Nestle··5 min

Nestlé investovalo přes 1,2 miliardy Kč do rozšíření továrny Sfinx. Z Holešova se stává bonbónová velmoc

Nestle

Nestle

Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká ve 187 zemích světa, zaměstnává přes 270 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je přinášet sílu potravin pro zlepšení života nás i příštích generací. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon, jako jsou Nescafé nebo Nespresso, až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před 155 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atd. a v závodě Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia.

Tisková zpráva

Zpět na Tiskové Zprávy

Praha

Společnost Nestlé dokončuje vůbec největší modernizaci továrny Sfinx v Holešově na Zlínsku, kde se vyrábí Bon Pari, Hašlerky nebo JOJO bonbóny. Investice do inovací a rozšíření závodu překročila 1,2 miliardy korun. Umožní tak zdvojnásobit výrobu cukrovinek v příštím roce na zhruba 29 500 tun, a rozšířit tak distribuční portfolio. Investice přispěje ke vzniku více než stovky pracovních míst v průběhu let 2023 a 2024. Továrna Sfinx letos slaví už 160 let.

„160 let ukazuje tradici, zkušenost i důležitost přinášet stále něco nového, být relevantní pro budoucnost. Výročí je pro nás pomyslným milníkem, který začíná psát novou kapitolu továrny. Díky investici přes 1,2 miliardy korun bude totiž Sfinx od roku 2024 jedinou továrnou Nestlé, která v Evropě vyrábí bonbóny. Stává se tak bonbónovou velmocí na světové úrovni, která vyváží sladké pochoutky do tří světadílů,“ říká Nina Križanová, ředitelka závodu Nestlé Sfinx. Z továrny Sfinx míří bonbóny do Spojeného království (podíl na exportu 41 procent), ale sladkostmi zásobuje například i Spojené arabské emiráty, Austrálii a Taiwan.

Vozítka bez řidiče i automatizované sušení

Modernizace rozšířila továrnu o dvojpodlažní výrobní halu a sklad hotových výrobků o celkové výměře 9 000 m2. Sfinx se navíc může pochlubit modernizací výrobní linky a zvýšením výkonu a kapacity varny želé včetně barvicí a ochucovací stanice. Továrna je také díky modernizaci schopna vyrábět větší počet barev a příchutí bonbónů najednou. Investice navíc nastartovala využití pro závod nových technologií, jako jsou sušící komory s kontrolou vlhkosti a teploty nebo automatizovaná vozítka, která se používají k přepravě kárátek, tedy speciálních bedýnek, z licí linky do sušících komor, a to zcela bez pomoci člověka. Dojde také k automatickému stohování přepravek s polotovary a plně automatické paletizaci krabic s hotovými výrobky.

Výroba v Holešově započala v roce 1955 s Hašlerkami a v roce 1968 s bonbóny Slavia, poté se přidaly Bon Pari a od roku 2004 také známé JOJO Žížalky nebo gumoví Medvídci. Češi milují sladké a nepřekvapí ani informace, že dlouhodobě jsou podle statistik mezi největšími oblíbenci právě želé bonbóny. Sfinx proto vyrobí ročně až 10 678 tun želé, což je více než polovina celkového objemu výroby k roku 2023. Na předních příčkách se také drží růžovo-bílí Marshmallows s ročním objemem 1 358 tun a meziročním růstem v oblíbenosti o 13 procent. Data prozradila i překvapivou vášeň Čechů pro kyselé bonbóny. Kyselé žížalky v rámci kategorie želé v oblíbenosti stouply meziročně o 38 procent.

„Z dlouhodobého hlediska se hlavní trendy nemění. Stále nejoblíbenější a zároveň nejrychleji rostoucí je kategorie želé bonbonů, kde má největší podíl značka JOJO. V rámci této kategorie ale vidíme rostoucí trend kyselých želé bonbónů. Nejprodávanější jsou právě Kyselé žížalky, které dokonce předběhly i ikonické gumové Medvídky. Proto jsme se rozhodli letos rozšířit portfolio o kyselou novinku s názvem JOJO Kaktusáci,“ říká Anna Růžičková, brand manažerka Nestlé pro bonbóny.

