dm··6 min

Polovina mužů považuje péči o vzhled za nutné zlo. Při nákupu kosmetiky je nejvíce zajímá cena a vůně

PRŮZKUM

České Budějovice, 14.12.2023 – Nákup kosmetiky zvládají více než dvě třetiny mužů samy, nejdůležitější je pro ně přitom nízká cena a také vůně. Pleťový krém používá jen asi polovina z nich a make-up nebo lak na nehty zatím pomalu objevuje pouze nejmladší generace. Ukazují to výsledky aktuálního průzkumu agentury STEM/MARK pro společnost dm drogerie markt.

Polovina mužů považuje péči o vzhled za nutné zlo

Při nakupování kosmetických přípravků je u mužů na prvním místě cena, poté následuje vůně společně s věrností oblíbené značce. V průzkumu zpracovaném agenturou STEM/MARK pro společnost dm, který se zabýval vztahem mužů k péči o vlastní zevnějšek, uvedly výhodnou cenu jako důležitý faktor při výběru kosmetiky více než dvě třetiny oslovených. Pro 43 % z nich je důležitá vůně a 41 % v obchodě opakovaně sahá po oblíbených značkách. Jen pětina mužů si vybírá produkty podle slevových akcí nebo na doporučení známých.

„Výsledek průzkumu je v souladu s dlouhodobou strategií dm, protože u produktů místo krátkodobých slevových akcí garantujeme dlouhodobě výhodné ceny. Mužští zákazníci u nás kromě toho najdou bohatý výběr kvalitních produktů našich privátních značek, jejichž ceny je rozhodně potěší. Navíc je v prodejně snadno najdou na jednom místě díky černé barvě regálu,“ popisuje Jiří Peroutka, manažer komunikace dm.

Mladí muži se častěji zajímají o účinek a ekologický dopad

Průzkum dále ukázal, že vůně a značka jsou důležitější spíše pro starší věkové kategorie. Oproti tomu ve věkové kategorii do 29 let přikládají větší význam deklarovanému účinku (23 %), ekologickému dopadu (13 %), ale také doporučením influencerů (5 %).

Kosmetické produkty si 69 % mužů kupuje nejčastěji samo. Při pohledu na různé věkové kategorie se ukazuje, že postupem věku podíl samostatně nakupujících mužů klesá a tento úkol častěji přenechávají svým partnerkám, případně partnerům.

Muži chtějí vonět

Příjemná vůně je u mužů prioritou nejen při nákupu, ale i při každodenní hygieně. Použití deodorantu nebo aplikace vůně jsou nejčastější činností v péči o zevnějšek. Více než pětina mužů si také vícekrát za týden čistí pleť a zastřihává vousy. „Na druhou stranu polovina mužů vůbec nikdy nepoužívá pleťový krém a 70 % nikdy neprovádí peeling. Obecně platí, že péči o pleť se více věnují mladší generace mužů. Například čistění pleti alespoň jednou týdně provádí více než polovina (51 %) mužů do 39 let. Více než polovina mužů do 24 let si pleť čistí i několikrát týdně,“ doplnil Jiří Peroutka.

Z kosmetických produktů muži nejčastěji používají sprchový gel a deodorant. Dvě třetiny uvedly, že každý den. Dále mezi nejpoužívanější produkty patří šampon a vůně, po nichž alespoň jednou týdně sahají více než tři čtvrtiny mužů. Přípravky na vousy, pleťový krém nebo kondicionér používá minimálně jednou za týden čtvrtina mužů.

Péči o vzhled považuje polovina mužů za nutné zlo

Vztah k péči o vlastní zevnějšek je u mužů dost rozporuplný. „Jako součást běžné denní rutiny ji vnímá 9 z 10 mužů, polovina ji ale zároveň považuje za nutné zlo. Třetině mužů péče o vlastní zevnějšek připadá zženštilá a pro třetinu oslovených je to způsob relaxace,“ vysvětluje Jiří Peroutka.

Péči o vlastní vzhled většina mužů není ochotná věnovat příliš času. Tři z pěti mužů jí nevěnují dohromady ani hodinu za celý týden a tento čas poté dál klesá s věkem. Ve věkové kategorii 18–29 let věnuje péči o zevnějšek alespoň hodinu týdně téměř polovina mužů. V nejstarší věkové kategorii 55–64 let je to pouze 28 %.

Dekorativní kosmetiku používají výjimečně

Líčení nebo lakování nehtů se častěji než jednou měsíčně věnují jen 3 % mužů. V nejmladší věkové kategorii od 18 do 24 let už je to však čtyřikrát častěji oproti průměru. Naopak u starších věkových kategorií je to naprostá výjimka. Z produktů, které používají muži minimálně jednou měsíčně, nejčastěji jmenovali make-up, pudr a také oční stíny.

Vysoká kvalita dm produktů za nízkou cenu: (Fotografie produktů si můžete stáhnout zde.)

