BMW··14 min

První BMW M3 CS Touring.

BMW

BMW

BMW (zkratka pro zvuk Bayerische Motoren Werke AG) je německý výrobce automobilů, motocyklů a pohonných jednotek. Hlavní sídlo společnosti je v Mnichově. BMW je mateřskou společností firem Mini a Rolls-Royce a v nedávné minulosti i bývalé skupiny Rover. V roce 2005 zaměstnával koncern přes 105 000 lidí. Modro-bílý vzor znaku firmy je stylizací roztočené vrtule v barvách bavorské vlajky a znamená symbol výroby leteckých motorů.

Tisková zpráva

S prvním BMW M3 CS Touring v historii (kombinovaná spotřeba paliva: 10,5 l/100 km; kombinované emise CO2: 238 g/km podle cyklu WLTP, emisní třída CO2: G) přidává BMW M GmbH další speciální edici do své nabídky vysokovýkonných sportovních automobilů. Tento nejnovější přírůstek do nejoblíbenější modelové řady značky navazuje na úspěch modelu BMW M3 Competition Touring s pohonem M xDrive (kombinovaná spotřeba paliva: 10,4 l/100 km; kombinované emise CO2: 235 g/km dle cyklu WLTP, emisní třída CO2: G) a spojuje jedinečný charakter tohoto modelu s ještě větším zaměřením na emoce a strhující výkon.

Řadový šestiválec o výkonu 405 kW/550 k, specificky naladěný podvozek, exkluzivní designové prvky a snížení hmotnosti díky použití řady dílů z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP) zajišťují nefalšovaný pocit závodního vozu. Prostor v interiéru prvního BMW M3 CS Touring je všestranně využitelný, což umožňuje zažít jeho extrémně dynamické jízdní vlastnosti nejen na závodním okruhu, ale také v každodenních situacích, při volnočasových aktivitách nebo na delších cestách.

Specifická charakteristika motoru, spolu s přenosem výkonu prostřednictvím osmistupňové převodovky M Steptronic a systému pohonu všech kol M xDrive, přináší dynamické zážitky a špičkovou trakci. BMW M3 CS Touring zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy.

Světová premiéra prvního BMW M3 CS Touring proběhne na okruhu Mount Panorama v Bathurstu v australském státě Nový Jižní Wales. BMW M3 CS Touring bude poprvé představeno veřejnosti 30. ledna 2025 v rámci programu závodu Bathurst 12 Hour. Dodávky limitovaného modelu zákazníkům v Evropě, Austrálii, Japonsku, Jižní Koreji a dalších zemích začnou v březnu 2025. Domácí trh vozu, Německo, je přitom zdaleka nejdůležitějším prodejním regionem. Speciální edice se bude vyrábět spolu se všemi ostatními variantami BMW M3 Sedan a BMW M3 Touring v mnichovské továrně BMW Group.

Řadový šestiválec používá techniku závodních vozů.

Řadový šestiválec o objemu 3,0 litru v modelu BMW M3 CS Touring byl od počátku vyvíjen také pro použití na závodních tratích a jeho součástí je řada technických prvků převzatých přímo ze světa motorsportu. Patří mezi ně mimořádně tuhý blok motoru s uzavřeným blokem bez vložek válců, kovaný lehký klikový hřídel a hlava válců s vnitřními kanály vyrobenými pomocí forem vytvořenými 3D tiskem. Stěny válců pokryté nastříkanou vrstvou oceli snižují třecí ztráty i hmotnost. Chladicí systém a systém mazání jsou rovněž navrženy tak, aby zvládaly dlouhodobé vysoké zatížení při intenzivní jízdě na závodním okruhu.

Pohonná jednotka kombinuje vysokootáčkovou charakteristiku, kterou je značka M proslulá, s lineárním průběhem výkonové křivky ve vyšších otáčkách motoru a modernizovanou technologií M TwinTurbo. Zvýšení maximálního plnicího tlaku dvojice jednokomorových turbodmychadel na 2,1 baru a pro daný model specifické úpravy řídící jednotky motoru umožnily navýšit maximální výkon BMW M3 Competition Touring s pohonem M xDrive o dalších 15 kW/20 k na výsledných 405 kW/550 k. Motor dosahuje nejvyššího točivého momentu 650 Nm v rozmezí 2750 až 5950 1/min, přičemž maximální výkon nastupuje při 6250 1/min a vrcholí při 7200 1/min.

