Toyota··7 min

Nové elektromobily a vodíková auta posunou Toyotu k uhlíkové neutralitě

Toyota

Toyota

Toyota je japonská automobilka, kterou založil v roce 1937 Kičiro Tojoda. Je největším výrobcem automobilů na světě a vyrábí jak osobní automobily, tak dodávky, nákladní auta, motory, autobusy, roboty a jiné. Je to zároveň osmá největší společnost světa. Firma sídlí ve městě Tojota v prefektuře Aiči. Pod křídla společnosti spadají i poměrně mladé automobilky Lexus a Scion

Tisková zpráva

Tým globálních a evropských manažerů minulý týden na pravidelné konferenci Kenshiki forum 2023 společnosti Toyota Motor Europe (TME) prezentoval nejnovější elektrifikované produkty a technologie od Toyoty.

Kenshiki v japonštině znamená pochopení, nebo náhled, přičemž letošní akce pořádaná pro více než 300 médií byla zaměřena na bateriové elektromobily, resp. vozidla poháněná vodíkem, která v příštích letech sehrají významnou roli v rámci firemní multi-technologické strategie.

Mobilita pro všechny

Cíl Toyoty, označovaný jako Mobilita pro všechny, a její cíl dosáhnout v Evropě do roku 2040 plné uhlíkové neutrality, celosvětově pak do roku 2050, se promítá do přístupu Toyoty k vývoji nových produktů.

Detailnější pohled na mentální postoj firmy poskytl na fóru Kenshiki Simon Humphries, Chief Branding Officer a vedoucí návrhář společnosti Toyota Motor Corporation: „Z našeho pohledu se mobilita ve své podstatě redukuje na svobodu. Se svobodou přicházejí příležitosti, a my v Toyotě jsme přesvědčeni, že každému by měly být dostupné příležitosti, které mobilita nabízí, bez ohledu na to, kde daný člověk žije nebo za jakých podmínek, aby nikdo nebyl opomenut.“

Zmíněnou ideu potvrzuje multi-technologická strategie Toyoty, která navrhuje nízkoemisní a bezemisní řešení mobility v souladu s konkrétními potřebami daného regionu; produkty naplňující poptávku zákazníků nebo odpovídající podmínkám místní infrastruktury, které jsou však i dostupné, aby na cestě k uhlíkové neutralitě nebyl nikdo opomenut.

Simon Humphries představil několik koncepčních modelů, které budou stát v čele nové generace bateriových elektromobilů Lexus a Toyota; vysvětlil, že nová architektura postavená na stavebnicovém návrhu v kombinaci podvozku Gigacast, minimálního počtu dílů a nového operačního systému Arene přináší větší svobodu návrhářů ve prospěch ještě lepších uživatelských zkušeností.

Atraktivní modelová nabídka budoucích bateriových elektromobilů Toyota a Lexus, která byla na fóru Kenshiki prezentována, se již v příštích letech objeví na evropských cestách – včetně koncepčních modelů Lexus LF-ZC, Toyota FT-Se, Toyota FT-3e, Toyota Sport Crossover a Toyota Urban SUV.

Cesta k uhlíkové neutralitě

TME vloni oznámila svůj cíl v Evropě do roku 2040 dosáhnout úplné uhlíkové neutrality.

Toyota ve svých evropských provozech a výrobních závodech do roku 2030 splní cíle uhlíkové neutrality v rozsahu 1 a 2 iniciativy SBTi.

V rámci plnění rozsahu 3 pak Toyota v roce 2035 dosáhne stoprocentní dekarbonizace nových prodávaných vozidel, resp. do roku 2040 úplné uhlíkové neutrality hodnotového řetězce a logistiky – kde TME již nyní úspěšně začíná využívat elektrické nákladní vozy poháněné vodíkovými palivovými články na čtyřech klíčových logistických trasách z Belgie do Německa, Francie a Nizozemí.

Rozšíření nabídky bateriových elektromobilů

Střednědobý plán uvádění produktů TME popsal Jošihiro Nakata, prezident a CEO společnosti Toyota Motor Europe: „I nadále budeme nabízet různorodé technologie zaměřené na dekarbonizaci, ale zároveň postupně zvyšovat počty bezemisních vozidel, která zákazníkům nabízíme.“

Zastoupení elektrifikovaných modelů Toyota na evropských trzích již dnes činí 71 % a do roku 2024 by se mělo zvýšit na 75 %; podíl dále poroste s tím, jak se budou nové bateriové elektromobily stále více promítat do objemů prodeje značky.

