BMW··14 min

Nové BMW M2.

BMW

BMW

BMW je německý výrobce automobilů, motocyklů a pohonných jednotek. Hlavní sídlo společnosti je v Mnichově. BMW je mateřskou společností firem Mini a Rolls-Royce a v nedávné minulosti i bývalé skupiny Rover. V roce 2005 zaměstnával koncern přes 105 000 lidí. Modro-bílý vzor znaku firmy je stylizací roztočené vrtule v barvách bavorské vlajky a znamená symbol výroby leteckých motorů.

Tisková zpráva

Mnichov. BMW M2 (spotřeba paliva, kombinovaná 9,8–9,6 l/100 km; emise CO2, kombinované: 223–218 g/km v cyklu WLTP, energetická třída CO2: G), které je učebnicovým příkladem dodavatele puristické radosti z jízdy, v novém provedení tuto laťku v kompaktním segmentu vysokovýkonných vozů posunuje opět výše. Dokonce lze říci, že dynamiku a zážitky v této třídě zvyšuje na zcela novou úroveň. Nové BMW M2 přináší ještě vyšší výkon a větší vizuální působivost než dosud, a k tomu přidává inovativní prvky výbavy. V popředí této komplexní modernizace stojí výkon zvýšený o 15 kW/20 k: vysokootáčkový zážehový řadový 6válec s technologií M TwinPower Turbo nyní dosahuje nejvyššího výkonu 353 kW/480 k. Přehlédnout nelze nové designové prvky exteriéru, omlazený interiér a zavedení BMW Operačního systému 8.5 spolu s nejnovější generací systému iDrive.

Soubor změn tohoto elitního kompaktního sportovního vozu činí vstupní bránu do světa vysokovýkonných modelů BMW M GmbH ještě atraktivnější. Nové BMW M2 posouvá svou klasickou koncepci pohonu s řadovým 6válcem, šestistupňovou manuální převodovkou (volitelná výbava) a pohonem zadních kol, který je mezi konkurencí unikátní, na novou úroveň. V kombinaci s kompaktními rozměry, technikou podvozku dokonale přizpůsobenou pro každodenní ježdění po silnici i na okruhu a nejmodernější koncepcí obsluhy umožňující individualizaci nastavení vozu je nová M2 dokonale vybavena k tomu, aby napsala další kapitolu v historii úspěchů značky BMW M v tomto segmentu.

Nové BMW M2 se bude vyrábět společně s novým BMW řady 2 Coupé v mexické továrně BMW Group San Luis Potosí. Na světové trhy bude uvedeno postupně od srpna 2024. Počítá se, že více než 40 % celkových prodejů bude zaznamenáno v Evropě. Nejdůležitějším samostatným trhem však budou USA, následované Německem, Čínou, Velkou Británií a Japonskem.

Řadový šestiválcový motor s mimořádným výkonem a točivým momentem.

Kromě samotného ryzího výkonu hraje klíčovou roli v zážitcích z dynamiky, které nové BMW M2 nabízí, také nenapodobitelný způsob, jakým řadový 6válec tento výkon produkuje. Modernizovaná verze motoru nové edice tohoto vysokovýkonného sportovního vozu ještě více podtrhuje svůj lineární průběh výkonu, který se udržuje až do vyšších otáček a který je charakteristickým znakem M modelů od BMW. Jeho maximální točivý moment je k dispozici v širokém pásmu otáček mezi 2650 a 6130 1/min. U varianty BMW M2 s volitelnou šestistupňovou manuální převodovkou (spotřeba paliva, kombinovaná: 10,2–10,0 l/100 km; emise CO2, kombinované: 231–226 g/km podle WLTP, energetická třída CO2: G) maximální točivý moment zůstává na 550 Nm. Pokud je výkon přenášen prostřednictvím standardně dodávané osmistupňové převodovky M Steptronic s řazením Drivelogic, dochází ke zvýšení této hodnoty na 600 Nm. Motor dosahuje zvýšeného maximálního výkonu 353 kW/480 k při 6250 1/min, přičemž maximální otáčky dosahují 7200 1/min.

