Již v průběhu roku 2023 se začnou v modelech ID.3, ID.4, ID.5 a ID.71 používat další recyklované materiály. Volkswagen sází na recyklované materiály z plastových PET lahví. Všechny recykláty v modelech ID. splňují stejně přísná kritéria kvality a vnímané hodnoty jako nové materiály.
Praha - Volkswagen zvyšuje u rodiny výhradně elektricky poháněných modelů ID. úroveň trvalé udržitelnosti. Svůj podíl na tom má i výběr materiálů pro interiéry. Již v letošním roce obdrží modely ID.3, ID.4, ID.5 a ID.7 vybrané inovace, které byly poprvé uvedeny do velkosériové výroby s modelem ID. Buzz2. Například pro čalounění sedadel používá Volkswagen mimo jiné textilní vlákna Seaqual®, při jejichž výrobě se využívá z 10 procent posbíraný odpad z moří a oceánů a z 90 procent recyklované polyesterové vlákno (PES). V porovnání s běžnými povrchovými materiály způsobuje jejich produkce o téměř jednu třetinu méně emisí CO2.
Volkswagen v rámci své strategie v oblasti trvalé udržitelnosti rozšiřuje používání recyklovaných materiálů v rodině ID.3,4
Silke Bagschiková, vedoucí produktové řady Elektromobilita, vysvětluje tento krok následovně: "V interiérech našich modelů ID. již nenajdete žádné kůže původem ze zvířat, a ještě lepší ekologické bilance se nám u nich podařilo dosáhnout širokým využitím recyklovaných materiálů - a to při splnění vysokých požadavků na vnímanou hodnotu a dlouhodobou kvalitu. Na základě pozitivních reakcí našich zákazníků jsme se rozhodli, že v budoucnosti budeme tyto trvale udržitelné přístupy využívat ještě častěji."
ID. Buzz jako průkopník recyklačních inovací. Volkswagen zvolil pro interiér modelu ID. Buzz mnoho nových materiálů, které bude postupně zavádět i do ostatních modelů rodiny ID. Na mnoha místech interiéru nového "Bulli" nalézají uplatnění alternativní materiály vyráběné z plastového odpadu z moří a oceánů, resp. ze starých PET lahví (konkrétně 63 kusů o objemu 500 ml). Povrchovou vrstvu čalounění sedadel tvoří tkanina z vláken Seaqual®, při jejichž výrobě se používá 10 procent posbíraného odpadu z moří a 90 procent recyklovaných polyesterových vláken (PES). V porovnání s běžnými povrchovými materiály se tím snížily emise CO2 při výrobě o 32 procent. V čalounění sedadel materiálem ArtVelours Eco® mají recyklované materiály podíl 71 procent. Povrchové vrstvy čalounění stropu a podlahových koberců v modelu ID. Buzz jsou navíc ze 100 procent tvořeny recyklovaným polyesterem. Recyklované plasty obsahuje také tlumicí vrstva koberce. To samé platí i pro další díly, například kryty spodní části vozu a vložky podběhů kol.
Volkswagen kromě toho již nepoužívá žádný chrom pro ozdobné prvky na dveřích, přístrojové desce a volantu modelu ID. Buzz, protože výroba tohoto materiálu zatěžuje životní prostředí. Náhradou je tekutý lak se vzhledem chromu, jehož pojivo má biologický základ. Některé z uvedených recyklačních inovací modelu ID. Buzz se budou nyní používat také v modelech ID.3, ID.4, ID.5 a ID.7.
Video o trvale udržitelných materiálech v modelu ID. Buzz
Recykláty jako plnohodnotná alternativa. Recykláty jsou zpracované staré materiály vhodné k použití v nových produktech. U plastů to jsou například PET lahve nebo staré rybářské sítě. Tyto plastové odpady se zpracovávají na granuláty, a následně mohou být nově využity. V závislosti na požadavcích se podíl recyklátů v nových dílech pohybuje od menšinového až po stoprocentní. V interiéru musejí mít zpátky do koloběhu uváděné materiály zásadně stejné vlastnosti jako konvenční materiály. To se týká jak jejich vzhledu a haptických vlastností, tak i jejich odolnosti a dlouhé životnosti.
Volkswagen na "cestě k nule" (Way to ZERO). Do roku 2030 hodlá Volkswagen snížit emise CO2 na vozidlo o 40 procent, nejpozději v roce 2050 chce mít společnost klimaticky neutrální bilanci. Volkswagen proto na své cestě k uskutečnění ambiciózních cílů analyzuje a optimalizuje kompletní životní cyklus vozidel od základního výzkumu přes vývoj a výrobu až po recyklaci na konci životnosti. Volkswagen přitom usiluje o realizaci uzavřených materiálových koloběhů u všech používaných surovin.
1)ID.7 - prodej modelu nebyl dosud zahájen.
2)ID. Buzz Pro - kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 21,7-20,6; kombinované emise CO2 v g/km: 0. Pro tento model jsou k dispozici údaje o spotřebě elektrické energie a emisích již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU.
3)ID.4 GTX (na snímku) - kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 17,7-17,6; kombinované emise CO2 v g/km: 0. Pro tento model jsou k dispozici údaje o spotřebě elektrické energie a emisích již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU.
4)ID.5 GTX (na snímku) - kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 17,3-17,1; kombinované emise CO2 v g/km: 0. Pro tento model jsou k dispozici údaje o spotřebě elektrické energie a emisích již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU.
Informace o značce Volkswagen:
Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 30 závodech ve 13 zemích. V roce 2021 vyrobil Volkswagen 4,9 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Polo, T-Roc, Golf, Tiguan nebo Passat, ale také úspěšné modely elektromobilů ID.3 a ID.4. V uplynulém roce předala společnost zákazníkům na celém světě více než 260 000 elektromobilů, což je dosud nejvyšší počet. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 184 000 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců a servisních partnerů s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen svou strategií ACCELERATE důsledně urychluje transformaci na softwarově orientovaného poskytovatele mobility.
Informace o značce Volkswagen Užitkové vozy:
"We transport success, freedom and future." Značka Volkswagen Užitkové vozy jako vedoucí výrobce lehkých užitkových vozů zásadním a trvale udržitelným způsobem utváří přepravu zboží i osob a poskytování služeb. Naše vozidla přepravují stavební dělníky, rodiny a dobrodruhy, pečivo, balíky nebo surfovací prkna. Každý den pomáhají bezpočtu lidí na celém světě odvádět dobrou práci, slouží jako mobilní servisní dílny a dopravují lékaře záchranné služby a policisty na místo nasazení. Celkem 24 000 zaměstnanců vyrábí v závodech Hannover (D), Poznań (PL), Września (PL) a Pacheco (ARG) modelové řady Transporter, Caddy, Crafter a Amarok a od roku 2022 k nim přibude ID. BUZZ - výhradně elektricky poháněná verze naší ikony, modelu Bulli. Volkswagen Užitkové vozy je navíc v koncernu Volkswagen vůdčí značkou pro autonomní jízdu a poskytování mobility a přepravy jako služby (MaaS - Mobility as a Service; TaaS - Transport as a Service) - tedy oblasti, v nichž utváříme mobilitu budoucnosti. Tak udržujeme v pohybu celou společnost a plníme její požadavky na čistou, inteligentní a trvale udržitelnou mobilitu. Volkswagen Užitkové vozy tím naplňuje motto své značky: Přepravujeme úspěch, svobodu a budoucnost.
Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.
Zdroj: www.volkswagen.cz