje sortiment. Na trh uvádí dvě nové privátní značky z oblasti péče o matku a dítě a péče o pleť. Celkem devatenáct nových produktů vzniklo ve spolupráci s odbornicemi a rozšířilo portfolio stávajících 30 dm značek, které se vyznačují vysokou kvalitou za výhodnou cenu.
| dm
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm opět investuje do cen a nabízí zákazníkům ještě výhodnější nákupy než dosud. V těchto dnech spouští další vlnu zlevnění a od 29. srpna 2024 postupně sníží ceny u více než 1 600 produktů v prodejnách dm i online shopu dm.cz.
| dm
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

České Budějovice, 29.08.2024. Cenová politika dm je na českém trhu unikátní. Společnost zvolila strategii dlouhodobých cen, díky které mají zákazníci jistotu, že každé snížení ceny trvá minimálně čtyři měsíce, během nichž může dojít jedině k jejímu dalšímu snížení. Společnost se tak vymezuje proti nárazovým slevovým akcím, které využívají jiní prodejci.
| dm
Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
| dm