Aby řidiči mohli ještě intenzivněji „zkoumat“ posílený šestiválec, došlo k dalším vylepšením u kalibrace plynového pedálu a odezvy ve všech jízdních režimech nastavitelných prostřednictvím menu M Setup. Výsledkem je, že nové BMW M2 poskytuje znatelně rychlejší reakce na požadavky řidiče, a to jak v kombinaci s osmistupňovou převodovkou M Steptronic, tak s volitelnou šestistupňovou manuální převodovkou.

Schopnost nového BMW M2 nabídnout další zvýšení výkonu se opírá o mimořádnou robustnost základu této pohonné jednotky. Použitý 3,0litrový motor se od agregátu v BMW M3/BMW M4 liší pouze v několika detailech. Zvýšený maximální výkon nového BMW M2 je dalším argumentem pro jeho vedoucí postavení v segmentu kompaktních vysokovýkonných vozů. Navíc nyní dosahuje parity s manuálními variantami nového BMW M3 Sedan (spotřeba paliva, kombinovaná: 10,1–10,0 l/100 km; emise CO2, kombinované: 230–227 g/km podle WLTP, energetická třída CO2: G) a nového BMW M4 Coupé (spotřeba paliva, kombinovaná: 10,1–10,0 l/100 km; emise CO2, kombinované: 230–226 g/km podle WLTP, energetická třída CO2: G).

Závodní zkušenosti přinášejí výkony vyvolávající úsměvy na tváři.

Ke specifické technice zážehového řadového 6válce M TwinPower Turbo patří především dvojice jednokomorových turbodmychadel, nepřímý chladič stlačeného vzduchu, elektronicky řízený obtokový ventil, vysokotlaké přímé vstřikování, variabilní zdvih sacích ventilů VALVETRONIC a variabilní časování vačkových hřídelů Double-VANOS. Motor má také řadu detailů převzatých přímo z konstrukce závodních vozů, jejichž vliv je nejzřetelněji patrný v jeho bleskové odezvě, chuti po otáčkách a schopnosti dosahovat vysokých výkonů při jízdě na okruhu. Mezi tyto konstrukční specifika patří zejména extrémně tuhý blok motoru uzavřené koncepce bez vložek válců, odlehčený kovaný klikový hřídel, stěny válců s nastříkanou vrstvou oceli a forma střední části hlavy válců vyrobená formou 3D tisku.

M specifický chladicí systém zajišťuje, že komponenty hnacího ústrojí jsou neustále udržovány v optimální provozní teplotě, a to i při velkém zatížení. Také mazání je navrženo tak, aby zvládalo extrémně dynamické jízdní situace. Parametricky řízené olejové čerpadlo zajišťuje spolehlivou dodávku oleje i při extrémním podélném a příčném zrychlení.

Motor přenáší hnací sílu přes standardně dodávanou osmistupňovou převodovku M Steptronic s funkcí Drivelogic. Přepínač režimů Drivelogic integrovaný ve voliči převodovky dokáže charakteristiku řazení velmi rychle měnit ve třech stupních. Do řazení umožňuje kdykoli manuálně zasáhnout jak volič převodovky v nejnovějším designu M, tak řadicí páčky na volantu.

Řidiči, kteří chtějí spojit intenzivní zážitek z výkonu s ještě bezprostřednější interakcí s hnacím ústrojím, si mohou na přání objednat šestistupňovou manuální převodovku. Její součástí je také asistent řazení, který při podřazování automaticky nastavuje vhodné otáčky (dává tzv. meziplyny), což zajišťuje stabilitu při řazení na nižší převody před zatáčkou během brzdění.

Ať už si zákazník zvolí pro své BMW M2 jakoukoli formu přenosu výkonu, zvýšený výkon motoru zkrátí čas akcelerace z 0 na 100 km/h o 0,1 sekundy: nové BMW M2 dosahuje v této disciplíně hodnoty 4,0 sekundy se standardní převodovkou nebo 4,2 sekundy, pokud je k dispozici volitelná šestistupňová manuální převodovka. Nárůst výkonu se projevuje také při sprintu z 0 na 200 km/h, kdy v případě BMW M2 s osmistupňovou převodovkou M Steptronic dochází ke zlepšení o 0,6 sekundy (nyní 12,9 s), u verzí s manuální převodovkou činí zkrácení taktéž 0,6 sekundy (13,7 s). Maximální rychlost činí 250 km/h, ale s volitelným paketem M Driver's ji lze zvýšit na 285 km/h. Dynamický průběh výkonu je podpořen značně emotivním zvukem motoru, který produkuje M specifický výfukový systém s elektricky ovládanými klapkami.

