BMW··3 min

High-tech ve výrobě: BMW Group nechává nové vozy ve svých továrnách jezdit plně autonomně.

BMW

BMW

BMW (zkratka pro zvuk Bayerische Motoren Werke AG) je německý výrobce automobilů, motocyklů a pohonných jednotek. Hlavní sídlo společnosti je v Mnichově. BMW je mateřskou společností firem Mini a Rolls-Royce a v nedávné minulosti i bývalé skupiny Rover. V roce 2005 zaměstnával koncern přes 105 000 lidí. Modro-bílý vzor znaku firmy je stylizací roztočené vrtule v barvách bavorské vlajky a znamená symbol výroby leteckých motorů.

Tisková zpráva

Mnichov, Dingolfing, Lipsko. BMW Group v rámci projektu BMW iFACTORY systematicky rozvíjí digitalizaci a automatizaci svých výrobních procesů. Od roku 2022 testuje automatizovanou jízdu nových vozidel v rámci továrny ve svém největším evropském výrobním závodě v Dingolfingu. Pilotní projekt byl nyní po CE certifikaci převeden do procesu sériové výroby.

Kromě Dingolfingu je v současné době k realizaci projektu „Automatizovaná jízda v továrně“ (AFW) v rámci sériové výroby oprávněno také Lipsko. Další místa ve výrobní síti BMW Group budou postupně následovat.

„Automatizovaná jízda v prostředí výrobního závodu optimalizuje náš výrobní proces a přináší výrazné zvýšení efektivity naší logistiky,“ vysvětluje Milan Nedeljković, člen představenstva BMW AG odpovědný za výrobu. „Proto budeme tuto technologii v naší výrobní síti rychle zavádět.“

Kromě BMW řady 5 a BMW řady 7 v Dingolfingu se tato technologie nyní používá také pro MINI Countryman a další modely BMW v továrně v Lipsku. V Dingolfingu jezdí nové vozy zcela automaticky a bez řidiče na vzdálenost více než jednoho kilometru ze dvou montážních hal přes tzv. krátkou testovací dráhu do cílové oblasti závodu. Toto řešení umožňuje systém senzorů instalovaný podél dané trasy – jde o největší infrastrukturu senzorů LIDAR a současně externě generovaný model prostředí a externí plánovač pohybu v Evropě. Ten bez ohledu na výbavu konkrétního vozu řídí jejich automatizovaný pohyb a využívá přitom nejmodernější cloudovou architekturu. Části technologie pocházejí od mladé švýcarské společnosti Embotech AG, s níž BMW Group spolupracovala již v rané fázi prostřednictvím své klientské venture divize BMW Start Up Garage.

V lipské továrně se plánuje, že přibližně 90 % zde vyráběných vozů BMW a MINI bude automatizováno. Továrny v Regensburgu a Oxfordu budou následovat v roce 2025. Nová továrna v maďarském Debrecínu bude tuto technologii využívat již od počátku sériové výroby.

V budoucnu plánuje BMW Group rozšířit projekt „Automatizovaná jízda v továrně“ i na další oblasti ve výrobním prostředí – například na jízdy po testovací zóně a na distribuční plochy ve venkovním areálu. Na dalším vývoji této technologie spolupracují také výrobní a vývojoví odborníci. Dalším klíčem k jejímu rozšíření je stále častější využívání systémů na palubě samotných vozidel, které se v dlouhodobém horizontu naučí využívat externí informace z externích senzorů.

„Během příštích deseti let ujedeme jen v naší výrobní síti několik milionů testovacích kilometrů s automatizovaným řízením,“ říká Nedeljković. „BMW Group tak opět nastavuje nová měřítka v oblasti automatizace a digitalizace svých výrobních procesů a zároveň připravuje půdu pro budoucí aplikace v oblasti autonomního řízení.“

Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Další články

Další články od BMW

Další rekordní rok: BMW M GmbH pokračuje ve svých úspěších.

Další rekordní rok: BMW M GmbH pokračuje ve svých úspěších.

Mnichov. Rekordní cesta BMW M GmbH pokračuje: ve fiskálním roce 2024 dosáhl tento výrobce sportovních vozů BMW již 13. rok po sobě nového historického maxima v prodeji svých vozů. S 206 582 prodanými vozy BMW M GmbH opět vylepšila nejvyšší hodnotu svých prodejů poté, co v předchozím roce poprvé v historii společnosti překročila hranici 200 000 prodaných vozů. Působivé schopnosti výkonných a vysokovýkonných vozů se odrážejí v rostoucí poptávce napříč modelovými řadami, druhy pohonů a regiony.
| BMW
BMW Group slaví úspěch v oblasti oběhového hospodářství vysokonapěťových baterií.

BMW Group slaví úspěch v oblasti oběhového hospodářství vysokonapěťových baterií.

Mnichov. S rostoucím rozvojem elektromobility se stále více pozornosti věnuje recyklaci vysokonapěťových baterií. Po úspěšném zavedení uzavřeného recyklačního cyklu pro opětovné využití surovin z vysokonapěťových baterií prostřednictvím společného podniku BMW Brilliance Automotive (BBA) v Číně v roce 2022 dosáhla společnost BMW Group dalšího milníku. Dne 1. listopadu 2024 uzavřela celoevropské partnerství se společností SK tes, předním poskytovatelem inovativních řešení v oblasti technologických životních cyklů. Speciální recyklační proces získává z použitých baterií kobalt, nikl a lithium, které se následně vracejí zpět do hodnotového řetězce pro výrobu nových baterií. Tento uzavřený cyklus by se měl již v roce 2026 rozšířit také do USA, Mexika a Kanady.
| BMW
Nový koncept BMW Panoramic iDrive přináší revoluci do obsluhy automobilů. Vizionářský soubor technologií pro chystané modely Neue Klasse slaví premiéru na výstavě CES 2025.