Tabulka TOP 5 produktů továrny Sfinx dle objemu výroby

JOJO Medvídci524 t
Hašlerky494 t
JOJO Kyselé žížalky438 t
JOJO Vexty359 t
JOJO Marshmallow330 t

Závod Sfinx má v Česku dlouhodobou tradici a řadí se mezi významné zaměstnavatele v regionu. Nyní v něm je 400 zaměstnanců, z nichž 29 procent zde pracuje více než 20 let. Úzce spolupracuje s úřady v Holešově a Hospodářskou komorou Zlínského kraje a podílí se na dalších aktivitách, které podporují rozvoj nejen zaměstnanosti Holešovska a Zlínska. Data poukazují na stabilitu závodu, který má díky investici možnost nadále upevňovat svou pozici v rámci celé Evropy.


Kontakt pro média:

Tereza Skrbková, manažerka korporátní komunikace, [email protected], +420 724 420 873


Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká ve 187 zemích světa, zaměstnává přes 270 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je přinášet sílu potravin pro zlepšení života nás i příštích generací. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon, jako jsou Nescafé nebo Nespresso, až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před 155 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, Bon Pari, JOJO atd. a v závodě Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.

Zdroj: www.nestle.cz

Další články

Další články od Nestle

Cena Potravinářské komory ČR: Nestlé uspělo v nových i tradičních kategoriích

Cena Potravinářské komory ČR: Nestlé uspělo v nových i tradičních kategoriích

Společnost Nestlé se svými výrobky hned dvakrát bodovala v letošním ročníku soutěže Cena Potravinářské komory ČR. V nové kategorii Alternativní potraviny, která byla letos do soutěže zařazena poprvé, zvítězil produkt Garden Gourmet Marine-Style Crispy filet. Další ocenění pro Nestlé přišlo v tradiční kategorii Evropská inovace, kde byly porotou vyzdviženy tyčinky Nestlé Fitness Multigrain Protein Cocoa a Nestlé Fitness Multigrain Fibre Honey.
| Nestle
Inovativní program Purina Unleashed hledá startupy v oblasti pet care: projekty mohou získat podporu až do výše 1,3 milionu korun

Inovativní program Purina Unleashed hledá startupy v oblasti pet care: projekty mohou získat podporu až do výše 1,3 milionu korun

Purina zve technologické startupy v oblasti péče o domácí mazlíčky do 6. ročníku akceleračního programu Unleashed. Cílem je společně najít přínosná technologická řešení, zejména z oblasti umělé inteligence, která pomohou řešit problémy majitelů domácích mazlíčků. V rámci programu Purina podpořila již 33 startupů. V roce 2025 jich přibude dalších 10. Každý z nich může získat finanční podporu až do výše 1,3 milionu korun. Přihlášky je možné podávat do 30.
| Nestle
Stanislava Růžičková vede cukrovinkový marketing v Nestlé

Stanislava Růžičková vede cukrovinkový marketing v Nestlé

Stanislava Růžičková se od 1. 9. 2024 stává vedoucí marketingu pro cukrovinky Nestlé v regionu střední a východní Evropy.Stanislava se marketingu a cukrovinkám celosvětové potravinářské jedničky Nestlé věnuje přes 16 let. Díky ní se řada značek stala stálicemi v českých a slovenských domácnostech. Studentská pečeť, Kofila, Banány v čokoládě či KitKat se pod jejím vedením dostaly na přední příčky oblíbenosti u spotřebitelů a staly se nejrychleji rostoucími značkami na českém a slovenském trhu.
| Nestle
V Holešově se odkrylo archeologické naleziště. Unikát je z 5. století