Vizuálně působivý design exteriéru se svěžími prvky.

Dravě tvarované plochy a sportovní proporce charakterizují čistokrevný dynamický charakter nového BMW M2, jehož kompaktní proporce a široký rozchod kol mu dodávají na dramatičnosti. M specifické designové prvky tohoto dvoudveřového vozu jsou působivé na pohled, ale především plní funkční požadavky v podobě přívodu vzduchu a vyváženosti aerodynamiky. Velká horizontálně orientovaná BMW maska ve tvaru ledvinek a na tři části rozdělená spodní část nárazníku s otvory pro přívod vzduchu zajišťují potřebné chlazení komponentů hnacího ústrojí a brzd.

Pro daný model specifické LED světlomety jsou umístěny co nejblíže vnějším okrajům přední části. Jako pocta ikonickým modelům BMW 02 má každý z nich jeden kruhový světelný prvek, který představuje jak potkávací, tak dálková světla. Světelné trubice ve tvaru písmene U na spodním okraji světlometů slouží kombinovaně jako denní svícení a směrová světla. Na přání jsou k dispozici Adaptivní LED světlomety s neoslňujícím asistentem dálkových světel BMW Selective Beam a světlomety M Shadowline s tmavými vnitřními částmi.

Při pohledu z boku jsou patrné proporce, které jsou jasně rozpoznatelné jako kupé BMW. V kombinaci s výraznými nástavci prahů a svalnatě vytaženými blatníky vzniká kompaktní dvoudveřový celek s výrazně sportovním charakterem. Nové BMW M2 lze na přání objednat také s M karbonovou střechou, která nejenže snižuje hmotnost vozu přibližně o šest kilogramů, ale také zásluhou snížení těžiště zlepšuje agilitu v zatáčkách.

Zadní nárazník nového BMW M2 je vybaven mohutným difuzorem ve stylu závodních vozů. Výfukový systém ústí do dvou párů koncovek, které rovněž vizuálně podtrhují závodní geny M2. Koncovky mají nyní standardně černou povrchovou úpravu. Černé jsou také nápisy označení modelu na víku zavazadlového prostoru a masce chladiče, které zásluhou svého stříbrného okraje působí mimořádně propracovaně.

Výrazně rozšířená nabídka laků karoserie; kola z lehké slitiny s novým designem.

Zákazníci si mohou nové BMW M2 objednat ve třech nemetalických, pěti metalických lacích a v šesti lacích BMW Individual. Výrazně rozšířená nabídka barevných možností zahrnuje novou nemetalickou žlutou barvu Sao Paulo Yellow, červený metalický lak Fire Red, modrý metalický lak Portimao Blue a šedý metalický lak Skyscraper Grey. Nově jsou pro nové BMW M2 připraveny laky BMW Individual, a to v podobě zelené Java Green, modré Voodoo Blue, šedé Grigio Telesto a fialové Twilight Purple.

Nové BMW M2 je standardně vybaveno M koly z lehké slitiny Double-spoke v černé barvě Jet Black s průměrem 19 palců vpředu a 20 vzadu. Novinkou v seznamu volitelné výbavy jsou M kola z lehké slitiny Double-spoke se stejným průměrem pro obě nápravy, ale se stříbrnou povrchovou úpravou. Pokud je součástí výbavy paket M Race Track, mohou být kombinována s okruhovými pneumatikami.

Nové volanty a čalounění sedadel, M karbonová skořepinová sedadla jsou nyní k dispozici jako samostatná volitelná výbava.

Nejdůležitějším rozhraním mezi řidičem a vozem je volant. V novém BMW M2 byl navržen tak, aby do jeho interiéru vnesl svěží vzhled. Standardně dodávaný M kožený volant nového BMW M2 má nyní věnec se zploštělou spodní částí a pečlivě upravenými paprsky. Červený středicí proužek na 12. hodině, řadicí páčky a dvě M tlačítka pro volbu individuálně konfigurovaných nastavení navozují intenzivní pocit ze světa závodů. Na přání je nyní k dispozici také M Alcantarový volant ve stejném designu. Pro obě varianty volantu je volitelně k dispozici funkce vyhřívání.

