E.ON··4 min

Operátoři společnosti E.ON odbavili na zákaznické lince meziročně o 5 % více dotazů

E.ON

E.ON

Energetická skupina E.ON v České republice patří do skupiny E.ON SE, která je největším soukromým poskytovatelem energetických služeb v Evropě a zásobuje elektřinou a plynem na 15 milionů zákazníků. Česká energetická skupina E.ON zásobuje prostřednictvím své více jak 65 000 km dlouhé distribuční sítě elektřinou 1,2 milionu zákazníků, zejména v jižních Čechách a na jižní Moravě. Její tržní podíl v tomto sektoru činí 20 %. V oblasti plynu disponuje více jak 4 000 km dlouhou sítí a její podíl na trhu s plynem v České republice činí téměř 11 %.

Tisková zpráva

„Uplynulý rok přinesl v energetice nová témata, která se dotkla nás všech. Vzrůstající ceny plynu a elektřiny, vládní pomoc a řada dalších přinesla mnoho podnětů, na které jsme museli ve zvýšené míře reagovat. Posílili jsme kapacity kmenových operátorů a přidali i externí call centra. Díky nasazení všech pracovníků E.ONu i značnému pokroku v digitalizaci se nám podařilo naprostou většinu požadavků našich zákazníků vyřešit k jejich spokojenosti. Svědčí o tom i fakt, že jsme zaznamenali nejvyšší spokojenost klientů s našimi zákaznickými službami v historii. Jsem rád, že po složitém období jim teď můžeme pomoci i s pozitivnějšími tématy, jako je například zlevnění našich ceníků pod vládní strop,“ říká Tomáš Bělohoubek, jednatel společnosti E.ON Česká republika.

Pracovníci zákaznické linky protelefonovali v roce 2022 s klienty zhruba 4,4 milionu minut. Nejčastěji vyřizovali požadavky spojené s ověřováním plateb, dotazy na produkty a ceny, přepisy odběrných míst či fakturace. Nejvytíženějším dnem byl 10. říjen 2022, kdy operátoři vyřídili na 10 500 hovorů.

„Celý podzim byl velmi specifický. Nastala nová situace, kdy začaly platit legislativní změny. Lidé k nám často volali a ptali se na podmínky příspěvku v rámci úsporného tarifu, anebo jak bude fungovat zastropování cen, které začalo platit letos. Zákazníkům jsme ochotně pomohli a vše dořešili po telefonu. Dále jsme klienty směrovali na internetové stránky www.eon.cz a primárně na portál a do mobilní aplikace Energie24, kde mohou své požadavky řešit pohodlně kdykoliv a kdekoliv online,“ přibližuje Marcel Abraham, vedoucí retail centra E.ON.

Trendem je mobilní aplikace

Meziročně vzrostl počet registrací do portálu Energie24 o více než pětinu. Zákazníci nejčastěji řešili odhad vyúčtování, změnu záloh a provádění samoodečtu. Dále např. aktualizovali své údaje, zjišťovali obsahy smluv či stahovali elektronické faktury. Všechny tyto, ale i další úkony lze provést i přes mobilní aplikaci Energie24 dostupnou již několik let zdarma v obchodech Google Play nebo Apple AppStore. V současnosti přes ni do portálu vstupuje 62 % zákazníků.

Společnost E.ON vychází vstříc i konzervativnějším klientům, kteří preferují osobní kontakt. Těm nabízí služby ve svých kamenných poradenských centrech v Brně a Českých Budějovicích. Lidé zde najdou kompletní servis jako na zákaznické lince či v online portále. „Zákazníci navštěvují poradenská centra v případech, kdy je pro ně příjemnější komunikovat s konkrétním osobou, jedná se zejména o složitější témata, s nimiž se nesetkávají denně, jako jsou technické požadavky či pohledávky,“ dodává Marcel Abraham.

Klesá počet případů řešených přes ombudsmana

I zákazníci společnosti E.ON mají svého ombudsmana. Na něj se obracejí, když nejsou spokojeni s řešením své reklamace nebo stížnosti standardní cestou. Ombudsman jejich podání znovu prozkoumá a soustředí se nejen na to, jestli všechno proběhlo věcně správně a v souladu s platnými pravidly a zákony, ale také na to, jestli náhodou nejsou potřeby zákazníka opodstatněné i bez ohledu na platnou legislativu. Vloni řešil ombudsman E.ONu 213 případů, což je o 13 % méně než v roce 2021. Většinu přezkoumaných případů tvořila témata spojená s fotovoltaickými elektrárnami, smlouvami a platbami, přepisy, fakturacemi či změnou dodavatele.

