Toyota··11 min

Kultovní Toyota Hilux je tu poprvé s hybridním motorem

Nový Hilux Hybrid 48V je první elektrifikovanou verzí ikonického pick-upu, která přináší hospodárnější provoz, vylepšené jízdní schopnosti a vyšší míru pohodlí při jízdách ve městě i v terénu.

Hilux již od svého uvedení v roce 1968 na japonském trhu překvapuje svojí kvalitou, odolností a spolehlivostí. Zařadil se tak mezi nejznámější užitkové modely od Toyoty a současně stal ikonickým univerzálem, který se stejně dobře cítí při projížďkách ve městě, jako při zdolávání nejnáročnějších terénů této planety.

Zástavbou 48V hybridního systému Toyota potvrzuje svůj multi-technologický přístup k uhlíkové neutralitě. Toyota je přesvědčena, že každý zákazník si zaslouží možnost výběru z cenově dostupných a praktických vozů včetně užitkových a terénních vozidel.

Hilux Hybrid 48V, pyšnící se kultovním vzhledem modelů Hilux a dostupný výhradně v karosářském provedení Double Cab, zaujme suverénní trojrozměrnou maskou chladiče a provedením předního nárazníku s důrazem na robustní a neohrožený postoj pick-upu.

Pohodlný a prostorný interiér nové Toyoty Hilux Hybrid 48V vylepšuje bohatá výbava včetně moderního systému palubního infotainmentu a nejnovějších technologií Toyota Safety Sense.

NOVÁ 48V TECHNOLOGIE

Výkonný naftový motor 2,8 litru byl posílen hybridním 48V systémem, jehož konstrukce zohledňuje specifické požadavky tohoto univerzálně využitelného pick-upu od Toyoty.

Spalovací motor prostřednictvím řemene pohání kompaktní motorgenerátor, který nabíjí novou 48V lithiovou baterii, jejíž kompaktní rozměry umožnily zástavbu pod zadními sedadly bez negativních dopadů na místo v kabině. Hybridní 48V baterie o hmotnosti pouhých 7,6 kg současně prostřednictvím nového DC/DC měniče napájí 12V palubní systém.

Nová baterie se podobně jako u plně hybridních vozů od Toyoty dobíjí při zpomalování, kdy účinně rekuperuje kinetickou energii, která by jinak přišla vniveč, a současně zlepšuje brzdné schopnosti vozu. Nabitá baterie prostřednictvím motorgenerátoru posiluje výkon o 16 koní (12 kW) (resp. točivý moment o 65 Nm) ve prospěch akcelerace, dynamiky a provozní efektivity.

Robustní a současně kompaktní motorgenerátor snese náročnější pracovní prostředí, kterému jsou užitkové vozy tradičně vystavovány. Spalovací motor byl upraven k zástavbě hybridního systému pohonu. Nový napínák řemene se dvěma rameny společně s pevnějším materiálem řemene přispívá k lepším jízdním vlastnostem a tišší jízdě při zachování proslulé odolnosti modelu Hilux.

Motorgenerátoru sekunduje výkonný a osvědčený naftový motor Euro 6d s ventilovým rozvodem DOHC 16v, zdvihovým objemem 2,8 litru a výkonem 204 koní (150 kW) při 3400 ot/min, resp. točivým momentem 500 Nm v pásmu 1600–2800 ot/min.

Motor používá systém vstřikování paliva typu Common Rail, turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a mezichladič s kapalinovým chlazením. Z opatření ke snížení výfukových emisí jmenujme oxidační katalyzátor, filtr pevných částic, technologii selektivní katalytické redukce (SCR) a systém vstřikování močoviny.

Hilux Hybrid 48V, podobně jako stávající modely Hilux, Land Cruiser a PROACE, může spalovat naftu HVO100, tedy nefosilní palivo vyráběné ze 100% obnovitelných zdrojů.

AGILITA, HOSPODÁRNÝ PROVOZ A TIŠŠÍ CHOD

Nový Hilux Hybrid 48V spojuje agilní akceleraci, lepší brzdné schopnosti a nižší spotřebu paliva s hladkou jízdou na silnicích i při zdolávání náročných terénů.

Dodatečný výkon hybridního 48V systému ve městě zajišťuje živější odezvu na pokyny od plynového pedálu a lineární zrychlování, zejména při rozjezdech z místa, zatímco rekuperační brzdění přispívá k hospodárnějšímu chodu a přirozené zpětné vazbě při zpomalování.

