dm··3 min

Dentální hygienu navštěvuje jen 19 % Čechů, nejčastějším důvodem nevyčištění zubů je únava

dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Tisková zpráva

PRŮZKUM

České Budějovice, 11.07.2023 Dentální hygienu pravidelně navštěvuje jen 19 % Čechů, přičemž 15 % z nich pozoruje výsledky. Až 61 % lidí z věkové kategorie 60 až 64 let pak dentální hygienu nenavštívilo nikdy. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu společnosti dm drogerie markt, který se zaměřoval na ústní hygienu Čechů. Z něj také vyplynulo, že nejčastějšími důvody nevyčištění chrupu bývá aktuální únava a nedostatek času.

Dentální hygienu navštěvuje jen 19 % Čechů, nejčastějším důvodem nevyčištění zubů je únava

Na 4 % Čechů netuší, co je dentální hygiena

Z nejnovějšího průzkumu, který pro společnost dm drogerie markt připravila agentura STEM/MARK, mimo jiné vyplynulo, že 4 % dotázaných vůbec netuší, co znamená označení dentální hygiena. Bezmála polovina Čechů ji pak nikdy nenavštívila. Šetření také ukázalo, že svého dentálního hygienika lidé nejčastěji navštěvují nepravidelně, jedná se o 22 % dotázaných. „Toto procento se dále liší dle věku. Mezi nejmladšími věkovými kategoriemi od 18 do 29 let je to 32 %, přičemž tento podíl s věkem postupně klesá až na hodnotu 12 % ve věkové kategorii nad 60 let,“ přibližuje výsledky průzkumu Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.

Ženy se o zuby starají pečlivěji

Větší pozornost péči o zuby obecně podle průzkumu věnují ženy. Navštěvují častěji svého zubního lékaře (po šesti měsících nebo častěji jej navštíví 58 % žen oproti 46 % mužů), také zubaře navštěvují častěji již při prvních projevech obtíží (60 % žen oproti 48 % mužů). Ženám se rovněž méně často stane, že vynechají základní čištění chrupu. Nikdy nebo téměř nikdy čištění zubů nevynechá 51 % žen, zatímco u mužů je to 32 %. Ženy pak rovněž pečlivěji vybírají zubní kartáček i pastu.

Půlka Čechů si nečistí jazyk, 65 % však používá mezizubní kartáček

Průzkum rovněž mapoval, jaké prostředky Češi v péči o ústní dutinu používají. Velkým překvapením není zubní pasta či ruční zubní kartáček, ukázalo se však, že jsou Češi zvyklí zařazovat do rutiny také další pomůcky. Kupříkladu až 65 % dotázaných užívá mezizubní kartáček, z toho 18 % alespoň jednou denně. Ústní vodu používá na 75 % Čechů. Popularitu si prozatím nezískal jednosvazkový zubní kartáček (používá jej jen 23 %), ústní sprcha (10 %) ani škrabka na jazyk (16 %). Z šetření zároveň vyplynulo, že 53 % lidí si žádným způsobem nečistí povrch jazyka. „Více než třetina lidí si nejčastěji čistí jazyk pomocí zubního kartáčku, a to buď přímo jeho štětinami, případně stěrkou na zadní straně hlavice. Více než polovina Čechů si však jazyk neudržuje vůbec. Přitom povlak na jazyku obsahuje řadu bakterií, který způsobuje nepříjemný zápach z úst,“ vysvětluje Jiří Peroutka z dm drogerie markt, která má v nabídce širokou škálu přípravků na péči o zubní dutinu, včetně stěrky na jazyk.

Průzkum viz PDF - Průzkumu se zúčastnilo celkem 513 osob ve věku od 18 do 64 let.

