Edenred··4 min

Edenred pomůže zvýšit restauracím v Česku prodeje

Společnost Edenred reaguje na výzvu Asociace malých a středních o podniků (AMSP) a jejich platformy Moje restaurace, aby snížila náklady restaurací a pomohla omezit dopady koronavirové krize v oblasti gastro sektoru. Navíc bude Edenred skrze cash-backový program aktivně podporovat svých více než 250.000 karetních uživatelů, aby restauracím zůstali i nadále věrni, ať už skrze výdejní okénka nebo jejich návštěvy po uvolnění vládních opatření.

Zástupci společnosti Edenred se setkali s iniciátorem výzvy k dočasnému snížení nákladů pro restaurace v době lockdownu, panem Lubošem Kastnerem, šéfem platformy Moje restaurace při AMSP, aby s ním diskutovali a nalezli tu nejefektivnější formu pomoci gastro sektoru nejen v době lockdownu, ale i v měsících následujících. Hlavními cíli této pomoci bude nejenom snížit náklady, ale navíc i podpořit návštěvnost uživatelů stravenkových karet v restauracích či u jejich výdejních okének.

Nicolas Eich, generální ředitel Edenredu upřesňuje: “Aby Edenred poskytl okamžitou pomoc, všem restauracím, které o to požádají, do března roku 2021 sníží provizi na 4,5 % u papírovoých i elektronických stravenek a zavede pro ně expresní proplácení papírových stravenek bez příplatku. Peníze bude posílat na účet do 4 dnů. O tuto podporu může požádat každá restaurace přes webový formulář, který bude k dispozici na webu Edenredu od pondělí 2.11.“

“Abychom pomohli restauracím snížit i další náklady, Edenred udělá všechny kroky i k tomu, aby papírový formát stravenek skončil ke konci roku 2022,“ dodává k tomu Nicolas Eich. “Již dnes představují obraty na digitálních nosičích téměř 50 % celkového objemu Edenred stravenek. A jsme přesvědčení, že díky nesčetným výhodám si do dvou let elektronická forma stravenky najde cestu ke všem našim klientům,” říká Eich. Od 1.12. navíc Edenred ruší limity pro nákup na stravenkových kartách, po čemž restaurace také volaly.

Návštěvnost, která v těchto dnech restauracím chybí nejvíce, jim pak pomůže navýšit rozsáhlý věrnostní program, který Edenred spustí 2. Listopadu. V jeho rámci bude vracet 5 Kč na účet uživatelům stravenkových karet za každou platbu v restauraci v hodnotě minimálně 100 Kč. Tím je bude motivovat k opakovaným návštěvám. Druhá fáze tohoto projektu, která bude spuštěna po znovuotevření restaurací, umožní restauracím zdarma propagovat jejich vlastní nabídky v mobilní aplikaci pro uživatele stravenkových karet Edenred. Restaurace tak získají reklamní prostor pro svoje provozovny v aplikaci, kterou si její uživatelé otevřou více než 2 000 000 krát každý měsíc. Uživatelé stravenkových karet tak získají přístup k zajímavým nabídkám od restaurací v jejich relevantním okolí.

Na počátku roku 2021 pak Edenred uvede nový produkt: speciální restaurační (stravenkovou) kartu, která bude uplatnitelná pouze v restauracích a podobných formách občerstvení.

Výzva AMSP a dalších subjektů zastupujících restaurace dokazuje, že stravenky, které přináší každoročně restauracím tržby vevýši 17 miliard Kč, jsou jedním z pilířů, který pomůže restauracím postavit se znovu na nohy. Stravovací paušál, jehož zavedení navrhuje Ministerstvo financí a který aktuálně diskutují poslanci, by v případě schválení znamenal zásadní snížení obratů restaurací. Stávající odliv strávníků zřetelně ukazuje, že přestože jídlo je základní lidskou potřebou, stravování v restaurací mezi tuto základní potřebu nepatří a může se vlivem vnějších zásahů velmi snadno změnit. Proto Edenred vyzývá poslance k pečlivému zvážení tohoto návrhu, který by znamenal další negativní dopady na už tak těžce zasažený sektor.

Podpora restaurací od společnosti Edenred :

mm.png

Zdroj: www.edenred.cz

Zadavatel
Edenred

Edenred

Edenred je společnost specializující se na zaměstnanecké benefity, konkrétně stravenky a poukázky na kulturu, sport či zdravotní péči. Vznikla v roce 2010 oddělením se od skupiny Accor.[2] Nejznámější produkt, poukázka (stravenka) Ticket Restaurant, byla poprvé představena ve Francii v roce 1962.[3] Od té doby expandovala do celého světa, včetně České republiky.