Díky vylepšenému systému stop-start může spalovací motor zůstávat vypnutý po delší dobu, což ve spojení s výhodami hybridního 48V systému v porovnání s naftovými pohony bez elektrifikace snižuje spotřebu paliva až o 5 %.

Vylepšený systém stop-start kromě samotného snížení spotřeby přispívá k pohodlnější jízdě v husté dopravě díky agilnějším reakcím plynu při rozjezdech a tiššímu spouštění spalovacího motoru, neboť motorgenerátor je trvale propojen se spalovacím motorem a na rozdíl od konvenčních systémů se zde nepoužívá startér. Spalovací motor se díky tomu spouští rychleji.

Vylepšení jízdních schopností se neomezuje jen na městské prostředí – Hilux Hybrid 48V v souladu se svojí slavnou tradicí vyniká zejména v terénu.

Výkon motorgenerátoru podporuje hladší akceleraci i při zdolávání náročných terénů, kde rekuperační brzdění podporuje bezpečnější sjíždění svahů, zatímco pokles volnoběžných otáček spalovacího motoru ze 720 na 600 ot/min usnadňuje ovládání vozidla.

Poprvé v modelové řadě Hilux se objevuje nový systém Multi-terrain Select pro výběr typu povrchu, zajišťující ještě lepší jízdní schopnosti a kontrolu díky možnosti upravovat nastavení systému kontroly stability vozu podle aktuálních jízdních podmínek. Vedle automatického nastavení může řidič zvolit jeden z přednastavených režimů – Dirt, Sand, Mud, Deep Snow nebo Rock – zkalibrovaných tak, aby vozidlo regulovalo výkon a prokluzování kol ve prospěch co nejlepšího záběru, držení stopy a manévrovatelnosti.

Nemalou pozornost věnovali konstruktéři tomu, aby i Hilux Hybrid 48V disponoval impozantními schopnostmi při překonávání brodů. Díky vodotěsnému provedení 48V baterie a DC/DC měniči se Hilux Hybrid 48V chlubí brodivostí až 700 mm; nové protiprokluzové provedení a zesílení kladky motorgenerátoru navíc zajišťuje optimální fungování i ve vlhkém prostředí.

SÍLA A STABILNÍ JÍZDA

Nový Hilux Hybrid 48V se pyšní délkou 5 325 mm, šířkou 1 900 mm a výškou 1 815 mm, jakož i praktičností a robustním stylem díky ložné ploše o délce 1 525 mm. Hospodárný chod hybridního pohonu a jízdní schopnosti doprovází nekompromisní tažná kapacita a nosnost, konkrétně 3500 kg, resp. 1000 kg (stejně jako u předchůdce).

Hilux Hybrid 48V podobně jako sesterská provedení modelu Hilux se díky rámové konstrukci a rámovému podvozku chlubí mimořádnou odolností a torzní tuhostí. Soustava zavěšení zadních kol s odolnými listovými pružinami a zdvojenými tlumiči zajišťuje nejen terénní schopnosti, od robustního pracovního vozu s pohonem všech kol očekávané, ale i jízdní pohodlí a stabilní chování s charakterem SUV. Hilux Hybrid 48V (v provedení Double Cab) dokládá svoji chuť poprat se s jakýmkoli terénem minimální provozní světlou výškou 310 mm (v dané třídě nejlepší), jakož i parametry nájezdových úhlů vpředu a vzadu (29, resp. 26 stupňů).

NEJMODERNĚJŠÍ BEZPEČNOSTNÍ A MULTIMEDIÁLNÍ VÝBAVA

Nový Hilux Hybrid 48V je vybaven nejnovějšími technologiemi Toyota Safety Sense, které posádce i ostatním účastníkům silničního provozu garantují špičkovou ochranu před nejrůznějšími možnými riziky.

Vylepšený předkolizní bezpečnostní systém (PCS) lépe rozpoznává chodce v noci, cyklisty za denního světla a vozidla přijíždějící v protisměru nebo chodce na křižovatkách při odbočování. V případě zjištění některého z těchto rizik systém reaguje zvukovým i vizuálním upozornění a následně podle potřeby začne brzdit.

Modernizovaný systém upozornění na opuštění jízdního pruhu (LDA) nyní rozpoznává okraje vozovky (kromě vyznačených jízdních pruhů), zatímco adaptivní tempomat (ACC) se systémem rozpoznávání dopravních značek (RSA) umožňuje snadno upravit rychlost jízdy vozidla v souladu s rychlostním omezením a zároveň automaticky zpomaluje vozidlo před zatáčkami na dálnicích.

