Papírové účtenky se stávají v prodejnách Albert minulostí. Většina zákazníků využívá aplikaci Můj Albert a má tak k dispozici přehledný digitální archiv účtenek. Ministerstvo průmyslu a obchodu také připravuje návrh, který by uzákonil elektronické účtenky jako standardní formu dokladu. Papírové by byly vydávány pouze na vyžádání. V Albertu mají zákazníci možnost volby mezi papírovou a elektronickou podobou účtenky už několik let.
Základní možností je stále tištěná účtenka, avšak šetrnější a populárnější volbou je její elektronická varianta v aplikaci Můj Albert. „V roce 2023 využívalo elektronickou účtenku devět z deseti aktivních uživatelů aplikace, díky čemuž bylo ušetřeno 15 tisíc kilometrů účtenkového papíru. Z hlediska ochrany přírody a úspory papíru představuje elektronická účtenka ideální variantu a nás velmi těší, že tolik zákazníků ji v aplikaci využívá,“ popisuje Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.
Značnou výhodu představuje i elektronický archiv účtenek, který poskytuje přehlednou historii nákupů v řádu let. Účtenky tak zákazníci nemusí složitě schovávat ve fyzické podobě doma v zásuvce, ale kdykoliv je snadno a pohodlně dohledají v mobilní aplikaci. Digitální účtenky v aplikaci Můj Albert je možné použít i pro případnou reklamaci zboží, při které není podle platné legislativy potřeba papírová účtenka. Zákazník tak snadno prokáže svůj nákup i s elektronickou verzí účtenky v aplikaci. Digitální účtenka také umožňuje pozdější vytištění na informacích prodejen, stačí pouze požádat obsluhu, která naskenuje digitální kód.
Zdroj: www.albert.cz