Rossmann··5 min

Drogerie ROSSMANN loni v Česku zaznamenala rekordní tržby. Do nových poboček, vyššího komfortu pro zákazníky a růstu mezd zaměstnanců investovala stamiliony korun

Rossmann

Rossmann

V České republice má ROSSMANN více než 180 prodejen s ročním obratem 6,5 miliardy Kč. ROSSMANN se řídí potřebami a přáními svých zákazníků. Jako první na české drogistickém trhu zavedl ve svých prodejnách bezhotovostní samoobslužné pokladny. Společnost ROSSMANN také jako první vyvinula výhradně digitální věrnostní program v mobilní aplikaci ROSSMANN CLUB, jehož součástí je i možnost nákupu online.

Tisková zpráva

Tržby drogerie ROSSMANN, která letos slaví 30 let působení na českém trhu, v roce 2023 dosáhly rekordních 6,5 miliardy korun. Meziročně se tak zvýšily o téměř pětinu.

K příznivým výsledkům přispělo i pokračující rozšiřování prodejní sítě a zkvalitňování služeb pro zákazníky. Výše investic v roce 2023 činila 230 milionů korun a byla směřována hlavně do této oblasti. V tuto chvíli má ROSSMANN v České republice 177 prodejen, v roce 2023 bylo otevřeno 11 nových a 16 se dočkalo modernizace včetně rozšíření. Výrazně si polepšili také zaměstnanci, jejichž mzdy byly navýšeny, například na prodejnách v průměru o téměř 13 %.

Česká síť ROSSMANN je součástí mezinárodního koncernu, který loni v Německu, Španělsku, Polsku, Maďarsku, České republice, Turecku, Albánii, Kosovu a Dánsku utržil 13,9 miliardy eur a zvýšil obrat o více než 14 %. Hrubý obrat v České republice se zvýšil o 18 % a dosáhl hodnoty 6,5 miliard korun. Šlo o nejvyšší obrat za téměř 30 let od jejího vstupu na český trh.

Rozšiřování prodejen, modernizace a růst sítě

Za posledních pět let otevřela drogerie ROSSMANN v České republice 53 nových prodejen a 91 stávajících zmodernizovala. V roce 2023 se drogerie ROSSMANN například nově stala součástí Václavského náměstí v Praze, v Brně na Masarykově ulici pak byla otevřena pobočka, která je největší prodejnou drogerie v celé České republice. Za účelem zefektivnění, zrychlení a zkvalitnění služeb pro zákazníky také dál pokračovalo zavádění samoobslužných pokladen. Z celkového počtu prodejen ROSSMANN na českém trhu jimi disponují již téměř dvě třetiny a letos budou tyto pokladny nainstalovány v celé prodejní síti. Koncem roku 2023 došlo k uzavření významného obchodního partnerství s online obchodem Rohlík.cz, který nově nabízí více než 400 produktů z portfolia privátních značek ROSSMANN. „Pro rok 2024 plánujeme rekordní investice do otevíraní nových poboček, modernizace a rozšiřování stávajících prodejen, přičemž investice do rozvoje sítě od roku 2019 přesáhnou miliardu korun a celkový počet prodejen by měl překonat 200. Nadále se nám daří navyšovat náš tržní podíl a řadíme se mezi jedničky v uvádění produktových novinek na drogistický trh,“ uvádí Vít Podešva, jednatel společnosti ROSSMANN.

Rozvoj digitální a marketingové strategie

Společnost ROSSMANN loni pokračovala také v digitalizaci, automatizaci či zjednodušování procesů. Mimo jiné zkrátila dobu přípravy objednávek na e-shopu na pouhých 60 minut od zadání po možnost vyzvednutí na pobočce. Rovněž zákazníkům umožnila si objednávku doručit domů nebo do vybraného výdejního místa Zásilkovny. V roce 2023 se drogerie ROSSMANN aktivně spojila s tématem jógy a zaměřila se tak nejen na vnější, ale i vnitřní krásu, čímž ještě více podtrhla svůj slogan „A život je krásnější“. S jógovými videi se zákazníci pravidelně setkávají v aplikaci ROSSMANN CLUB. Zákazníci v roce 2023 velmi významně ocenili jednu z privátních značek, když prémiové dětské kalhotky Babydream zvítězily ve Volbě spotřebitelů v kategorii dětských plenek. Za účelem dalšího zlepšování zákaznické zkušenosti bylo zavedeno také měření zpětné vazby pomoci nástroje Customer Love Score.

