Volkswagen··7 min

ID.7 nabízí dlouhý dojezd a mimořádnou hospodárnost díky vytříbené aerodynamice

Volkswagen

Volkswagen

Volkswagen AG nebo jen VW je německá automobilka sídlící ve Wolfsburgu. Je členem skupiny Volkswagen Group. Její název v překladu znamená lidový vůz. Byla založena v roce 1937 jako Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH a později přejmenována na Volkswagenwerk GmbH.

Tisková zpráva

Aerodynamický design umožní dojezd až 700 kilometrů2 (WLTP). Úzká spolupráce vývojářů a designérů přinesla součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,23. Jemné ladění detailů v počítačových simulacích a aerodynamickém tunelu.

Praha - ID.71 je prvním elektrickým reprezentantem značky Volkswagen v segmentu vyšší střední třídy. Sedan s logem VW je mistrem hospodárnosti díky dojezdu až 700 kilometrů (WLTP)2. Kromě nové generace pohonu přispívá k dlouhému dojezdu modelu ID.7 také jeho vytříbená aerodynamika. Aerodynamické základní tvary karoserie, nízký součinitel aerodynamického odporu vzduchu (cx = 0,23)

a čelní plocha 2,46 m2 jsou výsledkem úzce spolupráce designového a vývojového oddělení.

ID.7 při testech aerodynamiky v aerodynamickém tunelu

U sedanu, jakým je ID.7, závisí přibližně 50 procent součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx na tvaru karoserie. Kola a pneumatiky mají vliv z 30 procent, 10 procent připadá na spodní část vozu a 10 procent na funkční otvory, jimiž například proudí vzduch k chladičům v přední části vozidla. Již ze siluety téměř pětimetrového automobilu je na první pohled zřejmé, že je nové ID.7 dosud nejaerodynamičtějším modelem ID. Daniel Scharfschwerdt, designér značky Volkswagen, k tomu říká: "Při navrhování designu modelu ID.7 jsme se ještě více než u jakéhokoli jiného modelu zaměřovali na aerodynamiku. Proto má nízkou příď, plynulý přechod do kapoty a šikmo skloněné čelní okno. Pro ideální aerodynamiku jsme koncipovali také tvar střechy ve stylu kupé a zužující se záď."

Již v rané fázi produktového vývoje probíhala intenzivní optimalizace vnějšího designu, ale také spodní části vozu, kol a dalších detailů. Předpokladem pro dosažení optimálních výsledků byla úzká spolupráce mezi vývojáři a designéry. Stephan Lansmann, projektový inženýr odpovědný za aerodynamiku modelu ID.7, k tomu říká: "V iterativním procesu, při němž se opakovaně scházejí vývojáři a designéři, hledáme optimum. Je to mnoho krůčků, které se nakonec vyplatí. Četné počítačové simulace proudění a testy v aerodynamickém tunelu se přitom vzájemně doplňují."

Silné stránky modelu ID.7 v oblasti aerodynamiky:

ID.7 disponuje téměř uzavřenou spodní částí vozu. Doplňkovou funkci mají nově vyvinuté spoilery před předními koly, které vedou vzduch s minimálními turbulencemi podél kol pod vozidlo. Boční aerodynamické vzduchové clony v předním nárazníku přispívají k efektivnějšímu obtékání přídě vzduchem. Rozšířené boční prahy zabraňují pronikání vzduchu v této části pod vůz a tvoří clonu před zadními pneumatikami. Proudění vzduchu pod vozem navíc usměrňují malé spoilery a kryty.

"U elektromobilů k dobré aerodynamice významněji přispívají kola, a proto jsme se na ně i u modelu ID.7 obzvlášť zaměřili," říká Lansmann. "U designu kol jde především o aerodynamiku, kterou jsme museli sladit s požadavkem na chlazení brzd," vysvětluje odborník. "Výsledkem jsou více uzavřená kola, která jsou díky tomu mimořádně aerodynamická." Simulace proudění byla využita i při navrhování kontur pneumatik. To umožnilo optimalizovat varianty s horšími aerodynamickými vlastnostmi již v průběhu koncepční fáze.

V komplexním procesu vývoje aerodynamiky byly zohledněny také další oblasti. Mezi ně patří funkční otvory na přídi, které přivádějí například vzduch k chladičům v přední části vozu. V modelu ID.7 je proudění vzduchu aktivně regulováno žaluziemi před chladiči, což snižuje aerodynamický odpor vzduchu. Elektricky ovládané žaluzie se otvírají až v okamžiku, kdy je nezbytné cílené chlazení agregátů a akumulátorové baterie. Aerodynamickou účinnost v oblasti zádě zvyšují ideálně tvarované dveře zavazadlového prostoru společně s designem difuzoru a bočními oddělovacími hranami.

