Edenred··8 min

EDENRED SE STÁVÁ SVĚTOVOU JEDNIČKOU V OBORU ŘÍZENÍ FIREMNÍCH NÁKLADŮ

Edenred

Edenred

Edenred je společnost specializující se na zaměstnanecké benefity, konkrétně stravenky a poukázky na kulturu, sport či zdravotní péči. Vznikla v roce 2010 oddělením se od skupiny Accor.[2] Nejznámější produkt, poukázka (stravenka) Ticket Restaurant, byla poprvé představena ve Francii v roce 1962.[3] Od té doby expandovala do celého světa, včetně České republiky.

Tisková zpráva
  • V rámci svého strategického plánu Edenred zvyšuje svůj podíl ve společnosti UTA na 51 % uplatněním kupní opce na 17 % kapitálu firmy
  • V Latinské Americe je společnost již jedničkou na trhu. Nyní Edenred pokračuje v růstu v oboru správy firemních vozových parků a stává se druhým největším poskytovatelem celoevropských multibrand řešení.
  • Edenred nyní spravuje 2,6 milionu palivových karet a řešení plateb mýtného a téměř 6 miliard litrů pohonných hmot

Společnost Edenred dnes oznámila, že uplatní svoji kupní opci, umožňující od dvou rodin zakladatelů (1) odkoupit 17 % kapitálu společnosti Union Tank Eckstein (UTA), druhého největšího evropského poskytovatele multibrandových palivových karet a řešení pro platby mýtného a správu a údržbu vozových parků. Edenred již ve společnosti drží 34% podíl.

Zvýšením svého podílu v UTA na 51 % činí Edenred další krok na cestě k urychlení svého růstu na trhu služeb řízení firemních nákladů. Skupina hodlá posílit aktivitu společnosti UTA v Evropě využitím svých odborných zkušeností v oboru palivových karet z Latinské Ameriky i díky svému vlastnímu obchodnímu zastoupení v Evropě.

Bertrand Dumazy, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Edenred, prohlásil: „Touto transakcí Edenred dokazuje svoji schopnost stavět na strategických partnerstvích při urychlování svého růstu, tak jak tomu bylo v Brazílii při vytvoření společného podniku se společností Embratec počátkem roku 2016. Jedná se o další krok při realizaci našeho strategického plánu Fast Forward, jehož cílem je urychlit v průběhu následujících tří let transformaci skupiny a položit základ pro nové zdroje ziskového a udržitelného růstu. Edenred nyní poskytuje služby 750 000 firem ve 42 zemích a naše řešení využívají 43 miliony zaměstnanců v síti 1,4 milionu partnerských provozoven. Nyní se ještě více než kdy dříve snažíme přinášet všem účastníkům tohoto systému přidanou hodnotu.“

Antoine Dumurgier, provozní ředitel divize Expense Management skupiny Edenred, dodal: „Díky zvýšení podílu ve společnosti UTA se Edenred stává globálním leaderem v oboru řízení firemních nákladů. Do roku 2020 máme cíl realizovat ročně více než 9 miliard litrů pohonných hmot, přičemž v roce 2015 to byly 3,3 miliardy a v roce 2016 téměř 6 miliard, včetně objemů společnosti UTA.“

Volker Huber, generální ředitel společnosti UTA, poznamenal: „Po dvou letech, kdy společnost Edenred vlastnila menšinový podíl, a po úspěchu našich prvních společných kroků, jsme nyní přesvědčeni, že s naším novým majoritním akcionářem budeme schopni rozvíjet potenciál společnosti UTA v Evropě jak rozšiřováním tržního podílu v segmentu správy vozových parků nákladních automobilů, tak pomocí nových řešení pro flotily osobních automobilů v několika klíčových zemích.“

UTA – přední hráč v oboru řízení nákladů firemních vozových parků v Evropě

Společnost UTA byla založena v roce 1963 a nyní je celoevropskou dvojkou na trhu řízení nákladů firemních vozových parků, spolupracuje s řadou značek a působí v 11 zemích Evropy. Palivové karty UTA přijímá na 39 000 partnerských čerpacích stanic ve 38 zemích celé Evropy a řešení plateb mýtného pokrývají celou evropskou dálniční síť. UTA dále nabízí služby údržby včetně oprav, běžné údržby a asistenční služby, jakož i další služby jako např. vracení DPH a sledování a výkaznictví dat spojených s provozem vozových parků. Společnost UTA má zhruba 70 000 aktivních klientů, především v segmentu dopravy a logistiky (nákladní vozy), což představuje téměř milion uživatelů.