Speciálně navržené a zesílené uložení motoru navíc vytváří extrémně pevné spojení mezi pohonnou jednotkou a karoserií. Na sešlápnutí plynového pedálu tak motor reaguje ještě rychleji a s okamžitým přenosem točivého momentu na hnací ústrojí. Díky okamžitému přenosu výkonu dokáže BMW M3 CS Touring zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a z 0 na 200 km/h za 11,7 s. Metoda měření „one-foot rollout“ (hodnota s odečtenou hodnotou „rollout“, při této alternativní metodě začíná měření času až po opuštění světelné závory, vzdálenost, která se při měření nezohledňuje („rollout“), je 1 stopa = 30,48 cm) znamená zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a z 0 na 200 km/h za 11,4 sekundy. Pružné zrychlení z 80 na 120 km/h zabere 2,7 s na 4. rychlostní stupeň a 3,5 s na 5. rychlostní stupeň. Maximální rychlost tohoto speciálního modelu, který je standardně vybaven s paketem M Driver's, je elektronicky omezena na 300 km/h.

Emotivní zvukový doprovod je dílem lehkého M specifického výfukového systému s elektricky ovládanými klapkami a odlehčeným titanovým zadním tlumičem, a jak je u M zvykem, také se dvěma páry koncovek výfuku v matně černém provedení. Akustický projev motoru se mění podle zvoleného režimu motoru v menu M Setup. Režimy SPORT a SPORT+ vytvářejí zvukový projev s dramatickými prvky, které jsou obzvláště působivé při přeřazování a při meziplynech.

Osmistupňová převodovka M Steptronic, pohon M xDrive a aktivní M diferenciál zajišťují úžasně dynamický přenos výkonu.

Motor pod kapotou BMW M3 CS Touring spolupracuje s osmistupňovou převodovkou M Steptronic s logikou řazení Drivelogic. Tlačítko Drivelogic integrované do voliče převodovky umožňuje měnit charakteristiku řazení převodovky, přičemž na výběr jsou tři výrazně rozlišitelná nastavení. Kromě možností zaměřených na komfort a sportovní jízdu mohou řidiči využít také nastavení zaměřené speciálně na jízdu na okruhu. Jak páka voliče převodovky, tak řadicí páčky z uhlíkových kompozitů na volantu umožňují sekvenční manuální změny převodových stupňů.

BMW M3 CS Touring přenáší svůj výkon na silnici prostřednictvím systému pohonu všech kol M xDrive, který využívá elektronicky řízenou vícelamelovou spojku v rozvodové skříni. Ta zajišťuje plně variabilní a mimořádně plynulé rozdělování výkonu motoru mezi přední a zadní kola, a to i při vysoké zátěži na okruhu. Ve spojení s M aktivním diferenciálem na zadní nápravě, jehož činnost je rovněž plně variabilní, upřednostňuje systém při rozdělování točivého momentu zadní kola, čímž zvyšuje pro BMW M typickou jízdní dynamiku. Prostřednictvím menu M Setup lze zvolit režim 4WD Sport, který posílá ještě větší část výkonu na zadní kola. Pro nadšence hledající ryzí zážitek z klasického pohonu zadních kol je k dispozici režim 2WD, který deaktivuje stabilizační systém DSC (Dynamic Stability Control) a přináší puristický jízdní projev.

Specifické nastavení podvozku a výkonný sportovní brzdový systém.

Podvozek BMW M3 CS Touring byl naladěn přesně podle výkonových charakteristik motoru, celkové koncepce vozu a specifického rozložení hmotnosti tohoto nejnovějšího speciálního modelu. Specifickým požadavkům dynamické jízdy na okruhu bylo rovněž cíleně přizpůsobeno nastavení systému DSC a režimu M Dynamic. Elektronicky řízené tlumiče M adaptivního podvozku BMW M3 CS Touring jsou stejně jako řízení M Servotronic a integrovaný brzdový systém vybaveny specifickým nastavením pro daný model.