Další články od Edenred

Jak zaujmout „Zaměstnance Z“? Recruitment Academy a Edenred ocenili nejlepší náborové kampaně
Edenred

Jak zaujmout „Zaměstnance Z“? Recruitment Academy a Edenred ocenili nejlepší náborové kampaně

O aktivní budování značky zaměstnavatele – employer branding – se zajímají už dvě třetiny českých firem, jen třetina z nich to ale dělá systematicky[1]. Právě společnosti, které loni dokázaly nejlépe oslovit potenciální zaměstnance, ocenila odborná porota v rámci 9. ročníku soutěže Recruitment Academy Awards. Cenu Edenred Wellbeing Award si z galavečera odnesla společnost Pivovary Staropramen, která u poroty zabodovala konceptem volných pátků a dalších výhod pro zaměstnance nad rámec zákona. Recruiterem roku se stala Nicole Chladová ze společnosti PwC Česká republika. U publika i odborné poroty uspěly především odlehčené kampaně, které se nebály vtipu. Do budoucna bude podle odborníků pro firmy zásadní umět zaujmout mladé generace a pracovat s moderními technologiemi, včetně umělé inteligence.
Za dvě stovky na oběd už i v Brně. Hlavní jídlo nás měsíčně stojí až desetinu mzdy
Edenred

Za dvě stovky na oběd už i v Brně. Hlavní jídlo nás měsíčně stojí až desetinu mzdy

Podle Edenred Restaurant Indexu Češi za obědové menu v restauracích a kantýnách v březnu průměrně zaplatili 187,2 koruny, tedy o korunu a 20 haléřů více než v únoru. Ceny obědů se tak po mírném poklesu vrátily na prosincovou úroveň. Vedle Prahy však za obvyklý oběd zaplatíme přes dvě stě korun už i v Brně. Strávníci zde ve stravovacích zařízeních přes poledne nechají průměrně 200,3 koruny. Ze srovnání s průměrnými mzdami v regionech vyplývá, že čeští zaměstnanci za pravidelné obědvání v restauračních zařízeních a kantýnách během pracovních dní utratí okolo 8,5 % svého příjmu. V Liberci a Českých Budějovicích se však náklady na 21 obědů blíží i desetině průměrné mzdy.
Poptávka po veganské a vegetariánské stravě stoupla za rok o šestinu, restaurace jí jdou vstříc
Edenred

Poptávka po veganské a vegetariánské stravě stoupla za rok o šestinu, restaurace jí jdou vstříc

Až 94 % restaurací uvádí, že do svého jídelního lístku zařazují bezmasé alternativy pokrmů. Vyplývá to z výsledků průzkumu Barometr FOOD mapujícího stravovací návyky Čechů. Nadpoloviční většina českých restaurací (57,1 %) do své nabídky navíc údajně zavádí i bezlepkové varianty jídel. Strávníci tak mají nejčastěji na výběr z 1-2 bezlepkových pokrmů. S ohledem na proměnu generačních preferencí lidé očekávají, že se jim restaurace přizpůsobí a nabídku veganských a vegetariánských variant budou dále rozšiřovat. I při výběru alternativních pokrmů bychom ale podle odborníků měli pečlivě zkoumat jejich složení.
Omezení volnočasových benefitů v praxi: Třetina firem podle průzkumu příspěvky snížila, většina si stěžuje na vyšší administrativní zátěž
Edenred

Omezení volnočasových benefitů v praxi: Třetina firem podle průzkumu příspěvky snížila, většina si stěžuje na vyšší administrativní zátěž

Limit na zdanění volnočasových benefitů platný od začátku roku už stihli zaměstnavatelé promítnout do svých nabídek odměn pro zaměstnance. Podle březnových průzkumů společnosti Edenred v návaznosti na změny upravila výši ročního příspěvku pro své zaměstnance třetina firem. Nejčastěji plánují zaměstnanci, jimž se příspěvek od nového roku snížil, šetřit na zdraví, cestování a kultuře. Hned 64 % zaměstnavatelů v průzkumu uvedlo, že pro ně nová pravidla představují větší administrativní zátěž.
Ananas na pizzu nepatří, uvedli Češi v průzkumu stravování. Milují houby a květák
Edenred

Ananas na pizzu nepatří, uvedli Češi v průzkumu stravování. Milují houby a květák

Pouhá polovina procentního bodu rozhodla: Ananas na pizzu nepatří. Podle průzkumu Barometr FOOD mapujícího stravovací návyky Čechů si to myslí 50,5 % z nich. Tábor zastánců „havajské pizzy“ je ovšem téměř stejně početný. Překvapivé shody zde dosáhli například senioři s generací Z. Velké oblibě se v tuzemsku podle průzkumu těší i další kontroverzní ingredience, například houby nebo květák, který je populární zejména mezi ženami. Jako polarizující se naopak ukázala játra a vnitřnosti, výrobky z kozího a ovčího sýra či sushi. Na všech těchto delikatesách přitom lidé v únoru mírně ušetřili. Podle Edenred Restaurant Indexu klesla oproti konci loňského roku průměrná cena oběda o korunu na 186 korun.
Optimální cena stravenky stoupla na 211 korun. Vystačí na oběd i v nejdražších regionech
Edenred