Z počítače do aerodynamického tunelu

Zpočátku převažují počítačové simulace. "V prvním roce vývoje pracujeme pouze virtuálně, s aktualizacemi přibližně každé dva týdny," říká Lansmann. Tým designérů k tomu poskytuje data CAD (Computer-Aided Design = konstruování s podporou výpočetní techniky). Několik tisíc procesorů z nich vypočte hodnoty proudění, mimo jiné i pro četné detaily, například hladce zapuštěné kliky dveří nebo aerodynamicky tvarovaná vnější zpětná zrcátka modelu ID.7. "Do aerodynamického tunelu jdeme až v okamžiku, kdy má design již stabilní podobu. To může být jeden a půl roku od zahájení vývoje," říká odborník.

Tým značky Volkswagen používal v aerodynamickém tunelu hliněné modely elektromobilu ID.7 v originální velikosti. Nové poznatky - například změny na zádi a odtokových hranách - byly na modelu realizovány frézováním s přesností na milimetr.

S pomocí prototypových dílů z 3D tiskárny otestoval tým Stephana Lansmanna řadu variant - týkalo se to například aerodynamicky tvarovaných vnějších zpětných zrcátek. U modelu ID.7 jim tento proces umožnil optimalizovat horní a spodní části krytu zrcátka a patu zrcátka, aby byl zaručen nízký aerodynamický odpor spolu s vynikajícími akustickými vlastnostmi. Výsledkem detailní práce je součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,23, což je nejnižší hodnota v rámci celé rodiny modelů Volkswagen ID.

1) ID.7 - studie ve stavu blízkém sériově vyráběnému modelu. Vozidlo se zatím neprodává

2) V závislosti na velikosti akumulátorové baterie dosahuje předběžný údaj dojezdu podle metodiky WLTP až 700 kilometrů. Údaje dojezdu podle metodiky WLTP pro sériově vyráběné vozy se mohou lišit v závislosti na výbavě. Skutečný dojezd v praktickém provozu závisí mj. na jízdním stylu, rychlosti jízdy, používání komfortních/vedlejších spotřebičů, venkovní teplotě, počtu cestujících/zatížení vozu zavazadly, topografii a procesu stárnutí a opotřebení akumulátorových článků.

Informace o značce Volkswagen:

Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 30 závodech ve 13 zemích. V roce 2021 vyrobil Volkswagen 4,9 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Polo, T-Roc, Golf, Tiguan nebo Passat, ale také úspěšné modely elektromobilů ID.3 a ID.4. V uplynulém roce předala společnost zákazníkům na celém světě více než 260 000 elektromobilů, což je dosud nejvyšší počet. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 184 000 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců a servisních partnerů s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen svou strategií ACCELERATE důsledně urychluje transformaci na softwarově orientovaného poskytovatele mobility.

Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.

Zdroj: www.volkswagen.cz

Další články

Další články od Volkswagen

Světová premiéra nového modelu Tayron: Všestranné SUV nabídne až sedm sedadel

Světová premiéra nového modelu Tayron: Všestranné SUV nabídne až sedm sedadel

Nové SUV pro evropský trh: Tayron je po modelu Touareg druhé největší SUV značky Volkswagen v Evropě. Důkladně promyšlený všestranný automobil: extrémně prostorná zadní část interiéru pro cestující i zavazadla, pět nebo na přání sedm sedadel a nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu až 2,5 tuny. Inovativní plug-in hybridní pohon: Tayron eHybrid nabízí suverénní výkonovou charakteristiku a díky dojezdu na elektřinu více než 100 km zvládne každodenní provoz jako elektromobil. Předprodej v České republice bude zahájen na přelomu října a listopadu. Nový Tayron eHybrid oslaví českou výstavní premiéru na eSalonu v Praze, který se uskuteční ve dnech 7. až 10. listopadu.
| Volkswagen
Unikát zrozený z ohně a ledu: Model ID.3 GTX FIRE+ICE oslavil premiéru na Setkání ID.

Unikát zrozený z ohně a ledu: Model ID.3 GTX FIRE+ICE oslavil premiéru na Setkání ID.

Vzpomínka na speciální model Golf II Fire and Ice2 – znovu ve spolupráci s módní značkou BOGNER. Automobilový unikát přesvědčí exkluzivním lakem karoserie a překvapivými detaily. Interiér s originálními materiály a doplňky.
| Volkswagen
Volkswagen zahajuje předprodej modelů Golf GTI Clubsport a Golf R

Volkswagen zahajuje předprodej modelů Golf GTI Clubsport a Golf R

Golf GTI Clubsport1 s pohonem předních kol je nejvýkonnější GTI díky výkonu 221 kW (300 k) a elektronicky řízené uzávěrce předního diferenciálu. Golf R2 a Golf R Variant3 disponují pohonem všech kol 4MOTION, systémem R-Performance Torque Vectoring a výkonem 245 kW (333 k). Prostorný Golf R Variant nabízí zavazadlový prostor o objemu 1642 litrů. Exkluzivní výbavový paket Black Edition4 pro Golf R s tmavým designem a funkcemi, jakými jsou stopky GPS pro měření časů na kolo a ukazatel zrychlení.
| Volkswagen
Ikonické modely Golf, bohatý program a tisíce fanoušků. Začátek GTI Fanfest se blíží.