V Holešově se odkrylo archeologické naleziště. Unikát je z 5. století

Vůbec největší modernizace továrny Sfinx v Holešově na Zlínsku je téměř hotová. Posledním úkolem byla úprava parkoviště, které se nachází na druhé straně silnice. Při něm pracovníci stavby narazili na archeologické naleziště. Dle archeologů jde o ojedinělý nález na střední Moravě. Unikát z 5. století nyní ve spolupráci se závodem Sfinx detailněji zkoumají.
| Nestle
Garden Gourmet se představuje v novém

Garden Gourmet se představuje v novém

Přehlednější a lépe rozeznatelná. Značka Garden Gourmet mění svoji vizuální identitu i design obalů. Chce tak podpořit kategorii rostlinných alternativ a inspirovat spotřebitele širokým portfoliem. To se letos rozrostlo o dvě zeleninové novinky. Ty stejně jako další produkty této značky vyrábí Nestlé v továrně v severočeské Krupce u Teplic.
| Nestle
Purina staví moderní psí hřiště ve 20 obcích napříč Českem

Purina staví moderní psí hřiště ve 20 obcích napříč Českem

Společnost Purina se rozhodla postavit po celé České republice 20 nových a bezpečných psích hřišť, která vzniknou ještě do konce letošního roku. Podle odhadů žijí v českých domácnostech více než dva miliony psů, a Purina tím podpoří jejich aktivní trávení volného času s páníčky. Při výstavbě hřišť sehrává důležitou roli i udržitelnost a lokálnost materiálu pro výrobu.
| Nestle
Děti v Holešově oslavily Dětský den novým hřištěm

Děti v Holešově oslavily Dětský den novým hřištěm

Přes 60 dětí z holešovských mateřských škol po přestřihnutí slavnostní pásky doslova vběhlo na nové dětské hřiště. To nechalo vybudovat město Holešov díky příspěvku společnosti Nestlé, jejíž cukrovinková továrna Sfinx je hlavním zaměstnavatelem ve městě.
| Nestle
Děti v Holešově oslavily Dětský den novým hřištěm

Děti v Holešově oslavily Dětský den novým hřištěm

Přes 60 dětí z holešovských mateřských škol po přestřihnutí slavnostní pásky doslova vběhlo na nové dětské hřiště. To nechalo vybudovat město Holešov díky příspěvku společnosti Nestlé, jejíž cukrovinková továrna Sfinx je hlavním zaměstnavatelem ve městě.
| Nestle
Orion slaví 110 let. K výročí nadělil oblíbené „banánky“ v bílém

Orion slaví 110 let. K výročí nadělil oblíbené „banánky“ v bílém

Společnost Nestlé rozšířila produktové portfolio své značky Orion o novinku – Banány Bílé, jejichž ambasadorem se stal moderátor Leoš Mareš, ikona česko-slovenské kulturní a společenské scény. Doplňuje tak v nabídce tradiční a oblíbené Banány v hořké čokoládě, kterých se jen v roce 2023 v závodě Nestlé Zora Olomouc vyrobilo přes 22 milionů kusů. Novinka přichází na trh přesně 110 let od oficiální registrace značky Orion. I přes svou tradičnost jde o značku, která udává směr.
| Nestle
Orion slaví 110 let. K výročí nadělil oblíbené „banánky“ v bílém

Orion slaví 110 let. K výročí nadělil oblíbené „banánky“ v bílém

Společnost Nestlé rozšířila produktové portfolio své značky Orion o novinku – Banány Bílé, jejichž ambasadorem se stal moderátor Leoš Mareš, ikona česko-slovenské kulturní a společenské scény. Doplňuje tak v nabídce tradiční a oblíbené Banány v hořké čokoládě, kterých se jen v roce 2023 v závodě Nestlé Zora Olomouc vyrobilo přes 22 milionů kusů. Novinka přichází na trh přesně 110 let od oficiální registrace značky Orion. I přes svou tradičnost jde o značku, která udává směr.
| Nestle