Jedním z nejvýznamnějších řešení, která společnost UTA nabízí, je karta MercedesServiceCard vyvinutá před 15 lety v partnerství s automobilkou Daimler, která ve společnosti vlastní 15% podíl. Společná karta, kterou UTA distribuuje zákazníkům značky Mercedes-Benz, poskytuje svým držitelům přístup ke službám společnosti UTA a do značkových servisů Mercedes-Benz.

UTA významný krok ve strategii společnosti Edenred s cílem učinit řízení firemních nákladů druhým motorem svého růstu

Po akvizici brazilské společnosti Embratec v květnu 2016 nyní skupina Edenred dosáhla dalšího mezníku konsolidací společnosti UTA umožňující stanovit si ambiciózní cíle na trhu řízení firemních nákladů. Integrací společností UTA a Embratec, skupina realizovala téměř 6 miliard litrů pohonných hmot oproti 3,3 mld. litrů v roce 2015, s cílem dosáhnout ročního objemu přes 9 mld. litrů do roku 2020. Tento dynamický růst se významně projeví v profitabilitě skupiny, neboť do roku 2020 by měl tento obor představovat více než 25 % jejích provozních výnosů oproti 12% v roce 2015.

V Evropě hodlá Edenred urychlit komerční rozvoj řešení UTA pro vozové parky nákladních automobilů, zejména ve střední a východní Evropě, a to na základě svého prvního úspěchu v Rumunsku. Edenred hodlá nabízet toto nové řešení svým klientům v evropských zemích pro flotily osobních vozů pod značkou Ticket Fleet Pro® uvedenou na francouzský trh.

Řízení firemních nákladů – trh s výrazným potenciálem

Trh řízení nákladů u firemních vozidel představuje roční náklady ve výši přesahující celosvětově 1 000 mld. eur. Při průměrné 25% míře penetrace trhu a ročním růstu o 5–10% a v důsledku zvýšené mobility zaměstnanců se řešení pro řízení firemních nákladů setkávají s rostoucí poptávkou společností, které se snaží neustále zefektivňovat řízení svých výdajů na podnikání.

S roční útratou zhruba 300 mld. eur za pohonné hmoty při služebních cestách nabízí evropský trh palivových karet pro firmy (B2B) výrazný růstový potenciál. Specializované firmě jako UTA navíc umožňuje nabízet řešení, která uživatelům poskytují přístup k síti čerpacích stanic různých značek. Tato řešení jsou dosud poměrně nerozvinutá, zejména v segmentu osobních vozů.

Transakce, díky které se od roku 2017 zvýší zisky

Transakce, kterou již schválily příslušné orgány ochrany hospodářské soutěže, bude dokončena v nejbližších dnech.

Společnost UTA bude plně konsolidována v účetních závěrkách společnosti Edenred ke dni 1. ledna 2017. Do konce finančního roku 2016 bude 34% podíl společnosti Edenred ve společnosti UTA vykazován ekvivalenční metodou.

Očekává se, že akvizice dalších 17 % kapitálu společnosti UTA za cca 83 mil. eur (2) se projeví zhruba 5% zvýšením čistého zisku skupiny v roce 2017, před započtením vlivu konsolidačního rozdílu.

Po dokončení transakce budou mít minoritní akcionáři společnosti UTA (3) ohledně zbývajících 49 % kapitálu UTA prodejní opci ve prospěch společnosti Edenred. Edenred tak ve své konsolidované účetní závěrce vykáže (hrubý) závazek ve výši cca 200 mil. eur.

(1) Společnost založily rodiny Eckstein a Van Dedem

(2) Akvizice realizovala „Price Earning Ratio“ ve výši 19násobku pravidelného čistého zisku společnosti UTA. Ten zahrnuje podíl na výnosech z karet MercedesServiceCard a dividendy připadající na její 17% podíl firmy ve společnosti AGES, což je poskytovatel služeb při výběru mýtného v Německu. Společnost UTA je transakcí oceněna na 385 mil. eur (hodnota podniku na 100% základě), tj. tržní kapitalizace ve výši cca 480 mil. eur (na 100% základě) minus hotovost a její ekvivalenty ve výkazu finanční pozice společnosti UTA. Společnost Edenred koupila 34% podíl ve společnosti UTA počátkem roku 2015 za zhruba 164 mil. eur.

(3) Zakladatelé společnosti UTA (rodiny Ecksteinových a Van Dedemových) drží ve společnosti UTA 34 % jejího akciového kapitálu a společnost Daimler 15 %.

Zdroj: www.edenred.cz

Další články

Další články od Edenred

Evropský průzkum odhalil pět prohřešků Čechů vůči zdravému stravování. Máte je na talíři i vy?

Evropský průzkum odhalil pět prohřešků Čechů vůči zdravému stravování. Máte je na talíři i vy?