Nový koncept BMW Panoramic iDrive přináší revoluci do obsluhy automobilů. Vizionářský soubor technologií pro chystané modely Neue Klasse slaví premiéru na výstavě CES 2025.

Mnichov/Las Vegas. BMW Group představuje na veletrhu spotřební elektroniky (CES) 2025 v Las Vegas řidičský a uživatelský zážitek budoucnosti. BMW na této akci umožnilo poprvé vyzkoušet téměř sériovou verzi nového systému BMW iDrive, jehož součástí je také panoramatický displej BMW Panoramic Vision. Základem všeho je nový BMW Operační systém X, který funguje jako inteligentní centrum nového konceptu displejů a ovládání. Tento komplexní systém s moderním designem bude od konce roku 2025 dodáván do všech nových modelů BMW.
| BMW
Významná výročí BMW Group v roce 2025.

Významná výročí BMW Group v roce 2025.

Historie BMW Group je nesmírně bohatá, a tak jsme stejně jako v minulých letech vybrali několik zajímavých výročí, která by mohla být tipy pro články v roce 2025.
| BMW
BMW M3 GTR z ikonické hry „Need for Speed™: Most Wanted“ je nyní realitou.

BMW M3 GTR z ikonické hry „Need for Speed™: Most Wanted“ je nyní realitou.

Mnichov. Tento velmi speciální M model, vyrobený společností BMW M Motorsport v roce 2001 a nyní zvýrazněný stříbrno-modrou barvou připomínající vůz z počítačové hry, je v budově BMW Welt v Mnichově vystaven do 6. ledna 2025. Jedná se o vůz, v němž ve hře jel hlavní záporný hrdina Clarence Callahan, přezdívaný Razor. Díky svému nezapomenutelnému vzhledu se vůz zaryl hluboko do vzpomínek mnoha hráčů a stal se součástí popkultury.
| BMW
BMW AutoWallis přebírá tři showroomy BMW v Praze, Hradci Králové a Pardubicích.

BMW AutoWallis přebírá tři showroomy BMW v Praze, Hradci Králové a Pardubicích.

V původní tiskové zprávě jsme chybně uvedli, že společnost AutoWallis Group koupila od 80% podíl ve společnosti Stratos Auto. Ve skutečnosti koupila 80% podíl ve společnosti NC Auto, která provozovala dealerství BMW v Praze, Hradci Králové a Pardubicích. Tímto se společnosti Stratos Auto omlouváme.
| BMW
BMW Motorrad představuje kolekci oblečení pro rok 2025.

BMW Motorrad představuje kolekci oblečení pro rok 2025.

Mnichov. BMW Motorrad více než čtyřicet let pracuje na tom, aby jízda na motocyklu byla bezpečnější a pohodlnější, a to i zásluhou do detailů propracovaného oblečení, které je současně módní a stylové. Díky tomuto přístupu dnes nabízí kompletní řadu výbavy motorkáře, která se neustále inovuje a rozšiřuje. BMW Motorrad usiluje o vylepšení stávajících produktů a vývoj nových, inovativních řešení pro maximálně bezstarostný zážitek z jízdy. Kolekce oblečení pro rok 2025 přináší pestrou škálu novinek v kategoriích #SpiritOfGS, #NeverStopChallenging, #Soulfuel, #PluggedToLife a #RideAndShare.
| BMW
Vznětový motor BMW Group s HVO 100 z výroby – úspora CO2 přímo z výrobní linky

Vznětový motor BMW Group s HVO 100 z výroby – úspora CO2 přímo z výrobní linky

Mnichov. Otevřenost vůči technologiím je pro BMW Group prvořadá. Kromě široké nabídky technologií pro pohonné jednotky je ve všech oblastech cílem snižování emisí CO2.
| BMW
Čistá radost z jízdy spojuje generace – sváteční kampaň BMW 2024.

Čistá radost z jízdy spojuje generace – sváteční kampaň BMW 2024.

Mnichov. Letošní sváteční kampaň BMW s názvem „Das Geschenk“ (Dárek) vypráví dojemný příběh mladého chlapce jménem Tim, jehož nenapadá nic lepšího, než najít pro svou milovanou babičku něco zvláštního. BMW pokračuje ve své cestě k představení modelu Neue Klasse tím, že připomíná ikonu automobilové historie, jež v šedesátých letech zahájila novou éru pro BMW (také pod názvem Neue Klasse). Film, který je jádrem kampaně, je plný pocitů, protože ukazuje, jak Radost z jízdy dvěma různými způsoby spojuje generace.
| BMW
Exkluzivní edice BMW XM – BMW a Kith pokračují ve spolupráci a představují speciální edici.

Exkluzivní edice BMW XM – BMW a Kith pokračují ve spolupráci a představují speciální edici.

Mnichov/Miami Beach. BMW a Kith uvádějí na trh nový produkt své úspěšné spolupráce. Těžištěm třetí kooperace mezi prémiovou automobilkou a světově proslulou lifestylovou značkou Ronnieho Fiega, Kith, je BMW XM* a jeho spojení s legendárním BMW M1. Vysokovýkonný plug-in hybrid bude k dispozici příští rok jako BMW XM 2025 by Kith s exkluzivními úpravami exteriéru a interiéru.
| BMW