Toyota··7 min

Nové elektromobily a vodíková auta posunou Toyotu k uhlíkové neutralitě

Toyota

Toyota

Toyota je japonská automobilka, kterou založil v roce 1937 Kičiro Tojoda. Je největším výrobcem automobilů na světě a vyrábí jak osobní automobily, tak dodávky, nákladní auta, motory, autobusy, roboty a jiné. Je to zároveň osmá největší společnost světa. Firma sídlí ve městě Tojota v prefektuře Aiči. Pod křídla společnosti spadají i poměrně mladé automobilky Lexus a Scion

Tisková zpráva

Tým globálních a evropských manažerů minulý týden na pravidelné konferenci Kenshiki forum 2023 společnosti Toyota Motor Europe (TME) prezentoval nejnovější elektrifikované produkty a technologie od Toyoty.

Kenshiki v japonštině znamená pochopení, nebo náhled, přičemž letošní akce pořádaná pro více než 300 médií byla zaměřena na bateriové elektromobily, resp. vozidla poháněná vodíkem, která v příštích letech sehrají významnou roli v rámci firemní multi-technologické strategie.

Mobilita pro všechny

Cíl Toyoty, označovaný jako Mobilita pro všechny, a její cíl dosáhnout v Evropě do roku 2040 plné uhlíkové neutrality, celosvětově pak do roku 2050, se promítá do přístupu Toyoty k vývoji nových produktů.

Detailnější pohled na mentální postoj firmy poskytl na fóru Kenshiki Simon Humphries, Chief Branding Officer a vedoucí návrhář společnosti Toyota Motor Corporation: „Z našeho pohledu se mobilita ve své podstatě redukuje na svobodu. Se svobodou přicházejí příležitosti, a my v Toyotě jsme přesvědčeni, že každému by měly být dostupné příležitosti, které mobilita nabízí, bez ohledu na to, kde daný člověk žije nebo za jakých podmínek, aby nikdo nebyl opomenut.“

Zmíněnou ideu potvrzuje multi-technologická strategie Toyoty, která navrhuje nízkoemisní a bezemisní řešení mobility v souladu s konkrétními potřebami daného regionu; produkty naplňující poptávku zákazníků nebo odpovídající podmínkám místní infrastruktury, které jsou však i dostupné, aby na cestě k uhlíkové neutralitě nebyl nikdo opomenut.

Simon Humphries představil několik koncepčních modelů, které budou stát v čele nové generace bateriových elektromobilů Lexus a Toyota; vysvětlil, že nová architektura postavená na stavebnicovém návrhu v kombinaci podvozku Gigacast, minimálního počtu dílů a nového operačního systému Arene přináší větší svobodu návrhářů ve prospěch ještě lepších uživatelských zkušeností.

Atraktivní modelová nabídka budoucích bateriových elektromobilů Toyota a Lexus, která byla na fóru Kenshiki prezentována, se již v příštích letech objeví na evropských cestách – včetně koncepčních modelů Lexus LF-ZC, Toyota FT-Se, Toyota FT-3e, Toyota Sport Crossover a Toyota Urban SUV.

Cesta k uhlíkové neutralitě

TME vloni oznámila svůj cíl v Evropě do roku 2040 dosáhnout úplné uhlíkové neutrality.

Toyota ve svých evropských provozech a výrobních závodech do roku 2030 splní cíle uhlíkové neutrality v rozsahu 1 a 2 iniciativy SBTi.

V rámci plnění rozsahu 3 pak Toyota v roce 2035 dosáhne stoprocentní dekarbonizace nových prodávaných vozidel, resp. do roku 2040 úplné uhlíkové neutrality hodnotového řetězce a logistiky – kde TME již nyní úspěšně začíná využívat elektrické nákladní vozy poháněné vodíkovými palivovými články na čtyřech klíčových logistických trasách z Belgie do Německa, Francie a Nizozemí.

Rozšíření nabídky bateriových elektromobilů

Střednědobý plán uvádění produktů TME popsal Jošihiro Nakata, prezident a CEO společnosti Toyota Motor Europe: „I nadále budeme nabízet různorodé technologie zaměřené na dekarbonizaci, ale zároveň postupně zvyšovat počty bezemisních vozidel, která zákazníkům nabízíme.“

Zastoupení elektrifikovaných modelů Toyota na evropských trzích již dnes činí 71 % a do roku 2024 by se mělo zvýšit na 75 %; podíl dále poroste s tím, jak se budou nové bateriové elektromobily stále více promítat do objemů prodeje značky.

Do roku 2026 bude TME nabízet přibližně 15 různých bezemisních vozidel značky Toyota, od osobních vozů až po lehké užitkové automobily, přičemž zastoupení bateriových elektromobilů v evropských prodejích Toyoty by mělo přesahovat 20 %, tedy více než 250 000 vozidel ročně.

Na adresu vodíku pak Jošihiro Nakata vysvětlil, že Toyota je i nadále pevně přesvědčena o jeho významu pro snižování uhlíkových emisí v rámci evropské mobility, zejména v souvislosti s rozšiřující se infrastrukturou a dostupností zeleného vodíku.