Volitelná M sportovní sedadla čalouněná kůží Vernasca lze nyní objednat rovněž v červeno-černé variantě. Odlehčená M karbonová skořepinová sedadla jsou nyní pro nové BMW M2 k dispozici nejen ve spojení s paketem M Race Track, ale také jako samostatná volitelná výbava. Vyznačují se čalouněním kůží Merino, elektrickým nastavováním, odnímatelnými opěrkami hlavy a možností přidání vícebodových bezpečnostních pásů. Zvyšují jak úroveň komfortu, tak i ambice při jízdě na závodních okruzích.

BMW Operační systém 8.5, digitální ovládání funkcí klimatizace.

M specifický obsah na BMW Prohnutém displeji a volitelném BMW Head-Up Displeji podtrhuje auru progresivního sportovního vozu v kokpitu. Do jednoho celku propojený 12,3palcový informační panel před volantem a 14,9palcový kontrolní displej nyní poskytují prostor pro nejnovější evoluci ovládacího systému BMW iDrive využívajícího ke své činnosti BMW Operační systém 8.5. Digitálně se nyní ovládají i funkce klimatizace. Nastavení teploty a ventilace, stejně jako vyhřívání sedadel i – pokud je ve výbavě – vyhřívání volantu nového BMW M2 lze obsluhovat buď dotykem pomocí speciálního menu přístupného ve spodní části kontrolního displeje, nebo hlasovými povely při využití digitálního asistentu BMW Intelligent Personal Assistant.

Široké využití digitalizace vede k dalšímu zmenšení počtu tlačítek a ovládacích prvků, a je proto doprovázeno přepracováním palubní desky. Novými ovládacími prvky pro nastavení výdechů ventilace uprostřed a na krajích palubní desky je možné upravovat směr proudění vzduchu pomocí otáčení a naklápění.

Obložení interiéru na palubní desce a středové konzole nového BMW M2 je standardně dodáváno v matném provedení Dark Graphite. Volitelně je k dispozici hliníkové obložení Aluminium Rhombicle Anthracite, karbonové M Carbon Fibre nebo jemně broušené hliníkové lišty.

M specifická koncepce obsluhy, rozsáhlá standardní výbava.

Hlavním prvkem koncepce nastavování vozu je tlačítko M Setup umístěné na středové konzole. Poskytuje přímý přístup k možnostem nastavení motoru, standardně dodávaného adaptivního M podvozku, řízení M Servotronic, integrovaného brzdového systému pracujícího ve spojení s M dvoudílnými brzdami a činnosti systému M Traction Control, umožňujícímu individuálně zvolit úrovně zásahu jeho činnosti, a tím intenzitu prokluzu kol. Asistent řazení s automatickými meziplyny volitelné manuální převodovky se rovněž aktivuje a deaktivuje v menu M Setup.

Součástí standardní výbavy nového BMW M2 je kromě jiného třízónová automatická klimatizace, prostorové vnitřní osvětlení, systém HiFi reproduktorů, bezdrátová nabíjecí přihrádka a BMW Live Cockpit Plus s navigačním systémem BMW Maps. Standardem je též integrace chytrých telefonů umožňující použití funkcí Apple CarPlay® a Android AutoTM. Mezi automatizované systémy řízení a parkování, které jsou součástí standardní výbavy, patří varování před čelní kolizí, udržování nastavené rychlosti s brzdnou funkcí, ukazatel rychlostních limitů s indikátorem zákazu předjíždění, varování před opuštěním jízdního pruhu a ukazatel vzdálenosti při parkování PDC pro přední i zadní část. Na přání je k dispozici Driving Assistant, aktivní systém udržování rychlosti s funkcí Stop&Go a parkovací asistent, jehož součástí je také couvací asistent.

Na seznamu volitelné výbavy pak je Komfortní přístupový systém, elektricky ovládané posuvné/výklopné střešní okno či audiosystém Harman Kardon Surround Sound. Volitelná výbava BMW Live Cockpit Professional novému BMW M2 přidává BMW Head-Up Displej a pohled s rozšířenou realitou na kontrolním displeji pro přehlednější navigaci.

Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Další články

Další články od BMW

Ceny nového BMW řady 2 Gran Coupé začínají pod jedním milionem korun.

Ceny nového BMW řady 2 Gran Coupé začínají pod jedním milionem korun.

Praha. Nové BMW řady 2 Gran Coupé je u BMW Autorizovaných Dealerů připraveno k objednání. Tento sportovně elegantní čtyřdveřový vůz, svým vzhledem připomínající kupé, je zatím k dispozici ve čtyřech variantách, z nichž ta vrcholná se řadí mezi sportovní vozy M Performance. Ve srovnání s předchozí generací BMW řady 2 Gran Coupé došlo nejen k posílení sportovního charakteru, ale také ke zvýšení úrovně standardní výbavy, a to jak na poli komfortních, tak bezpečnostních asistenčních systémů. Měřítka své kategorie tato modelová řada stanovuje úrovní své konektivity, která se opírá o použití BMW Operačního systému 9.
| BMW
BMW Group na Pařížský autosalon 2024 přiveze dvě novinky MINI a vizionářské studie BMW Neue Klasse.

BMW Group na Pařížský autosalon 2024 přiveze dvě novinky MINI a vizionářské studie BMW Neue Klasse.

Paříž. Kromě uvedení nového BMW řady 1, nového BMW X3 a nového BMW M5 na trh představí BMW Group na Pařížském autosalonu – Mondial de l'Automobile 2024 – další novinky své ohlášené produktové strategie. V centru pozornosti budou světové premiéry prvních čistě elektrických modelů MINI John Cooper Works a první společná výstavní premiéra nejnovějších koncepčních studií vozů BMW Neue Klasse, které se začnou sériově vyrábět v roce 2025.
| BMW
10 milionů a stále více: nový milník v počtu aktualizací softwaru vozů BMW Group.

10 milionů a stále více: nový milník v počtu aktualizací softwaru vozů BMW Group.

Mnichov. Počet úspěšně nainstalovaných aktualizací softwaru BMW Remote Software Upgrade do vozidel BMW Group překročil na konci září hranici 10 milionů. Tyto aktualizace se do vozidel přenášejí dálkově a následně jsou spouštěny zákazníkem.
| BMW
Dvě světové premiéry na Pařížském autosalonu 2024: nové MINI John Cooper Works Electric a nové MINI John Cooper Works Aceman.

Dvě světové premiéry na Pařížském autosalonu 2024: nové MINI John Cooper Works Electric a nové MINI John Cooper Works Aceman.

Mnichov. Právě v době konání pařížského autosalonu, který proběhne od 14. do 20. října, MINI představuje dva své nové vrcholné modely. Jak MINI John Cooper Works Electric s výkonem až 190 kW/258 k, tak MINI John Cooper Works Aceman se stejným výkonem a špičkovými hodnotami zrychlení a maximální rychlosti podtrhují svůj nárok na vedoucí postavení ve své kategorii. Koncepce čistě elektrických modelů MINI se dokonale hodí ke sportovně orientovaným jízdním vlastnostem modelů John Cooper Works. Nové 3dveřové MINI sprintuje z 0 na 100 km/h za pouhých 5,9 sekundy, zatímco MINI John Cooper Works Aceman dosáhne z klidu rychlosti 100 km/h za 6,4 sekundy. Oba modely dosahují maximální rychlosti 200 km/h a točivý moment činí 350 Nm. Vysokonapěťové baterie s kapacitou 54,2 kWh zajišťují MINI John Cooper Works Electric dojezd až 371 kilometrů (dle WLTP), zatímco Aceman zvládne až 355 kilometrů.
| BMW
BMW Skytop: výrobce prémiových automobilů oznamuje přísně limitovanou malosériovou výrobu pro nadšence a sběratele.

BMW Skytop: výrobce prémiových automobilů oznamuje přísně limitovanou malosériovou výrobu pro nadšence a sběratele.