Péče o zaměstnance

ROSSMANN loni znovu dokázal, že kromě spokojenosti zákazníků klade dlouhodobě důraz také na péči o své zaměstnance. „Za poslední dva roky jsme navýšili mzdy na prodejnách o více než čtvrtinu. Byly zavedeny benefity typu Cafeterie a také bezplatná asistenční linka, která je zaměřená na individuální pomoc při řešení osobních záležitostí našich zaměstnanců a jejich rodinných příslušníků. Zvyšování mezd plánujeme i pro letošní rok. Zaměstnanci jsou pro nás jasnou prioritou, neboť jsou to právě oni, kdo stojí za úspěchem naší společnosti,“ říká Karol Jakubek, jednatel společnosti ROSSMANN. Na podzim roku 2023 byl koncern ROSSMANN americkým časopisem Forbes opět jmenován jedním z nejlepších zaměstnavatelů na světě. Umístil se na 16. místě z celkových 700 společností v žebříčku. V Německu patří ke 3 nejlepším vůbec.

Společenská odpovědnost a udržitelnost

Společnost loni pokračovala rovněž ve svých aktivitách na poli společenské odpovědnosti. Ve svém dlouhodobém charitativním projektu KDE SRDCE POMÁHÁ byla vybraným neziskovým organizacím na pomoc potřebným věnována částka 3,8 milionu korun. Společnost ROSSMANN se zapojila již poosmé do celostátní Sbírky potravin a aktivně se věnovala také svému dlouhodobému projektu Vraťte stromům korunu, díky kterému bylo v mnoha městech a jejich okolí napříč celou Českou republikou vysazeno již více než 2 700 vzrostlých stromů.

Zdroj: www.rossmann.cz

Další články

Další články od Rossmann

ROSSMANN mění vedení týmu komunikace, více se zaměří i na téma udržitelnosti

ROSSMANN mění vedení týmu komunikace, více se zaměří i na téma udržitelnosti

Na pozici manažerky komunikace a PR a zároveň do role nové tiskové mluvčí sítě drogerií ROSSMANN nastupuje Rita Gabrielová. Bude mít na starosti interní i externí komunikaci sítě drogerií ROSSMANN a jejich klíčových projektů. Dosavadní manažerka komunikace Olga Stanley nadále zůstává v týmu komunikace, ale bude se v roli koordinátora věnovat novému tématu zodpovědného a udržitelného přístupu k investování a byznysu (ESG) a současně bude administrativní podporou jednatelů společnosti.
| Rossmann
Další vlna charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ drogerie ROSSMANN právě startuje

Další vlna charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ drogerie ROSSMANN právě startuje

Rozbitá duše není vidět, ale bolí často víc než zlomená kost. Tohoto faktu si je vědoma i drogerie ROSSMANN, která dnes spouští další vlnu charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ. Členové věrnostního programu ROSSMANN CLUB tak mohou od 23. 10. do 19. 11. opět proměnit své nevyčerpané věrnostní body z nákupů v dobrý skutek a pomoci přerozdělit částku 1 000 000 Kč mezi tři příběhy, ve kterých vedle fyzického handicapu strádají i lidské duše. Ať už je to pomoc pětiletému Vojtíškovi trpícímu mentální retardací a autismem ve spolupráci s Nadačním fondem AutTalk, maličkatému Lukáškovi s nemocí motýlích křídel prostřednictvím pacientské organizace DEBRA ČR nebo podpora Linky bezpečí, která poskytuje rychlou a bezplatnou pomoc dětem a dospívajícím.
| Rossmann
Objevte kouzlo korejské kosmetiky a dopřejte své pleti mimořádnou péči

Objevte kouzlo korejské kosmetiky a dopřejte své pleti mimořádnou péči

Korejská kosmetika klade velký důraz na komplexní péči o pleť s cílem zlepšit její zdraví a přirozený vzhled. Díky své vysoké kvalitě a dostupné ceně se proto tyto produkty staly mimořádně populárními po celém světě. Pro pořádnou zásobu korejské kosmetiky už nemusíte cestovat do zahraničí, ale stačí se vydat do nejbližší drogerie ROSSMANN či využít možnosti online nákupu v aplikaci ROSSMANN CLUB. Vybírat můžete z produktů od více než 20 korejských značek, které najdete exkluzivně v síti ROSSMANN.
| Rossmann
Pečujte o pleť a vlasy v každém ročním období