Optimální cena stravenky stoupla na 211 korun. Vystačí na oběd i v nejdražších regionech

Oproti loňskému roku se jedná o navýšení tzv. nominální hodnoty stravenky o 17 Kč, tedy necelou desetinu původní hodnoty. Od ledna přitom za obědy podle Edenred Restaurant Indexu průměrně utrácíme zhruba o 5 % více, ceny rostly především v první polovině roku, během podzimu v některých regionech dokonce naopak pozvolna klesaly. Ve Zlíně za obědy utratíme zhruba 164 Kč, v Praze 209 Kč. Podobným vývojem si prošly i ceny na Slovensku, za oběd zde strávnici zaplatí lehce přes 8 eur.
Na zájezd za peníze z benefitní karty? Cafeterii si stále pleteme se spořením, varuje expert
Edenred

Na zájezd za peníze z benefitní karty? Cafeterii si stále pleteme se spořením, varuje expert

Dle průzkumu[1] za nejatraktivnější benefity považujeme zejména ty v kategorii lékáren, kultury a cestování. Právě zájezdy jsou jednou z položek, na které se snažíme benefity uplatnit s blížícím se koncem roku – podle dat společnosti Edenred stoupla útrata českých zaměstnanců v této kategorii v zimním období zhruba o čtvrtinu. Vedle toho získávají na popularitě i benefity zaměřené na zábavu a duševní pohodu. Experti však zároveň doporučují nečekat s výběrem přednabitých zaměstnaneckých odměn na poslední chvíli, částky mohou propadnout, nebo mohou v roce 2024 být pro některé skupiny uživatelů méně daňově výhodné – čerpat bychom je proto měli průběžně.
Kde, kdy a s kým? Průzkum odhalil, jak obědvají čeští zaměstnanci. Až 5 % z nich jídlo vynechává
Edenred

Kde, kdy a s kým? Průzkum odhalil, jak obědvají čeští zaměstnanci. Až 5 % z nich jídlo vynechává

Třetina Čechů v práci obědvá o samotě, každý dvacátý dokonce vůbec. Vyplývá to z průzkumu Barometr FOOD[1] mapujícího stravovací návyky Čechů. V kvalitním stravování nám nejčastěji brání nevhodné pracovní prostředí, podpora lepšího způsobu stravování leží především v rukou zaměstnavatele. Nejčastěji si obědy nosíme z domova, naopak pokles registrují dříve populární podnikové kantýny. Vlivem stagnace až mírného poklesu cen se však obědoví strávníci pomalu vracejí i do klasických restaurací. Podle Edenred Restaurant Indexu se průměrná cena oběda drží na přibližně stejných částkách už třetí měsíc v řadě. Počet plateb v restauracích meziročně stoupl o 15 %.
Za dvě stovky na oběd už i v Brně. Hlavní jídlo nás měsíčně stojí až desetinu mzdy
Edenred

Za dvě stovky na oběd už i v Brně. Hlavní jídlo nás měsíčně stojí až desetinu mzdy

Třetina Čechů v práci obědvá o samotě, každý dvacátý dokonce vůbec. Vyplývá to z průzkumu Barometr FOOD[1] mapujícího stravovací návyky Čechů. V kvalitním stravování nám nejčastěji brání nevhodné pracovní prostředí, podpora lepšího způsobu stravování leží především v rukou zaměstnavatele. Nejčastěji si obědy nosíme z domova, naopak pokles registrují dříve populární podnikové kantýny. Vlivem stagnace až mírného poklesu cen se však obědoví strávníci pomalu vracejí i do klasických restaurací. Podle Edenred Restaurant Indexu se průměrná cena oběda drží na přibližně stejných částkách už třetí měsíc v řadě. Počet plateb v restauracích meziročně stoupl o 15 %.
Češi, národ „meníčkářů“: V Evropě jsme unikát
Edenred

Češi, národ „meníčkářů“: V Evropě jsme unikát

Podle denní nabídky si restauraci během oběda vybírá 4 z 5 Čechů. Vyplývá to z průzkumu Barometr FOOD mapujícího stravovací návyky napříč Evropou. Výběrem z denního menu se snažíme šetřit nejen čas, ale i peníze. Za stravování ve srovnání s většinou Evropanů platíme v průměru méně, experti však poukazují i na dopady z hlediska vyváženosti jídelníčku. Čeští strávníci totiž na zdravé stravování zároveň dbají mnohem méně než jejich sousedi. Více než polovina z nich navíc jako součást zdravé nabídky nepovažuje označení nutričních hodnot.