Vodíková strategie Toyoty zahrnuje hned několik odvětví mobility; v oblasti osobních vozů Toyota nabízí Mirai a nově uváděný model Crown. V oblasti užitkových vozidel pak TME prostřednictvím svého závodu Hydrogen Factory Europe začleňuje stávající technologie palivových článků do nákladních vozidel, linkových a dálkových autobusů, člunů – a pick-upů, jak dokládá i prototyp Hiluxu poháněný vodíkovým palivovým článkem, prezentovaný na fóru Kenshiki.

Další rozvoj vodíkové technologie Toyota podpoří v roce 2026 uvedením třetí generace systému palivových článků.

Nová Toyota Proace Max završuje modelovou nabídku Toyota Professional

Modelovou nabídku lehkých užitkových vozů Toyota Professional završuje nový velký van Proace Max, nabízený ve třech různých délkách a výškách k naplnění různorodé poptávky zákazníků.

Nová Toyota Proace Max je podobně jako sesterské modely k dispozici rovněž s bateriovým elektrickým pohonem (s dojezdem 420 km podle WLTP) pro snadný přístup do bezemisních zón v centrech měst.

Proace Max společně s modernizovanými modely Proace a Proace City nabídne zákazníkům široké možnosti volby z velkých, středních a malých užitkových vozů – ve všech případech s možností elektrického pohonu.

Důležitým modelem v nabídce Toyota Professional je též Hilux, jakožto tradiční volba profesionálů, kteří kladou důraz na kvalitu, odolnost a spolehlivost. Atraktivitu tohoto modelu v příštím roce podpoří uvedení nové verze s hybridním 48V systémem, vyšším výkonem a točivým momentem při současném snížení spotřeby o 10 %.

Toyota Professional je na dobré cestě, přičemž prodeje v roce 2023 by měly překročit 140 000 vozidel, což znamená nárůst o více než 20 % oproti roku to 2022. Za tímto úspěchem stojí nejen atraktivní produktová nabídka; klíčovou výhodou jsou též oceňované špičkové zákaznické služby v rámci maloobchodní sítě.

Odkaz Toyoty na hrách v Paříži 2024

Matt Harrison, COO společnosti Toyota Motor Europe, v souvislosti s tématem vodíku zdůraznil, že na olympijských hrách v Paříži 2024 se objeví až 10 různých produktů na vodík. Toyota coby celosvětový partner pro mobilitu Mezinárodního olympijského výboru a Mezinárodního paralympijského výboru poskytne flotilu více než 2650 elektrifikovaných osobních automobilů a 700 elektřinou poháněných řešení mobility ‚na poslední kilometr cesty‘.

Matt Harrison vysvětlil, že v rámci těchto řešení se objeví 250 prostředků APM (Accessible People Mover), speciálně upravených pro hry Paříž 2024 a vyráběných v Evropě v souladu s místními podmínkami a potřebami města Paříž: „Toto vozidlo bylo navrženo ‚na poslední kilometr cesty‘ do cíle a přepravu lidí se speciálními potřebami. Po skončení her se flotila vozidel APM stane součástí našeho dědictví trvale udržitelné mobility pro Paříž.“

Po hlavním setkání Kenshiki následovala řada detailních prezentací produktů a technologií:

• Toyota Deep Dive

• Světová premiéra: Urban SUV Concept

• Evropská premiéra: Sport Crossover Concept

• Evropská premiéra: Toyota FT-3e

• Evropská premiéra: koncepční model Toyota FT-Se

• Land Cruiser: zahájení online rezervací

• Toyota Professional (vč. detailních informací o modelech PROACE a PROACE CITY)

• Nová Toyota PROACE MAX

• Nový Hilux Hybrid 48V

• Lexus Deep Dive

• Tisková informace k dynamické prezentaci LBX

• Řešení mobility pro Paříž 2024

Zdroj: www.toyotanews.eu

Další články

Další články od Toyota

Toyota otevřela v Kolíně logistický Mega Hub za 425 milionů

Toyota otevřela v Kolíně logistický Mega Hub za 425 milionů

Společnost Toyota Motor Europe (TME) v Kolíně slavnostně otevřela svůj první Mega Hub zajišťující logistické služby vozidel Toyota a Lexus. Kolínský Mega Hub, do jehož vybudování automobilka investovala 17 milionů eur, v přepočtu asi 425 milionů korun, je největším Toyota zařízením svého druhu v Evropě a disponuje kapacitou až pro 350 000 vozidel ročně. Nový Mega Hub bude obsluhovat Německo, Rakousko, Česko, Slovensko, Maďarsko a Polsko, a přispěje tak ke zkrácení čekacích lhůt zájemců o vozy Toyota a Lexus. Äreál je prostřednictvím železnice propojen s několika evropskými výrobními závody Toyota, což napomůže k výraznému snížení uhlíkové stopy vlivem logistiky vozidel.
| Toyota
Listopadový Toyota Víkend nabídne (nejen) končící modely za výhodnější ceny