Funkce adaptivních dálkových světel (AHB) za jízdy v noci zbavuje řidiče starosti s přepínáním světel, aby nedocházelo k oslňování ostatních vozidel. Rozpoznává blížící se vozidla a přesně upravuje paprsky LED světel tak, aby se vykryl prostor, kde se nacházejí ostatní účastníci silničního provozu, a řidič tak mohl i nadále používat dálková světla pro maximální viditelnost po setmění.

Nejnovější systém Toyota Smart Connect společně s 8" obrazovkou disponuje cloudovou navigací s aktuálními dopravními informacemi a interaktivním hlasovým asistentem pro hands-free ovládání mobilního telefonu, multimédií, klimatizace, elektrických oken a ambientního osvětlení. Technologie Apple CarPlay a Android Auto jsou nyní bezdrátové.

PROSLULÁ TRADICE

Hilux se v současnosti vyrábí v šesti různých zemích a objednávat si jej zákazníci mohou ve více než 180 zemích a regionech po celém světě. Od roku 1968 se pro tento model rozhodlo více než 21 milionů zákazníků z celého světa.

Hilux již přes půl století znovu a znovu dokazuje svoji neporazitelnost, kdy se úspěšně vyrovnává s extrémními podmínkami severního pólu, islandských sopek i Antarktidy.

V posledních době zanechává stopu i ve světě motoristického sportu, a to v podobě tří titulů v náročné Rallye Dakar v letech 2019, 2022 a 2023, resp. dvou mistrovských titulů W2RC (World Rally-Raid Championship FIA).

Současně je držitelem prestižního ocenění v aktuálním ročníku soutěže IPUA (International Pick-up Award 2022) v kategorii středně velkých pick-upů. Porotci soutěže IPUA ocenili Hilux pro jeho dynamický pohon, precizní handling a legendární kvalitu, trvanlivost a spolehlivost, jakož i stále vyšší atraktivitu na rozvíjejícím se globálním trhu pick-upů ve dvojroli pracovního nástroje a vozidla k volnočasovému využití.

V roce 2024 je Hilux součástí modernizované a pestřejší rodiny užitkových vozů Toyota Professional po rozšíření řady PROACE, sestávající ze zcela nového provedení PROACE MAX a modernizovaných modelů PROACE a PROACE CITY v rámci atraktivního portfolia užitkových vozidel.

Rozšířená produktová nabídka Toyota Professional dokládá zasazení značky etablovat se v segmentu užitkových vozů; cílem Toyoty je zvyšovat každoroční prodeje značky v této oblasti – v roce 2022 činily prodeje 119 000 vozidel, přičemž letos by Toyota měla zaznamenat nový prodejní rekord.

Ke splnění tohoto cíle by Toyotě měla pomoci komplexní produktová nabídka vozidel společně se zaměřením na zákaznickou spokojenost, což zahrnuje konkurenceschopné financování a pojištění, záruky a asistenční služby pro cestování bez obav; další výhodou je dostupnost náhradních vozů k zajištění stoprocentní mobility všech zákazníků.

U evropských prodejců se nový Hilux Hybrid 48V objeví v polovině roku 2024.

Zdroj: www.toyotanews.eu

Zadavatel
Toyota

Toyota

Toyota je japonská automobilka, kterou založil v roce 1937 Kičiro Tojoda. Je největším výrobcem automobilů na světě a vyrábí jak osobní automobily, tak dodávky, nákladní auta, motory, autobusy, roboty a jiné. Je to zároveň osmá největší společnost světa. Firma sídlí ve městě Tojota v prefektuře Aiči. Pod křídla společnosti spadají i poměrně mladé automobilky Lexus a Scion

Další články od Toyota

Vozy Toyota (nejen) s plug-in hybridním pohonem teď pořídíte výhodněji
Toyota

Vozy Toyota (nejen) s plug-in hybridním pohonem teď pořídíte výhodněji

Toyota představuje novou akční nabídku, která přináší většinu osobních modelů za výhodnější cenu a tentokrát je mezi nimi i větší zastoupení vozů s plug-in hybridním pohonem.
Technologie Toyoty se představily na Festivalu rychlosti v Goodwoodu
Toyota

