V Praze vozí cestující na linkách MHD 204, 224 a 228.
Výrazně červené sedačky, to je první barva, která vás upoutá, když nastoupíte do jednoho z našich nových malokapacitních autobusů s délkou necelých deseti metrů. Pro linky, které zajišťujeme v rámci pražské MHD jsme nakoupili osm autobusů značky SOR a dvě turecké Škodovky.
„PIDžamo“ a červené sedačky tak vévodí těmto deseti autobusům, kterými jsme obnovili šestinu naší flotily pro městské linky. Příjemně vychlazený vzduch v interiéru a další obvyklé standardy, na které jsou už cestující v pražském systému zvyklí, jsou samozřejmostí. Ve vozech nasazených na linky 204 Stavební zóna Horní Počernice - Sídliště Petrovice, 224 Dolnopočernický hřbitov - Ve Žlíbku a 228 Poliklinika Malešice - Obchodní centrum Štěrboholy - Benice nechybí ani kamerový systém nebo sčítací rámy. Autobusy značky SOR ICN 9,5 mají motor s emisní normou EURO VI, celkově přepraví až sedmdesátku cestujících a mají 28 výrazně červených a modrých sedaček. Fanoušci dopravy a řidiči ocení přepracovanou kabinu řidiče, která nabízí mnohem větší prostor než předchůdci tohoto vozu.
Na úzké trasy, kudy neprojede standardní autobus a je potřeba nasazovat jeho menší varianty, máme nově v našem parku ještě další dva zajímavé vozy. Nejsou u nás v Arrivě sice úplnou novinkou, ten první totiž už nějaký ten pátek jezdí v chrudimské MHD, ale tyto autobusy jsou vlastně kvůli malému počtu u nás pořád ještě raritou. Pro pražskou a roudnickou MHD jsme pořídili ještě dva minibusy značky Škoda D’CITY 9 LE od tureckého výrobce Temsa. I tyto autobusy jsou ve výbavě podle požadavků systému PID, převezou až 70 cestujících a jejich motor odpovídá normě EURO VI.
Do obnovy vozového parku a nákupu malokapacitních autobusů pro linky MHD Praha a MHD Roudnice nad Labem jsme investovali přes 60 milionů korun.
Zdroj: www.arriva.cz