Vynikající brzdný účinek zajišťují dvoudílné M brzdy s brzdovými třmeny lakovanými červenou nebo černou barvou. K dispozici jsou také M karbon-keramické brzdy, jejichž brzdové třmeny jsou k dispozici v červené nebo matně zlaté barvě. Na seznamu standardní výbavy jsou také M kovaná kola z lehké slitiny v exkluzivním dvoupaprskovém designu s matnou zlatou barvou Gold Bronze nebo matnou černou. Kola o průměru 19 palců na přední nápravě a 20 palců vzadu jsou standardně obuta do okruhových pneumatik, které mají rozměry 275/35 ZR19 vpředu a 285/30 ZR20 vzadu. Jako bezplatnou alternativu k těmto pneumatikám mají zákazníci k dispozici také sportovní pneumatiky stejných rozměrů. A na seznamu volitelné výbavy jsou také závodní pneumatiky.

Exkluzivní komponenty z uhlíkových kompozitů a tužší karoserie přispívají k vynikajícím jízdním vlastnostem.

Spolu s extrémně výkonným motorem a pro daný model specifickou technikou podvozku se na exkluzivních jízdních vlastnostech BMW M3 CS Touring významně podílejí také inteligentní opatření v oblasti lehké konstrukce. Rozsáhlé použití plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP) je obzvláště důležité, pokud jde o snížení hmotnosti. Kapota vozu, spodní nástavec předního spoileru, přední nasávací otvory, kryty vnějších zpětných zrcátek a zadní difuzor jsou vyrobeny z CFRP.

Uvnitř kabiny se o snížení hmotnosti starají také M karbonová skořepinová sedadla a řadicí páčky na volantu z CFRP, obložení interiéru a středová konzola. Různá další odlehčení přinášejí ve srovnání s BMW M3 Competition Touring s pohonem M xDrive celkovou úsporu hmotnosti přibližně 15 kilogramů. Tuhost karoserie lze dále zvýšit objednáním M výztuhy motorového prostoru, která byla rovněž navržena s ohledem na nízkou hmotnost.

Výjimečná kombinace výkonnosti a každodenní použitelnosti; exkluzivní designové prvky.

Charakteristické M jízdní vlastnosti v kombinaci s koncepcí karoserie modelu Touring zaměřenou na variabilitu tvoří výjimečné spojení, které získává ve speciální edici BMW M3 CS Touring jedinečný nádech. Tento model spojuje intenzivní dávku M pocitu s mimořádně praktickým interiérem. Zavazadlový prostor, přístupný vysoko se otevírajícím víkem, nabízí základní objem 500 litrů, který lze rozšířit až na maximálních 1510 litrů. Dynamické linie karoserie a M specifické detaily karoserie, navržené s ohledem na optimální přívod chladicího vzduchu a aerodynamiku, doplňují exkluzivní designové prvky, jejichž působivý vzhled odráží závodní instinkty BMW M3 CS Touring.

Ohromující vizuální kontrast k nabízeným barvám karoserie vytváří například standardně dodávaná kapota z pohledového karbonu, spodní nástavec předního nárazníku, nasávací otvory a kryty vnějších zpětných M zrcátek. BMW M3 CS Touring lze objednat v zelené barvě British Racing Green, modré Laguna Seca Blue, bílé Frozen Solid White nebo černém metalickém laku Sapphire Black. Střecha a pro tento model specifický střešní spoiler, provedené v leskle černé barvě, dodávají vozu elegantní nádech, zatímco červený lem střešního spoileru podtrhuje exkluzivitu této speciální edice.

Přední část vozu se vyznačuje lehkou, jednoduchou a bezrámečkovou BMW M maskou ve tvaru ledvinek. Černý nápis modelu na horní ze dvou vodorovných lamel masky chladiče je ohraničen červeným lemováním, stejně jako logo modelu na zádi. Jako jasný odkaz na motorsport září světelné prvky v LED předních světlometech BMW M3 CS Touring stejně výrazným žlutým světlem jako u závodních vozů kategorie GT.