Do roku 2026 bude TME nabízet přibližně 15 různých bezemisních vozidel značky Toyota, od osobních vozů až po lehké užitkové automobily, přičemž zastoupení bateriových elektromobilů v evropských prodejích Toyoty by mělo přesahovat 20 %, tedy více než 250 000 vozidel ročně.

Na adresu vodíku pak Jošihiro Nakata vysvětlil, že Toyota je i nadále pevně přesvědčena o jeho významu pro snižování uhlíkových emisí v rámci evropské mobility, zejména v souvislosti s rozšiřující se infrastrukturou a dostupností zeleného vodíku.

Vodíková strategie Toyoty zahrnuje hned několik odvětví mobility; v oblasti osobních vozů Toyota nabízí Mirai a nově uváděný model Crown. V oblasti užitkových vozidel pak TME prostřednictvím svého závodu Hydrogen Factory Europe začleňuje stávající technologie palivových článků do nákladních vozidel, linkových a dálkových autobusů, člunů – a pick-upů, jak dokládá i prototyp Hiluxu poháněný vodíkovým palivovým článkem, prezentovaný na fóru Kenshiki.

Další rozvoj vodíkové technologie Toyota podpoří v roce 2026 uvedením třetí generace systému palivových článků.

Nová Toyota Proace Max završuje modelovou nabídku Toyota Professional

Modelovou nabídku lehkých užitkových vozů Toyota Professional završuje nový velký van Proace Max, nabízený ve třech různých délkách a výškách k naplnění různorodé poptávky zákazníků.

Nová Toyota Proace Max je podobně jako sesterské modely k dispozici rovněž s bateriovým elektrickým pohonem (s dojezdem 420 km podle WLTP) pro snadný přístup do bezemisních zón v centrech měst.

Proace Max společně s modernizovanými modely Proace a Proace City nabídne zákazníkům široké možnosti volby z velkých, středních a malých užitkových vozů – ve všech případech s možností elektrického pohonu.

Důležitým modelem v nabídce Toyota Professional je též Hilux, jakožto tradiční volba profesionálů, kteří kladou důraz na kvalitu, odolnost a spolehlivost. Atraktivitu tohoto modelu v příštím roce podpoří uvedení nové verze s hybridním 48V systémem, vyšším výkonem a točivým momentem při současném snížení spotřeby o 10 %.

Toyota Professional je na dobré cestě, přičemž prodeje v roce 2023 by měly překročit 140 000 vozidel, což znamená nárůst o více než 20 % oproti roku to 2022. Za tímto úspěchem stojí nejen atraktivní produktová nabídka; klíčovou výhodou jsou též oceňované špičkové zákaznické služby v rámci maloobchodní sítě.

Odkaz Toyoty na hrách v Paříži 2024

Matt Harrison, COO společnosti Toyota Motor Europe, v souvislosti s tématem vodíku zdůraznil, že na olympijských hrách v Paříži 2024 se objeví až 10 různých produktů na vodík. Toyota coby celosvětový partner pro mobilitu Mezinárodního olympijského výboru a Mezinárodního paralympijského výboru poskytne flotilu více než 2650 elektrifikovaných osobních automobilů a 700 elektřinou poháněných řešení mobility ‚na poslední kilometr cesty‘.

Matt Harrison vysvětlil, že v rámci těchto řešení se objeví 250 prostředků APM (Accessible People Mover), speciálně upravených pro hry Paříž 2024 a vyráběných v Evropě v souladu s místními podmínkami a potřebami města Paříž: „Toto vozidlo bylo navrženo ‚na poslední kilometr cesty‘ do cíle a přepravu lidí se speciálními potřebami. Po skončení her se flotila vozidel APM stane součástí našeho dědictví trvale udržitelné mobility pro Paříž.“

Po hlavním setkání Kenshiki následovala řada detailních prezentací produktů a technologií:

• Toyota Deep Dive

• Světová premiéra: Urban SUV Concept

• Evropská premiéra: Sport Crossover Concept

• Evropská premiéra: Toyota FT-3e

• Evropská premiéra: koncepční model Toyota FT-Se

• Land Cruiser: zahájení online rezervací

• Toyota Professional (vč. detailních informací o modelech PROACE a PROACE CITY)

• Nová Toyota PROACE MAX

• Nový Hilux Hybrid 48V

• Lexus Deep Dive

• Tisková informace k dynamické prezentaci LBX

• Řešení mobility pro Paříž 2024

Zdroj: www.toyotanews.eu

Další články

Další články od Toyota

Toyota připravila podzimní roadshow zaměřenou na užitkové vozy Professional

Toyota připravila podzimní roadshow zaměřenou na užitkové vozy Professional

České zastoupení automobilky Toyota i letos startuje podzimní turné po svých dealerstvích. Tentokrát bude Toyota Professional Roadshow zaměřena na prezentaci kompletní řady užitkových vozů a uskuteční se po celé ČR od 9. září do 11. listopadu.
| Toyota
Toyota v srpnu upevnila pozici dvojky na českém trhu