Listopadový Toyota Víkend nabídne (nejen) končící modely za výhodnější ceny

V listopadu proběhne poslední Toyota Víkend letošního roku a přinese s sebou také poslední akční nabídku oblíbených modelů i výhodné ceny příslušenství.
| Toyota
Suzuki a Toyota prohloubí spolupráci v oblasti elektrifikovaných vozidel

Suzuki a Toyota prohloubí spolupráci v oblasti elektrifikovaných vozidel

Společnosti Suzuki Motor Corporation a Toyota Motor Corporation se rozhodly posílit spolupráci, kdy Suzuki bude Toyotě dodávat SUV s čistě elektrickým pohonem (BEV) z vlastního vývoje Suzuki. Výroba nového modelu by měla být spuštěna na jaře 2025 v indickém závodu Suzuki Motor Gujarat.
| Toyota
Toyota ve Velké Británii už vyrobila pět milionů vozů

Toyota ve Velké Británii už vyrobila pět milionů vozů

Společnost Toyota Motor Europe ve svém závodu v Burnastonu v hrabství Derbyshire oslavila výrobu vozu s pořadovým číslem pět milionů. Milníkem je hybridní hatchback Corolla GR Sport, který sjel z montážní linky v tomto měsíci. Nejnovější úspěch potvrzuje roli Burnastonu coby klíčového hráče v rámci evropské výrobní sítě Toyota a automobilového průmyslu ve Velké Británii. Závod, do nějž Toyota od jeho založení v roce 1989 investovala přes 3,25 mld. eur, tradičně využívá nejmodernější technologie a výrobní postupy.
| Toyota
Nová Toyota Aygo X JBL Edition

Nová Toyota Aygo X JBL Edition

Na přítomnost výkonného a dynamického prémiového audiosystému JBL v Toyotě Aygo X upozorňuje nová výrazná speciální edice s označením Aygo X JBL Edition. Při té příležitosti vznikl i speciální playlist „The Sound of Noise“, který je k dispozici na streamovacích platformách Spotify, Apple Music a Deezer.
| Toyota
Nechte svůj vůz před sezónou zkontrolovat, zimní kola i příslušenství pořídíte za nižší ceny

Nechte svůj vůz před sezónou zkontrolovat, zimní kola i příslušenství pořídíte za nižší ceny

Přesnější by bylo, kdyby se zimním pneumatikám říkalo „pneumatiky do chladného počasí“. Když totiž teplota klesá pod 7 stupňů, letní gumy ztrácí trakci, pružnost i přilnavost a stávají se nebezpečnými. Naopak zimní pneumatiky zůstávají vláčné i v mrazech. Kromě toho mají speciální vzor, který ještě zlepšuje přilnavost nejen v chladu, ale i na mokru a ledu.
| Toyota
Poslední možnost pořídit si v Česku Toyotu Highlander, zákazníci ušetří až 291 000 korun

Poslední možnost pořídit si v Česku Toyotu Highlander, zákazníci ušetří až 291 000 korun

České zastoupené automobilky Toyota přichystalo od října akční nabídku svého největšího SUV modelu Highlander. V rámci akce Final Edition jej nyní zákazníci pořídí se slevou 15 procent, tedy až 291 000 korun. Pro ČR je dostupných 100 posledních kusů, poté model v Evropě končí.
| Toyota
Prodejce Toyoty Autostyl otevřel v Trutnově unikátní prémiový showroom pro ojeté vozy

Prodejce Toyoty Autostyl otevřel v Trutnově unikátní prémiový showroom pro ojeté vozy

Prodejce vozů Autostyl Trutnov otevřel zcela nový prémiový showroom Toyota Prověřené vozy zaměřený na ojeté vozy. Vznikl rekonstrukcí budovy bývalé textilky z poloviny 19. století v Horské ulici a nabízí prostor až pro 100 aut. V Česku jde již o druhou krytou prodejní plochu značky Toyota Prověřené vozy, dohromady má po celé ČR již 18 prodejních míst.
| Toyota
Speciální edice GR Yaris Ogier a Rovanperä Edition se vydražily za celkem 9 500 000 korun

Speciální edice GR Yaris Ogier a Rovanperä Edition se vydražily za celkem 9 500 000 korun

Sportovní vozy Toyota GR Yaris ve dvou speciálních verzích Rovanperä Edition a Ogier Edition se ve včerejší veřejné aukci v pražském hotelu Hilton vydražily na celkem 9,5 milionu korun. Vyvolávací cena každého z celkem čtyř dražených vozů byla 1,8 milionu korun.
| Toyota
Z kolínského závodu Toyota vyjel dvoumiliontý vůz

Z kolínského závodu Toyota vyjel dvoumiliontý vůz

Kolínský výrobní závod Toyota Motors Manufacturing vyrobil toto léto již dvoumiliontý vůz. Šlo o model Aygo X, který si jeho nová majitelka nyní přebrala u dealera Toyota Tsusho Průhonice.
| Toyota