Zdroj: www.eon.cz

Další články

Další články od E.ON

E.ON otevírá v Českých Budějovicích svůj největší dobíjecí hub v tuzemské síti E.ON Drive

E.ON otevírá v Českých Budějovicích svůj největší dobíjecí hub v tuzemské síti E.ON Drive

Nových pět dobíjecích stanic a výkon 1 000 kW. U českobudějovického hypermarketu Globus je otevřen nový dobíjecí hub, který řidičům elektromobilů nabídne nejvýkonnější dobíjecí stanice v Jihočeském kraji a zároveň disponuje i největším počtem dobíjecích bodů na jednom místě nejen na jihu Čech, ale také v celé síti E.ON Drive v České republice. V novém hubu nabije naráz až deset elektromobilů a když se k tomu přidá dosavadní 50 kW stanice, nabíjet v této lokalitě může až dvanáct vozů najednou.
| E.ON
Je větší a modernější. V karlínské Rustonce E.ON otevřel svým zákazníkům novou pobočku

Je větší a modernější. V karlínské Rustonce E.ON otevřel svým zákazníkům novou pobočku

Trend posledních let je jasný. Vyřídit si vše, co se týká energií, online, snadno a bez čekání. Pro zákazníky E.ONu je právě tohle čím dál větší samozřejmost. Online nástroje v současnosti využívá více než 67 % klientů společnosti. Přesto však existují momenty, kdy je osobní kontakt potřebný, a proto má E.ON po celém Česku širokou síť 29 poboček. V pondělí 30. září proto slavnostně otevřel novou moderní pobočku v Praze, kterou zákazníci najdou v Karlíně v areálu administrativního komplexu Rustonka.
| E.ON
E.ON dodal Globusu fotovoltaické elektrárny v celkové hodnotě 100 milionů korun

E.ON dodal Globusu fotovoltaické elektrárny v celkové hodnotě 100 milionů korun

Globus využije čtyři z šestnácti střech velkoplošných hypermarketů na fotovoltaiku s celkovou rozlohou 86 469 m2. Na střechách budov v Plzni, Ostravě, Liberci a Havířově bude vyrábět elektřinu pro vlastní spotřebu. Solární elektrárny, které dodala společnost E.ON, mají výkon 3,5 MWp a vyrobit by měly 3 280 MWh za rok. Cena projektu činí 101,3 korun milionu, z toho 22,7 milionů čerpá z Národního plánu obnovy. Globus využívá elektrickou energii nejen k běžnému provozu obchodu, ale také pro pekařské, řeznické a gastronomické výroby, které jsou nedílnou součástí každého jeho hypermarketu.
| E.ON
E.ON Energy Globe zná svého 16. vítěze. Ekologickým projektem roku je rezervace velkých kopytníků

E.ON Energy Globe zná svého 16. vítěze. Ekologickým projektem roku je rezervace velkých kopytníků

Česko už zná jméno letošního nejlepšího ekologického projektu. Vítězem šestnáctého ročníku soutěže E.ON Energy Globe, prestižního tuzemského ocenění v oblasti ekologie a udržitelnosti, se stala světově unikátní milovická rezervace velkých kopytníků, kterou spravuje společnost Česká krajina. V rezervaci pomáhají divocí koně, zubři a pratuři efektivně obnovovat přirozené ekosystémy a celkově prospívají přírodě. Mezi šesticí finalistů rozhodlo o vítězi hlasování veřejnosti na webových stránkách soutěže E.ON Energy Globe. Od konce května do 20. srpna dorazilo přes 19 000 hlasů. Vítěz kromě podpory 500 000 korun na další rozvoj od společnosti E.ON získává i možnost účastnit se světového finále Energy Globe Award. Cenu pro vítěze převzali zástupci rezervace při slavnostním vyhlášení, které bylo součástí druhého ročníku E.ON Ekofestivalu, jež letos proběhl v Brně.
| E.ON
E.ON od října znovu sníží ceny plynu stálým zákazníkům. Oproti začátku tohoto roku bude cena nižší

