Praha
Společnost Nestlé dokončuje vůbec největší modernizaci továrny Sfinx v Holešově na Zlínsku, kde se vyrábí Bon Pari, Hašlerky nebo JOJO bonbóny. Investice do inovací a rozšíření závodu překročila 1,2 miliardy korun. Umožní tak zdvojnásobit výrobu cukrovinek v příštím roce na zhruba 29 500 tun, a rozšířit tak distribuční portfolio. Investice přispěje ke vzniku více než stovky pracovních míst v průběhu let 2023 a 2024. Továrna Sfinx letos slaví už 160 let.
„160 let ukazuje tradici, zkušenost i důležitost přinášet stále něco nového, být relevantní pro budoucnost. Výročí je pro nás pomyslným milníkem, který začíná psát novou kapitolu továrny. Díky investici přes 1,2 miliardy korun bude totiž Sfinx od roku 2024 jedinou továrnou Nestlé, která v Evropě vyrábí bonbóny. Stává se tak bonbónovou velmocí na světové úrovni, která vyváží sladké pochoutky do tří světadílů,“ říká Nina Križanová, ředitelka závodu Nestlé Sfinx. Z továrny Sfinx míří bonbóny do Spojeného království (podíl na exportu 41 procent), ale sladkostmi zásobuje například i Spojené arabské emiráty, Austrálii a Taiwan.
Vozítka bez řidiče i automatizované sušení
Modernizace rozšířila továrnu o dvojpodlažní výrobní halu a sklad hotových výrobků o celkové výměře 9 000 m2. Sfinx se navíc může pochlubit modernizací výrobní linky a zvýšením výkonu a kapacity varny želé včetně barvicí a ochucovací stanice. Továrna je také díky modernizaci schopna vyrábět větší počet barev a příchutí bonbónů najednou. Investice navíc nastartovala využití pro závod nových technologií, jako jsou sušící komory s kontrolou vlhkosti a teploty nebo automatizovaná vozítka, která se používají k přepravě kárátek, tedy speciálních bedýnek, z licí linky do sušících komor, a to zcela bez pomoci člověka. Dojde také k automatickému stohování přepravek s polotovary a plně automatické paletizaci krabic s hotovými výrobky.
Výroba v Holešově započala v roce 1955 s Hašlerkami a v roce 1968 s bonbóny Slavia, poté se přidaly Bon Pari a od roku 2004 také známé JOJO Žížalky nebo gumoví Medvídci. Češi milují sladké a nepřekvapí ani informace, že dlouhodobě jsou podle statistik mezi největšími oblíbenci právě želé bonbóny. Sfinx proto vyrobí ročně až 10 678 tun želé, což je více než polovina celkového objemu výroby k roku 2023. Na předních příčkách se také drží růžovo-bílí Marshmallows s ročním objemem 1 358 tun a meziročním růstem v oblíbenosti o 13 procent. Data prozradila i překvapivou vášeň Čechů pro kyselé bonbóny. Kyselé žížalky v rámci kategorie želé v oblíbenosti stouply meziročně o 38 procent.
„Z dlouhodobého hlediska se hlavní trendy nemění. Stále nejoblíbenější a zároveň nejrychleji rostoucí je kategorie želé bonbonů, kde má největší podíl značka JOJO. V rámci této kategorie ale vidíme rostoucí trend kyselých želé bonbónů. Nejprodávanější jsou právě Kyselé žížalky, které dokonce předběhly i ikonické gumové Medvídky. Proto jsme se rozhodli letos rozšířit portfolio o kyselou novinku s názvem JOJO Kaktusáci,“ říká Anna Růžičková, brand manažerka Nestlé pro bonbóny.
Tabulka TOP 5 produktů továrny Sfinx dle objemu výroby
JOJO Medvídci | 524 t |
Hašlerky | 494 t |
JOJO Kyselé žížalky | 438 t |
JOJO Vexty | 359 t |
JOJO Marshmallow | 330 t |
Závod Sfinx má v Česku dlouhodobou tradici a řadí se mezi významné zaměstnavatele v regionu. Nyní v něm je 400 zaměstnanců, z nichž 29 procent zde pracuje více než 20 let. Úzce spolupracuje s úřady v Holešově a Hospodářskou komorou Zlínského kraje a podílí se na dalších aktivitách, které podporují rozvoj nejen zaměstnanosti Holešovska a Zlínska. Data poukazují na stabilitu závodu, který má díky investici možnost nadále upevňovat svou pozici v rámci celé Evropy.
Kontakt pro média:
Tereza Skrbková, manažerka korporátní komunikace, [email protected], +420 724 420 873
Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká ve 187 zemích světa, zaměstnává přes 270 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je přinášet sílu potravin pro zlepšení života nás i příštích generací. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon, jako jsou Nescafé nebo Nespresso, až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před 155 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, Bon Pari, JOJO atd. a v závodě Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.
Zdroj: www.nestle.cz