1. Balea MEN sprchový gel Fresh

Množství: 300 ml

Cena: 19,90 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

2. Balea MEN šampon na vlasy Fresh

Množství: 300 ml

Cena: 19,90 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

3. Balea MEN antiperspirant roll-on Fresh

Množství: 50 ml

Cena: 19,90 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

4. Balea MEN gel na holení Fresh

Množství: 200 ml

Cena: 39,90 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

5. Balea MEN voda po holení Fresh

Množství: 100 ml

Cena: 69,90 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

6. Balea MEN jednorázová holítka

Množství: 10 ks

Cena: 34,90 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

7. Balea MEN balzám na rty Active Care

Množství: 4,8 g

Cena: 29,90 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

Zdroj: www.dm.cz

Zadavatel
dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Další články od dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun
dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci
dm

Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

Symbolicky na Mezinárodní den menstruace, který připadá na 28. května, startuje nová kampaň dm na podporu ženského zdraví. Společnost dm si k této příležitosti nechala zpracovat rozsáhlý mezinárodní průzkum o ženském zdraví a menstruaci, který ukázal, že pro spoustu žen je obtížné o těchto tématech mluvit, přičemž naprosté většině z nich menstruace přináší stres, bolest a další nepříjemné pocity. Pro třetinu oslovených žen je navíc finanční zátěží. V následujícím období se proto dm zaměří na fyzické, duševní a emocionální zdraví žen s cílem zbavit menstruaci a její projevy nálepky tabuizovaného tématu.
Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku
dm

Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku

Společnost dm otevřela nový velkoobjemový sklad v Ostředku o rozloze 21 tisíc metrů čtverečních. Přesunula sem produkty z dosavadního skladu v Divišově, který už kapacitně přestával stačit. Nové distribuční centrum vzniklo v areálu Prologis Park Prague D1 Ostředek.
Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách
dm

Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách

Společnost dm změní od června 2024 strukturu pozic ve všech prodejnách dm v Česku. Pro zlepšení produktivity práce a zajištění hladkého chodu jednotlivých směn nově zavede pozici zástupce/zástupkyně vedoucí/ho prodejny. Změna se dotkne všech 256 českých prodejen dm.
3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení
dm

3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení

Jako podklad líčení volíme hydratační a rozjasňující krémy se SPF faktorem. Letošnímu roku vládne rozjasněný odlehčený vzhled, ke kterému vám pomůžou BB krémy a podkladové báze ve formě tintů a lehkých make-upů. Korektor používáme na lokální projasnění technikami vytvářejícími lifting. Trendy jsou stále krémové kontury a tvářenky. Lehké textury produktů ocení zejména zralá pleť, kde obzvlášť platí pravidlo méně je více.
Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám
dm

Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám

Společnost dm nechává v nové jarní kampani Beauty rozkvést fantazii. Kampaň se inspiruje přírodou a přináší barvy a nové nápady, které pomáhají vystoupit z každodenní šedi a stereotypu. Kromě dekorativní kosmetiky se zaměří na sortiment péče o pleť a pokožku, produkty se SPF i péči o vlasy. Součástí kampaně je výzva dm beauty challenge, ve které budou talentovaní make-up artisté soutěžit v napínavých duelech.
Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad
dm

Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad

Obalové fólie používané při přepravě zboží do prodejen společnosti dm drogerie markt nacházejí nové využití. Česká firma MATEO PACKING s.r.o je vykupuje jako sběrnou surovinu a vyrábí z nich pytle na odpadky. Tuto novinku z recyklovaného materiálu si pak mohou zákazníci koupit v prodejnách dm.
Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád
dm

Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád

Na sociálních sítích se objevují podvodné nabídky brigád pro společnost dm drogerie markt. Nejčastěji se jedná o roznos letáků nebo kompletaci obálek. Poznáte je zejména podle požadavků na elektronické zaslání kopie osobních dokladů a následné potvrzení elektronické platby.
Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti
dm

Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti

Na 20. února připadá Světový den sociální spravedlnosti, který vyhlásila OSN na podporu myšlenek rovných příležitostí, solidarity a respektu ve všech oblastech života. Společnost dm dlouhodobě upozorňuje na situaci znevýhodněných lidí ve společnosti. Podporuje projekty pomáhající lidem v nouzi, svou firemní kulturu zakládá na dialogu a diverzitu vnímá jako zdroj energie, kreativity a nových impulsů.
Jak potěšit svou lásku na Valentýna? Tipy na překvapení, která nezklamou
dm

Jak potěšit svou lásku na Valentýna? Tipy na překvapení, která nezklamou

Blíží se den svatého Valentýna, který s očekáváním vyhlížejí všichni zamilovaní. Oblíbený zimní svátek zasvěcený lásce, kdy se lidé vyznávají ze vzájemné náklonnosti a sdílejí radost. Ještě nevíte, jak drahou polovičku potěšit? Nechte se inspirovat a přichystejte překvapení v podobě společné romantické koupele, masáže nebo vlastnoručně připravené večeře.