České Dráhy··2 min

Další Vectrony pro České dráhy jsou již v Praze

České Dráhy

České Dráhy

České dráhy provozují více než 600 bezbariérových vozů a jednotek. V současné době probíhá výroba 110 nových elektrických vlaků RegioPanter, 76 motorových jednotek PESA a 20 expresních souprav ComfortJet, které rozšíří počty bezbariérových souprav národního dopravce. Moderní vozidla jsou vybavena nejen pro pohodlné cestování osob na vozíku, ale díky haptickým prvkům, nápisům v Braillově písmu nebo ovládání dveří prostřednictvím slepeckých vysílaček také pro osoby nevidomé nebo slabozraké. Do roku 2025 se rozšíří nabídka bezbariérového cestování o další stovky spojů Českých drah.

Tisková zpráva

Dnes a zítra budou technici Českých drah přebírat trojici dalších moderních lokomotiv Siemens Vectron od leasingové společnosti RSL. Půjde již o 33, 34 a 35 lokomotivu poskytnutou touto firmou. RSL má letos poskytnout Českým drahám celkem 22 nových lokomotiv Siemens Vectron. Celkový počet provozovaných strojů na konci roku stoupne na 50 od RSL, 10 lokomotiv poskytuje firma ELL a jeden Vectron patří přímo Českým drahám.

Od roku 2026 ho začne doplňovat dalších 50 rychlých lokomotiv Siemens Vectron na rychlost 230 km/h, které si objednaly přímo České dráhy u společnosti Siemens Mobility. Tyto stroje se uplatní i v dopravě jednotek ComfortJet a budou schválené pro provoz v Česku, Německu, Polsku, na Slovensku, v Maďarsku a Rakousku. Dvacet lokomotiv navíc také v Dánsku.

Lokomotivy Siemens Vectron jsou vybaveny a připraveny na provoz pod dohledem zabezpečovacího systému ETCS, který bude od 1. ledna 2025 povinný na vybraných úsecích českých koridorů a lokomotivy ho budou využívat i na některých zahraničních tratích. Nyní přebírané lokomotivy mají maximální rychlost 200 km/h a výkon více než 6 000 kW. Moderní technika umožňuje při brzdění nebo jízdě po spádu využívat rekuperaci a snižovat tak náklady na energii i snižovat uhlíkovou stopu v dopravě.

České dráhy provozují lokomotivy Siemens Vectron na vnitrostátních a mezistátních spojích od Flensburgu na severu Německa po Budapešť, od Františkových Lázní po Žilinu a zajíždí také do polské Varšavy. Mezi spoje, které tyto moderní stroje dopravují, patří např. vlaky Berliner, Metropolitan, Ostravan, Západní expres, Krušnohor nebo Slovácký expres.

Poslední tři přebírané stroje mají řadu 193 podle německé registrace a čísla 975, 976 a 977.

Vectrony

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České Dráhy

Začíná předprodej jízdenek na jízdní řád 2025, nabídne nové soupravy a moderní služby ve více vlacích

Začíná předprodej jízdenek na jízdní řád 2025, nabídne nové soupravy a moderní služby ve více vlacích

České dráhy v těchto dnech zahajují předprodej jízdenek a rezervací na spoje v novém jízdním řádu 2025, který začne platit 15. prosince letošního roku. Nabídka vlaků je stabilní. Největší český dopravce vypraví během roční platnosti jízdního řádu zhruba 2,4 milionů spojů, které ujedou přibližně 119 milionů kilometrů. V provozu budou desítky nových jednotek dodaných během roku, které jsou vybaveny moderní technikou a nabízejí např. palubní Wi-Fi síť, bezbariérové cestování nebo klimatizované prostory. Tento komfort nabídnou nově stovky vlaků.
| České Dráhy
Žáci oboru Mechanik opravář kolejových vozidel mají ve vršovickém depu ČD novou dílnu pro praktickou výuku

Žáci oboru Mechanik opravář kolejových vozidel mají ve vršovickém depu ČD novou dílnu pro praktickou výuku

Ve středisku údržby Českých drah v Praze-Vršovicích slouží budoucím mechanikům nová moderní učebna odborného výcviku. Přímo v prostorách depa tak žáci získávají potřebné praktické dovednosti. Nový učební obor Mechanik opravář kolejových vozidel v září otevřely České dráhy ve spolupráci s Akademií řemesel Praha – Střední školou technickou. Je určen pro žáky, kteří se chtějí specializovat na údržbu a opravy kolejových vozidel a stát se odborníky v železničním sektoru.
| České Dráhy
České vlaky budou modernizovány s využitím úvěru od EIB ve výši 300 milionů EUR pro národního železničního dopravce

České vlaky budou modernizovány s využitím úvěru od EIB ve výši 300 milionů EUR pro národního železničního dopravce

Evropská investiční banka (EIB) půjčí národnímu železničnímu dopravci České republiky, tedy společnosti České dráhy, 7,61 miliard korun (300 milionů EUR), na nákup nových a na modernizaci stávajících vozů a lokomotiv. České dráhy půjčku využijí na nákup 180 osobních vozů a 20 elektrických lokomotiv. Společnost také dovybaví 219 stávajících vozů a lokomotiv moderní technologií známou jako Evropský systém řízení železničního provozu (ERTMS). Zlepšení, která mají být dokončena do konce roku 2028, budou přínosem pro soudržnost českých regionů a přeshraniční spojení.
| České Dráhy
V olomouckém depu Českých drah ladí podvozky nové moderní zařízení