Toyota v srpnu upevnila pozici dvojky na českém trhu

Automobilka Toyota v srpnu prodala 1967 vozů a s tržním podílem 10,5 procenta upevnila pozici druhé nejprodávanější značky na českém trhu. Zatímco celý trh zaznamenal v osmém měsíci meziroční pokles o téměř devět procent, Toyota udržela prodeje na loňské úrovni.
| Toyota
V rámci zářijového Toyota Víkendu budou modely Toyota C-HR i benzínový Yaris a Corolla k dostání za výhodné ceny

V rámci zářijového Toyota Víkendu budou modely Toyota C-HR i benzínový Yaris a Corolla k dostání za výhodné ceny

Zářijový Toyota Víkend by měli využít všichni, kdo si chtějí pořídit benzínovou variantu oblíbených modelů dříve, než se úplně přestane vyrábět.
| Toyota
Toyota vyprodává benzínové modely Yaris a Corolla Sedan v akční nabídce Klasik

Toyota vyprodává benzínové modely Yaris a Corolla Sedan v akční nabídce Klasik

Toyota připravila speciální edici skladových vozů Yaris a Corolla Sedan s benzínovým motorem 1,5 pod názvem Klasik. Nabízí je s cenovým zvýhodněním 65 000 korun, respektive 188 000 korun. Po vyprodání skladových zásob se tyto vozy již nebudou vyrábět.
| Toyota
Toyota ocenila nejlepší evropské prodejce, mezi nimi příbramské dealerství Toyota Dolák

Toyota ocenila nejlepší evropské prodejce, mezi nimi příbramské dealerství Toyota Dolák

Toyota Dolák Příbram získala prestižní ocenění Ichiban, které společnost Toyota Motor Europe (TME) každoročně udílí několika prodejcům, kteří dosáhli mimořádných výsledků zákaznických služeb.
| Toyota
Toyota otevřela v Paříži v rámci olympiády park mobility

Toyota otevřela v Paříži v rámci olympiády park mobility

Automobilka Toyota v rámci olympijských a paralympijských her provozuje v Paříži vlastní park, který je přehlídkou různých typů mobility. Park nedaleko Eiffelovy věže je přístupný hostům Toyoty a pozvaným návštěvníkům po dobu trvání her, přístupný běžné veřejnosti bude ve dnech 9.–10. září 2024.
| Toyota
Vozy Toyota (nejen) s plug-in hybridním pohonem teď pořídíte výhodněji

Vozy Toyota (nejen) s plug-in hybridním pohonem teď pořídíte výhodněji

Toyota představuje novou akční nabídku, která přináší většinu osobních modelů za výhodnější cenu a tentokrát je mezi nimi i větší zastoupení vozů s plug-in hybridním pohonem.
| Toyota
Technologie Toyoty se představily na Festivalu rychlosti v Goodwoodu

Technologie Toyoty se představily na Festivalu rychlosti v Goodwoodu

Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, čtyřdenní oslavě motoristického sportu pořádané každým rokem na půdě historického Goodwood House v anglickém Sussexu a zakončené 14. července, představila Toyota širokou škálu technologií, které vyvíjí na podporu uhlíkově neutrální budoucnosti.
| Toyota
Toyota spustila předprodej užitkového modelu Proace Max

Toyota spustila předprodej užitkového modelu Proace Max

Automobilka Toyota zahájila v České republice předprodej svého dosud největšího užitkového modelu Proace Max. Vozidlo o délce 5,4 až 6,36 metru pojme 10 až 17 m3 nákladu. K dispozici bude ve verzi se spalovacím motorem i jako elektromobil. Po provedení VAN se na trhu postupně objeví i jako šasi, platforma a valník. První vozy dorazí na podzim letošního roku.
| Toyota
Toyota Tsusho otevřela zbrusu nové centrum užitkových vozů

Toyota Tsusho otevřela zbrusu nové centrum užitkových vozů

Společnost Toyota Tsusho otevřela v Čestlicích v pořadí druhý autosalon, který je zároveň prvním zcela nově postaveným centrem užitkových vozů Toyota Professional. Showroom o ploše téměř 400 m2 umožní vystavení široké škály modelů užitkových vozů včetně nejnovějšího modelu Proace Max, který přijde na trh již tento podzim.
| Toyota