Technologie Toyoty se představily na Festivalu rychlosti v Goodwoodu

Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, čtyřdenní oslavě motoristického sportu pořádané každým rokem na půdě historického Goodwood House v anglickém Sussexu a zakončené 14. července, představila Toyota širokou škálu technologií, které vyvíjí na podporu uhlíkově neutrální budoucnosti.
Toyota spustila předprodej užitkového modelu Proace Max
Toyota

Toyota spustila předprodej užitkového modelu Proace Max

Automobilka Toyota zahájila v České republice předprodej svého dosud největšího užitkového modelu Proace Max. Vozidlo o délce 5,4 až 6,36 metru pojme 10 až 17 m3 nákladu. K dispozici bude ve verzi se spalovacím motorem i jako elektromobil. Po provedení VAN se na trhu postupně objeví i jako šasi, platforma a valník. První vozy dorazí na podzim letošního roku.
Toyota Tsusho otevřela zbrusu nové centrum užitkových vozů
Toyota

Toyota Tsusho otevřela zbrusu nové centrum užitkových vozů

Společnost Toyota Tsusho otevřela v Čestlicích v pořadí druhý autosalon, který je zároveň prvním zcela nově postaveným centrem užitkových vozů Toyota Professional. Showroom o ploše téměř 400 m2 umožní vystavení široké škály modelů užitkových vozů včetně nejnovějšího modelu Proace Max, který přijde na trh již tento podzim.
Toyota na Festivalu rychlosti v Goodwoodu oslní novými vozy i technologiemi
Toyota

Toyota na Festivalu rychlosti v Goodwoodu oslní novými vozy i technologiemi

Toyota představí na Festivalu rychlosti v Goodwoodu 2024 celou řadu nových vozů s rozličnými druhy pohonů. Závodní, rallyové a terénní speciály i výkonné vozy homologované do běžného provozu ukáží, jak se jejich zapojení do motorsportu odráží v celkovém vývoji značky a dokazují multi-technologický záběr Toyoty s cílem snižovat emise CO2 a v konečné fázi dosáhnout uhlíkové neutrality.
Česká Toyota vydává olympijský speciál svého magazínu Toyota Life
Toyota

Česká Toyota vydává olympijský speciál svého magazínu Toyota Life

Vlastní magazín Toyota Life automobilka v Česku vydává už od roku 2019. Obvykle vychází čtvrtletně, ovšem při příležitosti letošních olympijských her v Paříži dostal svůj první speciál. Toyota je celosvětovým partnerem her, nicméně obsah magazínu je původní a lokální. Díky podpisům slavných sportovců půjde o výjimečnou sběratelskou edici.
Toyota dodala 35 hybridních Yarisů české firmě ACCOM
Toyota

Toyota dodala 35 hybridních Yarisů české firmě ACCOM

Toyota dodala 35 vozů Yaris hybrid společnosti ACCOM, která se zabývá výrobou a distribucí mléčných výrobků. Vozy dodané jednorázově firmou Autobond byly pořízeny na operativní leasing.
První vodíkové Toyoty Hilux se už testují na silnicích
Toyota

První vodíkové Toyoty Hilux se už testují na silnicích

Britské zastoupení automobilky Toyota ve svém závodu v anglickém hrabství Derbyshire už vyrobilo celkem 10 prototypů modelu Hilux poháněných palivovými články. Pět vozidel v současnosti absolvuje přísné provozní zkoušky na bezpečnost, jízdní schopnosti, funkčnost a odolnost včetně shromažďování údajů z testovacích jízd za reálných provozních podmínek.
Toyota RAV4: 30 let kultovního průkopníka
Toyota

Toyota RAV4: 30 let kultovního průkopníka

Toyota RAV4 slaví již tři desetiletí existence od doby, kdy proměnila automobilový trh, aby si postupně vydobyla postavení kultovního modelu SUV, jenž přichází se stále novými technologiemi a dokáže předvídat očekávání zákazníků.
Největším hitem Toyota Víkendu byl Yaris Cross
Toyota

Největším hitem Toyota Víkendu byl Yaris Cross

Největším hitem uplynulého akčního víkendu v dealerské síti Toyota byl Yaris Cross následovaný RAV4. Zákazníci během Toyota Víkendu uzavřeli celkem 314 smluv, z toho na Yaris Cross bylo 61 kontraktů a na RAV4 35 smluv. Dalšími nejvíce poptávanými modely byly Yaris a modely Corolla.