V olomouckém depu Českých drah ladí podvozky nové moderní zařízení

České dráhy investují nejen do modernizace vozidlového parku, ale zásadní obnovou prochází také údržbová a servisní základna. Vedle budování nových opravárenských hal míří investice i do vybavení stávajících středisek údržby. Například v olomouckém depu slouží nový měřicí lis, který zajišťuje správné nastavení všech parametrů podvozků železničních vozidel.
| České Dráhy
V olomouckém depu Českých drah ladí podvozky nové moderní zařízení

V olomouckém depu Českých drah ladí podvozky nové moderní zařízení

České dráhy investují nejen do modernizace vozidlového parku, ale zásadní obnovou prochází také údržbová a servisní základna. Vedle budování nových opravárenských hal míří investice i do vybavení stávajících středisek údržby. Například v olomouckém depu slouží nový měřicí lis, který zajišťuje správné nastavení všech parametrů podvozků železničních vozidel.
| České Dráhy
Středními Čechami se prohání už deset vlakových Lišek. Dodávka pro letošní rok je kompletní

Středními Čechami se prohání už deset vlakových Lišek. Dodávka pro letošní rok je kompletní

Už celou jednu desítku moderních motorových jednotek RegioFox v barvách Pražské integrované dopravy nasadily České dráhy do provozu ve Středočeském kraji a v Praze. Nové vlaky aktuálně jezdí na tratích Rakovník – Beroun a Beroun – Rudná u Prahy – Praha. Do konce roku 2026 bude na tratích především v západní části kraje nasazeno celkem 38 nových Lišek, jak se moderním dvoučlánkovým motorovým jednotkám přezdívá.
| České Dráhy
Sezónu nostalgických jízd zakončí parní víkend v ČD Muzeu v Lužné u Rakovníka. Ukáže se i zrenovovaná Matylda

Sezónu nostalgických jízd zakončí parní víkend v ČD Muzeu v Lužné u Rakovníka. Ukáže se i zrenovovaná Matylda

Poslední říjnový víkend bude patřit v železničním muzeu Českých drah v Lužné u Rakovníka loučení se sezonou zážitkových nostalgických jízd. Během letošního posledního parního víkendu se mohou návštěvníci v sobotu i v neděli svézt historickými vlaky v čele s parními lokomotivami Kafemlejnek a Všudybylka. Poprvé od renovace se návštěvníkům také ukáže parní lokomotiva 313.432 Matylda. Přímo v areálu muzea bude připraven bohatý program pro malé i velké návštěvníky.
| České Dráhy
O víkendu končí letní čas, změna ovlivní deset nočních dálkových vlaků Českých drah

O víkendu končí letní čas, změna ovlivní deset nočních dálkových vlaků Českých drah

V noci ze soboty na neděli 26. / 27. října končí letní čas a hodinové ručičky si ve 3:00 hod. posuneme o hodinu zpět. Na cestě bude tou dobou desítka dálkových vlaků Českých drah s ubytovacími vozy, které České dráhy provozují ve spolupráci se zahraničními partnerskými dopravci. Ty uprostřed noci vyčkají na odjezd podle středoevropského času (SEČ). Pokud by tyto spoje nezůstaly stát, jely by po změně času ve zbytku trasy o hodinu dříve. Regionálních vlaků se hodinové čekání týkat nebude, protože v době přechodu na nový čas žádné nejedou. Ranní vlaky pak vyjedou již podle SEČ.
| České Dráhy
České dráhy odmítají rozhodnutí Evropské komise

České dráhy odmítají rozhodnutí Evropské komise

Evropská komise dnes oznámila, že shledala České dráhy odpovědné za porušení antimonopolních zákonů v podobě údajné kartelové dohody, která měla být realizována v letech 2012-2016 mezi Českými drahami a rakouským dopravcem ÖBB za účelem omezení prodeje použitých železničních vozů jiným dopravcům. Za toto údajné jednání byla Českým drahám uložena pokuta ve výši 31 940 000 EUR.
| České Dráhy
České dráhy posílí vlaky před svátkem 28. října a podzimními prázdninami

České dráhy posílí vlaky před svátkem 28. října a podzimními prázdninami

České dráhy posílí vlakovou dopravu v souvislosti se svátkem 28. října a navazujícími podzimními prázdninami, které letos vycházejí na úterý a středu 29. a 30. října. Posilové vozy, které navýší kapacitu vlaků v nejžádanějších směrech, budou zařazené ve vlacích před začátkem prodlouženého víkendu. Během následujícího týdne pak budou mít vlaky větší kapacitu zejména v pondělí 28. října, kdy České dráhy počítají s větší poptávkou po cestování u studentů vysokých škol a u pracujících. Naopak u žáků ze základních a středních škol očekává dopravce větší zájem o cesty vlakem až na konci podzimních prázdnin.
| České Dráhy