Na řidiče orientovaná palubní deska s exkluzivní aurou závodního vozu.

Interiér BMW M3 CS Touring je dokonale sladěn s charakterem vozu – kombinuje funkčnost sportovního kokpitu zaměřeného na maximální výkonnost s pokročilými digitálními technologiemi a jedinečnými designovými prvky. Standardní výbavou jsou elektricky nastavitelná a vyhřívaná skořepinová M karbonová sedadla řidiče a spolujezdce. Tato sedadla disponují integrovanými opěrkami hlavy, osvětleným logem „CS“ a jsou čalouněna kůží Merino. Jejich jedinečný černo-červený design se opakuje i na zadních sedadlech, zatímco výplně dveří jsou kompletně potaženy černou kůží.

Standardně dodávaný tříramenný M Alcantarový volant s plochým věncem a červeným středícím proužkem na 12. hodině přináší do interiéru autentický styl závodních vozů. Dalšími M specifickými detaily jsou červený nápis „CS“ na středové konzole, M bezpečnostní pásy a prahové lišty s označením modelu.

M specifický systém ovládání nastavení tvoří tlačítko Setup na středové konzole, které umožňuje přímý přístup k nastavením motoru, podvozku, řízení, brzdového systému a pohonu M xDrive. Dvě individuálně konfigurovatelné varianty nastavení lze trvale uložit do paměti spolu s preferovaným nastavením zvuku motoru, systému DSC, funkcí automatického systému Start/Stop a charakteristiky řazení osmistupňové převodovky M Steptronic. Tato nastavení lze následně vyvolat pomocí M tlačítek na volantu. BMW M3 CS Touring je standardně vybaveno také systémem M Drive Professional s funkcemi optimalizovanými pro jízdu na závodním okruhu, jako jsou M Drift Analyser a M Laptimer. Dále je připravena funkce M Traction Control umožňující v deseti stupních měnit nastavení protiprokluzového systému, což přináší individuální zážitky z jízdy na závodním okruhu. Součástí systému M Drive Professional je také tlačítko M Mode na středové konzole, kterým lze nastavit úroveň činnosti asistenčních systémů i obsah zobrazovaný na přístrojovém panelu a volitelném Head-Up Displeji. K dispozici jsou režimy ROAD, SPORT a TRACK.

Intuitivní ovládání mnoha funkcí vozu a digitálních služeb zajišťuje v novém BMW M3 CS Touring nejnovější verze zobrazovacího a ovládacího systému BMW iDrive, založeného na BMW Operačním systému 8.5. Díky digitálnímu asistentovi BMW Intelligent Personal Assistant a BMW Prohnutému displeji je vůz navržen pro ovládání pomocí dotykových gest a přirozené řeči. M specifická zobrazení na 12,3palcovém přístrojovém panelu zahrnují v horní části známá M řadicí světla, zatímco ve spodní části jsou zobrazeny režimy stabilizačního systému, pohonu M xDrive a protiprokluzového systému. Domovská stránka 14,9palcového kontrolního displeje obsahuje widgety pro nastavení vozidla a také údaje o tlaku v pneumatikách a jejich teplotu.

Prvotřídní prvky výbavy pro větší radost z jízdy a pohodlí při každodenním používání.

Standardní výbava BMW M3 CS Touring zahrnuje také BMW Live Cockpit Professional, který společně s BMW Head-Up Displejem se M specifickou grafikou nabízí cloudový navigační systém BMW Maps, integraci telefonů s bezdrátovým nabíjením a rozhraní Wi-Fi. Volitelně lze přidat i záznamník BMW Drive Recorder.

Nové BMW M3 CS Touring navíc zákazníkům nabízí mnoho prvků komfortní výbavy a asistenční systémy, přičemž důraz je vždy kladen na ryzí radost z jízdy. Standardní výbavou je třeba nejnovější verze komfortního přístupového systému, dvouzónová automatická klimatizace, prostorový audiosystém Harman Kardon. Součástí standardní výbavy je rovněž ukazatel vzdálenosti při parkování (PDC), Parkovací asistent, varování před čelní srážkou, upozornění na nechtěné opuštění jízdního pruhu a ukazatel rychlostních limitů. Volitelně je dispozici Driving Assistant.

