Arriva··4 min

Kyvadlová doprava na Brumlovku je 100% elektrická, nasazujeme třetí elektrobus

Vozy za sedm let provozu osmkrát objely svět.

Kyvadlová doprava zajišťující spojení mezi stanicí metra C – Budějovická a Brumlovkou je 100% elektrická. Dvojice elektrobusů SOR je zde v provozu od února 2016, letos v září zahájil ostrý provoz i třetí elektrobus. Spolehlivá bezemisní vozidla mají za více než 7 let na svém kontě přes 300 000 km, pomyslně tak už stihly osmkrát objet svět. Jde o první bezplatné elektrobusy, které byly v rámci pražské hromadné dopravy nasazeny do ostrého provozu. Pasažéři u nich oceňují hlavně tichou a plynulou jízdu i možnost připojení na wi-fi zdarma.

„Elektrobusy si získaly pevné místo u cestujících mezi Budějovickou a Brumlovkou. Od začátku provozu je využilo více než 2,5 milionu cestujících. Z našeho posledního průzkumu vyplynulo, že aspoň občas je využívá 58 procent lidí mířících na Brumlovku. S kyvadlovou dopravou je spokojených 94 % pasažérů, především díky čistotě, dostatečné kapacitě a intervalům spojů. Ve srovnání s dobou před zavedením elektrobusů jsme zaznamenali nárůst spokojenosti o téměř 20 procentních bodů. Veskrze pozitivní ohlasy nás vedly k plné elektrifikaci linky, do zářijového jízdního řádu tedy naostro přidáváme třetí elektrobus,“ říká Martina Draper, Customer Relationship Manager & ESG Passerinvest Group, a.s.

„Navzdory výrazně svažitému terénu nás elektrobusy v reálném provozu překvapily svou spolehlivostí i minimálním rozdílem mezi letním a zimním dojezdem, který činí jen pět procent. Oproti předpokládané pětileté živostnosti vydržely baterie v obou elektrobusech o celé dva roky déle a měnili jsme je až letos na jaře po 150 tisících ujetých kilometrech. Určitě tomu prospěla i praxe pomalého nočního dobíjení v garážích. Od našich řidičů také víme, že lidé na elektrických busech oceňují jejich tichý provoz, plynulejší rozjezd a brzdění, vyšší akceleraci a pružnější jízdní vlastnosti,“ vypočítává generální ředitel společnosti Arriva Daniel Adamka.

„Elektrobusy na Brumlovce najezdí denně přes 200 kilometrů a v provozu prokázaly svou užitečnost a spolehlivost. Bezemisní pohon zkrátka do měst patří a my chápeme jako přirozené poslání jeho rozvoj podporovat. Podobně jako jsme před sedmi lety byli u zrodu prvních bezplatných elektrobusů, dnes díky 100% elektrifikované flotile určujeme společně s našimi partnery na Brumlovce trendy pro dopravní podniky v celé republice. Skupina ČEZ různými formami stojí za rozvojem elektrobusů ve veřejné dopravě více než desítky českých a moravských měst. Samozřejmě dále pokračujeme i v rozšiřování nejvýkonnější české sítě veřejných dobíjecích stanic, kde řidiči v průměru doplní baterie svých aut nejrychleji v České republice,“ uvedl Tomáš Dzurilla, ředitel elektromobility ČEZ.

ČEZ se v roce 2016 stal hlavním partnerem projektu společností Passerinvest Group a Arriva, které v kyvadlovém provozu na tzv. linkách BB nasadily první dva elektrobusy typu SOR EBN 9,5. Pravidelný příspěvek na provoz elektrobusů je vyjádřením podpory ČEZ rozvoji elektrického pohonu v České republice a současně i odpovědnosti za bezemisní dopravní obslužnost lokality Brumlovka, kam denně dojíždí hromadnou dopravou více než 4,5 tisíce lidí. Úspěch a obliba elektrobusů u cestujících vedly „konsorcium“ provozovatelů k náhradě třetího vozidla elektrobusem a tím i k plné elektrifikaci kyvadlové dopravy na Brumlovce.

Zdroj: www.arriva.cz

Zadavatel
Arriva

Arriva

Arriva je jednou z největších dopravních společností v Evropě, která v 10 evropských zemích zaměstnává přes 35 000 lidí a ročně přepraví více než 1,5 miliardy cestujících. Od roku 2010 je součástí koncernu Deutsche Bahn.

Další články od Arriva

Cestující v Jihomoravském kraji svezou na konci roku modernizované vlaky
Arriva

Cestující v Jihomoravském kraji svezou na konci roku modernizované vlaky

Jsou nízkopodlažní a klimatizované.
Další naši řidiči získali prestižní profesní ocenění IRU, ujeli miliony kilometrů
Arriva

Další naši řidiči získali prestižní profesní ocenění IRU, ujeli miliony kilometrů

Děkujeme za vaši práci a přejeme další kilometry bez potíží.
Do kladenských ulic vyjel náš první kloubový elektrobus, je ve zkušebním provozu
Arriva

Do kladenských ulic vyjel náš první kloubový elektrobus, je ve zkušebním provozu

V tomto roce bude mít kladenská MHD celkem 18 elektrobusů.
Pololetní a jarní prázdniny mohou změnit jízdní řády, nejedou hlavně školní spoje
Arriva

Pololetní a jarní prázdniny mohou změnit jízdní řády, nejedou hlavně školní spoje

Cyklus jarních prázdnin trvá šest týdnů.
Poutníky dovezeme na novoroční mši na Svatém Hostýně, spojení je jako loni
Arriva

Poutníky dovezeme na novoroční mši na Svatém Hostýně, spojení je jako loni

Na náš vlak navazuje autobus na Svatý Hostýn.
Školní autobusy mají přes Vánoce prázdniny, omezení spojů je i během svátků
Arriva

Školní autobusy mají přes Vánoce prázdniny, omezení spojů je i během svátků

Ověřte si své obvyklé cesty ve vyhledavačích spojení!
Nakupujeme autobusy za jeden a půl miliardy korun, všechny jsou klimatizované
Arriva

Nakupujeme autobusy za jeden a půl miliardy korun, všechny jsou klimatizované

Na linky MHD Kladno se rozjede 16 elektrobusů.
Nový jízdní řád: Drobné změny u vlaků, litvínovský Arriva Express zastaví u letiště
Arriva

Nový jízdní řád: Drobné změny u vlaků, litvínovský Arriva Express zastaví u letiště

Na Plzeňsku bude mít část zastávek nový název.
Příbramská MHD se zapojí do PIDu, zanikne označení linek číslem a písmenem
Arriva

Příbramská MHD se zapojí do PIDu, zanikne označení linek číslem a písmenem

Linky budou jezdit podle nového číslování.
Podzimní prázdniny a svátek ovlivní naše autobusy a vlaky, o víkendu se mění i čas
Arriva

Podzimní prázdniny a svátek ovlivní naše autobusy a vlaky, o víkendu se mění i čas

Prázdniny jsou dvoudenní ve čtvrtek 26. a v pátek 27. října.