Superbiky M 1000 RR a S 1000 RR a roadstery M 1000 R a S 1000 R prošly technickými i vizuálními vylepšeními a nabízejí bohatší standardní výbavu. Společné inovace zahrnují homologaci motorů dle normy Euro 5+ a nový M rychloplyn s krátkým chodem.
BMW M 1000 RR: výrazně lepší jízdní vlastnosti díky vyššímu výkonu, zvětšenému přítlaku a technologii snímače úhlu natočení řídítek.
Model M 1000 RR – nazývaný také M RR – využívá rozsáhlý soubor technických vylepšení, které přinesly navýšení výkonu řadového čtyřválce o 4 kW (6 k) na 160 kW (218 k).
Motocykl se vyznačuje dále vylepšenou aerodynamikou díky nově navržené přední kapotáži. Nová křidélka M Winglets 3.0 se zvýšeným přítlakem umožňují dosažení rychlejších závodních časů. Dále byl vylepšen rám Flex Frame, který má na levé straně nový silentblok motoru.
BMW Motorrad také zdokonalila řídicí systémy. Dynamická kontrola trakce (DTC) nyní zahrnuje novou funkci Slide Control, kterou umožnila instalace snímače úhlu natočení řídítek. Systém DTC je tak nyní rozdělen na Slip Control a Slide Control. Zavedení snímače úhlu natočení řídítek umožnilo také novou funkci Brake Slide Assist systému BMW Race ABS Pro. Spolu s M rychloplynem s krátkým chodem to přináší zvýšení dynamiky a lepší ovladatelnost.
Stejně jako dříve je nové M RR nabízeno ve dvou provedeních: základní variantě M 1000 RR v základní bílé pastelové barvě Lightwhite a M 1000 RR M Competition v základní černé metalíze Blackstorm, přičemž každé z nich je doplněno grafickou M trikolorou.
BMW S 1000 RR: ještě lepší jízdní vlastnosti na závodním okruhu a výrazně bohatší standardní výbava.
Model S 1000 RR – zkráceně Double-R – prošel zásadními vylepšeními zaměřenými zejména na jízdu na závodním okruhu. M rychloplyn s krátkým chodem umožňuje S 1000 RR okamžitě reagovat na sebemenší pohyb jezdcova zápěstí, nová křidélka Winglets zajišťují vyšší přítlak, nový přední blatník s integrovanými brzdovými kanálky zlepšuje chlazení brzd a boční panely kapotáže dodávají motocyklu dynamičtější vzhled.
Standardní výbava modelu Double-R byla navíc výrazně rozšířena. Obsahuje nyní jízdní režimy Pro včetně režimu „Race Pro,“ další dvě nastavení reakcí na plyn a točivého momentu motoru, jakož i funkci brzdění motorem Engine Brake a rozjezdu do kopce Hill Start Control Pro a v pěti úrovních nastavitelné ABS v režimech „Race Pro“ a „Slick“. Novinkou je také dynamický brzdový asistent DBC (Dynamic Brake Control).
Nový model S 1000 RR je nabízen ve třech atraktivních barevných provedeních: základní verze je lakována černou metalízou Blackstorm, verze Sport modrou metalízou Bluestone s matnými grafickými prvky a verze M Motorsport v bílé pastelové barvě Lightwhite/trikolora M Motorsport s M paketem.
BMW M 1000 R: propracovanější M Roadster.
Pro nadcházející sezónu dostal model M 1000 R – zkráceně M R – dynamičtější design s novým dvojitým LED světlometem odvozeným od modelů RR a logem M v přívodu vzduchu mezi světlomety.
Nové M 1000 R je dostupné jako základní varianta v barevné kombinaci pastelová bílá Lightwhite/trikolora M Motorsport a nově také v bílé matné metalíze White Aluminium. Varianta M Competition je nabízena v kombinaci černá metalíza Blackstorm/trikolora M Motorsport.
Ve všech barevných provedeních mají zadní rám a kyvná vidlice nového modelového roku platinově šedou metalízu. Křidélka jsou lakována černou texturovanou barvou a kryty spojky i alternátoru jsou taktéž lakovány černě.
Protiprokluzový systém DTC (Dynamic Traction Control) byl dále vylepšen převzetím řídicí logiky z modelů RR, což v kombinaci s M rychloplynem s krátkým chodem přináší znatelné zlepšení, zejména v režimu Race na závodních tratích.
Rozšířenou nabídku doplňuje nová kolekce BMW Motorrad Originálního příslušenství a speciální výbava.
BMW S 1000 R: dynamický roadster s vyšším výkonem a bohatší standardní výbavou.
Dynamický roadster S 1000 R – zkráceně Single-R – je nyní vybaven výkonnějším řadovým čtyřválcem s výkonem 125 kW (170 k). Zkrácený převodový poměr zlepšuje razanci akcelerace. Vylepšený standardně dodávaný asistent řazení Shift Assistant Pro zajišťuje ještě plynulejší změny převodů. V kombinaci s novým M rychloplynem s krátkým chodem je výsledkem výrazně dynamičtější nastavení a znatelně lepší akcelerace ve všech jízdních situacích. Navíc kontrola trakce DTC modelu S 1000 R disponuje úpravami provedenými na systému DTC modelu M 1000 R, což dále zlepšuje jízdní projev.
Nové Single-R dostalo také nový dvojitý LED světlomet odvozený z modelů RR, který mu dodává výraznější vzhled. Mezi rozšířenou standardní výbavu modelu S 1000 R patří regulace točivého momentu (MSR) s nastavitelnou „motorovou brzdou“, krátký držák registrační značky, nabíjecí zásuvka USB-C pod sedlem a inteligentní tísňové volání E-Call.
Nové Single-R je nabízeno ve třech atraktivních barevných provedeních: základní varianta je v černé metalíze Blackstorm, varianta Sport ve žluté Bluefire/Mugiallo a s M paketem v bílé pastelové barvě Lightwhite/trikolora M Motorsport.
Zdroj: www.press.bmwgroup.com