Všechny údaje o výkonu, spotřebě paliva, emisích a dojezdu jsou předběžné.

Všechny uvedené prvky výbavy, technické údaje a údaje o spotřebě paliva a emisích se týkají nabídky na německém trhu. Rozměry a míry se vztahují k vozidlům se základní výbavou v Německu. Mohou se lišit v závislosti na velikosti kol/pneumatik a vybraných volitelných prvcích výbavy.

Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Další články

Další články od BMW

Ceny nového BMW M3 CS Touring.

Ceny nového BMW M3 CS Touring.

Praha. BMW M3 CS Touring je unikátním vozem nejen v nabídce BMW M, ale také z pohledu celého trhu. V prodeji ještě nikdy nebyl tak výrazně okruhově naladěný automobil s karoserií kombi, u BMW označovanou Touring. Tento jedinečný vůz již lze objednávat za základní cenu 3 971 500 Kč.
| BMW
První BMW M3 CS Touring.

První BMW M3 CS Touring.

S prvním BMW M3 CS Touring v historii (kombinovaná spotřeba paliva: 10,5 l/100 km; kombinované emise CO2: 238 g/km podle cyklu WLTP, emisní třída CO2: G) přidává BMW M GmbH další speciální edici do své nabídky vysokovýkonných sportovních automobilů. Tento nejnovější přírůstek do nejoblíbenější modelové řady značky navazuje na úspěch modelu BMW M3 Competition Touring s pohonem M xDrive (kombinovaná spotřeba paliva: 10,4 l/100 km; kombinované emise CO2: 235 g/km dle cyklu WLTP, emisní třída CO2: G) a spojuje jedinečný charakter tohoto modelu s ještě větším zaměřením na emoce a strhující výkon.
| BMW
Ceny nového BMW iX.

Ceny nového BMW iX.

Praha. BMW iX si zachovalo svůj unikátní charakter a prošlo komplexním omlazením designu, výbavy i techniky. Zvýšení výkonu až o 60 kW/82 k a současně prodloužení dojezdu až na více než 700 km ukazuje neustálý vývoj systémů elektrického pohonu. Nové BMW iX je k dispozici ve třech variantách s cenou začínající na 2 147 600 Kč. Vozy lze u BMW Autorizovaných Dealerů objednávat již nyní.
| BMW
BMW Group Česká republika vyhlásila nejlepšího dealera za rok 2024. Celkovým vítězem se stala společnost CarTec Olomouc..

BMW Group Česká republika vyhlásila nejlepšího dealera za rok 2024. Celkovým vítězem se stala společnost CarTec Olomouc..

Praha. BMW Group na globální úrovni již mnoho desetiletí intenzivně spolupracuje se svými Autorizovanými dealery na vytváření nejlepších služeb a zážitků pro své zákazníky. Právě na základě této spolupráce se každým rokem vyhlašují nejlepší dealeři celé skupiny.
| BMW
Maximální dynamika na sněhu a ledu: Originální příslušenství pro MINI John Cooper Works.

Maximální dynamika na sněhu a ledu: Originální příslušenství pro MINI John Cooper Works.

Mnichov. Zasněžené vrcholky hor a třpytivé ledové plochy lákají k adrenalinovým zážitkům při zimních sportech. Tyto podmínky zároveň vybízejí k tomu, aby si člověk užil zimu obzvláště emotivním způsobem – za volantem MINI John Cooper Works. Nové prvky výbavy tohoto výkonného třídveřového MINI, provedené v leskle černé barvě a červené Chili Red, vytvářejí na sněhobílé krajině mimořádně výrazné kontrasty. Aerodynamicky optimalizované detaily a design inspirovaný světem motorsportu však poutají pozornost nejen v zimním období, ale po celý rok.
| BMW
BMW modernizace výrobního programu jaro 2025.

BMW modernizace výrobního programu jaro 2025.

