Česká republika, Praha – 21. dubna 2021 – Společnost Electro World se dostala do žebříčku Google Hall of Fame, tedy do síně slávy Googlu, a to za rychlost mobilní verze svého e-shopu. Je zároveň jedním z pouhých jedenácti českých on-line prodejců, kterým se to v aktuální verzi žebříčku podařilo.
Pohodlný on-line nákup pro zákazníky
Rychlé a přehledné mobilní stránky přitom mezi českými a slovenskými retailery nejsou úplně samozřejmostí. Mobilní uživatelský zážitek, který je možný hodnotit jako dobrý, zde totiž přináší přibližně jen 30 procent webových stránek. Vyplývá to z metriky Core Web Vitals, kterou Google používá. A právě součástí této metriky je i zmíněný žebříček, ve kterém uspěla mobilní verze e-shopu www.electroworld.cz.
Pohodlný on-line nákup se svižným načítáním stránek je pro udržení zákazníků zásadní. Například podle studie, kterou si Google nechal vypracovat u agentur 55 a Delloite, upustí 70 procent zákazníků od procesu nakupování na mobilu v případě, že jim tento proces připadá moc složitý. Stejná studie však tvrdí i to, že navýšení rychlosti načítání o pouhých 100 milisekund zvýší množství zákazníků, kteří nákup dokončí, o nezanedbatelných 8 procent.
„Rychlost načítání mobilních stránek je pro zákazníky velmi důležitá, a na základě celkového fungování webu s e-shopem si vytvářejí obrázek o daném prodejci,“ říká Petr Žďánský, projektový manažer ze společnosti PeckaDesign, která vyvíjí a spravuje webový i mobilní e-shop pro Electro World. „Zákazníci jsou stále náročnější a není se čemu divit, zvlášť v poslední době, kdy se web a mobilní telefon stal prakticky nezbytným prostředím pro běžné fungování, včetně nákupu zboží,“ dodává P. Žďánský.
Jak Google měří
Google pro svůj žebříček Core Web Vitals využívá trojici měřitelných faktorů. Kromě zmíněné rychlosti načítání je to i měření interakce (interaktivity) a vizuální stability. Tzv. LCP je metrika, která měří, za jak dlouho se načte zásadní prvek stránky – v zásadě jde hlavně o obrázky a videa, u kterých zákazníci tolerují 2,5 vteřiny. U reakcí na interakci (například kliknutí na odkaz) jsou klienti ještě netrpělivější – za desetinu vteřiny musí být hotovo. Hodnocení vizuální stability pak „strhává body“ například za to, když se zákazníkům (třeba pozdním načtením reklamy) posune stránka ve chvíli, kdy se chystají kliknout na nějaké tlačítko.
„Pro Electro World je umístění v žebříčku velkou poctou a důkazem, že v oblasti on-line nakupování kráčíme správným směrem,“ říká Tomáš Kovářík, marketingový manažer ve společnosti Electro World. „Spotřebitelský zážitek je pro nás nesmírně důležitým ukazatelem a jeho zlepšování ukazatelem, že si našich zákazníků vážíme,“ dodává na závěr T. Kovářík.
O společnosti Electro World
Společnost Electro World je jedním z největších multikanálových řetězců specializujících se na prodej spotřební elektroniky, výpočetní a telekomunikační techniky, domácích elektrospotřebičů a veškerého příslušenství, včetně poskytování souvisejících služeb. V letech 2016, 2017, 2018, 2019 a 2020 byla oceněna prestižním titulem Superbrands, který je uznáním vynikajícího postavení značky na lokálním trhu.
Informace vydaná společností Google:
Zdroj: www.electroworld.cz