ČSOB··3 min

ČSOB financovala spojení lídrů českého a slovenského elektro obchodu Datart a NAY

ČSOB

ČSOB

Československá obchodní banka, a. s., známá pod zkratkou ČSOB, je bankovní instituce působící na českém a slovenském trhu finančních služeb a řídící osoba stejnojmenného koncernu. Poskytuje bankovní a další finanční služby fyzickým osobám, podnikatelským subjektům, korporátním a institucionálním klientům.

Tisková zpráva

Firma HP Tronic Zlín, spol. s.r.o. , pod níž patří síť maloobchodů s elektronikou Datart, a společnost Nay provozující konkurenční značku Electroworld, se spojily a vytvořily největšího obchodníka spotřební elektroniky na českém a slovenském trhu. Na financování se významně podílela skupina ČSOB.

„Jsme rádi, že již více než 28 let pomáháme holdingu HP Tronic na jeho úspěšné cestě budování největšího prodejce spotřební elektroniky na českém a slovenském trhu. Snažíme se být partnerem a oporou pro HP Tronic během všech významných momentů jeho historie včetně financování akvizice Datartu a odkupu podílu od fondu Genesis Capital. V ČSOB jsme připraveni být i nadále spolehlivým finančním partnerem této nově vzniklé silné československé skupiny na trhu elektroniky,“ uvádí Petr Manda, vrchní ředitel korporátního a institucionálního bankovnictví ČSOB.

Datart kromě toho nově využívá služby platební společnosti Skip Pay ze skupiny ČSOB. Díky Skip Pay si mohou nakupující v kamenných provozovnách i na webu platbu rozložit do tří splátek nebo zboží uhradit až o 30 dnů později. Vše lze zvládnout u pokladny nebo online a na pár kliknutí s rychlým ověřením přes bankovní identitu.

HP Tronic byla českou společností s třicetiletou tradicí na trhu spotřební elektroniky a domácích spotřebičů v České republice a na Slovensku zaměstnávající přes 3 000 osob. Po nedávném majetkovém propojení s NAY je nyní československou firmou. Do jejího portfolia patří vedle Datartu, který má téměř 120 provozoven v ČR a přes 20 na Slovensku, také Eta. Další oblastí působení holdingu je cestovní ruch a gastronomie.

Společnost Nay je největším maloobchodním prodejcem elektroniky na Slovensku s přibližně čtvrtinovým podílem. Na trhu působí od začátku 90. let minulého století. Na Slovensku provozuje 39 prodejen Nay a v ČR 40 obchodů Electroworld.

Genesis Capital jsou fondy rozvojového kapitálu, které poskytují malým a středním podnikům ve střední Evropě pomoc při financování jejich růstu a rozvoje. Od roku 1999 fondy podpořily více než 60 podniků objemem převyšujícím 350 milionů eur. Dohoda o odkupu všech akcií z portfolia Genesis Capital do rukou HP Tronic byla uzavřena v dubnu 2024. Genesis Capital vstoupil do HP Tronic v roce 2017.

Zdroj: www.csob.cz

Další články

Další články od ČSOB

Do Zelené výzvy ČSOB a Mastercard se zapojil rekordní počet bank, pojišťoven a dalších institucí z finančního trhu

Do Zelené výzvy ČSOB a Mastercard se zapojil rekordní počet bank, pojišťoven a dalších institucí z finančního trhu

Konec letních prázdnin znamená pro školáky návrat do lavic, pro zaměstnance finančního sektoru zase příležitost zapojit se do udržitelného dojíždění do práce. Od 2. září se začínají sčítat kilometry ve třetím ročníku Zelené výzvy s podtitulem Objevte nové cesty do práce, kterou vyhlásily společnosti ČSOB a Mastercard. Letos poprvé oslovily i pojišťovny a i díky tomu už na startu padl rekord – přihlásilo se totiž dvakrát více institucí než vloni. Objevovat a soupeřit se bude až do 30. října.
| ČSOB
Úřad práce ČR a Skupina ČSOB spojily síly: podpoří společně efektivnější pracovní trh

Úřad práce ČR a Skupina ČSOB spojily síly: podpoří společně efektivnější pracovní trh

Úřad práce ČR a bankopojištovací skupina ČSOB chtějí společnými silami podpořit atraktivitu České republiky v mezinárodním srovnání a pomoci s potřebnou transformací dodavatelské ekonomiky do ekonomiky inovativní, digitální a znalostní. Cílem tohoto unikátního partnerství největší státní pomáhající organizace a renomované soukromé instituce je podpora rozvoje naší země v oblasti vzdělávání, inovací a zefektivnění trhu práce. Plyne to z Memoranda o spolupráci, které podepsali generální ředitel skupiny ČSOB Aleš Blažek a generální ředitel Úřadu práce ČR Daniel Krištof.
| ČSOB
Mladí lidé upřednostňují investice a spoření – ČSOB odhaluje výsledky průzkumu v rámci nové kampaně.

Mladí lidé upřednostňují investice a spoření – ČSOB odhaluje výsledky průzkumu v rámci nové kampaně.