Ikonické modely Golf, bohatý program a tisíce fanoušků. Začátek GTI Fanfest se blíží.

Třídenní GTI Fanfest s rodinným programem a mottem „Icons Coming Home“. Více než 700 majitelů se pochlubí svými vozy GTI a R. Nabitý program „od fanoušků pro fanoušky“. O motoristických tématech budou hovořit legendy značky Volkswagen Benjamin „Benny“ Leuchter, Hans-Joachim „Strietzel“ Stuck a Klaus-Joachim „Jochi“ Kleint.
| Volkswagen
Volkswagen je nejinovativnější mainstreamovou značkou v oblasti elektrického pohonu

Volkswagen je nejinovativnější mainstreamovou značkou v oblasti elektrického pohonu

AutomotiveINNOVATIONS Award 2024: Volkswagen boduje inovacemi v mnoha oblastech od dojezdu přes nabíjecí výkon a spotřebu až po elektrický ekosystém. CAM každoročně analyzuje inovační aktivity přibližně 100 automobilových značek v Evropě, Asii a USA. V letošním roce bylo vybráno a vyhodnoceno cca 1000 inovací, které mohou v tvrdé konkurenci na globálních automobilových trzích poskytovat rozhodující zákaznickou výhodu. Předseda představenstva značky Volkswagen Schäfer: „Ocenění dokládá inovační posun u všech nových modelů ID.“
| Volkswagen
Volkswagen zařazuje do nabídky akční modely R-Line People s mimořádně bohatou výbavou a výhodnými cenami

Volkswagen zařazuje do nabídky akční modely R-Line People s mimořádně bohatou výbavou a výhodnými cenami

Akční modely vychází z výbavové linie R-Line a obsahují bohatou příplatkovou výbavu, která je již započítána v základní ceně modelu. Lídry akční nabídky R-Line People jsou nové modely Golf, Golf Variant, Tiguan a Passat. S mimořádně bohatou výbavou a výhodnými cenami mohou zákazníci objednávat také další oblíbené modely: Polo, Taigo, T-Cross a T-Roc.
| Volkswagen
Volkswagen zahájil prodej ID.3 GTX

Volkswagen zahájil prodej ID.3 GTX

Sportovní ID.3 GTX je možné objednávat za cenu od 1 244 900 Kč. Nový úsporný a zároveň dynamický elektromotor původem z ID.7 s výkonem 210 kW (286 k) a točivým momentem 545 N.m umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. Rychlé je i nabíjení – z 10 na 80 procent za pouhých 26 minut. Na jedno plné nabití lze ujet až 604 km dle WLTP. Dotace 200 000 Kč pro firemní klientelu včetně financování s 0% úrokem a servisem na 5 let zdarma.
| Volkswagen
Pět hvězd pro nový Passat: Nejvyšší hodnocení v testech bezpečnosti Euro NCAP

Pět hvězd pro nový Passat: Nejvyšší hodnocení v testech bezpečnosti Euro NCAP

Výsledky ve všech čtyřech kategoriích testů na velmi vysoké úrovni. Všestranný rodinný automobil nabízí výbornou ochranu dětských cestujících. Passat získal nejvyšší počet pěti hvězd i ve své nové generaci.
| Volkswagen
Nejvýkonnější Golf slaví světovou premiéru: Nové modely Golf R a Golf R Variant přijíždějí na start s výkonem 245 kW (333 k)

Nejvýkonnější Golf slaví světovou premiéru: Nové modely Golf R a Golf R Variant přijíždějí na start s výkonem 245 kW (333 k)

Modely R s pohonem všech kol mají v sériové výbavě ještě ostřejší design, vylepšený interiér a nový informační a zábavní systém. Na přání dodávaný paket R Performance umožňuje mimo jiné ještě větší nejvyšší rychlost a zahrnuje rozměrnější střešní spoiler plus jako novinku i stopky pro měření časů na kolo a ukazatel zrychlení. Volkswagen R představil ve světové premiéře rovněž exkluzivní speciální edici Golf R Black Edition.
| Volkswagen
ChatGPT je již dostupný v mnoha modelech značky Volkswagen

ChatGPT je již dostupný v mnoha modelech značky Volkswagen

Online hlasového asistenta IDA z vlastního vývoje značky Volkswagen doplňuje ChatGPT. Zákazníci mohou s vozidlem komunikovat hovorovým jazykem a získávat mnoho dodatečných informací. Volkswagen je jedním z prvních velkoobjemových výrobců, kteří ve spolupráci s technologickým partnerem Cerence zavedli ChatGPT do svých vozidel. Vyhledávací nástroj je využitelný ve všech nových modelech ID., Golf, Tiguan a Passat.
| Volkswagen