Chceme jíst zdravě, ale chybí nám vůle ke změně. Na vině jsou především ceny. Nový průzkum Barometr FOOD odhalil pět stravovacích prohřešků Čechů, mezi něž mimo jiné patří nedostatek času na oběd, přílišná konzumace masa či nedostatečný příjem zeleniny. V situaci, kdy průměrné ceny poledního menu dosahují 192 Kč a třetina domácností za stravování utratí až 30 % svých příjmů, je pro strávníky i provozovatele restaurací nesnadné udržet krok se zdravými návyky i nejnovějšími trendy. Výsledky velkého evropského průzkumu zdravého stravování představila tisková konference „(Zlo)zvyky na talíři“ pořádaná Hospodářskou komorou a společností Edenred, ve spolupráci se Svazem obchodu a cestovního ruchu a pod záštitou Ministerstva zdravotnictví.
| Edenred
Za obědy utratíme až desetinu výplaty. Nejhůře jsou na tom Budějovice a Liberec

Za obědy utratíme až desetinu výplaty. Nejhůře jsou na tom Budějovice a Liberec

Růst cen obědů v českých restauracích dále pokračuje. Podle Edenred Restaurant Indexu v srpnu obědové menu průměrně stálo 192,4 koruny, o 30 haléřů více než v červenci. V meziročním srovnání ceny stouply o 4,1 %. Za 21 obědů, tedy hlavní jídlo každý pracovní den v měsíci, aktuálně čeští zaměstnanci zaplatí 4 040 korun. Ještě před rokem by si přitom mohli za stejnou částku pořídit o jednu porci více. Ze srovnání s průměrnými mzdami v regionech zároveň vyplývá, že pravidelné obědvání v restauračních zařízeních a kantýnách přijde průměrného Čecha na 8,8 % příjmu. V mnoha regionech je ale polední stravování ještě nákladnější. Například v Českých Budějovicích a v Liberci náklady na 21 obědů přesahují desetinu průměrné mzdy.
| Edenred
Průzkum: Restaurace nejvíc trápí vysoké náklady a nedostatek personálu. Pokles obědové návštěvnosti hlásí třetina restaurací

Průzkum: Restaurace nejvíc trápí vysoké náklady a nedostatek personálu. Pokles obědové návštěvnosti hlásí třetina restaurací

Z průzkumu také vyplývá, že oproti loňskému květnu zdražilo 94 % oslovených restaurací. Většinou však šlo jen o mírné zdražení: Dvě třetiny zařízení zvedly ceny o méně než 10 %. Zpomalení růstu cen potvrzují i data z Edenred Restaurant Indexu. Z něj vyplývá, že Češi za obědové menu aktuálně zaplatí v průměru necelých 190 korun. Od konce minulého roku tak ceny stouply o necelé 3 koruny.
| Edenred
Za dvě stovky na oběd už i v Brně. Hlavní jídlo nás měsíčně stojí až desetinu mzdy

Za dvě stovky na oběd už i v Brně. Hlavní jídlo nás měsíčně stojí až desetinu mzdy

Podle Edenred Restaurant Indexu Češi za obědové menu v restauracích a kantýnách v březnu průměrně zaplatili 187,2 koruny, tedy o korunu a 20 haléřů více než v únoru. Ceny obědů se tak po mírném poklesu vrátily na prosincovou úroveň. Vedle Prahy však za obvyklý oběd zaplatíme přes dvě stě korun už i v Brně. Strávníci zde ve stravovacích zařízeních přes poledne nechají průměrně 200,3 koruny. Ze srovnání s průměrnými mzdami v regionech vyplývá, že čeští zaměstnanci za pravidelné obědvání v restauračních zařízeních a kantýnách během pracovních dní utratí okolo 8,5 % svého příjmu. V Liberci a Českých Budějovicích se však náklady na 21 obědů blíží i desetině průměrné mzdy.
| Edenred
Jak zaujmout „Zaměstnance Z“? Recruitment Academy a Edenred ocenili nejlepší náborové kampaně

Jak zaujmout „Zaměstnance Z“? Recruitment Academy a Edenred ocenili nejlepší náborové kampaně

O aktivní budování značky zaměstnavatele – employer branding – se zajímají už dvě třetiny českých firem, jen třetina z nich to ale dělá systematicky[1]. Právě společnosti, které loni dokázaly nejlépe oslovit potenciální zaměstnance, ocenila odborná porota v rámci 9. ročníku soutěže Recruitment Academy Awards. Cenu Edenred Wellbeing Award si z galavečera odnesla společnost Pivovary Staropramen, která u poroty zabodovala konceptem volných pátků a dalších výhod pro zaměstnance nad rámec zákona. Recruiterem roku se stala Nicole Chladová ze společnosti PwC Česká republika. U publika i odborné poroty uspěly především odlehčené kampaně, které se nebály vtipu. Do budoucna bude podle odborníků pro firmy zásadní umět zaujmout mladé generace a pracovat s moderními technologiemi, včetně umělé inteligence.
| Edenred
Poptávka po veganské a vegetariánské stravě stoupla za rok o šestinu, restaurace jí jdou vstříc