ČSOB za podpory Mastercard představuje kampaň zaměřenou na zástupce generace Z ve věku 18 až 26 let, která nese motto „Co bych udělal se 100 000 Kč?“. Kampaň, spojená s lákavou nabídkou založení nového běžného účtu, je doplněna o výsledky průzkumu, který odhaluje, jak by mladí lidé naložili s výhrou ve výši sto tisíc korun.
| ČSOB
ČSOB otevírá na labském nábřeží v Hradci Králové odpočinkovou zónu s říčním molem

ČSOB otevírá na labském nábřeží v Hradci Králové odpočinkovou zónu s říčním molem

Příjemné posezení u vody pro relax a odpočinek přináší obyvatelům Hradce Králové nové plovoucí molo a dřevěné schody na břehu Labe, které skupina ČSOB postavila v blízkosti své nejmodernější regionální centrály. Jedinečné rekreační místo propojuje moderní architekturu s přírodou. Projekt mola završuje několikaletou proměnu lokality u Aldisu jako centra komunitního a pracovního života v Hradci Králové.
| ČSOB
Pozor na falešné SMS o pokutách, varuje ČSOB před novým trikem kyberpodvodníků

Pozor na falešné SMS o pokutách, varuje ČSOB před novým trikem kyberpodvodníků

V posledních dnech se začal šířit nový nebezpečný druh internetových podvodů, který již tradičně cílí na důvěřivé příjemce prostřednictvím SMS zpráv. Tyto zprávy vypadají jako oficiální upozornění, ve kterých útočníci tvrdí, že dlužíte na pokutách a že je nutné je okamžitě uhradit. Ale pozor! Trik je opět důmyslný a jediná SMS zpráva může lidi připravit o velké peníze!
| ČSOB
ČSOB a Mastercard vyhlašují třetí ročník Zelené výzvy. Do udržitelného dojíždění do práce se nově zapojí i pojišťovny

ČSOB a Mastercard vyhlašují třetí ročník Zelené výzvy. Do udržitelného dojíždění do práce se nově zapojí i pojišťovny

Přesednout z auta, zvolit si k dojíždění do práce udržitelnější způsob dopravy a díky tomu objevit nová místa a zážitky. To je smyslem již třetího ročníku Zelené výzvy, kterou pořádá ČSOB spolu s Mastercard. Do přátelského soupeření zaměstnanců finančního sektoru ve sbírání zelených kilometrů na cestě do práce a z práce chtějí letos ČSOB a Mastercard zapojit ještě více institucí, včetně pojišťoven. Soutěžit se bude od 1. září do 30. října 2024 a společnost Mastercard v závislosti na počtu celkově ušetřeného CO2 podpoří obnovu světových lesů výsadbou stromů.
| ČSOB
ČSOB Index bydlení za 2. čtvrtletí: Ceny domů i bytů rostou stále rychleji

ČSOB Index bydlení za 2. čtvrtletí: Ceny domů i bytů rostou stále rychleji

Zdražování nemovitostí nabírá na rychlosti. Ceny rodinných domů ve druhém čtvrtletí stouply mezičtvrtletně o 1,5 procenta a u bytů to bylo dokonce o 0,6 procenta. U obou kategorií to byl nejrychlejší růst od obnovení trendu zvyšování cen. Vyplývá to z aktuálních výsledků ČSOB Indexu bydlení.
| ČSOB
Důchod plný odpočinku? Nikoliv. Lidé chtějí být aktivní a cestovat, ukázal průzkum

Důchod plný odpočinku? Nikoliv. Lidé chtějí být aktivní a cestovat, ukázal průzkum

ČSOB Penzijní společnost společně s agenturou STEM/MARK představila výsledky průzkumu, který se zaměřil na plány a očekávání lidí ohledně jejich důchodu. Z výsledků vyplývá, že Češi chtějí být v důchodu aktivní a cestovat. Zároveň však odhadují, že budou mít naspořeno méně, než by bylo podle jejich mínění potřeba na plnění svých plánů v penzi.
| ČSOB
ČSOB upozorňuje na nový podlý trik kyberpodvodníků. K první „investici“ zneužívají účty dobročinných firem

ČSOB upozorňuje na nový podlý trik kyberpodvodníků. K první „investici“ zneužívají účty dobročinných firem

ČSOB varuje před novou podlou taktikou z oblasti investičních podvodů. Kyberpodvodníci se v ní snaží obalamutit důvěřivce tím, že jim pro první investici nabídnou český účet, často velké dobročinné organizace, která věří, že jde o nezištný dar. Pro další a mnohem vyšší investice už jsou takto zmanipulovaným lidem nabízeny zahraniční účty, kde se po penězích slehne zem.
| ČSOB
Počet elektronicky podepsaných hypotečních úvěrů v ČSOB roste. Lidé oceňují, že nemusí ani na katastr

Počet elektronicky podepsaných hypotečních úvěrů v ČSOB roste. Lidé oceňují, že nemusí ani na katastr

Zhruba každá desátá hypotéka v ČSOB Hypoteční bance už je podepsaná elektronicky. Od března, kdy banka jako první na trhu umožnila využít k podpisu hypotečních i zástavních smluv elektronický podpis nejvyšší úrovně, podíl takto sjednaných úvěrů strmě roste. Jen v červnu klienti podepsali prostřednictvím Smart klíče a Hypoteční zóny rovnou 8,5 % všech hypoték. Nejvíce elektronicky podepsaných hypoték je na jižní Moravě, v Praze, ve východních a v severních Čechách. Také v ostatních regionech počet roste. Například ve Zlíně klienti letos v červenci podepsali elektronicky 49 % sjednaných hypoték.
| ČSOB