Mnichov. Modernizace elektrického pohonu, nové varianty motorů a další prvky standardní i volitelné výbavy učiní na jaře 2025 současný výrobní program BMW ještě atraktivnějším a všestrannějším. Použití nových komponentů pro výkonovou elektroniku a další opatření zaměřená na zlepšení účinnosti vedly k výraznému prodloužení dojezdu čistě elektrického BMW i5. Standardní výbava všech modelů BMW řady 5 bude brzy zahrnovat prostorové vnitřní osvětlení, doplněné o BMW Interaktivní lištu s krystalickým povrchem, bederní opěrky pro obě přední sedadla a také systém reproduktorů Harman Kardon HiFi.
| BMW
BMW Renocar Winter xDrive 2025 zamířila již tradičně do Pece pod Sněžkou

BMW Renocar Winter xDrive 2025 zamířila již tradičně do Pece pod Sněžkou

Pec pod Sněžkou. Po dvouleté přestávce se v druhé polovině ledna, ve dnech 22. až 24. 1. 2025, konala oblíbená akce BMW Renocar Winter xDrive, během které měli návštěvníci z řad veřejnosti možnost si v praxi vyzkoušet vozy BMW vybavené inteligentním pohonem všech kol xDrive. Všechny tři dny, během nichž se za volanty vozů BMW usadilo 120 lidí, byly plně obsazeny již několik měsíců před konáním akce.
| BMW
BMW Group na českém trhu v roce 2024 registrovala 5831 automobilů a 1460 motocyklů.

BMW Group na českém trhu v roce 2024 registrovala 5831 automobilů a 1460 motocyklů.

Praha. BMW Group v České republice v roce 2024 registrovala 5831 automobilů značek BMW a MINI, což znamená meziroční pokles o 9,4 %. Značka BMW do registrací nových vozů přispěla v roce 2024 celkem 5459 kusy (–9,6 %) a značka MINI 372 ks (–6,8 %). Nových motocyklů BMW Motorrad bylo v roce 2024 registrováno 1460 kusů (+30 %). Široká nabídka modelů s čistě elektrickým pohonem (BEV) zajistila nárůst registrací těchto vozů o 54,78 % (z 424 v roce 2023 na 656 v roce 2024). Značky BMW a MINI tradičně patří k těm s největšími podíly vozů s čistě elektrickým pohonem (BMW: 10,6 %, MINI: 21 %, celý trh: 4,7 %).
| BMW
BMW Motorrad představuje nové modely R 18.

BMW Motorrad představuje nové modely R 18.

„Ještě více zábavy z jízdy – to byl náš cíl při úpravě modelů BMW R 18 a R 18 Classic. Vylepšili jsme design, přidali řadu detailů a vylepšení z hlediska pohodlí a díky 18palcovému zadnímu kolu je R 18 ještě zábavnější. Technickou revizí prošly také modely BMW R 18 Roctane, R 18 B a R 18 Transcontinental s cílem uvést celou řadu BMW R 18 do souladu s normou EU 5+.“
| BMW
BMW Motorrad představuje nejlepší prodejní výsledek ve své historii.

BMW Motorrad představuje nejlepší prodejní výsledek ve své historii.

Mnichov. S prodejem 210 408 motocyklů v roce 2024 se BMW Motorrad podařilo dosáhnout nejlepšího prodejního výsledku v historii společnosti. Německo zůstává největším trhem a nese významný podíl na prodejním rekordu BMW Motorrad, k němuž se přidávají regiony Evropa, USA, Asie a Latinská Amerika. Nejsilnějšími argumenty pro skvělé výsledky v roce 2024 bylo přesvědčivé produktové portfolio s modely úspěšnými v každém prodejním segmentu, stejně jako uvedení žádaných nových modelů na trh, jako jsou výkonné BMW M 1000 XR a S 1000 XR, nové modely GS střední třídy BMW F 800 GS, F 900 GS a F 900 GS Adventure, modely z řady Heritage BMW R 12 a R 12 NineT, v čele s cestovními endury BMW R 1300 GS a GS Adventure vybavenými legendárním motorem BMW Boxer.
| BMW