Mnichov. BMW Group rozšiřuje své revoluční zážitky z jízdy o BMW M Mixed Reality, která prostřednictvím nejmodernějších VR/MR technologií smazává hranice mezi fyzickým a virtuálním světem. Ovladačem se stává samotné vozidlo – jedinečná 3D interakce mezi řidičem, vozem a prostředím.
„Smíšená realita“ označuje spojení fyzického a digitálního světa v jeden celistvý zážitek. BMW M poprvé představilo technologii smíšené reality na Web Summitu v Lisabonu v listopadu 2022 a od té doby ji neustále vyvíjí. Díky BMW M Mixed Reality se fanoušci a první zájemci mohou ponořit do digitálního světa a zároveň fyzicky sedět za volantem vozu BMW M a ovládat jej.
Vůbec první vícesmyslový multiplayer.
Možnosti virtuální reality jsou neomezené: v rámci tajné mise vstoupíte do garáže BMW M a odtud vystoupáte na vrchol okruhu BMW M Rooftop Circuit umístěného na střeše. Obklopeni mrakodrapy nyní dva zákazníci BMW M Mixed Reality virtuálně závodí proti sobě v režimu pro více hráčů. Další novinkou je, že diváci mohou pomocí avatarů virtuálně sledovat závod v přímém přenosu z mostu nad digitální závodní dráhou, po níž dva hráči jezdí. Diváci mohou být virtuálně připojeni pomocí brýlí, jako je Meta Quest nebo Apple Vision Pro.
BMW M Mixed Reality se letos v Lisabonu představí znovu. Pro fanoušky BMW M je BMW M Mixed Reality v režimu pro jednoho hráče k dispozici od podzimu 2023 jako součást BMW M Driving Experience v Maisachu. Jde o první zážitky tohoto typu pro zákazníky na světě. Pilotní projekt byl letos zahájen také v BMW M Performance Driving School v Kalifornii v USA.
Spojení reality a virtuálního světa.
Novinkou pro BMW M Mixer Reality je také nový virtuální střešní okruh. Řidiči se na něm musejí vyhýbat virtuálním překážkám a sbírat mince BMW M v zářivě osvětlené metropoli. K jízdě ve virtuálním prostředí BMW M Mixer Reality se používají vozy BMW M135 xDrive, které dostaly potřebnou dodatečnou výbavu.
Patří mezi ní systém velmi přesného určování polohy GPS, který slouží k přenosu do pohybu do virtuálního světa. Každé zrychlení, každá zatáčka a každý brzdný manévr se díky přesným senzorům a rychlému zpracování signálu přenáší do virtuálního světa bez zpoždění. Transportovány jsou nejen pohyby vozidla, ale také řidiče. Tato technologie je již integrována do standardních palubních systémů všech automobilů BMW a BMW M. Tyto systémy jsou natolik přesné, že nevyžadují žádné další senzory.
Dalším klíčovým prvkem je náhlavní souprava pro VR, kterou má řidič nasazenou, aby mohl vnímat digitální svět. Tyto brýle pro virtuální realitu jsou propojeny s vnitřními systémy vozidla, takže lze synchronizovat pohyby a data v reálném čase. Díky tomu je možné pro BMW M Mixed Reality používat různé modely BMW M bez ohledu na druh pohonu a koncepci – vozy se spalovacím motorem, jako je BMW M2 nebo BMW M4, i modely s čistě elektrickým pohonem, jako je třeba BMW i5 M60. V budoucnu si BMW M dokáže představit, že bude s M Mixed Reality nabízet také nové BMW M5. Tato technologie je flexibilní a lze ji přizpůsobit různým platformám vozidel tak, aby poskytovala konzistentní a pohlcující zážitek ze smíšené reality.
Digitální inovace pro zážitek z jízdy.
BMW Group Mixed Reality je odpovědí na to, jak by mohly vypadat budoucí virtuální zážitky v automobilovém průmyslu. V současné fázi vývoje umožňuje dokonalou ovladatelnost v každé jízdní situaci. V budoucnu bude možné i driftování, avšak zatím nebylo stanoveno datum, kdy si zákazníci budou moci tento zážitek dopřát. Komplexnosti smíšené reality od BMW Group využije rovněž značka MINI, která má také v plánu zákazníkům nabídnout tento vícesmyslový zážitek z jízdy.
Kromě toho se již zkoumají další možnosti využití v oblasti vývoje vozidel a profesního vzdělávání. Například existuje potenciál, že lze tento systém použít jako doplněk ke stávajícím simulátorům pro vývoj jízdní dynamiky, případně pro vývoj asistenčních systémů. Na stávajících závodních tratích by mohl profesionální trenažér v budoucnu zobrazovat řidičům obsah, jako je ideální stopa a brzdné body, takže jezdec by mohl tímto způsobem trénovat své jízdní schopnosti. Nicméně současná technologie náhlavních souprav AR zatím není pro tento ambiciózní způsob použití dostatečně přesná.
Zdroj: www.press.bmwgroup.com