Pečujte o pleť a vlasy v každém ročním období

Čas dovolených a prázdnin je za námi a vy máte pocit, že v každodenním shonu nemáte čas na složité beauty rituály? Nevadí! I s minimálním úsilím můžete vaši pleť a vlasy bez ohledu na počasí za oknem doslova rozzářit. Drogerie ROSSMANN v letošním roce slaví 30 let působení na českém trhu a přináší několik tipů na produkty, které vám usnadní péči o vzhled nejen nyní, ale po celý rok.
| Rossmann
ROSSMANN a Henkel společně pomohou vysadit další vzrostlé stromy po celé ČR

ROSSMANN a Henkel společně pomohou vysadit další vzrostlé stromy po celé ČR

Drogerie ROSSMANN společně s neziskovou organizací Sázíme stromy a se společností Henkel Consumer Brands CZ/SK v rámci projektu Vraťte stromům korunu opět přispěla k rozvoji zeleně v České republice. V rámci letošního devátého ročníku byly získány finanční prostředky k výsadbě 339 vzrostlých stromů, přičemž od začátku spuštění projektu bylo vysázeno již více než 3 000 stromů. S těmi se lidé potkávají kolem polních cest, na dětských hřištích, u škol, v parcích, vznikají i nové meze a remízky.
| Rossmann
Důležité drobnosti pro zdraví a spokojenost vašich dětí

Důležité drobnosti pro zdraví a spokojenost vašich dětí

Svým dětem chceme dát vždy to nejlepší, ať už jde o velké věci jako je pozornost a láska, nebo o detaily jako jsou produkty pro každodenní péči a spokojenost. Drogerie ROSSMANN, která v letošním roce slaví 30 let působení na českém trhu, přichází s několika tipy na oblíbené produkty i novinky privátní značky Babydream přinášející nejlepší kvalitu za příznivé ceny, což potvrzuje i celá řada výsledků s hodnocením velmi dobré a dobré od nezávislého německého časopisu pro spotřebitele Öko-Test stejně jako zisky ocenění Volba spotřebitelů.
| Rossmann
Pořiďte si v drogeriích ROSSMANN dárek, ze kterého se všichni složí

Pořiďte si v drogeriích ROSSMANN dárek, ze kterého se všichni složí

Síť drogerií ROSSMANN zahajuje podzimní věrnostní program, který potěší dospělé i děti. Prostřednictvím aplikace ROSSMANN CLUB přináší svým zákazníkům 10 stavebnic LEGO za zvýhodněné ceny. Vybrané sady celosvětově populární stavebnice se slevou až 55 % si mohou zákazníci díky věrnostnímu programu a nasbíraným bodům pořídit od 11. září až do konce roku nebo vyprodání zásob.
| Rossmann
ROSSMANN do sortimentu všech svých prodejen zařazuje oblíbenou kosmetiku Avon

ROSSMANN do sortimentu všech svých prodejen zařazuje oblíbenou kosmetiku Avon

Díky novému strategickému partnerství s globální kosmetickou společností Avon spouští síť drogerií ROSSMANN prodej nejoblíbenějších produktů této značky ve všech svých 185 prodejnách po celé České republice. Zákazníci se tak mohou těšit na oblíbené dámské i pánské vůně, produkty péče o pleť, dekorativní kosmetiky a vlasové péče.
| Rossmann
Drogerie ROSSMANN využila pro svou kampaň první CGI reklamu

Drogerie ROSSMANN využila pro svou kampaň první CGI reklamu

Síť drogerií ROSSMANN, která letos slaví 30. výročí svého působení na českém trhu, pro svou kampaň 1+1 na dekorativní kosmetiku, jenž v červnu proběhla v nejmodernější prodejně drogerie na Václavském náměstí 26, využila k oslovení zákazníků vůbec poprvé CGI reklamu. Na střeše sousední budovy prodejny se tak objevil gigantický lak na nehty, ze kterého se dolů na chodník postupně vylévá jeho obsah a v pozadí se objevuje nápis upozorňující na právě probíhající akci. Kampaň se z pohledu zásahu a lajků stala jednou z nejúspěšnějších v historii firmy.
| Rossmann
ROSSMANN oslavuje 30 let na českém trhu kolekcí unikátních šatů měnících barvu

ROSSMANN oslavuje 30 let na českém trhu kolekcí unikátních šatů měnících barvu

Síť drogerií ROSSMANN, která letos slaví 30. výročí svého působení na českém trhu, představila jedinečnou kolekci 30 šatů, které mění barvu na slunci. Díky působení UV záření dokáží tyto unikátní šaty změnit barvu z bílé na růžovou a symbolicky reprezentují vývoj společnosti ROSSMANN a inovace, které zavadí do svého sortimentu již tři desetiletí.
| Rossmann