E.ON od října znovu sníží ceny plynu stálým zákazníkům. Oproti začátku tohoto roku bude cena nižší

Společnost E.ON už podruhé během tohoto roku sníží ceny plynu svým stálým zákazníkům. Nižší ceny se budou od 1. října týkat zhruba 150 000 zákazníků, kteří mají nefixované ceny. Vzhledem k tomu, že k plošnému snižování cen plynu přistoupil E.ON letos už podruhé, ceny za dodávku 1 MWh poklesnou ve srovnání se začátkem roku až o čtvrtinu. Vedle toho mají všichni zákazníci E.ONu stále možnost výrazně si snížit i ceny elektřiny, pokud zvolí dvouleté produkty s fixovanou cenou.
| E.ON
E.ON věnuje nemocnici v ukrajinské Kolomyji solární panely v hodnotě jeden milion korun

E.ON věnuje nemocnici v ukrajinské Kolomyji solární panely v hodnotě jeden milion korun

Další ukrajinská nemocnice se bude moci spolehnout na solární energii. Společnost E.ON se zapojila do projektu Slunce pro Ukrajinu, pořádaného organizací NESEHNUTÍ, a svým darem v podobě solárních panelů podpořila nemocnici v Kolomyji. Nová elektrárna pomůže překonat časté výpadky proudu, které ohrožují stabilní provoz nemocnice. Takové výpadky mohou stát lidské životy. Aktuálně projekt Slunce pro Ukrajinu sbírá prostředky pro dětskou nemocnici v Záporoží.
| E.ON
EG.D podpořilo festival Urban Pictus. V Brně umělci street artem vyzdobili šest trafostanic najednou

EG.D podpořilo festival Urban Pictus. V Brně umělci street artem vyzdobili šest trafostanic najednou

Svítící zeměkoule v noci, abstraktní obrazce i geometrické tvary, anebo energický portrét ženy. Nejen těmito motivy oživila v rámci projektu Street Art distribuční společnost EG.D, která patří do skupiny E.ON, několik svých trafostanic v brněnské části Starý Lískovec. Umělci vůbec poprvé realizovali malby na šesti trafostanicích najednou a poprvé proběhlo jejich malování pod patronátem festivalu Urban Pictus.
| E.ON
Korporátní komunikaci skupiny E.ON v České republice nově vede Martin Pavlíček

Korporátní komunikaci skupiny E.ON v České republice nově vede Martin Pavlíček

V čele korporátní komunikace skupiny E.ON v České republice nově stojí Martin Pavlíček, který do E.ONu přichází ze společnosti MOL, kde v poslední dvou letech vedl marketingovou komunikaci a PR. Ve své nové roli bude mít na starost také agendy public affairs a ESG. Komunikaci E.ONu dosud vedla Martina Slavíková, která se po sedmi letech rozhodla své působení ve společnosti ukončit.
| E.ON
Komunitní sdílení energií startuje. E.ON pomůže zájemcům s registrací i správou skupin

Komunitní sdílení energií startuje. E.ON pomůže zájemcům s registrací i správou skupin

Od 1. srpna letošního roku zahajuje činnost elektroenergetické datové centrum a první zájemci se tak mohou registrovat ke sdílení elektrické energie v České republice v rámci komunit, které by pak reálně mohlo začít v průběhu podzimu. Do této doby bylo sdílení možné jen v bytových domech. Společnost E.ON zájemcům od srpna se sdílením poradí a připravuje i novou službu, kdy zákazníky ke sdílení zaregistruje a bude jejich komunitu také spravovat. Po pilotním testování by měla být k dispozici ve druhé polovině srpna.
| E.ON
E.ON a MAN společně vybudují v Evropě veřejnou síť dobíjecích stanic pro elektrická nákladní vozidla

E.ON a MAN společně vybudují v Evropě veřejnou síť dobíjecích stanic pro elektrická nákladní vozidla

Partnerství významně přispívá k dosažení cílů v oblasti emisí těžkých nákladních vozidel a udržitelné logistiky. Síť dobíjecích stanic pro elektrická nákladní vozidla bude zahrnovat přibližně 400 dobíjecích stanic na přibližně 170 místech po celé Evropě. První lokalita bude otevřena v letošním roce a do konce roku 2025 bude vybudováno přibližně 80 lokalit.
| E.ON