Mnichov. BMW se chystá opět rozproudit tep fanoušků exkluzivní radosti z jízdy a sběratelů automobilových mistrovských děl přísně limitovaným malosériovým modelem. Ve stopách BMW 3.0 CSL, odhaleného v roce 2022 u příležitosti 50. výročí BMW M GmbH, se vydává BMW Skytop (spotřeba paliva, kombinovaná: 11,6 l/100 km; emise CO2, kombinované: 264 g/km v cyklu WLTP; energetická třída CO2: G; předběžné hodnoty). BMW Skytop halí radost z jízdy, kterou je značka proslulá, do nadčasově elegantního designu, který se vyznačuje precizním zpracováním každého detailu. Dvoumístný roadster, který se původně představil v podobě designové studie jako BMW Concept Skytop na Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2024 na břehu jezera Como, vyvolal mezi shromážděnými znalci a automobilovými nadšenci vlnu nadšení. Tento mimořádný ohlas přiměl BMW k tomu, aby koncept převedlo k výrobě 50 kusů přísně limitované edice.
| BMW
BMW Motorrad představuje nové BMW C 400 X a BMW C 400 GT.

BMW Motorrad představuje nové BMW C 400 X a BMW C 400 GT.

Mnichov. S modely BMW C 400 X a BMW C 400 GT nabízí BMW Motorrad dva prémiové skútry střední velikosti. V segmentu městské mobility vyniká BMW C 400 X zvýrazněnými dynamickými vlastnostmi, zatímco BMW C 400 GT (Gran Turismo) je verzí vhodnou pro cestování a zaujme zvýšeným komfortem. BMW Motorrad nyní oba skútry střední velikosti přiostřilo a kromě technických vylepšení je vybavilo také novými prvky výbavy, barvami a příslušenstvím.
| BMW
Vždy se střechou dole: nezaměnitelné potěšení z jízdy v MINI Cooper Cabrio.

Vždy se střechou dole: nezaměnitelné potěšení z jízdy v MINI Cooper Cabrio.

Nová generace MINI Cooper Cabrio rozšiřuje současnou rodinu MINI o model plný jedinečných vlastností. MINI představuje nový kabriolet, který dokonale ztělesňuje otevřenost značky. Tradiční pojetí MINI „Vždy se střechou dole“ výstižně charakterizuje filozofii nového MINI Cabrio.
| BMW
Voilà – MINI na autosalonu Mondial de l'Automobile 2024 v Paříži představí dvě světové novinky.

Voilà – MINI na autosalonu Mondial de l'Automobile 2024 v Paříži představí dvě světové novinky.

Mnichov/Paříž. Na autosalonu Mondial de l'Automobile 2024 představí MINI efektivní a výkonné elektrické modely. Od 14. do 20. října 2024 se návštěvníci budou moci seznámit s ucelenou řadou modelů s elektrickým pohonem. Kromě dvou čistě elektrických světových novinek MINI John Cooper Works představí MINI také své další inovativní elektrické modely MINI Cooper SE, MINI Aceman SE a MINI Countryman SE ALL4. Právě Paříž se jako snad žádná jiná metropole s miliony obyvatel zaměřuje na důslednou restrukturalizaci městské dopravy. Třídveřové a pětidveřové elektrické vozy nabízejí v různých velikostech, podobách a zaměření pro značku MINI typický pocit z jízdy jako v motokáře.
| BMW
BMW M Mixed Reality: nové funkce dále zintenzivňují digitální zážitky z jízdy.

BMW M Mixed Reality: nové funkce dále zintenzivňují digitální zážitky z jízdy.

Mnichov. BMW Group rozšiřuje své revoluční zážitky z jízdy o BMW M Mixed Reality, která prostřednictvím nejmodernějších VR/MR technologií smazává hranice mezi fyzickým a virtuálním světem. Ovladačem se stává samotné vozidlo – jedinečná 3D interakce mezi řidičem, vozem a prostředím.
| BMW
BMW 116 je novou vstupní branou do světa BMW. Jeho cena startuje na 760 500 Kč.

BMW 116 je novou vstupní branou do světa BMW. Jeho cena startuje na 760 500 Kč.

Praha. BMW řady 1 postupně rozšiřuje portfolio svých modelů, které pokrývá výkonové rozpětí od 90 kW/122 k do 221 kW/300 k. Právě základní BMW 116 s cenou začínající na částce 760 500 Kč má pozici nejdostupnějšího vozu BMW. Jeho přední kola pohání zážehový tříválec 1,5 litru prostřednictvím standardně dodávané sedmistupňové dvouspojkové převodovky Steptronic. Nové BMW 116 zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,8 sekundy.
| BMW