Poptávka po veganské a vegetariánské stravě stoupla za rok o šestinu, restaurace jí jdou vstříc

Až 94 % restaurací uvádí, že do svého jídelního lístku zařazují bezmasé alternativy pokrmů. Vyplývá to z výsledků průzkumu Barometr FOOD mapujícího stravovací návyky Čechů. Nadpoloviční většina českých restaurací (57,1 %) do své nabídky navíc údajně zavádí i bezlepkové varianty jídel. Strávníci tak mají nejčastěji na výběr z 1-2 bezlepkových pokrmů. S ohledem na proměnu generačních preferencí lidé očekávají, že se jim restaurace přizpůsobí a nabídku veganských a vegetariánských variant budou dále rozšiřovat. I při výběru alternativních pokrmů bychom ale podle odborníků měli pečlivě zkoumat jejich složení.
| Edenred
Omezení volnočasových benefitů v praxi: Třetina firem podle průzkumu příspěvky snížila, většina si stěžuje na vyšší administrativní zátěž

Omezení volnočasových benefitů v praxi: Třetina firem podle průzkumu příspěvky snížila, většina si stěžuje na vyšší administrativní zátěž

Limit na zdanění volnočasových benefitů platný od začátku roku už stihli zaměstnavatelé promítnout do svých nabídek odměn pro zaměstnance. Podle březnových průzkumů společnosti Edenred v návaznosti na změny upravila výši ročního příspěvku pro své zaměstnance třetina firem. Nejčastěji plánují zaměstnanci, jimž se příspěvek od nového roku snížil, šetřit na zdraví, cestování a kultuře. Hned 64 % zaměstnavatelů v průzkumu uvedlo, že pro ně nová pravidla představují větší administrativní zátěž.
| Edenred
Ananas na pizzu nepatří, uvedli Češi v průzkumu stravování. Milují houby a květák

Ananas na pizzu nepatří, uvedli Češi v průzkumu stravování. Milují houby a květák

Pouhá polovina procentního bodu rozhodla: Ananas na pizzu nepatří. Podle průzkumu Barometr FOOD mapujícího stravovací návyky Čechů si to myslí 50,5 % z nich. Tábor zastánců „havajské pizzy“ je ovšem téměř stejně početný. Překvapivé shody zde dosáhli například senioři s generací Z. Velké oblibě se v tuzemsku podle průzkumu těší i další kontroverzní ingredience, například houby nebo květák, který je populární zejména mezi ženami. Jako polarizující se naopak ukázala játra a vnitřnosti, výrobky z kozího a ovčího sýra či sushi. Na všech těchto delikatesách přitom lidé v únoru mírně ušetřili. Podle Edenred Restaurant Indexu klesla oproti konci loňského roku průměrná cena oběda o korunu na 186 korun.
| Edenred
Optimální cena stravenky stoupla na 211 korun. Vystačí na oběd i v nejdražších regionech

Optimální cena stravenky stoupla na 211 korun. Vystačí na oběd i v nejdražších regionech

Oproti loňskému roku se jedná o navýšení tzv. nominální hodnoty stravenky o 17 Kč, tedy necelou desetinu původní hodnoty. Od ledna přitom za obědy podle Edenred Restaurant Indexu průměrně utrácíme zhruba o 5 % více, ceny rostly především v první polovině roku, během podzimu v některých regionech dokonce naopak pozvolna klesaly. Ve Zlíně za obědy utratíme zhruba 164 Kč, v Praze 209 Kč. Podobným vývojem si prošly i ceny na Slovensku, za oběd zde strávnici zaplatí lehce přes 8 eur.
| Edenred
Na zájezd za peníze z benefitní karty? Cafeterii si stále pleteme se spořením, varuje expert

Na zájezd za peníze z benefitní karty? Cafeterii si stále pleteme se spořením, varuje expert

Dle průzkumu[1] za nejatraktivnější benefity považujeme zejména ty v kategorii lékáren, kultury a cestování. Právě zájezdy jsou jednou z položek, na které se snažíme benefity uplatnit s blížícím se koncem roku – podle dat společnosti Edenred stoupla útrata českých zaměstnanců v této kategorii v zimním období zhruba o čtvrtinu. Vedle toho získávají na popularitě i benefity zaměřené na zábavu a duševní pohodu. Experti však zároveň doporučují nečekat s výběrem přednabitých zaměstnaneckých odměn na poslední chvíli, částky mohou propadnout, nebo mohou v roce 2024 být pro některé skupiny uživatelů méně daňově výhodné – čerpat bychom je proto měli průběžně.
| Edenred