Zdroj: www.dm.cz

Další články

Další články od dm

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

České Budějovice, 24.10.2024. Produkty s šarží 05.10.2025 vykazují nadlimitní mikrobiologickou kontaminaci bakterií Lactobacillus Plantarum. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu. Ostatní šarže a jiné produkty značky TIERRA VERDE nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| dm
Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

České Budějovice, 24.10.2024. V uplynulém obchodním roce (1. října 2023–30. září 2024) společnost dm drogerie markt opět výrazně investovala do své cenové pozice na trhu: v předchozích dvanácti měsících byl nárůst prodejních cen v nákupním koši dm opět nižší než inflace vyjádřená přírůstkem průměrného indexu spotřebitelských cen. Současně byly navýšeny investice do digitálních platforem a služeb, nového designu prodejen, udržitelných konceptů a spolupracovníků. Zákazníci tyto iniciativy ocenili nárůstem obratu o 11,12 %. Nad hranici 5 miliard eur (5,248 miliardy eur) se poprvé vyšplhal obrat zemí podskupiny dm, kterou tvoří mateřská společnost dm Rakousko spolu se svými dceřinými společnostmi dm Česká republika, dm Maďarsko, dm Slovensko, dm Slovinsko, dm Chorvatsko, dm Srbsko, dm Bosna a Hercegovina, dm Rumunsko, dm Bulharsko, dm Severní Makedonie a dm Itálie.
| dm
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

České Budějovice, 09.10.2024. Z důvodu možné mikrobiologické kontaminace se nedoporučuje konzumace tohoto produktu. Zdravotní riziko je považováno za nízké, ale u citlivých jedinců, jako jsou malé děti, se mohou vyskytnout žaludeční a střevní potíže. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu s uvedenými daty minimální trvanlivosti. Ostatní data minimální trvanlivosti a jiné produkty značky babylove nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| dm
Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

České Budějovice, 01.10.2024. Sociální odpovědnost je součástí filozofie dm a je vlastní i jejím zákazníkům. Ti měli možnost od 20. do 29. září přispět na sbírku SOS Povodně Česká republika organizace Člověk v tísni i prostřednictvím dm. Výzvu k pomoci vyslyšeli zákazníci ve všech 259 prodejnách dm po celé republice. Minimální výše příspěvku byla 50 Kč, maximální neomezená. Pomoc ze všech krajů jako výraz solidarity a podpory nyní směřuje do nejvíce postižených oblastí.
| dm
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

S ohledem na aktuální povodně a jejich devastující dopad na postižené lokality se společnost dm rozhodla opět aktivně podpořit ty, kteří to nejvíce potřebují. V souladu s filozofií příkladného působení, pomoci a solidarity proto připravuje materiální a finanční pomoc v celkové výši 3,4 milionu Kč.
| dm
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

České Budějovice, 17.09.2024. „Naše podpora zahrnuje materiální pomoc, kterou představuje více než 70 000 produktů, převážně z oblasti čisticích a úklidových prostředků, v celkové výši přibližně 2 miliony Kč. Produkty budeme distribuovat do postižených lokalit ve spolupráci s Potravinovými bankami a organizací Člověk v tísni. Dále jsme se rozhodli poskytnout finanční dar ve výši 1,4 milionu Kč, který stejně jako materiální pomoc rozdělíme mezi výše uvedené organizace. Věříme, že naše iniciativa přispěje k podpoře těch, kteří byli povodněmi zasaženi,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.
| dm
Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm opět rozšiřuje sortiment. Na trh uvádí dvě nové privátní značky z oblasti péče o matku a dítě a péče o pleť. Celkem devatenáct nových produktů vzniklo ve spolupráci s odbornicemi a rozšířilo portfolio stávajících 30 dm značek, které se vyznačují vysokou kvalitou za výhodnou cenu.
| dm
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm opět investuje do cen a nabízí zákazníkům ještě výhodnější nákupy než dosud. V těchto dnech spouští další vlnu zlevnění a od 29. srpna 2024 postupně sníží ceny u více než 1 600 produktů v prodejnách dm i online shopu dm.cz.
| dm
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

České Budějovice, 29.08.2024. Cenová politika dm je na českém trhu unikátní. Společnost zvolila strategii dlouhodobých cen, díky které mají zákazníci jistotu, že každé snížení ceny trvá minimálně čtyři měsíce, během nichž může dojít jedině k jejímu dalšímu snížení. Společnost se tak vymezuje proti nárazovým slevovým akcím, které využívají jiní prodejci.
| dm
Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
| dm